Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

 

Od samego początku używania Windows 11 na nowym komputerze mam mały problem z myszką Razer Deathadder Essential . Z początku ten problem wyglądał tak że losowo i stosunkowo rzadko nie reagowała ona na kliknięcie. Ostatnio jednak pod tym względem sprawa wygląda dobrze natomiast zrobił się problem z funkcjonowaniem programowalnych przycisków. Wszystko działa tylko nie programowalny przycisk. Szukając skąd może wynikać problem zauważyłem, że w oknie małym programu razer jakie wyświetla się po kliknięciu ikony razera w zasobniku systemowym pisze "no devices or modules detected". Dzieje się tak za każdym razem gdy uruchamia się system. Pomaga kliknięcie Razer Synapse i uruchomienie tego programu. Za każdym razem to pomaga. Wtedy zamiast  "no devices or modules detected" pojawia się w tym miejscu Razer Deathadder Essential a programowalny przycisk z powrotem działa. Czynność należy powtarzać za każdym razem po uruchomieniu systemu by programowalny przycisk działał. Co ciekawe problem nie występuje na innym koncie użytkownika. Zacząłem więc bardziej indagować i wszedłem w menadżer urządzeń gdzie okazało się, że są dwie pozycje w "Mysz i inne urządzenia wskazujące". Jedna ze znajomą nazwą Razer Deathadder Essential a druga nazywająca się "Mysz zgodna z HID" Rozmawiałem na ten temat z kimś i radzono mi usunąć sterownik "Mysz zgodna z HID" na co też sam wpadłem. Jedyną wątpliwością jest czy jak usunę tę pozycje myszka w ogóle nie przestanie działać? Na przykład na ekranie logowania. Chciałbym więc spytać kogoś z Was kto może miał myszkę Razera albo zna się na Windows 11 czy to by pomogło bez żadnych skutków ubocznych. 

Zrzut ekranu 2025-08-10 094252.png

Zrzut ekranu 2025-08-10 100803.png

Edytowane przez Toni
Opublikowano

To drugie to moze byc klawiatura 

odlaczylem klawiature i zniklo mi mysz zgodna z hid.

Jesli jestes po formacie to odinstaluj sterownik myszki (ten razera)

odlacz myszke i podlacz ponownie

 

jesli to nie podziala mozesz uruchomic ponownie PC i sie powinien doinstalowac. 

albo zrob to recznie z strony producenta.

 

win+r uruchomi ci polecenie RUN w ktorym mozesz wpisac SHUTDOWN -r -t 0 

aby natychmiast uruchomic ponownie system

 

Ale sprobuj tez reinstall samego razer synapse bez innego syfu.

Opublikowano (edytowane)
39 minut temu, Pan Mateoo napisał(a):

To drugie to moze byc klawiatura 

odlaczylem klawiature i zniklo mi mysz zgodna z hid.

Jesli jestes po formacie to odinstaluj sterownik myszki (ten razera)

odlacz myszke i podlacz ponownie

 

jesli to nie podziala mozesz uruchomic ponownie PC i sie powinien doinstalowac. 

albo zrob to recznie z strony producenta.

 

win+r uruchomi ci polecenie RUN w ktorym mozesz wpisac SHUTDOWN -r -t 0 

aby natychmiast uruchomic ponownie system

 

Ale sprobuj tez reinstall samego razer synapse bez innego syfu.

Dziękuję za radę.

Na razie usunąłem Razer Synapse i potestuję jak działa myszka bez tego programu. Czy wydaje Ci się zasadne przeczyścić rejestr CCleanerem po usunięciu synapse?

Rzeczywiście myszka i klawiatura dublują się w nie swoich kategoriach - myszka jest dodatkowo w klawiatura a klawiatura jest dodatkowo w kategorii myszka. Do momentu usunięcia synapse Razer DeathAdder był też w "klawiatury". Mysz zgodna z HID to myszka oraz klawiatura. Teraz po usunięciu Synapse jest tak:

 

Zrzut ekranu 2025-08-10 185501.png

Edytowane przez Toni
Opublikowano (edytowane)

A ja mam takie pytanie czy to wina jakiś problemów Windowsa 11, że ta myszka od czasu do czasu nie reaguje na kliknięcia. Bo usunąłem synapse i sprawdzam jak sprawa się ma bez sterowników od Razera gdyż usuwając synapse usunęły się sterowniki podpisane jako Razer DeathAdder essential. Teraz więc korzystam ze sterownika "Mysz zgodna z HID". Wszystko działa rewelacyjnie ale wczoraj zdarzył mi się wyjątek. Zaraz po zainstalowaniu aktualizacji systemowych myszka zaliczyła brak reakcji. Teraz znowu wszystko działa ok. Będę jeszcze to testował i sprawdzał, ale mam wrażenie, że po zainstalowaniu czegoś, aktualizacji, jakiś programów zdarza się kłopot właśnie z myszką. Na Fedorze której używam również na tym samym komputerze nie ma żadnych problemów - wydaje mi się więc, że nie jest to problem sprzętowy tylko softwerowy. Pytam się bo chciałbym wykluczyć problemy ze sprzętem bo mam nowy komputer. Jeśli jest to problem windowsa to takie sporadyczne problemy nie są czymś czym miałbym się przejmować. Na Fedorze jednak  ani razu myszka nie sprawiła żadnych problemów dlatego raczej skłaniam się do nie denerwowania się. Copilot dał mi link do tematu forum w którym narzekano na działanie myszki - nie wiem czy to do końca mój problem ale to chyba świadczy że problemem może być błąd w Windows 11. Czy jakiś znawca mógłby mi pomóc rozwiać wątpliwości?

Edytowane przez Toni
Opublikowano

Jak z razer synapse nie było żadnych problemów gdy działał, to zainstaluj i zrób tak, żeby uruchamiał się w tle wraz z systemem. Tak zapewne miałeś na drugim koncie użytkownika, albo po prostu razer uruchamiał jakieś usługi w tle, które miałeś wyłączone na swoim koncie użytkownika. 

Jeżeli przycinki działania dzieją się bez znaczenia czy działa oprogramowanie razer czy nie, ale zawsze w momencie gdy coś instalujesz w systemie lub zapisujesz duże pliki, problem może być w RAM, dysku lub w niewłaściwych sterownikach chipsetu lub dysku. 

Instalowałeś jakieś sterowniki producenta płyty głównej? Podaj specyfikację komputera.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, LeBomB napisał(a):

Jak z razer synapse nie było żadnych problemów gdy działał, to zainstaluj i zrób tak, żeby uruchamiał się w tle wraz z systemem. Tak zapewne miałeś na drugim koncie użytkownika, albo po prostu razer uruchamiał jakieś usługi w tle, które miałeś wyłączone na swoim koncie użytkownika. 

Jeżeli przycinki działania dzieją się bez znaczenia czy działa oprogramowanie razer czy nie, ale zawsze w momencie gdy coś instalujesz w systemie lub zapisujesz duże pliki, problem może być w RAM, dysku lub w niewłaściwych sterownikach chipsetu lub dysku. 

Instalowałeś jakieś sterowniki producenta płyty głównej? Podaj specyfikację komputera.

 

AMD Ryzen 7 7700

 

Asus PRIME B650-PLUS

 

Pamięć Corsair Vengeance, DDR5, 32 GB, 6000MHz, CL30 (CMK32GX5M2B6000Z30)

 

be quiet! Pure Power 12 M 750W (BN343)

 

Zotac GeForce GTX 1050 Ti MINI 4GB GDDR5

 

WD10EZEX

 

Samsung ssd 870 EVO

 

Sterowniki do chipsetu początkowo nie chciały mi się ręcznie zainstalować. Tzn dwukrotnie klikałem na plik exe coś tam mignęło i nic się nie działo. Dlatego zainstalowałem je przez ASUS Driver Hub. ASUS Armoury usunąłem bo system win11 sam mnie pytał świeżo po instalacji systemu czy instalować a ja nie wiedziałem co to, myślałem, że to oprogramowanie do czipsetu ale to był jakiś kombajn i z początku miałem to zainstalowane ale usunąłem. Tak więc sterownik do chipsetu jest zainstalowany (przez asus driver hub który zaproponował mi Armoury - w przyszłości gdybym miał przeprowadzać na czystko instalację windowsa to zainstaluję tylko ASUS driver Hub)- wszystkie urządzenia w menadżerze urządzeń mają swoje sterowniki.  

 

Co do synapse to miałem uruchomioną ją na obu kontach i na obu kontach z początku wszystko działało. W pewnym momencie przestało na jednym a potem chyba na drugim. Na zmianę ale nie pamiętam dobrze. Usunąłem synapse która usunęła swój sterownik i teraz działam na sterowniku systemowym. Obecnie z powodów wadliwej aktualizacji psującej dyski unikam wchodzenia do windows 11 i siedzę na Fedorze.

 

Ale LeBomB - czy skoro na Fedorze wszystko dobrze działa to czy logiczne nie jest, że coś działa źle tylko na Windowsie? Czy popsucie sprzętu może objawiać się tak wybiórczo? Na jednym systemie wszystko jest ok a na drugim nie? To chyba nie jest kwestia sprzętu tylko wadliwego oprogramowania?

 

 

Edytowane przez Toni
Opublikowano

windows to gowno a wiec to mozliwe ze na linuxie dziala klasa a na windowsie kupa.

 

sprobuj pobrac jeszcze raz stery od chipsetu i uruchom je jako admin - sa juz niby zainstalowane ale ciekawi mnie czy sie wlaczy instalator wtedy - a ale to jak windowsa bedziesz uzywac

Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, Pan Mateoo napisał(a):

windows to gowno a wiec to mozliwe ze na linuxie dziala klasa a na windowsie kupa.

 

sprobuj pobrac jeszcze raz stery od chipsetu i uruchom je jako admin - sa juz niby zainstalowane ale ciekawi mnie czy sie wlaczy instalator wtedy - a ale to jak windowsa bedziesz uzywac

Dzięki za odpowiedź. Posprawdzam to ale strata czasu te cholerne problemy.

Edytowane przez Toni
Opublikowano

Nie no właśnie chodzi o to, że domyślne sterowniki jakie ma windows 11 niekoniecznie muszą działać prawidłowo z każdym sprzętem, szczególnie jak ma jakieś dodatkowe funkcje. Dlatego jak dany producent daje sterowniki, to lepiej je instalować jak coś nie działa jak powinno. Dlatego na linuxie może działać jak trzeba, a na windowsie niekoniecznie, bo sterownik coś miesza.

Zrób jak pisał @Pan Mateoo i zobacz czy się da zainstalować stery od chipsetu i USB jakie są na stronie producenta. 

Z ciekawości jeszcze, to pod które złącze podpinasz mysz? Nr 2, 3, 11 czy 13?

image.png.2250a7a8eb3e6192db0900e73cbd7315.png

 

 

 

 

Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, LeBomB napisał(a):

Nie no właśnie chodzi o to, że domyślne sterowniki jakie ma windows 11 niekoniecznie muszą działać prawidłowo z każdym sprzętem, szczególnie jak ma jakieś dodatkowe funkcje. Dlatego jak dany producent daje sterowniki, to lepiej je instalować jak coś nie działa jak powinno. Dlatego na linuxie może działać jak trzeba, a na windowsie niekoniecznie, bo sterownik coś miesza.

Zrób jak pisał @Pan Mateoo i zobacz czy się da zainstalować stery od chipsetu i USB jakie są na stronie producenta. 

Z ciekawości jeszcze, to pod które złącze podpinasz mysz? Nr 2, 3, 11 czy 13?

image.png.2250a7a8eb3e6192db0900e73cbd7315.png

 

 

 

 

LeBomb po pierwsze dziękuję za odpowiedź. Powtórzę - sterowniki do chipsetu są zainstalowane. Po prostu normalna metoda nie zaskoczyła i zainstalowałem przez ASUS Driver Hub. Mam zamiar zbadać sprawę czemu nie zadziałał normalny instalator, napiszę do ASUSA w tej sprawie. Może dlatego że był zainstalowany ten kombajn Armoury i gdy on jest to może wymusza instalacje przez niego. Nie wiedziałem, że prócz sterowników chipsetu są te do usb. Myślałem, że instalacja chipsetu załatwia wszystko. Sprawdzę to jak tylko będę mógł bezpiecznie używać Windows 11. 

 

Co do sterowników myszki. Sterownik producenta instaluje się automatycznie razem z Synapse. Wtedy w menadżerze urządzeń widnieje pod swoją nazwą czyli Razer DeathAdder Essential. Usunąłem Synapse bo źle działała i automatycznie odinstalował mi się sterownik producenta. Testowałem tą myszkę by zobaczyć jak działa bez synapse i sterownika producenta i wszystko jest ok poza jedną sytuacją. Zaraz po zainstalowaniu aktualizacji (tych nieszczęsnych sierpniowych) doświadczyłem problemu z responsywnością na klikanie - ale tylko raz po instalacji poprawek właśnie (biorąc pod uwagę ilościowo sprawę był to malutki epizod). Wydaje mi się że instalacja oprogramowania jest czymś co podnosi prawdopodobieństwo pojawienia się problemu. Nie jest to z tym związane stu procentowo ale jakoś tam się może łączyć. Teraz nie korzystam z Windows 11 i nie jestem w stanie dalej testować sprawy bo boję się o dane. Czekam aż pojawi się informacja o poprawkach. 

 

Myszka podłączona jest pod port numer 11 - może należy wspomnieć że poprzez przedłużacz. 

 

 

 

 

Zrzut ekranu z 2025-08-21 14-28-10.png

 

To by odpowiadało na pytanie czemu nie chciał mi się uruchomić plik exe. Oczywiście jeśli AI nie kłamie.

Edytowane przez Toni
Opublikowano
4 godziny temu, Toni napisał(a):

może należy wspomnieć że poprzez przedłużacz. 

To jak będziesz na win11 to spróbuj w jakiś sposób bez przedłużacza i zobacz czy problem występuje. Jakość przedłużacza może mieć znaczenie.

Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, LeBomB napisał(a):

To jak będziesz na win11 to spróbuj w jakiś sposób bez przedłużacza i zobacz czy problem występuje. Jakość przedłużacza może mieć znaczenie.

No ale na Windows 10 ta sama myszka, ten sam przedłużacz i wszystko grało. Mi się wydaje, że może być jakiś konflikt pomiędzy ASUS Driver Hub a Synapse. Zapytałem Googla i AI mi odpowiedziało, że może tak być. Jak nie kłamie to może tu jest problem.

 

Zrzutekranuz2025-08-2213-07-49.thumb.png.7cb03baf8e2d8488ea569f515caf5ac8.png

 

 

 

 

Choć chyba trochę może wciska kit AI bo wystarczyło poprawić pytanie (dodać do z literkę e i wychodzi ze sterownikami) i odpowiedź już jest trochę inna i nie do końca wiarygodna aczkolwiek ucieszyłbym się gdyby tak było. 

 

 

Zrzut ekranu z 2025-08-22 13-21-19.png

Edytowane przez Toni
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Wróciłem do rozwiązywania problemu z myszką po powrocie do Windows 11. Usunąłem ASUS Driver Hub ale nic to nie dało. Zresztą co miało. Zapytałem Gemini jaką wersję Synapse powinienem zainstalować 3 czy 4. Okazało się, że popełniłem wcześniej błąd i chyba zainstalowałem wersje 4 a do mojej myszki pasuje 3. Jednak cały czas doświadczam bardzo sporadycznej nie responsywności znaczy klikając myszka nie reaguje. Zrozumiałem, że może to przez to że chyba nie zainstalowałem sterowników USB od ASUSA, tylko lecę na systemowych (chyba instalowałem tylko chipset) . Nim jednak to zrobię chciałbym najpierw znów usunąć Synapse ale tak totalnie. Czy mógłby mi ktoś podać lokalizacje do plików konfiguracyjnych Synapse 4 i 3 bym mógł wszystkie foldery z plikami po Synapse wywalić w kosmos i zainstalować wszystko na nowo zaraz po instalacji sterowników USB?

Edytowane przez Toni
Opublikowano

@Pan MateooNiestety zamiast dać skanowanie zaawansowane dałem wybór pośredni i nie wywaliło mi folderów z program files i program data itp...  Czy jako użytkownik myszki Razer (bo z tego co pamiętam też takiej używasz) nie znasz tych wszystkich miejsc gdzie pozostają foldery Razer Synapse i to w wersji 3 i 4 bo ja zainstalowałem wersję 4 na początku a później 3. I chciałbym pozbyć się głównie folderów po wersji 4 ale też i 3. Tam w tych folderach pozostają jakieś pliki tekstowe. Nie wiem czy to ważne, ale nie rozumiem czemu deinstalator razera pozostawia je.  Czy w ogóle powinienem sobie zawracać tym głowę?

 

Usunąłem też sterowniki do chipsetu które zainstalowałem przez ASUS Driver Hub na początku użytkowania komputera i zainstalowałem ponownie jak należy uruchomiając plik exe by zainstalować sterowniki uniwersalnej magistrali szeregowej, ale niestety tak jak przy poprzedniej instalacji chipsetu zostały zachowane sterowniki Microsoft i ch.. strzelił poprawę działania myszki. Ewentualnie zostaje ręczne aktualizowanie sterowników, ale póki co tego nie będę próbował, szczególnie, że nie jestem pewien czy to cokolwiek poprawi jeśli chodzi o działanie myszki bo może po prostu sterowniki do myszki są zawodne. Zostaje już tylko pogodzić się z faktem, że myszka nie działa idealnie.

Opublikowano

C:\ProgramData\Razer

C:\Program Files (x86)\Razer

C:\Program Files\Razer

C:\Program Files (x86)\Razer

C:\Program Files (x86)\Razer Chroma SDK

This command can be used in place of the above to access the directory: %ProgramData%

C:\Users\<username>\AppData\Local\Razer

This command can be used in place of the above to access the directory: %AppData%

C:\Users\<username>\AppData\Roaming\Synapse3

This command can be used in place of the above to access the directory: %AppData%

 

Po usunieciu producent zaleca restart pc.

Jak ci sie nei chce recznie to pobierz synapse od nowa i niech revo usunie jeszcze raz, bo wpisy w rejestrze pewnie zostały.

 

 

 

Co do chipsweetu - recznie wybierz plik konfiguracyjny i zainstaluj z niego - jest taka opcja w menedzer urzadzen.

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, Pan Mateoo napisał(a):

C:\ProgramData\Razer

C:\Program Files (x86)\Razer

C:\Program Files\Razer

C:\Program Files (x86)\Razer

C:\Program Files (x86)\Razer Chroma SDK

This command can be used in place of the above to access the directory: %ProgramData%

C:\Users\<username>\AppData\Local\Razer

This command can be used in place of the above to access the directory: %AppData%

C:\Users\<username>\AppData\Roaming\Synapse3

This command can be used in place of the above to access the directory: %AppData%

 

Po usunieciu producent zaleca restart pc.

Jak ci sie nei chce recznie to pobierz synapse od nowa i niech revo usunie jeszcze raz, bo wpisy w rejestrze pewnie zostały.

 

 

 

Co do chipsweetu - recznie wybierz plik konfiguracyjny i zainstaluj z niego - jest taka opcja w menedzer urzadzen.

Czemu po usunięciu folderów po już usuniętym programie zalecany jest restart? Ten Revo usuną przynajmniej część wpisów w rejestrze. Pokazywał jakieś i ja je usunąłem.

Edytowane przez Toni
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
W dniu 16.10.2025 o 16:03, Pan Mateoo napisał(a):

https://mysupport.razer.com/app/answers/detail/a_id/1708

Tak tu było. Chyba restart nie dotyczyl tego do czego ty dazysz ale tez why not

Sprawdzałem jak się sprawa ma z inną myszką i jest dokładnie to samo. Ale doszedłem do wniosku, że to nie wina sprzętu bo odkryłem, że generalnie to jak coś nie działa to tylko prawy przycisk i to tylko na pulpicie. Wielokrotnie sprawdzałem. Gdy nie działa prawy przycisk na pulpicie klikam folder by się otworzył lewym i wskazuje obszar w folderze i klikam prawym przyciskiem i menu podręczne się otwiera. Problem znika - także ani to nie kwestia myszki ani usb no bo chyba gdyby nie działo dobrze usb no to by nie działało przez chwilę ale globalnie a nie w zależności od tego gdzie klikam na pulpicie czy w folderze. Winny Windows 11, jak myślisz? Należy dodać że problem jest w miarę sporadyczny.

Edytowane przez Toni
Opublikowano

moze to wina animacji windowsa dlatego na pozcatku ppm nie dziala na pulpicie? je mozesz wylaczyc w systempropertiesadvanced - czy jest sens? watpie

 

sprobuj inne porty w ten sposob wykluczysz usb

 

jak problem spodaryczny to pewnie jakis proces w tle opoznia dzialanie myszki? a moze masz wlaczane ppm na myszke w menedzer urzadzen - pozwalaj mu na wylaczanie albo oszczedzanie energii?

albo w plan zasilania opcje energooszczedzna?

  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...