Skocz do zawartości

Błąd ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR podczas otwierania YouTube


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

napotkałem problem, z którym walczę w wolnych chwilach już od kilku dni i nie mogę dać sobie z nim rady.


Wchodząc na platformę YouTube z przeglądarki EDGE, otrzymuję komunikat błędu: "ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR". Nie mam możliwości pominięcia go, jak to czasami bywa przy części komunikatów ostrzegających o błędach certyfikatów SSL. Próbowałem oczywiście aktualizacji, restartu, czy całkowitego wyczyszczenia danych i ustawień przeglądarki - bezskutecznie. 


Rozpocząłem później "testy" na innych przeglądarkach, oczywiście w tej samej sieci i na tym samym urządzeniu, wyniki są następujące:

  • EDGE - ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR
  • Firefox - działa bez problemu
  • BRAVE - ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR
  • Chrome - działa bez problemu
  • DuckDuckGo Browser - ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR

 

* w EDGE oraz Firefox jest zainstalowany ten sam zestaw rozszerzeń z tymi samymi ustawieniami
** Tryb Incognito, nic nie zmienia, niezależnie od przeglądarki

 

Nie mogę znaleźć żadnego wspólnego mianownika, dlaczego błąd pojawia się tylko (i aż) na wybranych przeglądarkach :/ Macie jakiś pomysł, jak rozwiązać ten problem?

 

Edge-ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR.PNG

Chrome.PNG

Gość Smilenium
Opublikowano

Edge dziwacznie rozpoznaje niektóre certyfikaty jakby nie w pełni bezpieczne.

 

Edge zaktualizowane do najnowszej wersji?

 

Próbowałeś taki poradnik? Jest do Chrome, ale Edge jest na tym samym silniku Chromium.

https://jchost.pl/blog/err_ssl_protocol_error/

Opublikowano
7 godzin temu, Smilenium napisał(a):

Edge zaktualizowane do najnowszej wersji?

Obecnie jestem na wersji "131.0.2903.51 (Oficjalna kompilacja) (wersja 64-bitowa)", przeglądarka pokazuje ją jako aktualną.

 

 

7 godzin temu, Smilenium napisał(a):

Próbowałeś taki poradnik? Jest do Chrome, ale Edge jest na tym samym silniku Chromium.

https://jchost.pl/blog/err_ssl_protocol_error/

Dzięki za link, przejrzałem go i wszystko co jest w nim opisane oprócz wyłączania protokołu QUIC już próbowałem. 

Spróbuję go wyłączyć w wolnej chwili, ale jakoś w mojej głowie dziwnym jest że problem występuje aż na 3/5 przeglądarek. Jak sam wspomniałeś Chrome i Edge działają na tym samym silniku, tak jak i Brave (co do DDG nie mam pojęcia), a właśnie w tym pierwszym nie mam błędu certyfikatu.

 

Gość Smilenium
Opublikowano

Jeszcze te różne wtyczki itp co pisałeś, że masz po instalowane do Edge i Firefox mogą coś robić. Są to dwie różne przeglądarki. Mi rzadko Paolo się kiedyś Firefox, natomiast te przeglądarki od Microsoftu to zawsze jakieś jazdy. Chrome sam w sobie też żadko się psuje. Ja mam Chromeboxa z chromeOS i w zasadzie tylko Chrome używam bo Firefox jest w wersji mobilnej że sklepu Google i używanie tego jako wersji desktopowej moim zdaniem to jedna wielka pomyłka.

Opublikowano

Niestety wyłączenie QUIC nie pomogło.

 

Godzinę temu, Smilenium napisał(a):

Jeszcze te różne wtyczki itp co pisałeś, że masz po instalowane do Edge i Firefox mogą coś robić.

Nie to nie ich wina, Brave jest bez wtyczek i ma ten sam problem. Za to Firefox ma wtyczki i problemu nie ma. Wyłączyłem teraz w Edge wszystkie rozszerzenia (tak dla sprawdzenia) i nadal sytuacja się nie zmieniła, mam błąd "ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR". Zaczynam się zastanawiać czy tu się nie dzieje jakaś magia :rotfl:

Opublikowano
34 minuty temu, QKi napisał(a):

Zaczynam się zastanawiać czy tu się nie dzieje jakaś magia

Całe IT to jedna wielka magia ;)
Masz na kompie więcej niż jeden profil użytkownika? Jeżeli nie, to załóż lokalne konto i sprawdź tam, czy działa.
Jak sprawdzałeś, czy masz właściwą godzinę ustawioną w komputerze? Bo może na zegarku widzisz to samo, co w telefonie, ale na przykład masz wyłączoną automatyczną synchronizację i strefę czasową ustawiona na USA?

Ściągnij program IISCrypto i zobacz, czy masz włączone niezbędne protokoły w systemie (TLS 1.2, 1.3 i SSL 2.0). 1.3 może nie być dostępny jeżeli korzystasz z W10 i niżej.

No i antywirus. Korzystasz z jakiegoś? Niektóre próbują "chronić" użytkownika przez odszyfrowywanie połączeń w celu skanowania co może powodować potem problemy i najlepiej to wyłączyć.

Gość Smilenium
Opublikowano

W Edge wejdź w ustawienia i tam prywatność i bezpieczeństwo i tam na chwilę powylaczaj w bezpieczeństwie, albo na najsłabsze opcje ustaw. Zobacz też certyfikaty czy masz na Automatyczne potwierdzanie.

Opublikowano
16 godzin temu, narmiak napisał(a):

Masz na kompie więcej niż jeden profil użytkownika?

Tak, na obu profilach użytkowników występuje ten sam problem.

 

16 godzin temu, narmiak napisał(a):

Jak sprawdzałeś, czy masz właściwą godzinę ustawioną w komputerze? Bo może na zegarku widzisz to samo, co w telefonie, ale na przykład masz wyłączoną automatyczną synchronizację i strefę czasową ustawiona na USA?

Mam ustawioną synchronizację z time.windows.com

 

16 godzin temu, narmiak napisał(a):

No i antywirus. Korzystasz z jakiegoś?

Z wbudowanego defender'a, nic więcej do szczęścia raczej nie jest mi potrzebne. 

 

Ciekawostka, wczoraj wieczorem na laptopie żony (inne urządzenie) również zaczęły dziać się jakieś dziwne rzeczy... przestał wczytywać obrazki z cdn allegro.

Zrzut ekranu 2024-11-21 080927.png

Gość Smilenium
Opublikowano

Jeszcze jest jedną opcja. Odkąd UE się czepiali o monopol przeglądarek w systemach operacyjnych MS i Apple to od tamtej pory Edge w Windows 11 na opcję odinstaluj. Możesz odinstalować. Uruchom ponownie i że Sklepu MS zainstalować ponownie.

 

Jak nie pomoże to mi jedyne co przychodzi do głowy to zasyfia cze Windows, a na zasyfiać Windows instalowaniem, odinstalowywaniem czegoś nie wiadomo ile razy jest jedyny sposób, czyli format i czystą instalacja systemu.

Opublikowano
45 minut temu, QKi napisał(a):

Ciekawostka, wczoraj wieczorem na laptopie żony (inne urządzenie) również zaczęły dziać się jakieś dziwne rzeczy... przestał wczytywać obrazki z cdn allegro.

Sprawdź na routerze i w ustawieniach systemu, jakie serwery DNS masz ustawione. Może ktoś wykorzystał jakiś exploit i podmienił je w celu dokonania ataku Man in the middle.
https://niebezpiecznik.pl/post/sprawdz-z-jakich-dns-ow-korzystasz-i-upewnij-sie-ze-nie-sa-to-5-45-75-36-i-5-45-75-11/

  • Like 1
Opublikowano
2 godziny temu, narmiak napisał(a):

Sprawdź na routerze i w ustawieniach systemu, jakie serwery DNS masz ustawione.

Dobry pomysł sprawdzę wieczorem. 

 

2 godziny temu, Smilenium napisał(a):

Edge w Windows 11 na opcję odinstaluj. Możesz odinstalować. Uruchom ponownie i że Sklepu MS zainstalować ponownie.

Można spróbować, chociaż ze względu na występowanie błędu na wielu przeglądarkach i jak się okazuje urządzeniach, jestem trochę sceptycznie do tego nastawiony. 

Opublikowano
11 godzin temu, narmiak napisał(a):

Sprawdź na routerze i w ustawieniach systemu, jakie serwery DNS masz ustawione.

Mam 9.9.9.9 oraz 1.1.1.1

 

Stała się rzecz magiczna, nagle wszystko zaczęło działać, tak jak to było przed tygodniem. 

 

Chciałbym wam napisać jak to się stało, ale nie mam pojęcia. Po prostu strony zaczęły się wczytywać. Na wszystkich przeglądarkach na których był problem. 

 

Także, dzięki @narmiak, @Smileniumza próbę pomocy, problem rozwiązał się sam :D

Gość Smilenium
Opublikowano
40 minut temu, QKi napisał(a):

Mam 9.9.9.9 oraz 1.1.1.1

 

Jaki sens jest ustawiać DNSy, które blokują z DNS-ami, które nic nie filtrują. Po drugie"dziewiątki" są wolniejsze od "jedynek".

Control D najlepsze są bez logow, bardzo szybkie i jest wersja Uncesored czyli bez cenzury.

Mozesz jeszcze napisać co to za dostawca internetu i jaki masz router z ciekawości?

Opublikowano

Kiedyś słyszałem że Google sprzedaje dostawcom Internetu takie puszki proxy, które stoją właśnie w serwerowni dostawcy Internetu i serwują najbardziej popularne statyczne elementy strony. Podobno to ma niemalże zerowe wsparcie (tak jak większość produktów Google). Może twój dostawca właśnie coś takiego próbował ustawić, stąd też tymczasowe problemy z Youtubem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...