-
Postów
13 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O Morgan
- Urodziny 1987.09.01
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia Morgan
Zielony (2/5)
14
Reputacja
-
Jeśli tak jak ja, zastanawiasz się czy karta 330mm jak np. Asus 5070 tuf wejdzie do BeQuiet 500DX z 360mm ALF 3 na froncie, to już znasz odpowiedź.
- 1 584 odpowiedzi
-
- 6
-
-
-
- pokaż co masz w srodku
- srodek
-
(i 4 więcej)
Oznaczone tagami:
-
No cóż, mi tu bardziej chodziło o Superchargery za granicą, w Polsce Tesla chyba jeszcze nie udostępniła swoich ładowarek. Miejscowość Hell, lotnisko dla Trondheim, Norwegia. Infrastruktura w Polsce cały czas się rozrasta, mamy ~2500 ładowarek DC na ~70000 samochodów w pełni elektrycznych Za granica tesla udostępnia swoje ładowarki innym markom. Prawda szybciej się tankuje, szybciej się robi trasy. Powyżej 350-400 km, ICE będzie szybsze. Wypożyczałem auto w Gdańsku na lotnisku, jechałem na mazury - Olecko. Dostałem Toyotę CHR 1.8 hybryda. Po 480km weszła rezerwa. W drodze powrotnej musiałem tankować. Jaki to ma zbiornik ? 35? 40 litrów? Robiłem tą trasę Gdańsk-Olecko-Gdańsk elektrykiem i ładowałem się dwa razy - godzinna przerwa na obiad - ładowarka Greenway koło restauracji. i ok dieslem po powrocie pewnie i z pół baku zostało. Z tym jedzeniem na mieście to akurat lubię. Tym bardziej jak jestem w Polsce - mam swoje ulubione smaki, chcę się nimi nacieszyć.
-
Zdarza się, może kilka razy, ale to dla tego że preferuję w trasie ładowarki Tesli - jest ich dużo i w dobrych cenach. Problem jest taki, że tesle mają gniazdo z lewej strony a Skoda z prawej, więc musze zająć tak naprawdę dwa stanowiska. Karty, aplikacje, to głupota, mam nadzieje że się prędzej czy później zmieni. Mogę oczywiście kupić PowerPass i zautomatyzować proces, ale nie ma w nim ładowarek z których korzystam - chociaż czytałem gdzieś że tesla ma udostępnić swoje dla VW i PP. Zimą... tu mam zgrzyt z niemiecką motoryzacją, a nie z elektrykami jako tako. Enyaq z 21 roku nie ma opcji wymuszenia grzania baterii, opcję dało by radę wrzucić wraz z aktualizacją, tym bardziej że modele 23r już ją mają. Przy minus 20 w trasie zaczynam od 45kwh kończę na 60kwh. Co może irytować gdy się spieszymy (przy rozgrzanej baterii startuje z 120kwh i kończę ładować z 80kwh). Szczęśliwie dla mnie, nie muszę się nigdzie spieszyć. Dodatkowo z małym dzieckiem i tak nie robimy odcinków dłuższych niż te 3 godziny. Nie zauważyłem tego o czym piszesz. Piszę o Polsce, jadę np. do galerii Przymorze w Gdańsku, parking pełny, ale ten z ładowarką pusty, praktycznie przed wejściem. Nie płace za parking ponieważ się ładuję. Tam jest ładowarka GreenWay DC 30kwh, na miejscu załatwię co muszę, wypije kawkę zjem ciastko i wracam z 30% więcej w baterii.
-
Źle dedukujesz, co trochę dziwi znając Twoja profesję. Już wspomniałem jaki był główny powód.
-
Uderz w stół... tak samochody elektryczne są droższe w Polsce niż innych europejskich krajach i tak większość produkowanej w Polsce energii pochodzi ze spalania paliw kopalnych. I to jest główny argument przeciw w większości dyskusji. Norwegia jest specyficzna, tam bardziej opłaca się kupić BEV niż ICE ponieważ jest taniej. Do 500k NOK nie płacisz VAT, tańszy podatek drogowy ( ale od 2029 roku ma powstać obowiązek i będzie liczony od przebiegu). Tańsze bramki i promy. Stawki za prad zależą od regionu, jak i od chwilowego zużycia - jeśli postawisz sobie ładowarkę 11kw to będziesz płacić więcej za przesył. Dlatego większość ofert na instalację ładowarki to te do 7kw. Ale i tak większość Norwegów ładuje się w pracy ponieważ za to nie płaci. Kredyt na nowy samochód ? Oferty od 1 do 3 procent ( przeważnie ograniczone czasowo do np 3 lat) I można by wymieniać, tak Norwegia jest specyficzna pod tym względem. Natomiast, nie trafiłeś. Nie zarabiam w NOK. Nie pracuje nawet w Europie... Ale to inny temat. Nie zawsze trzeba, czasem wystarczy zresetować sam przycisk ( przekręcasz i odciągasz i system sam wstaje)
-
Zdarzało mi się że ładowarka była niedostępna z powodu takiego że ktoś wcisnął emergency stop. Reset I ładujesz. Jak kupiłem BEVa to jeszcze wchodziłem w dyskusję, próbowałem uświadamiać, przekonywać. Ale to nie ma sensu. Każdemu wedle potrzeb. Ja akurat mieszkam w Norwegii, gdzie od tego roku nie kupisz spalinowej osobówki. Często jestem w Polsce, ostatnio elektrykiem zrobiłem 5000 km z czego 3k w Polsce i nie mogłem narzekać na infrastrukturę. Byl też wypad na Podlasie i tak samo, zero problemu. Mi z żoną pasuje takie auto. My samochód tak jak inne sprzęty traktujemy jako koszt i nie liczy się dla nas utrata wartości. Jak się zepsuje, trudno, kupię następny. Może dlatego drażni mnie spłycanie tematu BEV do wątpliwej ekonomii czy wątpliwej ekologii.
-
-
Od przyszłego roku będę chciał mieć trochę krypto w portfelu, no i zastanawiam się jak to najlepiej ogarnąć, czy prostym ETFem czy samemu kupować.
-
-
Jakie wypożyczalnie aut polecacie ? Lecę awaryjnie do Gdańska na dwa dni i muszę dostać się na mazury (a raczej podlasie), przeważnie biorę pod uwagę lokalne wypożyczalnie. I tak za CHR w hybrydzie na dwie doby wyszło niecałe 500zł. Ale zastanawiam się czy sieciowki jak Avis, Hertz będą lepsze ? Problem taki, że nie dorobiłem się jeszcze karty kredytowej, a większość sieciówek tego wymaga.
-
Jaka marka modeli i skala ? Dobrze odwzorowane ?
-
Skoda Enyaq 80, 2021 rok, drugi właściciel. Zakup spontaniczny, żonie spodobał się kolor i za chwilę podpisywałem dokumenty. Jeździ się przyjemnie, przyspieszenie i elastyczność bez porównania do ICE, ale nie jest to auto do szybkiego pokonywania zakrętów, czuć tu masę ponad dwóch ton i bezwładność auta. Ładowanie na co dzień nic nie kosztuje - ładuję w pracy (parking ładowarek 22kwh) i to przemawiało za BEV. Zasięg, tu gdzie mieszkam 350 km. Zrobiłem nim trasę prawię 5000 km Norwegia - Polska - Norwegia, w marcu-kwietniu, z czego 3000 w Polsce i nie mogłem narzekać na infrastrukturę Gdańsk-Poznań-Warszawa.
-
Migracja użytkowników z forum PCLab (*)
Morgan odpowiedział(a) na azgan temat w Dyskusje na tematy różne
20 lat na PClabie... stary już jestem.
