Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
13 minut temu, zlotnik napisał(a):

jeśli do gier to 9800x3d jeśli do pracy to 9950x

Na razie używam 5800X3D . A procesor bardziej do gier .

Znajomy ma na zbyciu 9900X3D dlatego pytam czy warto sobie głowę zawracać.

Opublikowano
46 minut temu, AudRob napisał(a):

Na razie używam 5800X3D . A procesor bardziej do gier .

Znajomy ma na zbyciu 9900X3D dlatego pytam czy warto sobie głowę zawracać.

Cena czyni cuda. Magiczne pytanie - za ile? :) 

Generalnie do gier to 9800X3D jest wszystkim co potrzebujesz. 9900X3D czy 9950X3D nie będą szybsze od 9800X3D w tym zastosowaniu, co można mylnie wywnioskować z modelu procka.
R9 będą brały więcej prądu, są gorętsze itd...

 

  • Upvote 1
Opublikowano

9900x3d jest słabszy z tego względu że ma dwa CCD po 6 rdzeni i tylko jeden ogarnia 3dv cache więc procek zachowuje się można powiedzieć jak nieistniejący model 9600X3D natomiast 9950x3d ma 2 ccd po 8 rdzeni więc wydajność w grach jest równa a czasem potrafi być minimalnie wyższa od 9800x3d ale to z racji ciut wyższego zegara, niektórzy już tutaj na forum zmieniali 9800x3d na 9950x3d tylko pod gry :E ale dziwnym trafem były to osoby z problemem psychicznym xD W skrócie: Praca/Granie - 9950x3d , Gry: 9800X3D, 9900x3d jest najsłabszy ale i tak jest znacznie lepszy od 5800x3d, jak znajomy ma dla ciebie jakąś dobrą ofertę to można brać, kwestia ceny ;) 

  • Like 1
  • Upvote 2
Opublikowano

No dobra wszystko wiadomo więc w razie zmiany to będzie 9800X3D zresztą przeczytałem to i wiadomo o co chodzi.  

Większość gier efektywnie wykorzystuje tylko około 6 wątków i nie skalują się lepiej. Często prawie w całości działają na jednym lub dwóch wątkach, a pozostałe prawie nic nie robią. Więc dodawanie więcej rdzeni w ogóle im nie pomaga. Nawet gry, które mogą efektywnie wykorzystać więcej wątków, takie jak Cyberpunk 2077 i Hogwarts Legacy, zazwyczaj nie pokazują ogromnych zysków, tylko niewielkie poprawki.

9800X3D ma 8 rdzeni, 16 wątków i jeden CCD, co oznacza, że wszystkie 8 rdzeni znajduje się na jednym chipie. Wszystkie te rdzenie mają bezpośredni dostęp do pamięci 3D V-Cache.

9900X3D ma 12 rdzeni, 24 wątki i dwa CCD. Tylko jeden ma dostęp do pamięci 3D V-Cache, a drugi nie.

Podczas uruchamiania gier, o ile masz zainstalowane odpowiednie sterowniki dla 9900X3D i uruchamiasz Windows/Xbox Game Bar, a on wykrywa twoją grę jako grę, to pcha gry do działania na rdzeniach X3D i przełącza się na rdzenie bez X3D tylko wtedy, gdy żąda więcej niż 12 wątków.

To oznacza, że oba procesory mają więcej niż wystarczająco rdzeni X3D, aby uruchomić większość gier, więc dlaczego 9900X3D często przegrywa?

Ponieważ, mimo że oficjalne specyfikacje 9900X3D sprawiają wrażenie, że ma wyższą maksymalną częstotliwość taktowania, w rzeczywistości jest wolniejszy niż 9800X3D... przynajmniej w przypadku rdzeni X3D. Liczby w oficjalnych specyfikacjach to prędkość działania nie-X3D rdzeni, a te zazwyczaj mogą działać nieco szybciej. Zatem różnica wydajności, którą widzisz, gdy wygrywa 9800X3D, wynika prawie w całości z różnicy częstotliwości taktowania rdzeni X3D obu procesorów. Chociaż w kilku sytuacjach dzieje się tak, ponieważ gra próbuje rozłożyć się na wszystkie 24 wątki i robi to bardzo źle. Niektórzy ludzie całkowicie wyłączają CCD bez X3D (lub rdzenie E w procesorach Intel) aby uzyskać lepszą wydajność w tych grach.

W kilku grach, w których wygrywa 9900X3D, są to gry, które mogą rozłożyć się na wszystkie 24 rdzenie i odzyskać trochę wydajności nawet przy nieco wolniejszych rdzeniach X3D.

...

Jeśli chodzi o to, dlaczego gry nie używają więcej rdzeni... bo to naprawdę, naprawdę trudne.

Gry są z natury wysoce powiązanymi systemami. Można zrobić tylko tyle, aby rozdzielić różne systemy gry, ponieważ wszystkie ostatecznie muszą współdziałać z innymi systemami. A jeśli uruchamiasz rzeczy na wielu wątkach, które muszą się komunikować ze sobą, dodaje to pewne opóźnienie, w którym jeden wątek musi się zatrzymać i poczekać na odpowiedź drugiego. Zatem często dodatkowe wątki robią rzeczy, które można rozdzielić i po prostu robić swoje. Dźwięk, efekty wizualne, renderowanie ogólne, fizyka, itp. Ale w końcu brakuje rzeczy, które można łatwo podzielić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...