Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry.

Od pewnego czasu po uruchomieniu komputera z systemem WINDOWS 11 nie reaguje klawiatura. Po restarcie systemu wszystko wraca do normy. Sterowniki niby są aktualne.

Denerwująca sytuacja, żeby 2 razy odpalać komputer. Jak temu zaradzić?

Pozdrawiam Wojtek.

Opublikowano

Cześć Wojtku!
Rozumiem, że sytuacja jest irytująca — komputer powinien działać poprawnie od razu po włączeniu. Oto kilka kroków, które mogą pomóc rozwiązać problem z klawiaturą w Windows 11 po pierwszym uruchomieniu:

 

1. Sprawdź ustawienia zasilania (Fast Startup / Szybkie uruchamianie)

Czasem funkcja „szybkiego uruchamiania” (Fast Startup) powoduje problemy z urządzeniami USB (w tym klawiaturą).

Jak to wyłączyć:

Naciśnij Win + R, wpisz powercfg.cpl i Enter.

Kliknij „Wybierz działanie przycisku zasilania” (po lewej).

Kliknij „Zmień ustawienia, które są obecnie niedostępne”.

Odznacz „Włącz szybkie uruchamianie (zalecane)”.

Zapisz zmiany i zrestartuj komputer.

 

2. Sprawdź ustawienia BIOS/UEFI

Czasem klawiatura USB nie działa poprawnie przy starcie z powodu ustawień BIOS/UEFI.

Podczas uruchamiania komputera wejdź do BIOS/UEFI (zwykle Del, F2 lub F12 — zależnie od płyty głównej).

Znajdź opcję typu:

Legacy USB Support lub USB Keyboard Support – upewnij się, że są włączone.

XHCI Hand-off – warto przetestować zmianę tej opcji z Enabled na Disabled (lub odwrotnie).

Zapisz ustawienia i uruchom ponownie komputer.

 

3. Zaktualizuj BIOS/UEFI i chipset

Jeśli masz nowszy sprzęt (np. AM5), to aktualizacja BIOS i sterowników chipsetu bywa kluczowa:

Wejdź na stronę producenta płyty głównej.

Pobierz najnowszy BIOS oraz sterowniki chipsetu dla Windows 11.

Zainstaluj chipset jako pierwszy, potem – jeśli potrzebne – zaktualizuj BIOS zgodnie z instrukcją producenta.

 

4. Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów z urządzeniami

Start → „Ustawienia” → „System” → „Rozwiązywanie problemów” → „Inne narzędzia do rozwiązywania problemów”.

Uruchom narzędzie „Klawiatura”.

 

5. Testuj w trybie czystego rozruchu (clean boot)

By sprawdzić, czy to nie jakiś program powoduje problem:

Win + R, wpisz msconfig, Enter.

Przejdź do zakładki Usługi, zaznacz Ukryj wszystkie usługi firmy Microsoft.

Kliknij Wyłącz wszystkie.

Przejdź do zakładki Uruchamianie i otwórz Menedżer zadań.

Wyłącz wszystkie elementy startowe.

Uruchom ponownie komputer i sprawdź, czy problem dalej występuje.

  • Like 1
  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...