Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jaka myszka bezprzewodowa z wytrzymałą baterią i najlepiej taką która potrafi przejść w stan uśpienia jkak się nic nie robi jak np: Logitechy. Poniżej opiszę jakie miałem.... 

 

Logitech G703 - Padł scroll, naprawiałem sam kilka razy, ponoć w nowych modelach np: G PRO X Superlight 2 problem ze scrollem dalej występuję i często się psuję. 

 

ASUS ROG Keris AimPoint - tutaj scroll się cofał kiedy przewijało się do góry, czyli początkowe objawy psucia się scrolla, bateria też szału nie robiła bo trzymała niecały miesiąc. 

 

MSI CLUTCH GM51 - Obecna myszka na której działam,  bateria trzyma 1,5 tygodnia z graniem, około 2,5 tygodnia kiedy ogląda się filmy i przegląda Internet. Jak na razie to najsłabsza bateria w myszce jaką miałem. Dodam że RGB wyłączone, ustawione DPI na 1600, mysz działa na niższej niż 1000Hz, bo to ponoć też oszczędza zużywanie baterii. 

 

Więc jaką myszkę byście polecili ?? taka która z wyłączonym RGB da radę długo potrzymać. 

Opublikowano
6 godzin temu, Send1N napisał(a):

G pro X Superlight 2

Nie zaryzykuję , problem ze scrollem dalej jest powielany już G703, super że działa ma ten stan czuwania, ale moim zdaniem myszka za 350zł (G703) a już tym bardziej myszka za 500zł to powinna być  zrobiona z wysokiej klasy komponentów w środku, tak aby nie było żadnych usterek.

 

DODAJE ŻE nie CHCE JUŻ MYSZKI ZA 450-500 czy 600zł. Bo przekonałem się że cena nie idzie z jakością (MSI GM51/ ASUS ROG Keris AimPoint )

Opublikowano

Myszke dobiera sie pod rozmiar dloni i chwyt - to najwazniejsze a na tym malo kto sie zna. To powod tego ze nikt ci nie odpisuje.

 

Z doswiadczenia polecam gloriusy i razery - jesli chodzi o myszki to nie mają ich przeplaconych.

Zerkniij tez na g305 light... cos tam jesli uwzgledniasz tez logitecha

 

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Ale dłoń i chwyt absolutnie mi nie przeszkadza, bo jak pisałem, miałem mniejsze myszki jak Asus ROG Keris AimPoint, miałem średnie myszki jak Logitech G703 i teraz mam jeszcze wyższą myszkę MSI GM51, na każdej mi się dobrze pracuje/gra itd: z tym u mnie nigdy nie ma problemu. Problem mam zawsze z długością pracy  baterii, gdzie logitech królował , ale jak pisałem, no scroll się lubi pierniczyć. A tutaj kolega dał Logitecha G305 to znalazłem też od siebie , jedną myszkę z AKU, oraz jedną na Baterię AAA/Aku.  

 

SteelSeries Rival 3 Wireless Gen 2 Black - na dwie baterię AAA, z tym że dokupić może do nich za 89zł (w zestawie są 4 sztuki ) ENELOP PRO 2x 930mAh = 1860mAh  to myślę że  chyba długo by myszka popracowała na  takich akumulatorkach, tym bardziej że myszka ma energooszczędność jak się nic nie robi. A ładowarkę do takich baterii mam, bo używam ENELOP PRO AA 4x sztuki do padów. 

 

Druga inna firma to Rampage Zenith Pro i tutaj też ludzie sobie chwalą tą myszkę, choć to TURECKI producent myszek z tego co zauważyłem. Też długa praca na baterii, bo również ta myszka posiada auto czuwanie po ustawionym czasie.  Ja wiem że to pierdoła, ale w Logitechu myszka z baterią na  chyba na 60H potrafiła mi wytrzymać 1,5 miesiąca na jednym ładowaniu. Zaś taki MSI/Asus nie posiadają auto czuwania i bateria nie wytrzymywała w nich ani miesiąca przy wyłączonym RGB. 

 

Obecnie MSI GM51 to nieporozumienie przy działaniu baterii. A mysz bezprzewodowa to naprawdę solidny komfort i nie chce już wracać do przewodowych. To może z tych dwóch co podałem to która była by taka lepsza ??. 

 

Razer Basilisk V3 X HyperSpeed  też ciekawa opcja, jedna gruba bateria AA i też posiada tryb uśpienia po 1 minucie, czas pracy na jednej baterii też długi. 

Edytowane przez Curian00
Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, Curian00 napisał(a):

SteelSeries Rival 3 Wireless Gen 2 Black - na dwie baterię AAA, z tym że dokupić może do nich za 89zł (w zestawie są 4 sztuki ) ENELOP PRO 2x 930mAh = 1860mAh  to myślę że  chyba długo by myszka popracowała na  takich akumulatorkach

Albo i nie pracowała by wcale ;) sporo urządzeń nie daje rady pracować na akumulatorach 1.2v gdzie fabrycznie siedzą zwykłe baterie 1.5v

Edytowane przez Send1N
Opublikowano
1 godzinę temu, Send1N napisał(a):

Albo i nie pracowała by wcale ;) sporo urządzeń nie daje rady pracować na akumulatorach 1.2v gdzie fabrycznie siedzą zwykłe baterie 1.5v

Stąd zakupiłem przed chwilą Razer Basilisk V3 X HyperSpeed, mam nadzieje że będę zadowolony. Wszystkiego trzeba spróbować, a myszki na baterię w sumie to na akumulatorki wymienne (bo w domu mam Enelop PRO 4x po  2500mAh) jeszcze nie posiadałem. A tak jak pisałem, z Logitecha G703 ogólnie byłem zadowolony, bo miał funkcję auto uśpienia po 1 minucie. Przez co 60H działania starczyło mi na około  40-45dni. Razer też te funkcję ma, no i ogólnie będzie to moja pierwsza myszka od tej firmy. 

  • Like 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Send1N napisał(a):

o funkcję uśpienia po minucie to raczej nie trudno :Up_to_s: mają to nawet 3x tańsze myszki niż ten logitech np moja SS prime wireless, można ustawić nawet 0,5s 

Nie trudno ??  MSI / ASUS tej funkcji nie posiadają. W zasadzie obstawiam, że jest to "specjalnie" zrobione, aby bateria szybciej się zużywała. A kupujący, poleciał po następną myszkę. Ale coraz więcej, takich mniejszych mniej znanych firm, to posiada. 

Opublikowano

A fizycznego przełącznika nie posiadają aby po pracy/graniu ją wyłączyć? :E ja mam funkcję usypiania a mimo to wyłączam od spodu przełącznikiem jak kończę granie i przełączam obraz na TV do przegladania neta/forum youtube itp mam drugą myszkę bezprzewodową za 6 dych na zwykłą baterię AA ;)  Jest to silver monkey m70 i ta przy korzystaniu z pc 15 godzin dziennie działa sobie na jednej baterii miesiąc a moja ss prime wireless naładowana na 100% przy 1000hz i podświetleniu scroll'a na 50% wytrzyma 30-35h także jak ci msi trzyma 1.5tygodnia bez żadnego trybu oszczędzania energii (125hz) to i tak dobrze :E 

Opublikowano (edytowane)

Nie ale z myszką to akurat nie tylko ja tak robię ;) jestem od lat osobą która steruje wszystkim w pc manualnie nic nie jest na "auto" wentylatorami też steruje w ten sposób że mam zrobione dwa profile w argus monitorze 1 do idle drugi do obciążenia i przełączam się między nimi kombinacją klawiszy zależnie od potrzeby czyli przed graniem naciskam przykładowo ctrl+F12 odpalają się wszystkie wentylatory ze stałą wartością obrotów które metodą prób i błędów ustawiłem jako "sweet spot" kulutra pracy/wydajność a po zakończeniu sesji naciskam ctrl+f11 i odpala się wszędzie 0rpm :E Na starych windach już tak działałem ze speedfanem także kompletnie nie mam z tym problemu aby wyłączyć myszkę przełącznikiem jak odchodzę od stanowiska ;) 

Edytowane przez Send1N
Opublikowano
W dniu 11.10.2025 o 20:18, ju-rek napisał(a):

Komputer też odłączasz od prądu po wyłączeniu?

Słuszna uwaga, ja Logitecha nie wyłączyłem nigdy a trzymał mi około 40 dni na jednym ładowaniu, zawsze był  włączony, ale jak PCta się wyłączało to myszka też nie działała. Nie wiem, czemu ktoś sugeruję że ona działa 24/7. Co ciekawsze Razer bazyliszek V3 ma mniejszego garba niż MSI M51.

No i z początku byłem troszkę wystraszony, bo było kilka opinii jako że RAZER po wybudzeniu z uśpienia niby 5-10 sekund się łączy zanim znowu zatrybi. Ale to  chyba na  bluetooth tak jest, bo na 2.4Ghz normalnie się łączy od razu szybko. No i myszka jest ciężka co dla mnie jest na plus bo lubię czuć że trzymam coś w dłoniach. A jakimś PRO e-sport nie jestem więc mam w to wywalone. troszkę Apka jest nawalona, ale jak się najpierw zalogujemy i zainstalujemy wywalimy niepotrzebne pierdoły z apki. To jest ona naprawdę schludna i przejrzysta. 

 

Dam znać za miesiąc ile mam jeszcze baterii.

Opublikowano

Zależy od ustawień biosu i modelu myszki bo niektórzy mają tak ustawione że np podświetlenie myszki nadal działa po wyłączeniu pc :)  a właśnie podświetlenie najbardziej zżera baterię, już kiedyś miałem taki przypadek jak koleś narzekał że myszka mu się zbyt szybko rozładowuje bo zwyczajnie po wyłączeniu pc nadal działały ledy :E 

Opublikowano

Nawet prawdziwy Logitech to często komplenta kupa złomu, która jest zrobiona tak, żeby tylko wytrzymać pierwsze 100h używania wedle starożytnej zasady Janushai "do bramy i się nie znamy"

 

Co to za nazwa Mchose L7 Pro?

Em Si Hosse L4 por favor?

 

Cytat

MCHOSE is a company based in Shenzhen, Guangdong, China

Myszkę która chodzi OK można kupić bardzo łatwo. Taką, która posłuży przez choć 2 lata sporo trudniej. Ale może gdzieś są tanie perełki. Daj znać za rok czy przyciski nadal chodzą czy już nie bardzo :)

 

Jak się okaże, że to rodzynek w morzu śmiecia to kto wie, może sam kupię ten model. 

Opublikowano

Miałem steelseries prime 3 lata i jeszcze sprzedałem chwile temu w stanie idealnym (bez ściemy) a grane było sporo (mam 7tys godzin w hunt showdown) wszystkie poprzednie myszki zawsze nosiły jakieś ślady zużycia ale nie ta a sprzedałem tylko dlatego bo kupiłem tanio tą samą tylko że w wersji wireless ;) kupujący jeszcze dziękował że myszka jak nowa, swoją drogą to miesiąc temu można było kupić nówkę na kablu za 5 dych... :E teraz patrzę stoją po 70 to jak za darmo w tym przypadku. Mogę śmiało powiedzieć że to zdecydowanie najlepszy model od SS a miałem przez lata sporo ich myszek i owszem doświadczyłem problemów jak robiące się dziury w bocznych gripach w rivalu 300 czy dwuklik w rivalu 310, nigdy jeszcze nie kupiłem drugi raz tej samej myszki przed prime :thumbup:

Opublikowano

Tak a propos rasowej chińszczyzny, to używam Machenike M7 Pro od prawie 2 lat codziennie po pare godzin i mysz jest nie do zdarcia, po prostu nie mogę przestać się nią zachwycać. A kosztowała w okolicach 100 PLN, topowy sensor PAW3395. Niektóre wynalazki okazują się właśnie "rodzynkami w morzu śmieci", szkoda, że tak wiele ich jest i trudno znaleźć jakąkolwiek recenzję wielu z nich zawczasu i trzeba samemu ryzykować.

Jeśli chodzi o Mchose to sądzę, żę to jakiś byle badziew, bo klawiatury są dosyć powszechnie chwalone i wyglądają świetnie, więc może myszki też nie rozpadają się po miesiącu :)

Sam bym też chętnie przygarnął, myślałem niedawno poważniej o jakiejś klawie od nich, ale kto ma czas tego wszystkiego używać :P 

Opublikowano

Nie wiem czy dostaniesz jeszcze tą Machenike, ale chyba by się nadawała. Ale są mniejsze myszki na rynku, które będą lepsze do małych dłoni. 

Mchose do takiego czegoś będzie dużo lepsza, bo nie dość, że jest wyraźnie lżejsza, około 40g, to jeszcze mniejsza, bo tylko 115mm.

  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
    • Jaki Linuks dla początkujących?Która dystrybucja Linuksa jest najlepsza dla osób początkujących. Czy dla komputera co ma 4 GB pamięci RAM gdyby wybrać Gnome albo KDE to czy wystarczyłoby miejsca w pamięci RAM na uruchomienie przeglądarki internetowej czy lepiej jest wybrać pulpit XFCE albo jeszcze lżejszy. Czy pulpit Cynamon jest lekki czy ciężki. Czy to złe pomysł wybierać lekkie ale mniej znane pulpity jak LXDE. Czy programy w Linuksie są pisane tylko pod konkretną dystrybucję Linuksa czy też pod konkretny pulpit KDE albo Gnome albo XFCE? Ubuntu ma taką polityke że tam muszą być tylko pakiety na darmowej licencji to tam zabraknie kodeków i ma swój rodzaj pakietów to też jest na minus. To że w Google najwięcej stron odnosi się do Ubuntu to nie znaczy że to najlepsza dystrybucja. Rozważam tylko 2 dystrybucje. Linuksa Mint albo Linuksa Debiana i taki pulpit graficzny żeby był jak najlżejszy żeby zostało coś wolnej pamięci RAM ale jednocześnie popularny żeby miał jak najmniej błędów to XFCE wydaje mi się oczywistym wyborem bez względy na to jaką bym wybrał dystrybucję Linuksa. Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana ale Linuks Debian jest dużo czystszym Linuksem od Linuksa Minta i dużo stabilniejszy i ma programy z w wersji ESU z długoterminowym czasem wsparcia na przykład przeglądarka internetowa Firefox. Interesuje mnie taki Linuks żeby był na zasadzie żeby zainstalować i zapomnieć i się z nim nie mordować. Co z tego że Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana jak Linuks Debian ma dużo więcej deweloperów i jest dużo lepiej dopracowany i stabilniejszy i jak coś będzie trudniej zainstalować to można użyć ChataGPT. Sprawdzałem różne Linuksy w wirtualnej maszynie VMWare Worsktation to sporo programów w Linuksie Mincie i tak trzeba ręcznie z konsoli za pomocą ChataGPT zainstalować i Linuks Debian oferuje dodatkowo większą stabilność. Czy da się tak Ustawić Linuksa żeby w czasie uruchamiania systemu nie trzeba było wpisywać hasła i nawet do wchodzenia do panelu sterowania i zarządzania partycjami i żeby systemowa konsola każde polecenia traktowała jako administratora tak jak to jest w Windowsie? Na naukę Linuksa najlepszy jest osobny komputer z przydzielonym całym dyskiem to nie ma takiej obawy że usunie przez pomyłkę Windowsa. Mam zainstalowanego Windowsa 10 22H2 64 bit na dysku talerzowym i tylko 8GB pamięci RAM to jest to do dupy pomysł żeby powolny dysk twardy jeszcze obciążać instalację Linuksa na VMWare Workstation. W takiej własnie konfiguracji Lnuks będzie najbardziej mulił. Czy gdybym zdecydował się na instalacje Linuksa na komputerze z 2003 roku na procesorze 1 rdzeniowym i obsługującym tylko 32 bity to czy lepszym pomysłem jest wybranie ostatniej dystrybucji Linuksa Debiana albo Minta co jeszcze obsługiwała 32 bity czy mniej znanej ale najnowszej co obsługuje 32 bity. Czy na procesorze 1 rdzeniowym muliłby YouTube gdyby na takim komputerze był zainstalowany najlżejszy możliwy graficzny Linuks. Dla Windowsa żeby oglądać bezpośrednio YouTube absolutne minimum to 2 rdzenie i 2 wątki. Czy Linuks nadaje się do codziennego użytku zamiast Windowsa. Czy MacOS jest dużo lepszy od Linuksa i czy Linuks jest tylko dlatego alternatywą dla Windowsa że jest darmowy i nie wymaga specjalnych komputerów i czy gdyby wszyscy ludzie byli bogaci to gdyby zrezygnowali z Windowsa to czy braliby tylko pod uwagę MacaOSa? Czy Linuks jest dla biednych osób i trudny terminal w Linuksie jest za kare że nie chciało się ludziom pracować i zarabiać więcej pieniędzy żeby sobie kupić lepszy komputer do najnowszego Linuksa albo komputer od MacaOSa?
    • Czy dałoby się w laptopie HP 530 8HTF12864HDY-667E1 Mobile Intel Calistoga-GME i945GME wymienić 1-rdzeniowy procesor Intel(R) Celeron(R) M CPU 530 @ 1.73GHz na 2-rdzeniowy procesor Intel Pentium Dual-Core T4200. Znalazłem zapusty laptop PP33L z popękanym i zepsutym monitorem i uszkodzoną płytą główną i 2-rdzeniowym procesorem Intel Pentium Dual-Core T4200 ale mam sprawny laptop HP 530 ale ma tylko 1-rdzeniowy procesor Intel(R) Celeron(R) M CPU 530 @ 1.73GHz i chciałbym ten procesor wymienić na 2-rdzeniowy. Oryginalnie ten laptop miał 1 GB pamięci RAM i wymieniłem RAM na 4 GB. Jaki system operacyjny najlepiej pasowałby do tego laptopa HP 530. Nie wiem jaki model ma płyta głowna z Laptopa PP33L dlatego że nie dało się tego laptopa uruchomić żeby sprawdzić w BIOSie albo w systemie. Spisałem jakieś liczby z płyty głownej tego laptopa CN-OP-132H-48643-8CB-0220-A00 DP/N OP132H BPB8C0020 002219 DA8B70-LanID GX D-VOA 94V-0 2-1 0842 E0EC 909G8222E M47 REV :  D DA0FM7MB8D0 PWB T012G REV : A00 Weźcie pod uwagę że zero to moze być duża litera o i odwrotnie.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...