QKi 0 Opublikowano 19 Listopada Opublikowano 19 Listopada Cześć, napotkałem problem, z którym walczę w wolnych chwilach już od kilku dni i nie mogę dać sobie z nim rady. Wchodząc na platformę YouTube z przeglądarki EDGE, otrzymuję komunikat błędu: "ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR". Nie mam możliwości pominięcia go, jak to czasami bywa przy części komunikatów ostrzegających o błędach certyfikatów SSL. Próbowałem oczywiście aktualizacji, restartu, czy całkowitego wyczyszczenia danych i ustawień przeglądarki - bezskutecznie. Rozpocząłem później "testy" na innych przeglądarkach, oczywiście w tej samej sieci i na tym samym urządzeniu, wyniki są następujące: EDGE - ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR Firefox - działa bez problemu BRAVE - ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR Chrome - działa bez problemu DuckDuckGo Browser - ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR * w EDGE oraz Firefox jest zainstalowany ten sam zestaw rozszerzeń z tymi samymi ustawieniami ** Tryb Incognito, nic nie zmienia, niezależnie od przeglądarki Nie mogę znaleźć żadnego wspólnego mianownika, dlaczego błąd pojawia się tylko (i aż) na wybranych przeglądarkach Macie jakiś pomysł, jak rozwiązać ten problem?
narmiak 10 Opublikowano 19 Listopada Opublikowano 19 Listopada Zacznij od podstaw. Sprawdź, czy masz dobrą datę i godzinę w systemie.
QKi 0 Opublikowano 19 Listopada Autor Opublikowano 19 Listopada 8 minut temu, narmiak napisał(a): Zacznij od podstaw. Sprawdź, czy masz dobrą datę i godzinę w systemie. Oczywiście że tak
Smilenium 1 Opublikowano Wtorek o 23:13 Opublikowano Wtorek o 23:13 Edge dziwacznie rozpoznaje niektóre certyfikaty jakby nie w pełni bezpieczne. Edge zaktualizowane do najnowszej wersji? Próbowałeś taki poradnik? Jest do Chrome, ale Edge jest na tym samym silniku Chromium. https://jchost.pl/blog/err_ssl_protocol_error/
QKi 0 Opublikowano Środa o 06:47 Autor Opublikowano Środa o 06:47 7 godzin temu, Smilenium napisał(a): Edge zaktualizowane do najnowszej wersji? Obecnie jestem na wersji "131.0.2903.51 (Oficjalna kompilacja) (wersja 64-bitowa)", przeglądarka pokazuje ją jako aktualną. 7 godzin temu, Smilenium napisał(a): Próbowałeś taki poradnik? Jest do Chrome, ale Edge jest na tym samym silniku Chromium. https://jchost.pl/blog/err_ssl_protocol_error/ Dzięki za link, przejrzałem go i wszystko co jest w nim opisane oprócz wyłączania protokołu QUIC już próbowałem. Spróbuję go wyłączyć w wolnej chwili, ale jakoś w mojej głowie dziwnym jest że problem występuje aż na 3/5 przeglądarek. Jak sam wspomniałeś Chrome i Edge działają na tym samym silniku, tak jak i Brave (co do DDG nie mam pojęcia), a właśnie w tym pierwszym nie mam błędu certyfikatu.
Smilenium 1 Opublikowano Środa o 12:16 Opublikowano Środa o 12:16 Jeszcze te różne wtyczki itp co pisałeś, że masz po instalowane do Edge i Firefox mogą coś robić. Są to dwie różne przeglądarki. Mi rzadko Paolo się kiedyś Firefox, natomiast te przeglądarki od Microsoftu to zawsze jakieś jazdy. Chrome sam w sobie też żadko się psuje. Ja mam Chromeboxa z chromeOS i w zasadzie tylko Chrome używam bo Firefox jest w wersji mobilnej że sklepu Google i używanie tego jako wersji desktopowej moim zdaniem to jedna wielka pomyłka.
QKi 0 Opublikowano Środa o 13:50 Autor Opublikowano Środa o 13:50 Niestety wyłączenie QUIC nie pomogło. Godzinę temu, Smilenium napisał(a): Jeszcze te różne wtyczki itp co pisałeś, że masz po instalowane do Edge i Firefox mogą coś robić. Nie to nie ich wina, Brave jest bez wtyczek i ma ten sam problem. Za to Firefox ma wtyczki i problemu nie ma. Wyłączyłem teraz w Edge wszystkie rozszerzenia (tak dla sprawdzenia) i nadal sytuacja się nie zmieniła, mam błąd "ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR". Zaczynam się zastanawiać czy tu się nie dzieje jakaś magia
narmiak 10 Opublikowano Środa o 14:33 Opublikowano Środa o 14:33 34 minuty temu, QKi napisał(a): Zaczynam się zastanawiać czy tu się nie dzieje jakaś magia Całe IT to jedna wielka magia Masz na kompie więcej niż jeden profil użytkownika? Jeżeli nie, to załóż lokalne konto i sprawdź tam, czy działa. Jak sprawdzałeś, czy masz właściwą godzinę ustawioną w komputerze? Bo może na zegarku widzisz to samo, co w telefonie, ale na przykład masz wyłączoną automatyczną synchronizację i strefę czasową ustawiona na USA? Ściągnij program IISCrypto i zobacz, czy masz włączone niezbędne protokoły w systemie (TLS 1.2, 1.3 i SSL 2.0). 1.3 może nie być dostępny jeżeli korzystasz z W10 i niżej. No i antywirus. Korzystasz z jakiegoś? Niektóre próbują "chronić" użytkownika przez odszyfrowywanie połączeń w celu skanowania co może powodować potem problemy i najlepiej to wyłączyć.
Smilenium 1 Opublikowano Środa o 19:50 Opublikowano Środa o 19:50 W Edge wejdź w ustawienia i tam prywatność i bezpieczeństwo i tam na chwilę powylaczaj w bezpieczeństwie, albo na najsłabsze opcje ustaw. Zobacz też certyfikaty czy masz na Automatyczne potwierdzanie.
QKi 0 Opublikowano Czwartek o 07:26 Autor Opublikowano Czwartek o 07:26 16 godzin temu, narmiak napisał(a): Masz na kompie więcej niż jeden profil użytkownika? Tak, na obu profilach użytkowników występuje ten sam problem. 16 godzin temu, narmiak napisał(a): Jak sprawdzałeś, czy masz właściwą godzinę ustawioną w komputerze? Bo może na zegarku widzisz to samo, co w telefonie, ale na przykład masz wyłączoną automatyczną synchronizację i strefę czasową ustawiona na USA? Mam ustawioną synchronizację z time.windows.com 16 godzin temu, narmiak napisał(a): No i antywirus. Korzystasz z jakiegoś? Z wbudowanego defender'a, nic więcej do szczęścia raczej nie jest mi potrzebne. Ciekawostka, wczoraj wieczorem na laptopie żony (inne urządzenie) również zaczęły dziać się jakieś dziwne rzeczy... przestał wczytywać obrazki z cdn allegro.
Smilenium 1 Opublikowano Czwartek o 07:53 Opublikowano Czwartek o 07:53 Jeszcze jest jedną opcja. Odkąd UE się czepiali o monopol przeglądarek w systemach operacyjnych MS i Apple to od tamtej pory Edge w Windows 11 na opcję odinstaluj. Możesz odinstalować. Uruchom ponownie i że Sklepu MS zainstalować ponownie. Jak nie pomoże to mi jedyne co przychodzi do głowy to zasyfia cze Windows, a na zasyfiać Windows instalowaniem, odinstalowywaniem czegoś nie wiadomo ile razy jest jedyny sposób, czyli format i czystą instalacja systemu.
narmiak 10 Opublikowano Czwartek o 08:14 Opublikowano Czwartek o 08:14 45 minut temu, QKi napisał(a): Ciekawostka, wczoraj wieczorem na laptopie żony (inne urządzenie) również zaczęły dziać się jakieś dziwne rzeczy... przestał wczytywać obrazki z cdn allegro. Sprawdź na routerze i w ustawieniach systemu, jakie serwery DNS masz ustawione. Może ktoś wykorzystał jakiś exploit i podmienił je w celu dokonania ataku Man in the middle. https://niebezpiecznik.pl/post/sprawdz-z-jakich-dns-ow-korzystasz-i-upewnij-sie-ze-nie-sa-to-5-45-75-36-i-5-45-75-11/ 1
QKi 0 Opublikowano Czwartek o 10:34 Autor Opublikowano Czwartek o 10:34 2 godziny temu, narmiak napisał(a): Sprawdź na routerze i w ustawieniach systemu, jakie serwery DNS masz ustawione. Dobry pomysł sprawdzę wieczorem. 2 godziny temu, Smilenium napisał(a): Edge w Windows 11 na opcję odinstaluj. Możesz odinstalować. Uruchom ponownie i że Sklepu MS zainstalować ponownie. Można spróbować, chociaż ze względu na występowanie błędu na wielu przeglądarkach i jak się okazuje urządzeniach, jestem trochę sceptycznie do tego nastawiony.
QKi 0 Opublikowano Czwartek o 19:46 Autor Opublikowano Czwartek o 19:46 11 godzin temu, narmiak napisał(a): Sprawdź na routerze i w ustawieniach systemu, jakie serwery DNS masz ustawione. Mam 9.9.9.9 oraz 1.1.1.1 Stała się rzecz magiczna, nagle wszystko zaczęło działać, tak jak to było przed tygodniem. Chciałbym wam napisać jak to się stało, ale nie mam pojęcia. Po prostu strony zaczęły się wczytywać. Na wszystkich przeglądarkach na których był problem. Także, dzięki @narmiak, @Smileniumza próbę pomocy, problem rozwiązał się sam
narmiak 10 Opublikowano Czwartek o 20:15 Opublikowano Czwartek o 20:15 Czyli pewnie coś u dostawcy się zepsuło. 1
Smilenium 1 Opublikowano Czwartek o 20:29 Opublikowano Czwartek o 20:29 40 minut temu, QKi napisał(a): Mam 9.9.9.9 oraz 1.1.1.1 Jaki sens jest ustawiać DNSy, które blokują z DNS-ami, które nic nie filtrują. Po drugie"dziewiątki" są wolniejsze od "jedynek". Control D najlepsze są bez logow, bardzo szybkie i jest wersja Uncesored czyli bez cenzury. Mozesz jeszcze napisać co to za dostawca internetu i jaki masz router z ciekawości?
Mistral85 8 Opublikowano Czwartek o 21:05 Opublikowano Czwartek o 21:05 Kiedyś słyszałem że Google sprzedaje dostawcom Internetu takie puszki proxy, które stoją właśnie w serwerowni dostawcy Internetu i serwują najbardziej popularne statyczne elementy strony. Podobno to ma niemalże zerowe wsparcie (tak jak większość produktów Google). Może twój dostawca właśnie coś takiego próbował ustawić, stąd też tymczasowe problemy z Youtubem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się