oczywiscie ze tak , ponizej przykłady:
Grupa VAG (Volkswagen, Audi, Škoda, SEAT, Cupra)
1.0 TSI – VW Polo, Golf, T-Cross; Škoda Fabia, Scala, Kamiq; SEAT Ibiza, Arona itd.
1.5 TSI – praktycznie wszystkie kompakty i crossovery VW/Audi/Škody/SEAT-a.
2.0 TDI – od VW Golf po Audi A6 i VW Transporter.
2.0 TFSI – Audi A3–A6, VW Golf GTI/R, Cupra Ateca itp.
Stellantis (Peugeot, Citroën, Opel, Fiat, Jeep, DS, Alfa Romeo)
1.2 PureTech – Peugeot 208/308/3008, Citroën C3/C4, Opel Corsa/Astra, DS 3/4, a nawet Fiat 500X.
1.6 PureTech / THP – w wielu większych modelach Peugeota, Citroëna, DS i Opel Grandland.
1.5 BlueHDi – od małych Peugeota 208/2008 do większych SUV-ów 5008 i DS 7.
Renault–Nissan–Mitsubishi
1.0 TCe / 1.3 TCe – Renault Clio, Captur, Megane; Dacia Sandero/Duster/Jogger; Nissan Qashqai/Juke.
1.5 dCi – od Clio przez Megane po Dacię i Nissan Qashqai.
Mercedes–Renault
1.5 dCi / 1.3 TCe – w Mercedesach A-Klasy, B-Klasy, CLA, GLA.
BMW i MINI
1.5 R3 (B38) – MINI Cooper, BMW serii 1, 2, 3.
2.0 R4 (B48) – od MINI Countryman po BMW X3 i serię 5.
Volvo i Geely
Volvo używa gamy silników 2.0 Drive-E (B420, D420) w: Volvo XC40, XC60, XC90, S60, V60, S90 itd.
Oraz w autach Geely i Polestar.
ja nie jestem przeciwnikiem redukowania kosztów produkcji i upraszczania serwisowania. Po prostu nie jestem zwolennikiem pchania małych silników do duzych aut.
Są oczywiscie marki które (przynajmniej na razie) idą trochę inną scieżką niż wiele chińczyków (jesli chodzi o dobór napędu do wielkosci samochodu). Np Toyota czy Mazda.