Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od kilku dni system nie widzi mojego starego HDD. Na początku pomagało powtórne uruchomienie komputera, czasem wielokrotne, ale jest coraz gorzej. Dzisiaj raz był widoczny, ale kolejne próby włączania/wyłączania nie pomagają. To samo miałam z pól roku temu przez jakiś czas, ale problem samoistnie ustąpił.  W sumie mam trzy dyski - SSD i dwa stare HDD.

 

Bohater tematu to HDD  1TB SAMSUNG (nie pamiętam co to za model)  - data produkcji na etykiecie 2010. Kilka dni temu sprawdziłam SMART i miał status "OK". Pozostałe dyski mają SMART "OK".

 

Kiedy dysk nie jest wykrywany, system długo bootuje - najpierw brak obrazu przez kilka sekund, potem ekran płyty głównej (ekran jakby loadingu, kiedy pojawia się informacja, jak dostać się do BIOS-u) - kilkadziesiąt. Potem Windows startuje normalnie. Na dysku systemowym SSD brakuje ponad 4GB wolnego miejsca. Kiedy system go widział, to wolne miejsce wracało.

 

Cytat

Operating System
    Windows 10 Pro 64-bit
CPU
    Intel Core i5 8500 @ 3.00GHz    33 °C
    Coffee Lake 14nm Technology
RAM
    16,0GB Dual-Channel DDR4 @ 1196MHz (17-17-17-39)
Motherboard
    Micro-Star International Co. Ltd. B360M PRO-VH (MS-7B53) (U3E1)    34 °C
Graphics
    E222W (1680x1050@59Hz)
    2047MB NVIDIA GeForce GTX 660 (ASUStek Computer Inc)    28 °C
Storage
    596GB SAMSUNG HD642JJ (SATA )    25 °C
    238GB POLION 256GB (SATA (SSD))    45 °C (SYSTEMOWY)
Optical Drives
    No optical disk drives detected
Audio
    Urządzenie zgodne ze standardem High Definition Audio

PSU

500W OCZ (ok. 8-10-letni)

 

Co zrobiłam:

 

1. Wymieniłam kabel SATA

2. Zamieniłam kable SATA z drugim HDD (tym działającym)

3. Podpięłam go innym kablem zasilającym

4. Podpięłam pod inne gniazdo mobo, zamieniłam kolejność z drugim HDD

5. Sprawdziłam w BIOS-ie - nie jest wykrywany

6. Odłączyłam sprawny HDD - bez zmian

7. Odłączyłam go - system bootuje normalnie, ale nadal brakuje ponad 4GB na SSD

 

Pewnie padł, ale wolę się upewnić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...