Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. W większości gier które gram trzymają stałe fps jednak mam problem bo kiedy fps spadają o 1-3 to od razu jest widoczne przycięcie, zacięcie.. Jest to dosyć irytujące. Gram w stare gry typu CS Source, nowsze typu Valorant, CS2. Monitor mam 180 hz, włączony g-sync czyli automatycznie trzyma mi te 171fps. Jest tak większość czasu, ale widze na podglądzie fpsów, że spadnie o te 1-3 i od razu pojawia się zacinka i szybki powrót do płynności. Czy można jakoś to naprawić? Wszystkie temperatury są w normie. Mam wgrane najnowsze sterowniki. System to Windows 11. Dziękuje za odpowiedź.

 

Podzespoły:

CPU: Ryzen 5 5600

Chłodzenie CPU: Darkflash DN-D240

GPU: MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X OC 12GB

Obudowa: Endorfy Regnum 400 ARGB

Płyta główna: Gigabyte B550M DS3H AC

Opublikowano

Hmmm trochę podwyższone ale nie widzę tutaj aby któryś sterownik systemowy miał na tyle duże opóźnienie aby przez niego były zacięcia obrazu. Możesz wejdź w menedżer urządzeń > kontrolery wideo i gier - prawym na urządzenie high definition auto - wyłącz urządzenie - tak, bo sterownik dźwięku hdmi według latencymon'a ma najwyższe opóźnienie. Pokaż też screena z https://zentimings.com/ chce zobaczyć jak wyglądają ustawienia pamięci.

 

Swoją drogą to cs od lat działa najlepiej bez żadnego limitu klatek i bez jakiejkolwiek synchronizacji tak samo było w cs go i z tego co wiem tak nadal jest, taki urok source engine, chyba jedyna gra która tak ma ;) 

Opublikowano

Widzę że masz 4 banki obsadzone modułami po 16gb 3600mhz, sprawdzałeś stabilność tej konfiguracji? https://testmem5.com/ odpal plik exe wejdź w zakładkę settings następnie testing > configuration: wybierz profil np extreme @ anta777 i sprawdź czy przejdzie cały test stabilności, jak wywali chociaż jeden error automatycznie zakończy testowanie.

Opublikowano (edytowane)

Pokaż screena z zentimings tylko tym razem gdy masz wyłączone xmp dla pamięci jak to wygląda. Aż dziwne że nie wywalało cie do pulpitu przez cały ten czas z gier skoro ram jest niestabilny :o

Edytowane przez Send1N
Opublikowano

jesli przetestujesz oddzielnie 1kosc w kazdym z 4 slotow to sprawdzisz czy dana kosc ramu jest sprawna.

jesli powtorzysz to z drugą koscią sprawdzisz czy obydwie kosci sa sprawne czy nie.

 

Jesli sprawdzisz 2 kosci ramu raz w slocie a1 b1 a raz w a2 b2 to sprawdzisz tylko czy plyta albo sloty ram nie sa uszkodzone - co jest malo prawdopodobne

  • Upvote 1
Opublikowano
20 minut temu, ppibo1 napisał(a):

Nigdy mnie nie wywaliło do pulpitu z jakiejkolwiek gry :D Sendin jutro tego screena dorzucę. To lepiej każdą pamięć oddzielnie czy w dual channel od razu?

Możesz sprawdzić po jednej tak jak koledzy piszą ale możesz też sprawdzić w ten sposób że ustawisz manualnie soc voltage na 1.1v + 1.35v na ramie ale bez włączonego profilu xmp, ciekawy jestem czy wtedy przejdzie cały test, jeżeli tak to będzie się kombinować dalej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...