Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jako posiadacz zestawienia AMD + AMD chciałbym poruszyć kwestie narzutu kart AMD na CPU. Czy faktycznie jest to dokuczliwe? Czy jednak jest to tylko niepotrzebnie napompowany balon.

Faktem jest, że nie gram zbyt często w gry fabularne, od dłuższego czasu pogrywam jedynie w CS:GO czy w LoLa, jednak w tym czasie kilka gier przeszedłem lub co najmniej zacząłem i jestem na jakimś tam etapie. Moim przykładem, być może złym, będzie Tomp Raider 2013. Gre przeszedłem na bardzo dobrym poziomie płynności na detalach wysokich w Full HD. Jaki % tej stanowiły miejsca procesorowe, w których było czuć spadek wydajności? ~5-10%, oczywiście nie był to spadek przez, który nagle z 50-60fps chrupło mi poniżej 20fps. Zazwyczaj klatki spadały do poziomu ~40fps, było to odczuwalne ale w żaden sposób nie przeszkadzało.

Z moich małych obserwacji wynika, że grach tego typu, miejsca procesorowe stanowią tylko kilka % całej gry, więc czy jest sens dmuchać w ten balonik, który rozpoczął pewien portal?

To jest oczywiście moje osobiste zdanie, dlatego chce żebyście się do tego odnieśli i przedstawili swój punkt widzenia na ten temat.

Opublikowano

Tomb Raider jest akurat bardzo fajnie napisany. Tam z procesorem mieć problemów nie będziesz. Polecam rzucić okiem na GTA V - przy dużej liczbie obiektów na ekranie, przy szybkim przejeżdżaniu przez skrzyżowania zacznie się dziać. To oczywiście nie jest tak, że grać się nie da, ale problem jest - i jest ogólnie znany.

Opublikowano

Raz natknąłem sie na dyskusje. Nie wiem ile w tym prawdy. Sterowniki obu firm zawsze były i powinny być zgodne z wytycznymi Microsoftu, czyli wszystko ma być napisane tak jak oni chcą. I tak było przez długi czas, aż w końcu AMD wypuściło Mantle. Zirytowany Microsoft dał wtedy zielone światełko Nvidii i Ci wypuścili całkiem nowy sterownik nie zgodny z tym co narzucał MS, który rozbijał się na kilka wątków procesora i niwelował narzut, przez co AMD w DX11 dostało i nadal dostaje po dupie w miejscach procesorowych. Był to zwykły pstryczek w nos ze stronu MS za złamanie umów przez AMD i wypuszczenie niskopoziomowego Mantle.

Opublikowano

Ale przecież programy partnerskie funkcjonowały już dużo dużo wcześniej...;) Po Mantle może i wylał sie shitstorm, ale każdy świadomy user zdawał sobie sprawę na długo przed tym jak sie sprawy mają.

Opublikowano

Najlepsze jest to, że bodajże Catalysty 13.11 z narzutem problemów nie miały i to się pojawiło dopiero później, więc co - MS sabotował? Nonsens, zwłaszcza, że MS żyje z AMD w bardzo bliskich układach, biorąc chociażby ich APU do Xboksa One.

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Trochę odkopie ten temat.

Od czasu HD 7970 (R9 280X) i wraz z pojawieniem się R9 290/X właśnie sterowników powyżej 13.11 AMD ma problem z narzutem sterownika na CPU i widać. 

Dość sporo gram w BF3 i BF4 po sieci na dodatek gram w minimalnych ustawieniach graficznych jedynym bajerkiem upiększającym jest MSAA lub AA ustawione na x2. W takich warunkach pierwsze skrzypce gra CPU i im więcej danych będzie mógł podać do GPU tym więcej klatek będzie generować.

Aktualnie mam GTX 960 który w BF4 na tzw. Kanałach przy 32-48 graczy generuje od ~130 do ~170 Kl/s, a R9 390 osiąga wynik od ~140 do ~190 Kl/s.

R9 390 jest przecież znacznie wydajniejsza od GTX 960 co idealnie widać w najwyższych ustawieniach graficznych, jednak po zmniejszeniu ustawień to właśnie sterownik i jego marzut na CPU zaczyna mieć i różnice w wydajności są w zasadzie niezauważalne :D

Taki psikusik :P    

Opublikowano (edytowane)

Ludziska, to nie jest tak, że nagle pojawił się problem z narzutem na AMD, od jakiejś magicznej wersji sterowników. To jest pojęcie mocno relatywne.

NV zaczęła obniżać narzut na długo przed premierą Mantle, z wydania na wydanie. Tu jest drugi mit, bo większość sądzi, że po wydaniu Mantle magicznym pstryknięciem palca zrobili 337.50 i narzut zmalał za sprawą tylko tego jednego wydanie.

Z kolei AMD, od czasów swojej dominacji pod tym względem, nie robi praktycznie nic i właśnie dlatego możemy mówić o problemach z narzutem na ich sprzęcie. Generalnie powyżej 12.11 (a nie 13.11!) narzut wzrastał do pewnego czasu, ale nie są to znaczące różnice.

Edytowane przez tomcug
Opublikowano

Jesli mnie pamięć nie myli to sterowniki 12.11 dały około 20% boosta HD7970. Realny problem z większym narzutem sterownika to dopiero premiera R9 290 i sterowników 13.11. Owszem można powiedzieć ze same sterowniki AMD stały w miejscu a NVidia swoje poprawiała, ale realnie dopiero wtedy problem stał się naprawdę znaczący i trwa w najlepsze do teraz.

Wydrapane na M$ 625

Opublikowano

Stary ja mialem 7970 wiec pamiętam jak to wyglądało. W każdy aspekcie ta karta zyskiwała po wydaniu tych sterów. Ja gram głównie w MP przy minimalnych ustawieniach grafiki wiec tym bardziej jestem wyczulony na zmianę wydajności.

Wydrapane na M$ 625

Opublikowano

Kurde gdybym wiedział ze 7970 okaże się tak długowieczną kartą to bym jej nie sprzedał i zrobił bym ci teścik porównawczy. Sterowników mi nie brakuje mam chyba kazda dystrybucje która wyszła w ciągu ostatnich 5 lat.

Wydrapane na M$ 625

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...