Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, przymierzam się do zakupu komputera. Będzie on używany do codziennej pracy z użyciem kilkunastu otwartych kart przeglądarki + worda, excela. W dodatku dochodzi praca w photoshopie i dalsza nauka 3ds max'a (ale z tego raczej zrezygnuję). Jedynie praca na wifi.

 

Link do listy: https://www.x-kom.pl/lista/rpg6zs3ew

 

1. Procesor - AMD Ryzen 5 3600 - najlepszy w swoim zakresie cenowym

2. Karta graficzna - GeForce GTX 1660 Super OC 6GB GDDR6 - bardzo wysoki stosunek ceny do wydajności

3. Płyta główna - MSI B450 GAMING PLUS MAX - tutaj w ogóle się nie znam, jakieś porty, wejścia, wyjścia - ale mam nadzieję, że jest odpowiednia.

4. RAM - G.SKILL 16GB (2x8GB) 3200MHz CL16 - później można dokupić kolejne 2 kości

5. Dysk SSD - ADATA 1TB M.2 PCIe NVMe XPG SX8200 Pro - pojemność 1TB wystarczy na większość podręcznych plików.

6. Zasilacz - SilentiumPC Vero L3 600W 80 Plus Bronze

7. Obudowa - SilentiumPC Signum SG7V TG - bez zbędnego oświetlenia, nie wiem czy to najlepszy wybór. Na obudowę mogłabym wydać więcej.

8. Karta sieciowa WIFI - TP-Link TL-WN722N (802.11 b/g/n 150Mb/s)

 

Koszt: 4700 zł

Budżet: Im mniej tym lepiej, dlatego od 4000 - 6000 zł

 

Pytania:

1. Czy komputer wszystko zawiera, czy może o czym zapomniałam?  (mysz, słuchawki, klawiatura, windows 10 już jest)

2. Czy to dobry wybór / czy można coś ulepszyć, wyrzucić?

3. Czy będzie można dodać potem kolejny, taki sam dysk SSD?

4. Sądzę, że na obudowie nie ma co oszczędzać. Ale czy też warto dopłacić do czegoś innego?

 

 

Opublikowano

Moim zdaniem SG7V jest nieco za duża żeby wentylatory z przodu dopchały powietrze w stronę VRM, osobiście wolę model RG6V.

Osobiście proponuję ci dorzucić 150zł na Fortisa 3. Ten procesor lubi się zagrzać na stockowym chłodzeniu więc warto zainwestować w coś lepszego. 

Poza tym zestaw fajnie złożony

  • Like 1
Opublikowano

Jeśli masz budżet, to idź w solidny zasilacz. Wielu o tym zapomina, skupiając się na prockach czy karcie, a to właśnie zasilacz jest czymś w co warto zainwestować dla spokoju ducha. Seasonic Focus GX 550W lub korsarz rm550x i z głowy. Teraz tak - doceniam spc za dobrze wycenione coolery na naszym rynku - miałem kiedyś ferę 3 i była dość przyzwoita, ale dla mnie ich budy, to jest chińska porażka. Miałem nieprzyjemność mieć w poprzedniej konfiguracji gladiusa m40 i ciąg wtop był niebywały. Niedziałający wentylator o czym się dowiedziałem jak komp był już złożony. Pękające w palcach szybkośrubki:E. Przyciski wysiadające po pół roku używania. Pękające filtry przeciwkurzowe. Jakość jak z bazaru. Blachy żyletki. Plastiki czuć, że to szmelc. Może pech, może nie - ale miałem potem okazję pomacać jeszcze dwie budy od nich i zawsze było coś nie tak. I znów - jako sprzęt dla niewymagających, to jestem w stanie zrozumieć, że ktoś może się pogodzić z chińszczyzną tego typu, bo jest po prostu tania. Inna sprawa, że wielu nigdy nie miało w rękach bud od porządnych producentów i nie zdaje sobie sprawy jaka jest różnica. Trzeba dopłacić - pewnie, ale jeśli jednak możesz sobie na to pozwolić, to zainwestowałbym na twoim miejscu w coś godnego zaufania - np. coś od fractala czy phanteksa. Powiedzmy Fractal Design Meshify C. Polecam również dodatkowo kupić 1-2 wentyle 140mm na front. Jeśli dwa, to bazową 120tkę można przestawić na top. Co do coolera, to może być fortis. Mobo, to jeśli nie planujesz więcej szybkich M.2 NVMe, to może zostać, ale jeśli tak, to jednak szedłbym w x570. Widziałem też, że ludzie brali do photoshopa 32gb a nawet więcej ramu, ale raczej nie jest to konieczne. Nie bawię się tym, nie wiem. 

Będzie drożej niż taniej, ale pamiętaj, że chytry dwa razy traci :hihot:.

Opublikowano

Dziękuję za świetne rady, trochę poprzeglądałam internet i wkrótce mają być dostępne nowe intele.

Intel Core i5 10400F wg. filmu Liptona ma podobne osiągi, ale osiąga mniejszą temperaturę i ma mniejsze zużycie energii. (Poczekam dłuższą chwilę to stanieją do poziomu 9400F)

 

Linkhttps://www.x-kom.pl/lista/cr7lf4v5j

 

1. Procesor - Intel Core i5-10400F

2. Karta graficzna - GeForce GTX 1660 Super OC 6GB GDDR6 - bardzo wysoki stosunek ceny do wydajności

3. Płyta główna - X - z czasem trochę stanieją  lepiej ATX czy inną?

4. RAM - G.SKILL 16GB (2x8GB) 3200MHz CL16 - później można dokupić kolejne 2 kości

5. Dysk SSD - ADATA 1TB M.2 PCIe NVMe XPG SX8200 Pro - pojemność 1TB wystarczy na większość podręcznych plików.

6. Zasilacz - Seasonic Focus GX 750W 80 Plus Gold - więcej mocy może przyda się w 2030

7. Obudowa - Fractal Design Meshify C Blackout vs  Fractal Design Design Meshify C - która będzie lepsza?

8. Karta sieciowa WIFI - TP-Link TL-WN722N (802.11 b/g/n 150Mb/s)

 

Mam nadzieję, że teraz jest trochę lepiej. Problem z dokonaniem wyboru obudowy, ale wcześniej także patrzyłam na Fractal Meshify.

 

Płyta główna lepiej ATX czy mniejszą?

 

 

Opublikowano

Powiedzmy sobie szczerze, z tymi temperaturami i poborem mocy nie sądzę, żeby to miało istotne praktyczne znaczenie. Co do pamięci, ten model G.SKILL co prawda jest tani, ale jednocześnie na bardzo słabych kościach (test), więc go nie polecam. W rozsądnych pieniądzach polecam te dwa zestawy:

Płyta główna - w zależności od platformy MSI B450-A PRO MAX albo MAG B460M MORTAR. Obie miałem w ręku i polecam, plus - co ciekawe - pierwszy z wymienionych modeli to niemal klon B450 GAMING PLUS oraz B450 TOMAHAWK (jedyne różnice to kształt radiatorów, malowanie i wyjścia obrazu), a że jest najtańszy, to nie ma co przepłacać.

 

Została jeszcze karta graficzna z tego, co mogę doradzić. Poniżej rozsądne (wg mnie) propozycje:

Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, agrabska napisał:

Dziękuję za świetne rady, trochę poprzeglądałam internet i wkrótce mają być dostępne nowe intele.

Intel Core i5 10400F wg. filmu Liptona ma podobne osiągi, ale osiąga mniejszą temperaturę i ma mniejsze zużycie energii. (Poczekam dłuższą chwilę to stanieją do poziomu 9400F)

 

Linkhttps://www.x-kom.pl/lista/cr7lf4v5j

 

1. Procesor - Intel Core i5-10400F

2. Karta graficzna - GeForce GTX 1660 Super OC 6GB GDDR6 - bardzo wysoki stosunek ceny do wydajności

3. Płyta główna - X - z czasem trochę stanieją  lepiej ATX czy inną?

4. RAM - G.SKILL 16GB (2x8GB) 3200MHz CL16 - później można dokupić kolejne 2 kości

5. Dysk SSD - ADATA 1TB M.2 PCIe NVMe XPG SX8200 Pro - pojemność 1TB wystarczy na większość podręcznych plików.

6. Zasilacz - Seasonic Focus GX 750W 80 Plus Gold - więcej mocy może przyda się w 2030

7. Obudowa - Fractal Design Meshify C Blackout vs  Fractal Design Design Meshify C - która będzie lepsza?

8. Karta sieciowa WIFI - TP-Link TL-WN722N (802.11 b/g/n 150Mb/s)

 

Mam nadzieję, że teraz jest trochę lepiej. Problem z dokonaniem wyboru obudowy, ale wcześniej także patrzyłam na Fractal Meshify.

 

Płyta główna lepiej ATX czy mniejszą?

 

 

Zdecydowanie zostań przy ryzenie 3600. Płyta była ok, ale MSI B450-A PRO też może być. Zasilacz z zapasem wystarczy 550w (w sumie 450w również), no jeśli koniecznie chcesz, to możesz 650w. Ram brałbym od Cruciala. Cyferki w IRDM PRO wyglądają lepiej na pierwszy rzut oka, ale to jest taki sobie jakościowo ram. Dużo, dużo złego o nim czytałem. Zresztą po ustawieniu xmp, na goodramie o ile ci odpali - wejdzie na 3600 cl18 (na ryzenie), a nie powiedziałbym, żeby to była jakaś specjalna różnica na plus względem 3200 cl16. No i Crucial ma o wiele większe i pewniejsze możliwości oc. Jednak wątpię, żebyś się na to zdecydował, bo to nie to samo co podkręcenie procka. Jest jeszcze Crucial w nowszej wersji 3600 CL16 i tu raczej powinno pójść od strzała xmp. Sam musisz zdecydować, ale imo 3200 cl16 styknie (samo xmp się nie ustawi, trzeba to zrobić w biosie, ale jest to prosta sprawa). Obudowa jest w dwóch wersjach i kilku wariantach kolorystycznych. Ogólnie jest w wersji bez okna i z oknem. Fractal Design Meshify C Blackout - jest z przyciemnianym oknem po lewej stronie. To już zależy głownie od preferencji estetycznych. No i na koniec karta. W tym momencie od gigusia SUPER GAMING OC (trzy wentylatory) w xkomie jest 60zł droższa msi GAMING X (1199 vs 1259). Temperatury podobne, ale msi będzie cichsza. Co nie weźmiesz, będzie ok. Tylko nie kupuj wersji 2 wentylowej gigabyte za 1149. Warto dorzucić te minimum 5 dych. I nie zapomnij o coolerze cpu. Kup chociaż SPC Fera 3 lub 50zł droższego Fortis 3.

 

Edytowane przez Kelam
Opublikowano

Przecież ja te pamięci GOODRAM miałem i szmelcu bym nie polecał (test) %-) Niepochlebne opinie biorą się z tego, że większość ludków niestety nie ma zielonego pojęcia o podstawowych ustawieniach na platformie AM4. To, że się wbije 3600 C18 to nie wina pamięci, tylko płyty, która automatycznie aktywuje Geardown i to jest kwestia jednego pstryczka, żeby to obejść. OC obu zestawów jest bardzo, bardzo podobne, Crucial minimalnie lepszy w przeciętnym przypadku.

Opublikowano

U mnie Goodram 2x16GB śmiga na 3533 Mhz CL16, timingi zaciśnięte w stosunku do "fabryki" i wydajność bardzo dobra. Zestaw 2x8 jest jeszcze lepszy bo podatny na oc, które w przypadku wersji 32GB już nie powala bo kontroler siada.

Opublikowano (edytowane)
38 minut temu, tomcug napisał:

Przecież ja te pamięci GOODRAM miałem i szmelcu bym nie polecał (test) %-) Niepochlebne opinie biorą się z tego, że większość ludków niestety nie ma zielonego pojęcia o podstawowych ustawieniach na platformie AM4. To, że się wbije 3600 C18 to nie wina pamięci, tylko płyty, która automatycznie aktywuje Geardown i to jest kwestia jednego pstryczka, żeby to obejść. OC obu zestawów jest bardzo, bardzo podobne, Crucial minimalnie lepszy w przeciętnym przypadku.

No właśnie nie. Tu nie chodzi o cl, bo wiadomo, jak na amd przy def to idzie. Nie raz dwa widziałem, że ludzie nie mogli nawet xmp odpalić. I wtedy albo podbicie napięcia, albo zjazd z zegarem. To jest ponad siły normalnego ludka. I pamiętaj, że większość ludzi nawet nie ustawia sobie xmp w biosie, także lepiej nie komplikować tego jeszcze bardziej (ustawić same xmp i niech mają z głowy dalsze zabawy). Sam w sobie moze to szmelc nie jest, ale jeśli można kupić cruciale, to na te goodramy nie ma sensu nawet patrzeć. 

Edytowane przez Kelam
Opublikowano

Jedyne co się zmieni, jak tomcug napisał, to CL17 na 18 przy włączonym GDM, ale to jest norma i banalne do naprawy, w dodatku dotyczy to każdego modułu z nieparzystym timingiem przy GDM on.

Same pamięci są naprawdę niezłe i jak nie zamierza się bić rekordów to spokojnie wystarczą, w Ryzenie i tak nie opłaca się wychodzić powyżej 1800 FCLK (które i tak nie każdy osiąga) a tyle to IRDM 2x8GB zrobi z palcem w tyłku.

Opublikowano (edytowane)

Słuchaj. Ty to wiesz, ja wiem i tomcug wie. Tylko skumajcie, ze są ludzie, którzy się boją w opcje przeglądarki wejść, a wy mi tutaj o ustawieniach w biosie mówicie. Dobrze, będzie, jak będą mogli te xmp ustawiać - i tutaj z problemów żadnych z crucialami na rysiu 3xxx nie ma - na 99,99% pójdą z miejsca. A z goodramem się zdarzają. 

e:

Także nie obrażajcie się o te goodramy jak panienki, bo chyba cały net wie - jak długi i szeroki, że najlepsze tanie ramy, to właśnie cruciale.

Edytowane przez Kelam
Opublikowano
9 godzin temu, tomcug napisał:

Powiedzmy sobie szczerze, z tymi temperaturami i poborem mocy nie sądzę, żeby to miało istotne praktyczne znaczenie. Co do pamięci, ten model G.SKILL co prawda jest tani, ale jednocześnie na bardzo słabych kościach (test), więc go nie polecam. W rozsądnych pieniądzach polecam te dwa zestawy:

Płyta główna - w zależności od platformy MSI B450-A PRO MAX albo MAG B460M MORTAR. Obie miałem w ręku i polecam, plus - co ciekawe - pierwszy z wymienionych modeli to niemal klon B450 GAMING PLUS oraz B450 TOMAHAWK (jedyne różnice to kształt radiatorów, malowanie i wyjścia obrazu), a że jest najtańszy, to nie ma co przepłacać.

 

Została jeszcze karta graficzna z tego, co mogę doradzić. Poniżej rozsądne (wg mnie) propozycje:

Zależy jak się trafi, znajomy w aegisach trafił na B-die więc...

3 minuty temu, Kelam napisał:

Słuchaj. Ty to wiesz, ja wiem i tomcug wie. Tylko skumajcie, ze są ludzie, którzy się boją w opcje przeglądarki wejść, a wy mi tutaj o ustawieniach w biosie mówicie. Dobrze, będzie, jak będą mogli te xmp ustawiać - i tutaj z problemów żadnych z crucialami na rysiu 3xxx nie ma - na 99,99% pójdą z miejsca. A z goodramem się zdarzają. 

otóż to, ale najwięcej osób poleca cruciale ballistix bo się dobrze kręcą (3200MHz Cl16-18-18-40-T2 pozdrawia) a fakt jest taki że ci ludzie nigdy nie pokuszą się o ich podkręcanie

Opublikowano

Oc ram, a potem testy stabilności, to upierdliwa sprawa. A jak chce się jakieś porządne wyniki ogarnąć, to jest cyrk na całe tygodnie. Dlatego najlepiej brać te cruciale (zwykłe lt 3200, albo te nowe 3600 cl16), walnąć xmp i więcej się tym nie przejmować.

Opublikowano
6 minut temu, Kelam napisał:

Oc ram, a potem testy stabilności, to upierdliwa sprawa. A jak chce się jakieś porządne wyniki ogarnąć, to jest cyrk na całe tygodnie. Dlatego najlepiej brać te cruciale (zwykłe lt 3200, albo te nowe 3600 cl16), walnąć xmp i więcej się tym nie przejmować.

Znaczy wiesz, zabawa timmingami wyższego rzędu powinna wystarczyć dla mniej zaawansowanych użytkowników. Potencjału nie wykorzystamy w pełni ale fajnie można dużo zyskać. Jednak owszem to zabawa dla siedzących w temacie

@tomcugczemu masz napisane, że jesteś zbanowany?

 

Opublikowano

No to tak, trochę się pogubiłam co najlepiej wybrać. Pewnie to dlatego, że między poszczególnymi komponentami różnice są niewielkie.

 

Tutaj link do najnowszego zestawu: https://www.x-kom.pl/lista/wtnses7c3

 

1. Procesor - AMD Ryzen 5 3600

2. Karta graficzna - GeForce GTX 1660 Super Gaming OC 6GB GDDR6

3. Płyta główna - MSI B450 GAMING PLUS MAX

4. RAM - Patriot 16GB (2x8GB) 3600MHz CL17 Viper Steel

5. Dysk SSD - ADATA 1TB M.2 PCIe NVMe XPG SX8200 Pro

6. Zasilacz - Seasonic Focus GX 650W 80 Plus Gold

7. Obudowa - Fractal Design Design Meshify C

8. Karta sieciowa WIFI - TP-Link TL-WN722N (802.11 b/g/n 150Mb/s)

9. Cooler - SilentiumPC Fortis 3 140mm

 

 

Jak sądzicie? Dobry wybór czy do wymiany ram / karta graficzna?

 

Opublikowano

Z tym ramem dam spokój, bo pewnie też już się zakręciłaś, chociaż jest w sklepie te crucial. Reszta jest ok. 

Opublikowano (edytowane)

W tym zestawieniu jedynie ram jest droższy.

Zasilacz i karta graficzna zostały wybrane inne, tańsze.

 

Za x-kom:

- obudowa - 40zł

- mobo - 40zł

- wifi -6zł

 

Przeciw x-kom

- karta +40zł

- ram + 40zł

  

 

Edytowane przez agrabska

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • sprobuj ustawic kolory wgl tego co podalem i posiedz tak 30min i zobaczy cz sa jakies roznice - jak nie to wroc do defaultowych bo why not   korzystaj z profilu USER/uzytkownik to moze ustawienia sie zachowają.   jesli nie te monitory to nad jakimi myslisz?
    • Fajny bo mega stabilny, ale mało kulek na minutę.  Życia by brakło aby tyle nabić albo to jakieś chińczyki grają 24/7 na zmianę. 
    • Mam do zainstalowania system na dwóch nowych komputerach i im więcej czytam tym mam większy mętlik w głowie, serio. Oba komputery mają służyć do zabawy i podstawowych zastosowań (gry, emulatory, programy Adobe i podobne) 1 konfiguracja   procesor: AMD Ryzen 7 9800X3D chłodzenie: be quiet! DARK ROCK ELITE płyta: MSI MAG X870E TOMAHAWK WIFI pamięć: GOODRAM 32GB (2x16GB) 6000MHz CL30 IRDM BLACK V karta graficzna: Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti GAMING OC (16 GB) zasilacz: MSI MPG A850G PCIe5.0 850W 80 Plus Gold ATX 3.1 obudowa: Corsair AIRFLOW 7000 Black 2 konfiguracja   procesor: AMD Ryzen-7 7700 AM5 chłodzenie: Arctic Freezer 36 Black płyta: Gigabyte B650 EAGLE AX AM5 pamięć: GoodRam IRDM 32GB (2x16GB) DDR5 6000 CL30 Black karta graficzna: ASUS Prime Radeon RX 9070 OC Edition 16GB GDDR6 zasilacz: Seasonic FOCUS GX-750 (80 PLUS GOLD) obudowa: Corsair AIRFLOW 4000 White  Mam wrażenie że w czasach Windowsa 10 wszystko było prostsze i mniej problemowe, teraz ciągle gdzieś czytam o tym jak to jakas aktualizacja Win11 coś totalnie zjeb**ła i trzeba czekac na porządny updajte , poleca sie też blokować aktualizacje Problem w tym że szczerze ja już mam dosyć na starość pierdole**nia sie z tym wszystkim , śledzenie forum, czytania newsów i ręcznego blokowania wybranych aktualizacji. Ktoś może napisać, ze przecież wystarczy zatrzymać aktualizacje i zainstalować ją później jak "już bedzie dobrze", tyle że to jest jest problem jednorazowy, Mały Miękki co chwila coś odwala i jedna aktualizacja psuje drugą, oni tam totalnie nie ogarniają tematu (pewnie przez hindusów zatrudnionych za miske ryżu) W związku z tym nie wiem co robić, Windows 11 aktualnie też juz wystepuje w różnych wersjach np 23h2, 24h2,25h2  Poniżej parę teoretycznych rozwiązań: 1) Zainstalować Windows 10  2) Zainstalować Windows 11 zaktualizować go na maksa i zacisnąć zęby. 3) Zainstalować Winsows 11 ale nieco starszej wersji np 23h2 i zablokować aktualizacje (pytanie jakie będą tego konsekwencje teraz oraz w dłuższym terminie) 4) Zainstalować Windows 11 LTSC  5) Zainstalować Windows 11 w nieco starszej wersji i odpalić jakiś skrypt oczyszczający 6) Zainstalować Windows 11 w najnowszej wersji i odpalić jakiś skrypt oczyszczający 7) Zainstalować jakąś customową wersje Win11 8) Są też takie wynalazki jak ATLAS OS W całym tym bałaganie jest jeszcze kwestia 1 konfiguracji wymienionej wyżej (mam na mysli procesor) Nie wiem na ile to co tutaj jest poniżej napisane jest aktualne Niektórzy w internecie dla świętego spokoju polecają zainstalować Windowsa 11 LTSC IoT (podobno nadaje sie lepiej do gier niż zwykły LTSC wg niektórych osób)  i w tym windowsie polecają doinstalować ręcznie odpowiedni komponent do obsługi procesorów AMD X3D    
    • Niestety ramię tutaj nie zadziała ponieważ często przenoszę monitor np. na szafkę obok kanapy gdy chce coś sobie obejrzeć niekoniecznie siedząc przy biurku , także mobilna podstawa jest mi potrzebna.   OSD w Samsungu G8 jest w porządku, nawet joystick jest wygoniejszy niż myślałem, problem jest w G7, ale przetestuję to co radzisz czyli ten Samsung Display Manager, jeśli monitor będzie będzie w stanie zapamiętać raz ustawione parametry i nie włączać za każdym razem tego gaming mode to miałbym problem z głowy.    Barw nie ustawiałem w końcu, jedyne co zrobiłem to aktualizację, a że w recenzjach pisali że fabryczne ustawienia są zwykle bardzo dobrze dopasowane w ich przypadku to uznałem, że nie będę się w to bawił skoro i tak kolorystycznie było dla mnie super.
    • Te towary u nich są i będą, ale gdyby nie sankcje, byłyby tańsze. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...