Paw79
Użytkownik-
Postów
206 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia Paw79
Bywalec (3/5)
156
Reputacja
-
Clair Obscur to moja osobista gra roku, ale w pełni zgadzam się z opiniami że niektóre nagrody dla tego tytułu zostały przyznane mocno na wyrost. Szczególnie że 2025r. w branży był wyjątkowo mocny i powinno to zostać uwzględnione przy rozdysponowywaniu nagród. 1. RPG- nie grałem w KCD2, ale z samego opisu wynika że jest to lepszy RPG niż CO: E33. I już nie chodzi nawet o wybory, ale drzewko statystyk i balans z niego wynikający to najbardziej zepsuty element francuskiej produkcji. 2. Najlepszy występ- bardzo dużo dobrych opinii zebrał Troy Baker z Indiana Jones'a, aktorzy z Dispatch czy Death Stranding 2. Jenniffer English jako Maelle zrobiła świetną robotę, ale jeżeli już musiało to być Clair, to osobiście wybrałbym Charliego Cox'a (Gustave). 3. Najlepszy indyk: Silksong lub Hades II. Najlepszy debiutabcki indyk: Blue Prince albo Megabonk. Sorry, ale jeżeli masz wydawcę który wyklada ci kilka milonów euro i funduje absolutną topkę aktorów głosowych w branży (Jenniffer English, Ben Starr, Andy Serkis) oraz uznaną wokalistkę (Alice Duport-Piercer), to już nie jesteś indykiem. I nie jest to, broń Boże, żaden przytyk do Kepler Interactive. Wręcz przeciwnie- gigantyczny szacun za rozpoznanie wspaniałego brylantu na etapie mocno ubłoconego kamienia z baaardzo wątpliwym podejrzeniem o bycie diamentem (kto widział trailer z pre-produkcji wie o co chodzi). Nie zmienia to faktu, że mamy do czynienia z produkcją AA, a nie z czymś co w powszechnej świadomości uchodzi za indie. W pozostałych kategoriach CO: E33 wygrało raczej zasłużenie. Np. w Best Score and Music trudno o jakiekolwiek wątpliwości, pomimo że ścieżki dźwiękowe z Silksonga czy Death Stranding 2 również były świetne. No ale z tym co zrobil Lorien Testard to rywalizować może co najwyżej kilka produkcji w całej historii. Tu mała dygresja- generalnie nie mam ulubionego gatunku muzyki i po trochu słucham wszystkiego. Jednak gdyby ktoś jeszcze w marcu tego roku powiedział mi że w 2025r. będę się zasłuchiwał w muzyce francuskiej, to co najwyżej spojrzałbym się na niego litościwie pukając w głowę. A już w okresie kwiecień-grudzień wyglądało to tak: 95% ścieżka dźwiękowa z Ekspedycji, 5% cała reszta. Życie bywa strasznie nieprzewidywalne. W ogóle to dyrektor kreatywny Sandfall (Guillaume Broche) chyba "grał" na jakiś haxach, bo wyłowić z czeluści internetu takie talenty jak główny kompozytor (nauczyciel gry na gitarze) czy scenarzystka (była pracowniczka działu inwestycyjnego banku i na początku darmowa aktorka głosowa) to mniejsza szansa niż trafienie szóstki w Lotto pięć razy pod kolej. Więc pomimo wszystkich wad i niezasłużonych nagród CO: E33 pozostaje dla mnie GOTY. Ostateczne kryterium stanowi dla mnie "jaką grę będziesz pamiętał za 20-30 lat". No i tu francuska produkcja zajmuje zasłużone miejsce w mojej osobistej topce wszechczasów. Choć szanuję opinię ludzi którym gra aż tak bardzo nie siadła i ich wybór z tego roku jest inny. Sam kiedyś odbiłem się od RDR2, pomimo że pod wieloma względami jest to obiektywnie tytuł wybitny. PS. CO:E33 kojarzy mi się z innym niedoskonałym brylantem z 2010r.- Nier Gestalt/Replicant. Tamta produkcja była klapą komercyjną i sprzedażową, przez którą oryginalne studio (Cavia) upadło. Dopiero z czasem tytuł zyskał wśród graczy status kultowego, czego efektem była wydana przez Square Enix Nier: Automata z 2017r. i remake Nier Replicant z 2021r. Tutaj sytuacja jest odwrotna- potężny sukces i wysyp nagród nawet w niezasłużonych kategoriach. Ale z dwojga złego- chyba lepiej tak. Wyobraźcie sobie co by było, gdyby branżowe media oceniły grę na 6-7, tak jak to było z Nier'em i produkcja musiałaby być dopiero "odkopywana" przez ludzi. Toż to byłaby ostateczna kompromitacja growego dziennikarstwa.
-
Ja wstałem dopiero na samą końcówkę. Załapałem się tylko na trailery Phantom Blade 0 (całkiem spoko) i Highguard (nie wiem, może to rzeczywiście będze dobra gra, ale wygląda trochę jak kolejny klon Overwatch'a) PS. Ta statua na pustyni przed imprezą to do czego w końcu była?.
-
@ODIN85: Wejście na mapie: Kompletny changelog dla patcha 1.5.0: https://store.steampowered.com/news/app/1903340/view/491585297311596633
-
Gra Roku 2025 na Game Awards i właśnie wleciała nowa zawartość (8GB do pobrania).
-
Clair Obscur: Expedition 33 GOTY 2025 (poza tym łącznie 9 nagród). Wszyscy zwycięzcy: https://www.ppe.pl/news/392281/the-game-awards-2025-najlepsze-gry-roku-wszyscy-zwyciezcy-gali-w-jednym-miejscu.html W Player's Voice chińczycy pokazali kto ma teraz największą bazę i wygrało Wuthering Waves.
-
Na Epicu za darmo Hogwarts Legacy (chociaż na razie wywaliło serwery i nie da się odebrać ).
-
Netflix?
-
Pod warunkiem że te wyniki spadałyby z czasem wraz z rosnącymi temperaturami, a nie zupełnie losowo. No i w takim Q2 RTX prędzej by to wyszło, po tam pobór i temperatury są wyższe niż w Steel Nomadzie.
-
Poniżej 70C na rdzeniu i pamięciach. Bez żadnego UV- po prostu OC suwakami i podniesiony Power Limit. Poza tym wyniki nie spadają mi z każdym kolejnym przebiegiem (co mogłoby ewentualnie świadczyć o związku z temperaturami)- one są zupełnie losowe. Pierwszy wynik potrafi być najniższy, a ostatni (już po wygrzaniu karty)- jeden z najwyższych. Zresztą koledzy już wyżej napisali że ten benchmark tak ma i żeby się nim nie sugerować. Stress-testu w Steel Nomadzie na darmowej wersji niestety nie zrobię. Q2 RTX w 4K jest u mnie stabilny i ładnie skaluje się z zegarami. Z kolei najczulszy jak do tej pory na podkręcanie okazał się Fortnite. Tam pobór mocy nawet po OC jest niski (przeważnie 200-230W), przez co karta boostuje maksymalnie wysoko i przy przegiętym OC rdzenia gra się wykłada na zbyt wysokim zegarze. Jeszcze taka obserwacja- samo podniesienie power limitu wpływa na boost zegara GPU, nawet gdy karta daleka jest od dobicia do limitów mocy. Przy Power Limicie 100% (300W) mogłem dać +375MHz i było stabilnie. Przy Power Limicie 117% (350W) max. to +350MHz, bo już przy +360MHz karta boostuje wyżej niż przy +375MHz z PL=100% i potrafiła się wyłożyć. W obu przypadkach pobór na poziomie ~220W (Fortnite). Limitem na mojej sztuce jest po prostu zegar (stabilny max. w okolicach ~3200MHz przy fabrycznym napięciu), a nie temperatury.
-
Stery najnowsze, ale to chyba raczej nie kwestia zbyt agresywnego podkręcania. Zmniejszyłem OC z +350/+2000 na +300/+1500 i rozrzut z 5 przebiegów w Steel Nomadzie jest podobny (od 6944pkt. do 7164pkt.), a tylko trochę mniejszy na stocku (od 6493pkt. do 6645pkt.). Póki co najbardziej powtarzalny i najlepiej skalowalny z zegarami jest Quake 2 RTX w 4K. Mam tam procedurę, że wybijam wszystkich typów w pierwszym korytarzu i na placu nad wodą, niszczę wybuchające beczki, staję na występie pod ścianą i celuję w podstawę środkowego leczenia po przeciwnej stronie zbiornika: No i tam mam zawsze: Stock: 51fps +300/+1500/PL350W: 57fps +350/+2000/PL350W: 58fps Z Aftreburnerem czy bez- za każdym razem tak samo. Ok, zaraz spróbuję. Edit: Niestety, nic z tego. Stresstest w Steel Nomadzie wymaga płatnej wersji.
-
Panowie- Steel Nomad też ma u was takie rozrzuty wyników? Puściłem go 5 razy z rzędu (RTX5070Ti OC: +350MHz/+2000MHz, PL=350W). Wyniki kolejno (w pkt.): 7105, 7324, 7165, 7052, 7236. A to wszystko bez monitoringu, bo z włączonym Afterburnerem i HWInfo potrafi robić ~6950pkt. Macie jakiś stabilniejszy bench, który jest bardziej powtarzalny przy tych samych ustawieniach?
-
No właśnie- będzie jakaś oficjalna prezentacja tego Redstone'a? A jeżeli tak, to o której i gdzie?
-
Gigabyte RTX5070Ti Gaming OC: Quake 2 RTX 3840x2160p - 30min., Bios Silent, GPU, Mem, Vcore stock, PL=100%; 2780mhz po wygrzaniu pod obciążeniem, 51 fps w miejscówce na początku nad wodą: Quake 2 RTX 3840x2160p - 40min., Bios Silent, GPU +350Mhz, Mem +1800MHz, Vcore stock, PL=116%; 3142MHz po wygrzaniu pod obciążeniem, 56 fps w miejscówce na początku nad wodą: Poniżej 1400rpm przy ~345W, wciąż przyzwoitych temperaturach i tylko dwóch wentylach wyciągających w obudowie (Deepcool CH260, 1x120mm tył, 1x140mm top, pod obciążeniem ok. 780rpm). Podoba mi się ta karta. W normalnych scenariuszach w 1440p śmiga w przedziale 1000-1100rpm. PS. Steel Nomad stock: 6645pkt., po OC: 7213pkt. Time Spy i Firestrike: testy graficzne praktycznie w całości zbottleneckowane przez 5700x3d (lub przez PCI-E3.0, albo przez to i to). Ehh- gdzie te czasy gdy na GTX'ie 750Ti oglądało się w tych testach wręcz pokaz slajdów, a teraz śmigają po 200-300fps i bardziej nadają się do testów CPU niż grafiki. Cewki- coś tam słychać powyżej ~200fps, ale i ja tak nie grywam w takich klatkażach. PS2. Muszę ogarnąć jeszcze jakieś profile UV. Jakie napięcie potrzebuje przeciętna sztuka do 3000MHz na GPU? Czym testować Blackwella by najszybciej wyłapać niestabilności (na razie męczyłem Q2RTX w 4K dla dużych obciążeń prądowych (~345W) i Fortnite 1440p max. dla małych (~210W))?
-
@oldfashioned Bez rat to tam nie ma nic skomplikowanego. Zakładasz konto na RTV Euro AGD, po ok. 5-10min. dostajesz kod rabatowy -5% (max. -80zł) za rejestrację na swojego maila. Dodajesz do koszyka wybraną kartę plus drugą rzecz objętą promocją "-50zł za każde wydane 500zł". Wpisujesz kod z maila, reszta zniżek nalicza się automatycznie przy przechodzeniu do procesu płatności. I tyle. Z ratami to już rzeczywiście jest więcej zabawy, bo wiąże się to z wypełnianiem wniosku kredytowego, potwierdzaniem zatrudnienia, itd.
-
Gigabyte RTX5070Ti Gaming OC w RTV Euro AGD: - karta 3989zł - drugi dowolny item z oznaczeniem "-50zł za każde wydane 500zł" za kilkanaście zł (tak by całość przekroczyła 4000zł, może być np. najtańsza klawiatura) - za oba ww. nabija rabat: -400zł (tylko dzisiaj do godz. 23:45 !) - dodatkowy kod rabatowy za założenie nowego konta na ichniej stronie: -80zł - bez dalszych kombinacji wychodzi 3509zł za samą kartę - przy braniu na 30 rat z promocją "dwie pierwsze raty gratis" GPU wychodzi ok. 3290zł (+bonus za inflację w tym okresie) Dual-Bios, RGB, 48 miesięcy gwarancji po rejestracji na stronie Gigabyte, max. power limit 116% (350W), długość 340mm, szerokość 140mm, grubość 70mm, wg testów blacka kultura pracy topowa (Bios Quiet: GPU 61C, VRAM 64C, ~1100rpm):
