Skocz do zawartości

komputer gamingowy za około 5000-5500pln


BarKeT

Recommended Posts

Witajcie,

przychodzę z prośbą złożenia zestawu komputerowego przeznaczonego do gier (głównie cod warzone i cyberpunkt) za około 5000 pln

posiadam już dysk SSD crucial mx550 1tb więc do zestawu chciałbym tylko jakiś dysk podobny do tego ( Samsung 500GB M.2 PCIe NVMe 970 EVO )

dodam jeszcze że w płycie głównej musi być 5/6 wejść do dźwięku, mam głośniki 5.1 (3 wejścia) + słuchawki (1+1 mikrofon)

i tutaj pytanie czy w tej cenie próbować tworzyć zestaw z rtx 3060ti  czy poszukać na olxie używanego gtx1080ti

znalazłem np. takie zestawy :

1 )  https://www.olx.pl/oferta/komputer-i5-9600k-gtx-1080ti-11gb-16gb-ddr4-ssd-m-2-1tb-CID99-IDHIiEZ.html#5c7e4a9144

2 )  https://www.olx.pl/oferta/komputer-do-cyberpunka-rtx-3060ti-i5-9600k-16gb-ddr4-ssd-500gb-bdb-CID99-IDHRydU.html#6ceed9b8f6

 

i zastanawia mnie czy właśnie takie używki są warte swojej ceny czy lepiej stworzyć sobie coś nowego.

Dodam jeszcze tylko że nie interesują mnie drogie świecące obudowy, w ogóle nie lubie jak komputer świeci i się rzuca w oczy więc proszę opierać propozycje bardziej na cenie i osiągach niż na wyglądzie :)

Dziękuję wszystkim z góry za pomoc :)

Edytowano przez BarKeT
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Hej, dzisiaj przyszła mi w końcu karta graficzna i teraz czekam na resztę zamówionych części z morele i xkoma, lista wygląda tak :) jeszcze pytanie czy do danych części zwykle dodają takie rzeczy jak pasta do procesora czy trzeba sobie dokupić ? bo zamierzam sam go składać, pierwszy raz będę to robił, ale widziałem filmy na yt i jakieś mega skomplikowane się to nie wydaje :)

 

GRAFIKA; RTX 3060ti                                                                         2159zl 

pROCESOR; i5 10600kf                                                                      1049zl                             

RAM; GOODRAM 16GB (2x8GB) 3600MHz CL17 IRDM PRO            360zl

PŁYTA GŁÓWNA: MSI Z490-A PRO                                                    730zl       

ssd: ADATA 512GB M.2 PCIe NVMe XPG SX8200 Pro                       309zl

ZASILACZ; SilentiumPC Supremo L2 650W 80 Plus Gold                 350zl

Chłodzenie; CPU SilentiumPC Fortis 3                                                150zl

Obudowa; Modecom Oberon Pro Silent                                              180zl

  • Like 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie spoko, ale nie wiem, czy ten Oberon Pro Silent da rade wentylacyjnie z takim zestawem i czy w ogole ten komputer bedzie chociaz troche silent (zwlaszcza jak ta 3060Ti z jakichs najtanszych). Ogolem propsy za no-bullshit wyciszana obudowe, bo sam innego typu bym nie chcial, ale testow tego cuda w sieci nie widzialem, a po: renomie marki Modecom oraz konstrukcji i wentylatorach, ktorych klasy mozna sie spodziewac po obudowie za dwiescie zlotych, zakwalifikowalbym ja raczej jako wysokiej klasy obudowe biurowa.

 

Sam zestaw spoko, ale jesli mozna jeszcze cos namieszac - tradycyjnie odsilentiumilbym kolejny zestaw: zasilka na Bitfenix Formula Gold/Whisper, cooler na Pure Rock 2 lub Shadow Rock 3 jesli planujesz OC i oczekujesz wysokiej kultury pracy po nim. Jest jeszcze Scythe Ninja 5, ktory do OC trudno powiedziec, czy sie nada, ale jest coolerem ze wszystkich najcichszym, ktorego raczej nigdy nie uslyszysz. Spora doplata, mam i polecam, a moze bys chcial.

 

Paste dostaniesz z Fortisem. Taka kijowa, bo testowalem Fortisa z ta Pactum i Kryonautem - tak pod 10 stopni mniej na procku. Jednak na dosc goracym w standardzie 9700K, z ktorym ten cooler ogolem srednio wyrabial, ale do tego mniejsze wahania temperatur, co tez jest istotne i swiadczy o klasie pasty.

Edytowano przez Japanese Capacitor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-tzn ta karta graficzna jest ze steala w rtv euro agd, na takim morele stoi po 2600zl

-obudowa to już wiadomo budżet okrojony więc max 200zl chciałem dać :D a nie jara mnie jak mi się coś świeci i nie chciałem za takie coś dopłacać

-zasilacza już nie zmienie bo właśnie do mnie jedzie, ale mogę wymienić chłodzenie CPU na be quiet Pure Rock 2 (tylko czy jest aż tak duża różnica między fortisem 3 po oc ?)

-dokupiłem sobie paste mx-4 bo podobno lepsza od tych co dają do chłodzenia

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena karty wiele mi nie mowi - zwlaszcza w obecnych czasach. Ostatnio widzialem frajera chetnego na RTXa 2060 za 2200, wiec wiesz ;)

 

Budzet moze okrojony, ale raczej nie wydajesz ostatnich pieniedzy na komputer do gierek... A jak takie wydajesz, to i tak masz przejebane, wiec wiec ten Oberon bedzie tylko malym gowienkiem na gorze twoich problemow. Bez obrazy, zarty na bok - obudowy za 200 PLN sa jak samochody od najtanszych marek. No jezdza, ale kto jezdzil drozszym, raczej zauwazy roznice i bedzie dalej kupowal drozsze. Generalnie nie dostaniesz za ta kase obudowy, ktora robi dobrze to, co ma robic - chlodzic, chronic przed kurzem i moze jeszcze wyciszac. Pure Base 500 to najlepsza skrzynka za trzy stowki. Imo najlepsza, bo nie lubie innych niz wyciszane, ale obiektywnie musi sie znalezc w jakimkolwiek top3 najlepszych obudow za ta kase, bo zwyczajnie nikt nie daje tak dobrze za 300 PLN. Zobacz sobie na filmikach na yt w wersji szarej. Opcja bez okna bedzie cichsza.

 

Od biedy ten Supremo moze byc - gowno to nie jest, wiec nie zyw wobec niego jakichs negatywnych emocji. Bezpiecznie i w miare cicho zrobi swoja robote.

 

Fortis to podlej jakosci, raczej tez glosniejszy Pure Rock 2. Jak dla mnie oba nie sa coolerami adekwatnymi do OC 10600K (moze stykna, na pewno beda wtedy glosne), zwlaszcza w te pare stopni goretszej, ale wyciszanej obudowie (mowie o PB500, nie Oberonie, w ktorym dopiero moze byc jazda). Przy planach krecenia dorzucilbym do Shadow Rocka 3 albo Scythe Mugen 5 rev. B. Scythe Fuma 2 jako opcja full wypas - po OC bedzie najmocniejszy i najcichszy z towarzystwa, wiec jest za co placic.

 

MX-4 powinna byc lepsza od Pactum. Ogolem to niezla pasta, ale - jesli mnie pamiec nie myli - ma wyjatkowo dlugi czas wygrzewania potrzebny do uzyskania optymalnej wydajnosci (ok. 100h). Czyli szczegolnie nie stresuj proca czy nie krec go od razu po zlozeniu, a raczej sobie pograj.

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieee to nie jest komputer za wszystkie moje pieniądze, poprostu założyłem sobie ile chce na niego wydać :D

ale przekonałeś mnie do tego żeby wymienić chłodzenie, jeśli fortis 3 jest za słaby to wybiorę coś z dwójki Scythe Mugen 5 rev. B. / Scythe Fuma 2

teraz tylko zastanawiam się który wybrać, 225 vs 280zl za te chłodzenia

czy przy fuma 2 nie będzie problemu z umiejscowieniem ramu ?

 ram GOODRAM 16GB (2x8GB) 3600MHz CL17 IRDM PRO

plyta główna Gigabyte Z490 GAMING X

Edytowano przez BarKeT
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodze z zalozenia, ze jesli w ogole czujesz potrzebe otrzymania sugestii na forum, nie posiadasz na tyle wysokiej wiedzy, by wiedziec jaki efekt dadza dane czesci i jak beda ze soba pracowac jako calosc (jak z obudowa, jak z coolerem). Dlatego nie zakladaj sobie zadnych sztywnych budzetow, bo w ten sposob zaczniesz oszczedzac po pare dyszek na wszystkim i w efekcie otrzymasz komputer gorszy, ktory byc moze Cie nie usatysfakcjonuje lub w gorszym przypadku bedzie problematyczny. Raczej sie zgodzisz, ze to nie jest warte jakiejs stowki, dwoch oszczednosci, a czasem konczy sie to jeszcze wiekszymi wydatkami na poprawe sytuacji. Ja Ci wytlumacze za co np. doplacasz lub co stracisz oszczedzajac na czyms. A wcale tutaj nie szalejemy z jakims high-endem - po prostu dobre i najlepiej przy tym wycenione rzeczy, ktore na 99% Cie usatysfakcjonuja i tez musza, bo nic lepszego za dana kase nie znajdziesz.

 

Z coolerami sprawa jest prosta. Na niekreconym procku wszystkie coolery (EDIT: razem z Pure Rockiem) zaoferuja z grubsza ta sama wydajnosc, te drozsze cichsza prace. W przypadku OC Fuma 2 zaoferuje troszke nizsze temperatury, ale bedzie tez coolerem cichszym i spokojniej pracujacym od Mugena i Shadowa. Mugen, Fuma i Shadow nie nachodza na ramy, wiec nie musisz sie nimi martwic, a z konstrukcja plyty tez nie powinno byc zadnych problemow. Shadow jest dosc wysoki, wiec trzeba na jego wysokosc zwracac szczegolna uwage przy wyborze obudowy.

Edytowano przez Japanese Capacitor
  • Like 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

mam pytanie, w cod warzone bez podkręcania procesora i zmiany ustawień chłodzenia, na hwmonitor pokazuje mi że temperatury na rdzeniach dochodzą max do 75 stopni, czy to jest normalna temperatura jak na taki zestaw czy dałem za mało pasty ?

ogólnie gra chodzi mega płynnie itd ale wole zapytać.

Edytowano przez BarKeT
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj dodaje screena z temperaturami z coda i na 2 screenie ze ściągniętą ścianką z obudowy (różnica to aż 10 stopni), jak ustawić wiatraki w chłodzeniu żeby zbić temperaturę ? 80 stopni w zime to chyba trochę za dużo (wartości po prawej to osiągnięty max), a może dałem za mało pasty ?

ze scianka.PNG

bez scianki.PNG

Edytowano przez BarKeT
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oberon Pro Silent :D ? Co ja Ci mowilem?

 

Generalnie jesli temperatury na procku sa az tak wysokie (ogolem niebezpiecznie nie jest, ale Ty go chcesz pewnie jeszcze krecic) i rozbebeszanie obudowy skutkuje az taka poprawa, najbardziej prawdopodobna przyczyna jest wlasnie obudowa. Jednak niekoniecznie jedyna. Wypisz cala konfiguracje - wszystko co na tego kompa sie sklada i wlacznie z obudowa. Wrzuc screeny z biosu jak ustawione sa wentylatory obudowy i procesora. Z karta serio nie ma problemow, a tylko proc sie tak grzeje? Czy zapieprza na 3000 obrotow i halas Ci nie przeszkadza? Tez moglbys wrzucic screena jej krzywej (program od karty albo Afterburner) i jakies info o tym jakiemu rpm rowny jest procent obrotow krzywej (cos takiego podaje np. HWInfo w zakladce GPU).

 

 

 

 

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie temperatury na karcie graficznej są bardzo niskie (wiatraki odpalają się dopiero w grze), 61 stopni max w CODzie gdzie w poprzednim kompie (gtx1060 6gb) byly po 70 stopni.

mój cały sprzęt :

GRAFIKA; RTX 3060ti gigabyte                                                                   

pROCESOR; i5 10600kf                                                                                                 

RAM; GOODRAM 16GB (2x8GB) 3600MHz CL17 IRDM PRO           

PŁYTA GŁÓWNA: GIGABYTE Z490 gaming x                                                       

ssd: ADATA 512GB M.2 PCIe NVMe XPG SX8200 Pro                      

ZASILACZ; SilentiumPC Supremo L2 650W 80 Plus Gold                

Chłodzenie; Scythe Fuma 2                                             

Obudowa; Modecom Oberon Pro Silent 

 

tutaj screeny z hwmonitor po 30 minutowej grze

 

 

 

stres1.PNG

stres2.PNG

stres3.PNG

tutaj dodatkowo screeny z hwinfo, jest tu więcej danych:

1.PNG

2.PNG

4.PNG

5.PNG

6.PNG

7.PNG

dodatkowo wrzucam zdjęcia krzywych wiatraków w biosie bo nie wiem jak screeny zrobić, fan1, fan2, fan3 są tak samo ustawione jak na drugim zdjęciu

IMG_20210125_154814.jpg

IMG_20210125_154953.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karta faktycznie nie musimy sie martwic, bo 64C przy 1900 rpm to swietny wynik i wrecz masz od cholery miesca, by ja wyciszyc, a temperatury maksymalne wahaly sie pomiedzy rozsadnymi 70-75C. Patrzac na twojego screena, przyczyn temperatur procka moze byc kilka, ale glownym podejrzanym pozostaje obudowa. Mam jeszcze niekreconego porownywalnie goracego procka z byc moze nawet troszke slabszym coolerem. I u mnie w zdecydowanie meczacych proca grach (taki Cyberek) temperatura calosciowa siedzi pomiedzy 60-70C i cooler robi to na 600-700 rpm. W wiekszosci gier jest to 50-60C przy 500-600 rpm. Czyli generalnie tempy fajne i mam z nim cicho, bo jestem w stanie go w ogole uslyszec od 650 rpm. U Ciebie cooler zasuwa na prawie 700 rpm przy 30C i potrzebuje 1200 rpm, by ,,schlodzic" go do 80. Widzisz roznice.

 

Zacznijmy od takich wymagajacych najmniejszej fatygi: 

 

Wentylatory coolera na pewno dmuchaja oba (bo widze jeden, ale pewnie spiales je splitterem) i w odpowiednia strone? Strona z plastikowa konstrukcja ma byc po lewej. Zobacz sobie w instrukcji, zobacz na recenzjach.

 

Gdzie stoi ten komp? Mam nadzieje nie wsadzales go pod biurko czy - nie daj Boze - jakiejs wneki biurkowej? Ma nie stac pod niczym, wloty na froncie maja miec dobre 3 cm na zasysanie powietrza, z tylu ma miec tak 10 cm na wypuszczanie. Trzymaj go tez z dala od kaloryferow. 

 

Jak kablologia? Burdel w srodku ma jakis wplyw na temperatury. Kazdy kabel ma byc wypuszczony przepustem, z ktorego najblizej mu do wejscia na plycie, a  ilosc kabla ku niemu wypuszczonego ma byc doslownym niezbednym minimum. Uloz je tez ladnie z tylu.

 

Pasty ma nie byc za malo, jak bedzie za duzo, nic sie nie stanie. Ja nakladam pol gramca, bo na pewno nie jest za malo, a gramowej tubki starczy tez na druga aplikacje. Pasta Scythe nie jest zla, ale Kryonaut lepszy. Polecam klasc ja na procku metoda pieciu rownoleglych linii bez dociagania do krawedzi. Zadnego szpachlowania, a pieknie pokryje caly procek po polozeniu nan coolera. Po polozeniu coolera na pascie nie wolno go juz zdejmowac, srubki dokrecac naprzemiennie po pare obrotow, az do momentu, w ktorym musialbys uzyc jakiejkolwiek sily, by dokrecac dalej.

 

W biosie:

 

Warto ustawic wentylatory obudowy. Daj ja na jakas sztywna sympatyczna predkosc do temperatury CPU, ponizej ktorej nie schodzisz w grach, od tej temperatury niech wskakuja na sztywne 100%.

 

Moze masz wlaczony Multi Core Enhancement? U Gigusia to sie bodajze nazywa Ehanced Multi Core. Ma byc wylaczone (disabled).

 

Jesli obudowa nie jest rozwiazaniem, problemy z tempami spowodowane sa jedna lub nagromadzeniem kilku powyzszych kwestii, wiec polecam ogarniecie wszystkiego po kolei. Odkrecanie coolera zostaw sobie na koniec.

 

 

 

 

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-wentylatory coolera spiąłem splitem tak jak było w instrukcji pokazane(biała i czarna końcówka), oba wentylatory są ustawione logiem w tą samą stronę,(tylko nie wiem o co chodzi z tą ''Stroną z plastikową konstrukcją'') teoretycznie powinny się kręcić w różne strony (kręciłem nimi palcem przed podpięciem dla testu)

- pc stoi pod biurkiem, jednak jak widać na zdjęciu do tylnej ściany jest około 30 cm do bocznej także, z góry też jest mnóstwo miejsca

- kabli w środku nie ma prawie w ogóle, tylko te z coolera+spliter, bo nie dało się ich zasłonić za bardzo (wydaje mi się że to jest akurat spoko zrobione)

- paste (MX 4) nakładałem metodą X i tak szczerze nie wiem ile mi tego zeszło, nie chciałem nawalić za dużo, poprostu raz wycisnąłem tego x bez żadnych poprawek

- coolera dokręcałem tak jak piszesz, naprzemiennie

- ta opcja Ehanced Multi Core to będzie zwiększona wydajność wielordzeniowa?  Jeśli tak to mam tą opcję na AUTO

tutaj fotki jak komputer wygląda w środku i na zewnątrz

IMG_20210125_161808.jpg

IMG_20210125_162031.jpg

IMG_20210125_162121.jpg

IMG_20210125_162129.jpg

Edytowano przez BarKeT
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, BarKeT napisał:

- kabli w środku nie ma prawie w ogóle, tylko te z coolera+spliter, bo nie dało się ich zasłonić za bardzo (wydaje mi się że to jest akurat spoko zrobione)

 

 

Nie no zajebiscie jest to zrobione :D Na przyszlosc przymierz smigla do radiatora i zobacz, ile kabla bedzie potrzebne, by udalo sie ladnie wpiac do splittera i wejscia, a nic nie dyndalo naokolo.

 

Ogolem jak na debiut w skladaniu poszlo Ci zwyczajnie przyzwoicie, ale podejrzewam, ze syf to jest dopiero z tylu :> Trudno powiedziec jaki wplyw na temperatury podzespolow ma syf z tylu, ale nie podejrzewalbym akurat tego w przypadku twojego problemu.

 

Pasta MX4 - jesli mnie pamiec nie myli - ma wyjatkowo dlugi czas wygrzewania potrzebny do uzyskania optymalnej sprawnosci odprowadzania ciepla, bo sto godzin. Jednak tego takze bym nie podejrzewal. Metoda na X-a jest OK, zwlaszcza jak dales duzo - troche pewnie wycieklo, ale zaden problem, a pewnie procek pokryty jest ladnie.

 

Bardzo dziwia mnie zaskakujaco dobre temperatury na grafice (jak na dosc restrykcyjna skrzynke za pieniadze, po ktorych nie nalezaloby spodziewac sie dobrej wentylacji), a slabe na procku i mam generalnie dwa podejrzenia. W pierwszej kolejnosci wspomniany Multi Core Enhancement - bez wchodzenia w szczegoly bomba do poboru pradu i temperatur, za ktora nie idzie odczuwalny wzrost wydajnosci. Jak Cie ten temat interesuje, poczytaj sobie o tym. Jesli nie - wylacz.

 

Na pewno nie pomaga tez, ze wentylatory w ogole nie dmuchaja na cooler. Jesli jest taka mozliwosc, przemontuj je do gory. Tj. byc moze nawet idzie wymontowac zatoke na napedy i dac je na tyle wysoko, by zrownac dol dolnego wentylatora z wysokoscia dachu piwnicy (nie ma sensu, by dmuchal do niej), a drugi dac od razu nad nim. Byc moze pogroszy to temperatury na grafice, ale niemal na pewno poprawi te na procku. Tylko sprawdz, czy te wloty po bokach to nie sa od pewnej wysokosci atrapa i wentylatory faktycznie beda mialy skad zasysac powietrze.

 

 

 

 

 

 

2.jpg

1.jpg

Edytowano przez Japanese Capacitor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okej to wyłączyłem tą opcje na procesorze, ale nie dało za dużo, wentylatory ciężko będzie przenieść z tego co widze, łatwiej będzie jak po prostu dokupię sobie 1 wentylator i zamontuje na góre.

Wydaje mi się na ten moment że serio problemem jest obudowa lub za mało pasty na chłodzeniu... i tak źle i tak niedobrze :(

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowilem Ci jak moze byc z ta skrzynka. Mowilem Ci tez, ze jesli bedzie kijowo, mozesz skonczyc wydajac w sumie wieksza kase na poprawe sytuacji, a koniec koncow miec gorzej niz jakbys za pierwszym razem doplacil. Pomysl co by tu bylo z Fortisem... Bo klase coolera widac glownie po OC czy we wlasnie niesprzyjajacych warunkach jak ta skrzynka. Ogolem masz nauczke, wyciagnij wnioski i stan sie lepszym czlowiekiem ;)

 

Generalnie mozemy jeszcze powalczyc z tym, co masz. Nie zauwazylem wczesniej, screenow z biosu i widze tu jedna rzecz, ktora nawet chcialem bys zmienil. Wentylatory obudowy masz ustawione dosc leniwie i uzaleznione od temperatury plyty. Z twoich screenow wynika, ze kreca sie na mniej wiecej polowe swoich mozliwosci. Zmien zrodlo ich sygnalu (Fan Control Use Temperature Input) na CPU i ustaw je tak jak pisalem wczesniej. Podejrzewam, ze to malo wydajne smigla, wiec dolozysz sobie wiecej halasu niz urwiesz stopni, ale sprobowac nie zaszkodzi. I serio przeinstalowalbym te wentylatory. Jesli maja skad zasysac powietrze, chociaz dociagnij je do wysokosci klatki na napedy, to cos tam bedzie na cooler dmuchac i urwiesz na tym pewnie kolejne pare stopni.

 

Ogolem az tak tymi tempami sie nie przejmuj. Tak jak pisal Mateusz, tak jak pisalem ja, te temperatury sa na luzie. Po prostu cooler zapieprza jak glupi, wiec masz z nim raczej dosc glosno, miejsca na OC tez moze w tym Oberonie zabraknac po jakichkolwiek kombinacjach. Zabuliles za cichy, mocny cooler, zabuliles za procka do OC i zjebales z obudowa - jesli nie ma sladu uzycia, osobiscie bym ja zwrocil i wzial wskazana przeze mnie Pure Base 500, ktora spokojnie ta konfiguracje ogarnie (gadalem z dwiema osobami, ktorym doradzilem podobne configi - maja cicho i chlodno).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...