Skocz do zawartości

Morgan

Użytkownik
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Morgan

  • Urodziny 1987.09.01

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Morgan

Zielony

Zielony (2/5)

14

Reputacja

  1. Morgan

    Pokaż co masz w środku

    Jeśli tak jak ja, zastanawiasz się czy karta 330mm jak np. Asus 5070 tuf wejdzie do BeQuiet 500DX z 360mm ALF 3 na froncie, to już znasz odpowiedź.
  2. No cóż, mi tu bardziej chodziło o Superchargery za granicą, w Polsce Tesla chyba jeszcze nie udostępniła swoich ładowarek. Miejscowość Hell, lotnisko dla Trondheim, Norwegia. Infrastruktura w Polsce cały czas się rozrasta, mamy ~2500 ładowarek DC na ~70000 samochodów w pełni elektrycznych Za granica tesla udostępnia swoje ładowarki innym markom. Prawda szybciej się tankuje, szybciej się robi trasy. Powyżej 350-400 km, ICE będzie szybsze. Wypożyczałem auto w Gdańsku na lotnisku, jechałem na mazury - Olecko. Dostałem Toyotę CHR 1.8 hybryda. Po 480km weszła rezerwa. W drodze powrotnej musiałem tankować. Jaki to ma zbiornik ? 35? 40 litrów? Robiłem tą trasę Gdańsk-Olecko-Gdańsk elektrykiem i ładowałem się dwa razy - godzinna przerwa na obiad - ładowarka Greenway koło restauracji. i ok dieslem po powrocie pewnie i z pół baku zostało. Z tym jedzeniem na mieście to akurat lubię. Tym bardziej jak jestem w Polsce - mam swoje ulubione smaki, chcę się nimi nacieszyć.
  3. Zdarza się, może kilka razy, ale to dla tego że preferuję w trasie ładowarki Tesli - jest ich dużo i w dobrych cenach. Problem jest taki, że tesle mają gniazdo z lewej strony a Skoda z prawej, więc musze zająć tak naprawdę dwa stanowiska. Karty, aplikacje, to głupota, mam nadzieje że się prędzej czy później zmieni. Mogę oczywiście kupić PowerPass i zautomatyzować proces, ale nie ma w nim ładowarek z których korzystam - chociaż czytałem gdzieś że tesla ma udostępnić swoje dla VW i PP. Zimą... tu mam zgrzyt z niemiecką motoryzacją, a nie z elektrykami jako tako. Enyaq z 21 roku nie ma opcji wymuszenia grzania baterii, opcję dało by radę wrzucić wraz z aktualizacją, tym bardziej że modele 23r już ją mają. Przy minus 20 w trasie zaczynam od 45kwh kończę na 60kwh. Co może irytować gdy się spieszymy (przy rozgrzanej baterii startuje z 120kwh i kończę ładować z 80kwh). Szczęśliwie dla mnie, nie muszę się nigdzie spieszyć. Dodatkowo z małym dzieckiem i tak nie robimy odcinków dłuższych niż te 3 godziny. Nie zauważyłem tego o czym piszesz. Piszę o Polsce, jadę np. do galerii Przymorze w Gdańsku, parking pełny, ale ten z ładowarką pusty, praktycznie przed wejściem. Nie płace za parking ponieważ się ładuję. Tam jest ładowarka GreenWay DC 30kwh, na miejscu załatwię co muszę, wypije kawkę zjem ciastko i wracam z 30% więcej w baterii.
  4. Źle dedukujesz, co trochę dziwi znając Twoja profesję. Już wspomniałem jaki był główny powód.
  5. Uderz w stół... tak samochody elektryczne są droższe w Polsce niż innych europejskich krajach i tak większość produkowanej w Polsce energii pochodzi ze spalania paliw kopalnych. I to jest główny argument przeciw w większości dyskusji. Norwegia jest specyficzna, tam bardziej opłaca się kupić BEV niż ICE ponieważ jest taniej. Do 500k NOK nie płacisz VAT, tańszy podatek drogowy ( ale od 2029 roku ma powstać obowiązek i będzie liczony od przebiegu). Tańsze bramki i promy. Stawki za prad zależą od regionu, jak i od chwilowego zużycia - jeśli postawisz sobie ładowarkę 11kw to będziesz płacić więcej za przesył. Dlatego większość ofert na instalację ładowarki to te do 7kw. Ale i tak większość Norwegów ładuje się w pracy ponieważ za to nie płaci. Kredyt na nowy samochód ? Oferty od 1 do 3 procent ( przeważnie ograniczone czasowo do np 3 lat) I można by wymieniać, tak Norwegia jest specyficzna pod tym względem. Natomiast, nie trafiłeś. Nie zarabiam w NOK. Nie pracuje nawet w Europie... Ale to inny temat. Nie zawsze trzeba, czasem wystarczy zresetować sam przycisk ( przekręcasz i odciągasz i system sam wstaje)
  6. Zdarzało mi się że ładowarka była niedostępna z powodu takiego że ktoś wcisnął emergency stop. Reset I ładujesz. Jak kupiłem BEVa to jeszcze wchodziłem w dyskusję, próbowałem uświadamiać, przekonywać. Ale to nie ma sensu. Każdemu wedle potrzeb. Ja akurat mieszkam w Norwegii, gdzie od tego roku nie kupisz spalinowej osobówki. Często jestem w Polsce, ostatnio elektrykiem zrobiłem 5000 km z czego 3k w Polsce i nie mogłem narzekać na infrastrukturę. Byl też wypad na Podlasie i tak samo, zero problemu. Mi z żoną pasuje takie auto. My samochód tak jak inne sprzęty traktujemy jako koszt i nie liczy się dla nas utrata wartości. Jak się zepsuje, trudno, kupię następny. Może dlatego drażni mnie spłycanie tematu BEV do wątpliwej ekonomii czy wątpliwej ekologii.
  7. 61k kilometrów nastukane. Rocznik 21. Następne auto będzie również BEV.
  8. Od przyszłego roku będę chciał mieć trochę krypto w portfelu, no i zastanawiam się jak to najlepiej ogarnąć, czy prostym ETFem czy samemu kupować.
  9. Nie moje auto bo wynajęte, kamień niewiadomo skąd. A jeszcze 400km do domu 😏
  10. Morgan

    Motoryzacyjna Blabla.

    Jakie wypożyczalnie aut polecacie ? Lecę awaryjnie do Gdańska na dwa dni i muszę dostać się na mazury (a raczej podlasie), przeważnie biorę pod uwagę lokalne wypożyczalnie. I tak za CHR w hybrydzie na dwie doby wyszło niecałe 500zł. Ale zastanawiam się czy sieciowki jak Avis, Hertz będą lepsze ? Problem taki, że nie dorobiłem się jeszcze karty kredytowej, a większość sieciówek tego wymaga.
  11. Jaka marka modeli i skala ? Dobrze odwzorowane ?
  12. Skoda Enyaq 80, 2021 rok, drugi właściciel. Zakup spontaniczny, żonie spodobał się kolor i za chwilę podpisywałem dokumenty. Jeździ się przyjemnie, przyspieszenie i elastyczność bez porównania do ICE, ale nie jest to auto do szybkiego pokonywania zakrętów, czuć tu masę ponad dwóch ton i bezwładność auta. Ładowanie na co dzień nic nie kosztuje - ładuję w pracy (parking ładowarek 22kwh) i to przemawiało za BEV. Zasięg, tu gdzie mieszkam 350 km. Zrobiłem nim trasę prawię 5000 km Norwegia - Polska - Norwegia, w marcu-kwietniu, z czego 3000 w Polsce i nie mogłem narzekać na infrastrukturę Gdańsk-Poznań-Warszawa.
  13. 20 lat na PClabie... stary już jestem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...