Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
6 minut temu, Pan Mateoo napisał(a):

A to kiedy decydujesz sie finalnie na zakup sprzetu? Czy na razie tylko dogłebny research

Już wszystko obgadane, mogę kupować. Skontaktuje się z zaprzyjaźnionym serwisem w najbliższych dniach.

Opublikowano
54 minuty temu, Toni napisał(a):

ale to co napisałeś, że nawet kijem byś nie dotknął większość ich produktów

Be quiet też ma nieudane modele których kijem bym nie tknął. Pure Power 12 M 650W za 500zł to też średni wybó, zasilacz jest w porządku, ale nie topowy, za to cena już niemała. Za tyle samo masz już wspominanego MSI A850G. Jak wolisz ciut mniej mocy bardzo dobry Seasonic:

https://www.ceneo.pl/172399134

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, kalderon napisał(a):

Be quiet też ma nieudane modele których kijem bym nie tknął. Pure Power 12 M 650W za 500zł to też średni wybó, zasilacz jest w porządku, ale nie topowy, za to cena już niemała. Za tyle samo masz już wspominanego MSI A850G. Jak wolisz ciut mniej mocy bardzo dobry Seasonic:

https://www.ceneo.pl/172399134

Co masz na myśli pisząc "nie topowy" odnośnie do zasilacza jaki wybrałem?  Na moje potrzeby nie wystarczy "nie topowy"? Wezmę pod uwagę te modele które mi poradziłeś. 

 

Co do MSI czy nie lepiej kupować zasilacz w standardzie ATX 3.1 niż 3.0?

 

Przeczytałem dużo dobrego o tym seasonic na polskiej stronie i już chciałem to brać, ale na jakiejś anglojęzycznej stronie w podsumowaniu dali wiele minusów:

 

https://hwbusters.com/psus/seasonic-focus-gx-750-v4-atx-v3-1-psu-review/11/

 

i coś tam piszą o bezpieczeństwie , nawet jest pytanie w komentarzach ale nie bardzo rozumiem o co chodzi

Edytowane przez Toni
Opublikowano

standard 3.1 jest bardziej "idioto odporny" we wtyczce zostały skrócone piny sense względem 3.0 (12vhpwr) i jak nie dopchniesz jej idealnie do końca w gnieździe to karta nie dostanie zasilania, ma to na celu ochronę przed topieniem wtyczki bo sporo ludzi miało z tym problem. Co do seasonica focus GX to bardzo dobra konstrukcja i śmiało możesz go brać.

Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, Send1N napisał(a):

standard 3.1 jest bardziej "idioto odporny" we wtyczce zostały skrócone piny sense względem 3.0 (12vhpwr) i jak nie dopchniesz jej idealnie do końca w gnieździe to karta nie dostanie zasilania, ma to na celu ochronę przed topieniem wtyczki bo sporo ludzi miało z tym problem. Co do seasonica focus GX to bardzo dobra konstrukcja i śmiało możesz go brać.

Co do tego seasonica to czy chłodzenie pół-pasywne to lepsze rozwiązanie niż aktywne? Rozumiem, że chodzi o radiator i wentylator ale czy ten wentylator jest tak samo wydajny jak w urządzeniach które mają tylko chłodzenie aktywne czyli jeśli dobrze rozumiem przez sam wentylator?

 

 Na tej stronie po angielsku piszą w wadach produktu o :

 

Funkcje ochrony nie są prawidłowo ustawione
Zwiększony MSRP
Niekonkurencyjne wyniki ogólne
Profil prędkości wentylatora wymaga ulepszeń
Przejściowa odpowiedź przejściowa w dawce 12V (ATX v3.1 przejściowe obciążenia) i 3,3 V
Sky-high inrush prądy
Nie wysokiej mocy odczytów
Zwiększone zużycie energii wampirów na 230V
Niższa niż 150 mm odległość między 4-pinowymi złączami Molex

 

Ktoś w komentarzach się pyta:

 

Czytelnik: Hello.
I see that inrush current is almost 200A at 230V… is that real? Would this much power trip circuit breakers in the house or damage anything?
Is this PSU safe to use? I have it but now im scared to turn it on…

 

Odpowiedź eksperta: it is real yes. It is for a very short period, so it doesn’t trip the breaker.

 

Czytelnik: Thank you for your fast response.
Does this high inrush current do anything to the lifespan of the PSU or PC?
I usually power off the PSU at night and power on in the morning to avoid the bright LED lights in my room and now im worried.
I wish i read your review on this PSU before i bought it. Im very disappointed in Seasonic.

 

Odpowiedź eksperta: It is hard to drain the APFC bulk caps completely. We follow a special procedure to do so. But yeah, they could use a larger NTC thermistor to lower it because we also have Murphy’s laws.

 

Trochę mnie ten test zraził do tego seasonica. Nie potrzebuję niewiadomo jakiego zasilacza, ale na pewno chce by był bezpieczny.

 

Edytowane przez Toni
Opublikowano
2 godziny temu, Toni napisał(a):

Rozumiem, że chodzi o radiator i wentylator ale czy ten wentylator jest tak samo wydajny jak w urządzeniach które mają tylko chłodzenie aktywne czyli jeśli dobrze rozumiem przez sam wentylator?

Tak bo to jest ten sam wentylator tyle że przy niskim obciążeniu jest wyłączany.

Opublikowano (edytowane)
39 minut temu, kalderon napisał(a):

Tak bo to jest ten sam wentylator tyle że przy niskim obciążeniu jest wyłączany.

Dzięki za odpowiedź. Przepraszam, że jestem tak upierdliwy. Nikt by się nie odniósł do tego testu Hardware Busters?  Czy to jest wiarygodna opinia?

Edytowane przez Toni
Opublikowano

Oni mają bardzo dobre recki zasilaczy, jedne z konkretniejszych. Faktycznie ten prąd rozruchowy jest wręcz rekordowo wysoki, ale większym problemem jest niedziałające zabezpieczenie nadprądowe. Może trafili felerny egzemplarz, bo to aż dziwne żeby Seasonic zrobił taką gafę. 

 

W każdym razie na rynku jest tyle alternatyw, że można poszukać czegoś innego.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Dirian napisał(a):

 Może trafili felerny egzemplarz, bo to aż dziwne żeby Seasonic zrobił taką gafę. 

No ale to też nie świadczy chyba dobrze o kontroli jakości.

 

Niestety nie znalazłem żadnej recenzji pisanej na jakiejś budzącej zaufanie stronie na temat MSI MPG A850G PCIE5 850W

 

Znalazłem tylko recenzje be quiet! Pure Power 12 M i co ciekawe jest pewna rozbieżność pomiędzy specyfikacją na stronie morele a tą recenzją bo na morele widnieje że jest w standardzie ATX 3.1 a w recenzjach też polskiej że w standardzie 3.0.  Na stronie producenta pisze ATX 3.0     

 

W tej chwili wybieram między zasilaczem  be quiet! Pure Power 12 M a MSI MPG A850G PCIE5 850W. Obejrzałem jedną recenzję o zasilaczu MSI, pozytywną. Ale na ile wiarygodną?

 

Edytowane przez Toni
Opublikowano

MSI to sprawdzona jednostka bazująca na platformie od CWT. Tych zasilaczy sprzedało się w dziesiątkach tysięcy egzemplarzy. Recka Blacka jest ok, moze nie ultra szczegółowa bo w końcu to wideo, ale posiada on zaawansowaną aparaturę do testowania zasilaczy, więc pewnie sprawdził co trzeba.

 

Co do Pure Power, to chyba nowsze rewizje tego zasilacza wyszły z ATX 3.1. Oryginalnie debiutował z ATX 3.0. Skoro sklep deklaruje w opisie, że jest ATX 3.1, to powinni taką wersję wysłać czyli z poprawionym kabelkiem 12V 2x6-pin w zestawie.

 

Jest też wersja bez odpinanych kabli tego zasilacza, ona od początku wyszła tylko w wersji ATX 3.1. 

 

 

  • Thanks 1
Opublikowano
7 minut temu, Dirian napisał(a):

Skoro sklep deklaruje w opisie, że jest ATX 3.1, to powinni taką wersję wysłać czyli z poprawionym kabelkiem 12V 2x6-pin w zestawie.

Tak gwoli wyjaśnienia ATX 3.1 to nie tylko poprawiona wtyczka, ale też nieco poluzowane wymagania prądowe.

7 minut temu, Dirian napisał(a):

Jest też wersja bez odpinanych kabli tego zasilacza, ona od początku wyszła tylko w wersji ATX 3.1. 

Pure Power 12 bez M to inna konstrukcja na innej, nieco gorszej platformie.

18 minut temu, Toni napisał(a):

No ale to też nie świadczy chyba dobrze o kontroli jakości.

Nikt nie ma 1005 skutecznej kontroli jakości, a Seasonic obok Corsaira uchodzi za jednego z najlepszych producentów zasilaczy. Cokolwiek nie kupisz z wymienionych w tym wątku to będzie zasilaczy bo to niezłe konstrukcje, żadne bomby czy kastraty.

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)
41 minut temu, kalderon napisał(a):

Tak gwoli wyjaśnienia ATX 3.1 to nie tylko poprawiona wtyczka, ale też nieco poluzowane wymagania prądowe.

 

Google AI podpowiada tak:

 

Zasilacze ATX 3.1 oferują ulepszenia w stosunku do ATX 3.0, przede wszystkim w zakresie zasilania kart graficznych i obsługi dynamicznych przeciążeń. ATX 3.1 ma krótszy czas podtrzymania (12 ms), lepsze złącze zasilania GPU (12V-2x6) i jest bardziej dopasowany do potrzeb nowszych GPU. 
Więcej szczegółów:

    Czas podtrzymania:
    ATX 3.1 ma krótszy czas podtrzymania (12 ms) niż ATX 3.0 (17 ms), co oznacza, że zasilacz może utrzymać napięcie w granicach przez krótszy czas po spadku mocy wejściowej. 

Złącze zasilania GPU (12V-2x6):
ATX 3.1 wprowadza lepszą konstrukcję złącza zasilania GPU 12V-2x6, co pozwala na wydajniejsze i bardziej stabilne zasilanie nowszych kart graficznych, np. serii RTX 50. 
Obsługa dynamicznych przeciążeń:
ATX 3.1 jest bardziej przygotowany do obsługi dynamicznych przeciążeń, które mogą wystąpić podczas intensywnych gier lub innych zadań wymagających dużej mocy. 
Przeznaczenie:
ATX 3.1 jest bardziej dopasowany do nowszych kart graficznych i ma na celu lepsze wsparcie dla zasilania GPU. 
ATX 3.0 a RTX 40:
Chociaż zasilacze ATX 3.0 nie są obowiązkowe dla kart graficznych RTX serii 40, posiadają one niektóre zalety, np. zwiększoną wydajność i lepszą obsługę mocy. 
ATX 3.1 a RTX 50:
Jeśli kupujesz nowy zasilacz dla karty graficznej RTX serii 50, rozsądnie byłoby wybrać zasilacz ATX 3.1. 

 

W skrócie, ATX 3.1 to ulepszona wersja standardu ATX 3.0, oferująca krótszy czas podtrzymania, lepsze złącze zasilania GPU i lepszą obsługę dynamicznych przeciążeń

 

Rozumiem, że sprowadza się to do wtyczki i poluzowanych wymagań prądowych?

41 minut temu, kalderon napisał(a):

 Cokolwiek nie kupisz z wymienionych w tym wątku to będzie zasilaczy bo to niezłe konstrukcje, żadne bomby czy kastraty.

Nie szukam zegarku z wodotryskiem, ale bardzo dużą uwagę przykładam do bezpieczeństwa, to dlatego nie kupię chiefteca. Seasonic też odpada bo czułbym się niepewnie.

 

Mam ostatnie pytanie odnośnie tego co AI napisała "Jeśli kupujesz nowy zasilacz dla karty graficznej RTX serii 50, rozsądnie byłoby wybrać zasilacz ATX 3.1."   Prawdopodobnie oznacza to kupienie karty top of the top, której nigdy nie kupię, ale pytanie jest takie czy lepiej mieć zasilacz 3.1 niż 3.0 rozważając sprawę w tym kontekście? Czy standard 3.1 jest bardziej perspektywiczny? Podłączę każdą dostępną obecnie kartę do zasilacza w standardzie ATX 3.0? Radeon, Geforce? No dobra większość ze średniej i wyższej półki?

Edytowane przez Toni
Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, Toni napisał(a):

Nie szukam zegarku z wodotryskiem, ale bardzo dużą uwagę przykładam do bezpieczeństwa, to dlatego nie kupię chiefteca.

A czemu Chieftec miałby być niebezpieczny? Nie bardzo rozumiem, ten zasilacz oparty jest o bardzo solidną i przetestowaną na wiele sposobów platformę. Nikt by ci tu nie polecał niebezpiecznego zasilacza, a jakby polecił to zaraz zlecieliby się inni którzy by o tym poinformowali.

 

22 minuty temu, Toni napisał(a):

Mam ostatnie pytanie odnośnie tego co AI napisała "Jeśli kupujesz nowy zasilacz dla karty graficznej RTX serii 50, rozsądnie byłoby wybrać zasilacz ATX 3.1."   Prawdopodobnie oznacza to kupienie karty top of the top, której nigdy nie kupię, ale pytanie jest takie czy lepiej mieć zasilacz 3.1 niż 3.0 rozważając sprawę w tym kontekście? Czy standard 3.1 jest bardziej perspektywiczny? Podłączę każdą dostępną obecnie kartę do zasilacza w standardzie ATX 3.0?

Im bardziej prądożerne GPU tym lepiej mieć nową wtyczkę z przemodelowaną długością pin-ów. Niemniej 12VHPWR (poprzednia wtyczka) jeśli jest dobrze wciśnięte a wtyczka nie jest ciulowej jakości, to nie stwarza problemów. Mam znajomego co siedzi na RTX 4090 i właśnie MPG A850G, a GPU używa do renderu, czyli karta jeździ na 100% obciążenia. Nic się z wtyczką nie dzieje, raz na dwa miesiące ją sprawdza czy nic się tam nie wypaliło ewentualnie, ale jest ok. Więc też nie ma co panikować, kwestia dobrego dociśnięcia wtyczki. W przypadku 12V 2x6-pin wtyczki nie da się źle docisnąć, bo inaczej karta nie odpali.

Edytowane przez Dirian
  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, Dirian napisał(a):

A czemu Chieftec miałby być niebezpieczny? Nie bardzo rozumiem, ten zasilacz oparty jest o bardzo solidną i przetestowaną na wiele sposobów platformę. Nikt by ci tu nie polecał niebezpiecznego zasilacza, a jakby polecił to zaraz zlecieliby się inni którzy by o tym poinformowali.

Bardzo przepraszam jeśli Cię uraziłem. To wynik przeczytania tej recenzji o tym seasonic.

 

 

Edytowane przez Toni
Opublikowano
23 minuty temu, Toni napisał(a):

Zasilacze ATX 3.1 oferują ulepszenia w stosunku do ATX 3.0, przede wszystkim w zakresie zasilania kart graficznych i obsługi dynamicznych przeciążeń.

Ale wiesz, że krótszy czas podtrzymania to zmiana na minus? I po prostu służy oszczędnościom - producenci mogą zastosować kondensatory o mniejszej pojemności.

 

Dynamicznych przeciążeń? Może chodzi o to, że dopuszcza przeciążenia slotu PCI-E na płycie głównej, ale nie wiem czy to bezpieczne i czy same płyty były do tego projektowane.

 

Przeprojektowany konektor 12VHPWR na 12V-2x6 ma niby mieć mniejsze ryzyko stopienia, ale ... też były już przypadki puszczenia dymka. Niezależnie od standardu problemy dotyczą praktycznie wyłącznie RTXów 4090 lub 5090, słabsze karty wydają się być bezpieczne. AMD poza chyba jednym modelem  (9070 XT Nitro+) nie korzysta z tego nowego złącza tylko ze starych dobrych niezawodnych 8-pinowych wtyczek.

Opublikowano
38 minut temu, Toni napisał(a):

Bardzo przepraszam jeśli Cię uraziłem. To wynik przeczytania tej recenzji o tym seasonic.

 

 

Nie uraziłeś mnie, bardziej sie zastanawiam teraz co ma recenzja Seasonica do zasilacza Chiefteca? :p

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • sprobuj ustawic kolory wgl tego co podalem i posiedz tak 30min i zobaczy cz sa jakies roznice - jak nie to wroc do defaultowych bo why not   korzystaj z profilu USER/uzytkownik to moze ustawienia sie zachowają.   jesli nie te monitory to nad jakimi myslisz?
    • Fajny bo mega stabilny, ale mało kulek na minutę.  Życia by brakło aby tyle nabić albo to jakieś chińczyki grają 24/7 na zmianę. 
    • Mam do zainstalowania system na dwóch nowych komputerach i im więcej czytam tym mam większy mętlik w głowie, serio. Oba komputery mają służyć do zabawy i podstawowych zastosowań (gry, emulatory, programy Adobe i podobne) 1 konfiguracja   procesor: AMD Ryzen 7 9800X3D chłodzenie: be quiet! DARK ROCK ELITE płyta: MSI MAG X870E TOMAHAWK WIFI pamięć: GOODRAM 32GB (2x16GB) 6000MHz CL30 IRDM BLACK V karta graficzna: Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti GAMING OC (16 GB) zasilacz: MSI MPG A850G PCIe5.0 850W 80 Plus Gold ATX 3.1 obudowa: Corsair AIRFLOW 7000 Black 2 konfiguracja   procesor: AMD Ryzen-7 7700 AM5 chłodzenie: Arctic Freezer 36 Black płyta: Gigabyte B650 EAGLE AX AM5 pamięć: GoodRam IRDM 32GB (2x16GB) DDR5 6000 CL30 Black karta graficzna: ASUS Prime Radeon RX 9070 OC Edition 16GB GDDR6 zasilacz: Seasonic FOCUS GX-750 (80 PLUS GOLD) obudowa: Corsair AIRFLOW 4000 White  Mam wrażenie że w czasach Windowsa 10 wszystko było prostsze i mniej problemowe, teraz ciągle gdzieś czytam o tym jak to jakas aktualizacja Win11 coś totalnie zjeb**ła i trzeba czekac na porządny updajte , poleca sie też blokować aktualizacje Problem w tym że szczerze ja już mam dosyć na starość pierdole**nia sie z tym wszystkim , śledzenie forum, czytania newsów i ręcznego blokowania wybranych aktualizacji. Ktoś może napisać, ze przecież wystarczy zatrzymać aktualizacje i zainstalować ją później jak "już bedzie dobrze", tyle że to jest jest problem jednorazowy, Mały Miękki co chwila coś odwala i jedna aktualizacja psuje drugą, oni tam totalnie nie ogarniają tematu (pewnie przez hindusów zatrudnionych za miske ryżu) W związku z tym nie wiem co robić, Windows 11 aktualnie też juz wystepuje w różnych wersjach np 23h2, 24h2,25h2  Poniżej parę teoretycznych rozwiązań: 1) Zainstalować Windows 10  2) Zainstalować Windows 11 zaktualizować go na maksa i zacisnąć zęby. 3) Zainstalować Winsows 11 ale nieco starszej wersji np 23h2 i zablokować aktualizacje (pytanie jakie będą tego konsekwencje teraz oraz w dłuższym terminie) 4) Zainstalować Windows 11 LTSC  5) Zainstalować Windows 11 w nieco starszej wersji i odpalić jakiś skrypt oczyszczający 6) Zainstalować Windows 11 w najnowszej wersji i odpalić jakiś skrypt oczyszczający 7) Zainstalować jakąś customową wersje Win11 8) Są też takie wynalazki jak ATLAS OS W całym tym bałaganie jest jeszcze kwestia 1 konfiguracji wymienionej wyżej (mam na mysli procesor) Nie wiem na ile to co tutaj jest poniżej napisane jest aktualne Niektórzy w internecie dla świętego spokoju polecają zainstalować Windowsa 11 LTSC IoT (podobno nadaje sie lepiej do gier niż zwykły LTSC wg niektórych osób)  i w tym windowsie polecają doinstalować ręcznie odpowiedni komponent do obsługi procesorów AMD X3D    
    • Niestety ramię tutaj nie zadziała ponieważ często przenoszę monitor np. na szafkę obok kanapy gdy chce coś sobie obejrzeć niekoniecznie siedząc przy biurku , także mobilna podstawa jest mi potrzebna.   OSD w Samsungu G8 jest w porządku, nawet joystick jest wygoniejszy niż myślałem, problem jest w G7, ale przetestuję to co radzisz czyli ten Samsung Display Manager, jeśli monitor będzie będzie w stanie zapamiętać raz ustawione parametry i nie włączać za każdym razem tego gaming mode to miałbym problem z głowy.    Barw nie ustawiałem w końcu, jedyne co zrobiłem to aktualizację, a że w recenzjach pisali że fabryczne ustawienia są zwykle bardzo dobrze dopasowane w ich przypadku to uznałem, że nie będę się w to bawił skoro i tak kolorystycznie było dla mnie super.
    • Te towary u nich są i będą, ale gdyby nie sankcje, byłyby tańsze. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...