Skocz do zawartości

Błąd ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR podczas otwierania YouTube


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

napotkałem problem, z którym walczę w wolnych chwilach już od kilku dni i nie mogę dać sobie z nim rady.


Wchodząc na platformę YouTube z przeglądarki EDGE, otrzymuję komunikat błędu: "ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR". Nie mam możliwości pominięcia go, jak to czasami bywa przy części komunikatów ostrzegających o błędach certyfikatów SSL. Próbowałem oczywiście aktualizacji, restartu, czy całkowitego wyczyszczenia danych i ustawień przeglądarki - bezskutecznie. 


Rozpocząłem później "testy" na innych przeglądarkach, oczywiście w tej samej sieci i na tym samym urządzeniu, wyniki są następujące:

  • EDGE - ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR
  • Firefox - działa bez problemu
  • BRAVE - ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR
  • Chrome - działa bez problemu
  • DuckDuckGo Browser - ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR

 

* w EDGE oraz Firefox jest zainstalowany ten sam zestaw rozszerzeń z tymi samymi ustawieniami
** Tryb Incognito, nic nie zmienia, niezależnie od przeglądarki

 

Nie mogę znaleźć żadnego wspólnego mianownika, dlaczego błąd pojawia się tylko (i aż) na wybranych przeglądarkach :/ Macie jakiś pomysł, jak rozwiązać ten problem?

 

Edge-ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR.PNG

Chrome.PNG

Opublikowano
7 godzin temu, Smilenium napisał(a):

Edge zaktualizowane do najnowszej wersji?

Obecnie jestem na wersji "131.0.2903.51 (Oficjalna kompilacja) (wersja 64-bitowa)", przeglądarka pokazuje ją jako aktualną.

 

 

7 godzin temu, Smilenium napisał(a):

Próbowałeś taki poradnik? Jest do Chrome, ale Edge jest na tym samym silniku Chromium.

https://jchost.pl/blog/err_ssl_protocol_error/

Dzięki za link, przejrzałem go i wszystko co jest w nim opisane oprócz wyłączania protokołu QUIC już próbowałem. 

Spróbuję go wyłączyć w wolnej chwili, ale jakoś w mojej głowie dziwnym jest że problem występuje aż na 3/5 przeglądarek. Jak sam wspomniałeś Chrome i Edge działają na tym samym silniku, tak jak i Brave (co do DDG nie mam pojęcia), a właśnie w tym pierwszym nie mam błędu certyfikatu.

 

Opublikowano

Jeszcze te różne wtyczki itp co pisałeś, że masz po instalowane do Edge i Firefox mogą coś robić. Są to dwie różne przeglądarki. Mi rzadko Paolo się kiedyś Firefox, natomiast te przeglądarki od Microsoftu to zawsze jakieś jazdy. Chrome sam w sobie też żadko się psuje. Ja mam Chromeboxa z chromeOS i w zasadzie tylko Chrome używam bo Firefox jest w wersji mobilnej że sklepu Google i używanie tego jako wersji desktopowej moim zdaniem to jedna wielka pomyłka.

Opublikowano

Niestety wyłączenie QUIC nie pomogło.

 

Godzinę temu, Smilenium napisał(a):

Jeszcze te różne wtyczki itp co pisałeś, że masz po instalowane do Edge i Firefox mogą coś robić.

Nie to nie ich wina, Brave jest bez wtyczek i ma ten sam problem. Za to Firefox ma wtyczki i problemu nie ma. Wyłączyłem teraz w Edge wszystkie rozszerzenia (tak dla sprawdzenia) i nadal sytuacja się nie zmieniła, mam błąd "ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR". Zaczynam się zastanawiać czy tu się nie dzieje jakaś magia :rotfl:

Opublikowano
34 minuty temu, QKi napisał(a):

Zaczynam się zastanawiać czy tu się nie dzieje jakaś magia

Całe IT to jedna wielka magia ;)
Masz na kompie więcej niż jeden profil użytkownika? Jeżeli nie, to załóż lokalne konto i sprawdź tam, czy działa.
Jak sprawdzałeś, czy masz właściwą godzinę ustawioną w komputerze? Bo może na zegarku widzisz to samo, co w telefonie, ale na przykład masz wyłączoną automatyczną synchronizację i strefę czasową ustawiona na USA?

Ściągnij program IISCrypto i zobacz, czy masz włączone niezbędne protokoły w systemie (TLS 1.2, 1.3 i SSL 2.0). 1.3 może nie być dostępny jeżeli korzystasz z W10 i niżej.

No i antywirus. Korzystasz z jakiegoś? Niektóre próbują "chronić" użytkownika przez odszyfrowywanie połączeń w celu skanowania co może powodować potem problemy i najlepiej to wyłączyć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...