muniek0122 0 Opublikowano 4 Czerwca Opublikowano 4 Czerwca Hej, 20 maja - zakup przez Internet 23 maja - otrzymanie paczki kurierem 03 czerwca - złożenie przez stronę sprzedawcy "zwrot 14 dniowy" - mam potwierdzenie email'owe nadania zwrotu + jego numer. PLANOWANA wysyłka 09 czerwca. Wypadło mi coś pilnego i nie zdążę spakować i wysłać towaru do sprzedawcy (na wskazany adres) do poniedziałku 09 czerwca. Czy sprzedawca może nie uwzględnić zwrotu, gdyż paczkę nie wysłałem w okresie 14 dni?, lub zwlekam z wysyłką? tj. 03 czerwca złożenie reklamacji, a 09 czerwca planowana data wysyłki paczki?
bourne2008 676 Opublikowano 4 Czerwca Opublikowano 4 Czerwca Zgodnie z polskim prawem konsumenckim, po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość (np. przez internet), konsument ma obowiązek odesłać towar niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia tego oświadczenia. W praktyce oznacza to, że jeśli złożyłeś oświadczenie o odstąpieniu od umowy 3 czerwca, masz czas do 17 czerwca (włącznie) na nadanie przesyłki ze zwracanym towarem. Ważne jest, aby paczka została nadana przed upływem tego terminu; data jej doręczenia do sprzedawcy może przypaść po tej dacie . Jeśli nie zdążysz nadać paczki w tym terminie, sprzedawca może dochodzić od Ciebie odpowiedzialności za opóźnienie. Jednak samo opóźnienie w odesłaniu towaru nie unieważnia skuteczności złożonego oświadczenia o odstąpieniu od umowy. W przypadku, gdy sprzedawca zobowiązał się samodzielnie odebrać towar od konsumenta, termin 14 dni na odesłanie towaru nie obowiązuje. Podsumowując, planowana przez Ciebie wysyłka paczki 9 czerwca mieści się w przewidzianym terminie, więc sprzedawca powinien zaakceptować zwrot. 3
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się