Skocz do zawartości

Japanese Capacitor

Użytkownik
  • Postów

    400
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    21

Ostatnia wygrana Japanese Capacitor w dniu 1 Lutego 2021

Użytkownicy przyznają Japanese Capacitor punkty reputacji!

Ostatnie wizyty

3 108 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Japanese Capacitor

Bywalec

Bywalec (3/5)

55

Reputacja

  1. To jest zjawisko tzw. nacjonalizmu ledowego. Odpowiedzi na takie pytania masz w instrukcji od tego swiatelkowego ustrojstwa albo u znanego z wysokiej jakosci supportu technicznego Corsaira.
  2. @Devex W koszyku widze Fumke, ale polecam :> Shadow Rock 3 tez byc moze styknie do OC, ale raczej niezle bedzie Ci wtedy szalal, wiec imo warto doplacic za cichsza prace. W temacie obudow wyciszanych - Pure Base 500 jest obudowa swietnie wyceniona, ale jesli chcesz naprawde cicho - musisz zabulic za kawal grubej blachy i brak zbednych dziur w konstrukcji serii Define. Co do ramow, zauwazylem i mnie to zdziwilo. Sa dostepne w x-komie od reki lepsze zestawy za te same pieniadze co te dwie kosci. Dlatego myslalem, ze to moze dla Ciebie i dla kolezanki Nie ma sprawy za pomoc - zerkam na wrzucane zestawy glownie na wlasnie taki wypadek ;)
  3. @Devex Staram sie do tematu Pana X-koma nie wpierdzielac, ale zmien lepiej ta obudowe. Dopiero jednego ratowalem, ktory mimo moich sugestii uparl sie na tego kasztana i mu sie sprzet gotowal. Jak chcesz wyciaszana, kazda lepsza od poprzedniej: Pure Base 500, Define 7 Compact, Define R5/6, Define 7 - opcje bez okien sa cichsze. A tu Oberon Pro Silent w trzech aktach: Cooler tez do zmiany: jesli nie chcesz krecic, to od biedy Pure Rock 2, lepiej bedzie z Shadow Rockiem 3, a pod OC i cisze po nim Scythe Fuma 2. Jedna kosc ramu to brak Dual Channel i istotnie mniejsza wydajnosc. https://www.x-kom.pl/p/550269-pamiec-ram-ddr4-crucial-16gb-2x8gb-3200mhz-cl16-ballistix-black.html#Specyfikacja
  4. @Michagm Wytlumaczylem Ci kontekst mojej wypowiedzi ;)
  5. @Michagm Oj tak sie wtracilem, bo zauwazylem, ze co jakis czas powraca na tym forum nachalne i nieprzypadkowe polecanie marki Genesis. Wejdz na profil typa: dwie wypowiedzi o wszystkim o Genesis. Caly komp od Genesis, glosniki tez od Genesis, leci z nich pewnie kawalek Genesis...
  6. W takim razie ustawilbym ten skok z 40C na 50C. Co do ,,pyrkania" kolejny raz - otwierasz obudowe i ustalasz zrodlo. Jesli jest to wiatrak coolera i przy braku obciazenia, podnies o 5% pierwszy odcinek jego krzywej (ten od 0 do 40C) i zobacz, czy ustalo.
  7. Najlepsze krzywe to te, ktore wrzucilem Ci w ostatniej kolejnosci i powinno dac rade stworzyc cos mozliwie podobnego. U mnie np. da sie zrobic tak, ze wentylatory ze stopnia na stopien robia taki skok, ale jak u Gigusia sie nie da - tego nie wiedzialem. Ogolem to nie sa jakies tam na czuja zrobione w miare dobre krzywe, a imo najlepszy co idzie wyrzezbic bys mial cicho kiedy trzeba, a odpowiednia wentylacje kiedy ona jest potrzebna. Chwilke nad tym glowkowalem wlasnie na podstawie raportow, ktore mi tu wrzucales. Cooler zrob zgodnie ze screenem, na ktorym byly dwa kolory, wentylatory obudowy ustaw tak, zeby od temperatury 46C na procku wskakiwaly na 100%.
  8. A ja uwazam, ze Genesis to gowno :]
  9. Czyli temperatury masz ogarniete. Podejrzewam, ze po porzadnym podkreceniu procka powroca tempy z Oberona, ale wtedy kupisz sobie trzeci wentylator i on zalatwi sprawe. Dwa wentylatory rozlokowane jak w 500 + zamkniety top to zawsze minus do temperatur procesora i wlasnie z tej kwestii wynikaja lepsze temperatury na procku w DX. Stestujesz sobie te smigla z dodatkowym zamontowanym na froncie (z obnizeniem domyslnego do poziomu dachu piwnicy, a dodatkowym danym od razu nad nim) lub tak jak w DX. Zobaczysz sobie tez, czy kalkuluje sie uzywac tej aternatywnej siatki na top, bo to jednak bedzie bomba do halasu komputera, a niekoniecznie moze wiele zrobic w temacie obnizenia temperatur. Warto tez miec na uwadze, ze wiecej powietrza wyciaganego poskutkuje wiekszym kurzeniem sie srodka. Jakbys chcial kupic dodatkowy wentylator, napisz z tym do polskiego oddzialu bq!. Powinno wyjsc to troszke taniej niz zamawianie ze sklepu. Deklarowana predkosc maksymalna smigiel sprzedawanych z obudowa jest nieistotne dla temperatur 100 rpm nizsza od tych sprzedawanych w sklepach, wiec tak mozesz taka prosbe uargumentowac (ze chcesz jak najciszej, a nie bedziesz grzebal w biosie przy jakichs krzywych, bo sie na tym nie znasz). W krzywych widze wykazales sie wlasna inwencja i mi sie one nie podobaja, ale jak uwazasz, ze osiagniesz na nich lepszy efekt, to spoko ;) Ogolem eksperymentuj sobie :]
  10. Nie no, na pewno dzieki pascie... Jakbys mial jeszcze tego Oberona, to bylbym zainteresowany taka super obudowa Na pewno wrzuc z CoDa dla porownania, ale moglbys tez opcjonalnie wrzucic BF1, skoro jeszcze lepiej grzeje - przyda sie jako przyklad jeszcze gorszego scenariusza. W sumie dobrze, ze grasz w te onlajnowe gierki, bo ja w takie nie gram, kompletnie mnie one nie interesuja i myslalem, ze Cyberpunk to raczej wyznacznik najgorszej grzalki. Ja chyba nie gralem w nic bardziej grzejacego przez poltora roku posiadania obecnego sprzetu. EDIT: W sumie wrzuc jeszcze raz brak obciazenia, wrzuc tego CoDa dla porownania i mozesz jeszcze dac BF1. No i wrzuc zdjecia krzywych, zebym widzial na jakich nastawach te temperatury sa robione. Byc moze idzie config w tej skrzynce jakos lepiej ustawic.
  11. Co tam piszczy, nie mam pojecia, bo nigdy nie spotkalem sie z piszczeniem przy ruszaniu myszka. Proponuje wlasnie otworzyc kompa i ustalic zrodlo. Poszperaj za tym w internecie. https://www.google.com/search?rlz=1C1ASRM_enPL937PL937&sxsrf=ALeKk02dPflm_c57quR_67O10x3DCMh-zg%3A1611860659924&ei=swoTYMbbN6GTwPAPsLCc6AM&q=computer+noise+moving+mouse&oq=computer+noise+moving+mouse&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQAzIGCAAQBxAeMgYIABAIEB4yBggAEAgQHjIGCAAQCBAeMgYIABAIEB46BwgAEEcQsANQ0EFY0EFgs0RoAXACeACAAViIAViSAQExmAEAoAEBqgEHZ3dzLXdpesgBBcABAQ&sclient=psy-ab&ved=0ahUKEwiGgb_wqL_uAhWhCRAIHTAYBz0Q4dUDCA0&uact=5 Wrzuc oczywiscie screeny z grzania, bo tutaj widze z grubsza te same tempy co w Oberonie, ale w czymkolwiek nalezaloby sie tego samego spodziewac. Wrzuc mi tez krzywe wentylatorow coolera i obudowy, to w razie czego cos skorygujemy pod nowa obudowe. No i zobaczymy, czy obedzie bez wydatkow na dodatkowy wentylator czy uzywania tej alternatywnej siatki na top. Troche bruzdzi nam tu ta swieza pasta, bo zwyczajnie nie wiem, jaka roznice robi jej wygrzanie - nie uzywalem nigdy past Arctika, bo nie widze sensu kupowania paru gramow gorszej pasty w cenie gramca Kryonauta. Tj. jak kupiles 4G, starczy Ci na tak dwadziescia-trzydziesci lat (jesli sie nie spieprzy po drodze), a mi sie trzy dyszki na zapas gorszej pasty na nawet tak dlugi czas nigdy nie kalkulowaly ;)
  12. Nie pierdziel sie w takie rzeczy. Cooler i tak nie styka sie tym fragmentem z procesorem, wiec nie bedzie to miec znaczenia. Mi tez sie nie chce na glanc szorowac tych rogow, a nie zauwazylem zmian w temperaturach po zmianie pasty ;) A tak sie nawet gownianie zlozylo, ze w ubieglym roku zmienialem paste trzy razy.
  13. Jesli komputer dziala prawidlowo, nie zawracalbym sobie glowy aktualizacja biosu. W razie czego zaktualizujesz go sobie pozniej. Co do przyznam tandetnego Gladiusa, byl raczej obudowa lepiej wentylowana. Tj. smigla raczej nie byly wielce lepsze, ale przynajmniej nie mialy utrudnien typu zabudowany front. Generalnie popularnosc otwartych obudow typu 500DX polega wlasnie na tym, ze zwykle obudowy (zwlaszcza tansze typu SPC) maja gowniane wentylatory (typu SPC) i takie nienajlepiej sobie radza z przebijaniem sie przez zabudowany front. Dochodzi do tego to, ze czesto te fronty sa po prostu spieprzone i dodatkowo utrudniaja prace smiglom (np. Silent Base 601/801). Pure Base 500 maja jednak fronty dobrze zrobione i w moim mniemaniu drugie najlepsze wentylatory, jakie w ogole mozesz kupic z obudowa - mocne, a ciche oraz fajnej jakosci. Te najlepsze to Silent Wings 3 czyli smigla porownywalnie mocne, ale jeszcze cichsze i jeszcze wyzszej jakosci. Jakbys mial opcje, przed montazem komputera w nowej obudowie zrob dwie rzeczy - sprawdz wentylatory podpinajac je do jakiegos komputera i nasluchuj, czy jakis nie wydaje niefajnych dzwiekow. Wystarczy, ze je podepniesz przy otwartym boku nowej obudowy i posluchasz. Warto tez wejsc wtedy do biosu, w tej zakladce wejscia, do ktorego podpiales te wentylatory wybrac profil Full Speed, zapisac i zobaczyc, jak zachowuja sie na pelnym speedzie. Jesli oba testy beda OK, wszystko powinno z nimi grac. Jesli cos nie gra, od razu obudowa do zwrotu. Niefajnie by bylo, jakbys cos takiego odkryl po zlozeniu komputera. Druga rzecz do zrobienia to sprobowanie odkrecenia wszystkich srubek, ktore kiedykolwiek moglbys potrzebowac odkrecic. Jak widzisz, kwestia bawienia sie krzywymi tej obudowy i coolera okazala sie byc rzezbieniem w gownie. Wiele sie w temperaturach nie zmienilo, ale masz przynajmniej ciszej. Glosny jest ten komp poza obciazeniem i podczas? Co tam najbardziej halasuje ogolem? Wrzucam Ci tez ostateczne krzywe dla coolera. Opcja zolta jest tym, jak ja bym to widzial, opcja czerwona urwie dodatkowe pare stopni w zamian za gorsza kulture pracy i moze przydac sie do OC. W razie wybrania opcji czerwonej, oczywiscie dociagnij ja do 100C jak zolta. Krzywe wentylatorow obudowy powinny spisac sie w sam raz w PB500.
  14. Generalnie jest spoko, ale pociagnij ta krope 20C/30% od 0C. Czyli odcinek 0C-40C ma byc stalym 30%. Jak nie da rady, to niech biegnie od 0C/0% do tego 20C/30%. Czy jesli sam ustawiasz krzywa, Predkosc obrotowa wentylatora CPU/opcjonalnego automatycznie przelacza sie z Normalne na Reczne? Patrze do instrukcji twojej plyty glownej i rozumiem, ze to Normalne to gotowe profile typu Silent, Full Speed, a Reczne przestawia dzialanie na twoja wlasna krzywa. Zarowno w przypadku wszystkich System Fan i CPU Fan przelacz Temperature Interval na 3s. Szkoda, ze nie ma wiekszego wyboru, ale juz taki bios jak widac. Specjalnie spowolnilem Ci cooler, wiec w razie czego nie przejmuj sie jakby temperatury wzrosly. Na domyslnej krzywej cooler dmuchal jak glupi na necie, a nie ma to sensu, bo przy tak niskiej temperaturze, jakby nie dmuchal, nie ogolisz wiele tempow, bo zwyczajnie bardzo ciezko schlodzic procka jeszcze bardziej i nie ma to tez zadnego sensu - tylko dowalasz sobie halasu. Spowolnilem go tez przy obciazeniu, bo podejrzewam, ze jego predkosc moze wlasnie szkodzic temperaturom. Tj. Kaze Flexy przepychaja dosc duzo powietrza, a rozkrecanie wentylatorow Oberona udowodnilo, ze akurat one nie bardzo. Podejrzewam, ze tylny nie jest w stanie ogarnac ilosci powietrza pompowanego na niego przez cooler, nadmiar goraca odbija sie naokolo i w kolko tworzy goraca strefe wokol coolera, ktora rzutuje wlasnie na temperatury procesora. Generalnie juz niemal skonczylismy i niedlugo bedziemy miec pelny obraz tej obudowy. Zrob co napisalem, wrzuc dwa raporty :] A i w sumie jeszcze naiwne pytanie... Zdjales ta folijke z podstawy coolera? Tego elementu, ktory styka sie z procesorem. EDIT: I testuj caly czas w tej samej grze - CoD, tak? I najlepiej tej samej temperaturze pokojowej. Inaczej nie ma to sensu.
  15. Jakis progres jest :] Wg mnie dalej nie ma miejsca na OC, a nie wiem, czy cos takiego Cie satysfakcjonuje. Generalnie chodzi o to, zebys dokladnie kopiowal moje krzywe, bo inaczej ciezko bedzie Ci pomoc ;) Zrob sobie zdjecia na telefonie i wtedy laduj sie do biosu. Teraz ustawimy sobie cooler, bo nie tak to powinno wygladac. Wchodzisz do biosu i kopiujesz krzywa z obrazka. Oprocz skopiowania mojej krzywej, masz na zdjeciu cos takiego jak Temperature Interval. Powiedz mi jakie (wszystkie) wartosci masz do wyboru w CPU Fan i System Fan. EDIT: I oczywiscie wrzucasz tradycyjne dwa raporty =]
×
×
  • Dodaj nową pozycję...