Rexlu 15 Opublikowano 5 Marca 2016 Opublikowano 5 Marca 2016 Cześć Wam, Chciałbym się wam pochwalić aplikacją stworzoną własnymi rękoma i klawiaturą, która przeżyła moją nerwicę przy pisaniu Otóż, prezentuję wam prostą gierkę! Przysłowia Polskie - Mistrz Przysłów Co tu dużo mówić, tak jak w opisie: "Zasady są proste! Przechodź kolejno coraz bardziej skomplikowane poziomy i odgaduj coraz trudniejsze przysłowia by stać się mistrzem przysłów!" Gierka lata swojej świetności już przeżyła dawno ( Opublikowana została chyba jakoś w styczniu 2014 roku ) Była to moja pierwsza i jak dotąd ostatnia gra na Androida jaką stworzyłem (no chyba że liczyć nieudaną angielską wersję tej). Sukcesy: Target był kierowany na Polskę, osiągnęła ona w dosyć szybkim czasie wtedy 142 tyś. pobrań i 24 tyś. aktywnych użytkowników. Link: https://play.google.com/store/apps/details?id=app.pelnoletnosc&hl=pl
kondzi0 2 Opublikowano 5 Marca 2016 Opublikowano 5 Marca 2016 Super, wiele razy widziałem ją w sklepie Play, nie sądziłem że kiedykolwiek będę miał okazję współpracować z autorem A tak wgl, to są z tego jakieś profity jeśli nie masz reklam w aplikacji?
Rexlu 15 Opublikowano 5 Marca 2016 Autor Opublikowano 5 Marca 2016 (edytowane) Też mi miło, że ktoś wgl. ją kojarzy Są reklamy - Mogę powiedzieć że jakieś 7 milionów odsłon reklamy to jakieś 1200zł. A tyle właśnie zostało wygenerowane podczas tylu wyświetleń. Edytowane 5 Marca 2016 przez Rexlu
kondzi0 2 Opublikowano 5 Marca 2016 Opublikowano 5 Marca 2016 Super, zawsze to jakiś zastrzyk gotówki, może się to później w coś ciekawszego przerodzić, inne bardziej zaawansowane apliakcje, tylko teraz to ciężko coś wymyślić nowego
Rexlu 15 Opublikowano 5 Marca 2016 Autor Opublikowano 5 Marca 2016 (edytowane) No to niestety wada. Nawet ta sama aplikacja, ale już na innym rynku może nic nie osiągnąć. A system googla najbardziej promuje te aplikacje, które jak w najkrótszym okresie czasu zrobiły procentowo sobie największy przyrost. Tyle zauważyłem... Czyli np. aplikacja która nagle z dnia na dzień zrobiła z 1 zainstalowanego urządzenia na 100, a następnie 500 i potem 1000 będzie lepiej promowana niz taka która ma 11 000 potem 12 000 , trzeciego dnia 13 000. Oczywiście ta też pójdzie do góry a nie aż tak. Drugim problemem jest to, co zauważyłem, że jeżeli aplikacja była zainstalowana na 25 tyś urządzeniach a następnie spadła na 20 tyś i znów odzyska powiedzmy 21 to i tak raczej będzie spadać w rankingu "najlepszych gier" dopóki nie pobije swojego rekordu. Nie wiem jak przy "Większych liczbach". Te obserwacje nie muszą być prawdziwe, bądź też mogły się zmienić, to były moje obserwacje jakieś 1-2 lata temu. Ma to swoje minusy i plusy. Generalnie, przez to trudno dotrzeć do nowych użytkowników, ale jak już dotrzesz i masz "małą kulkę" to nabierzesz efektu kuli śnieżnej, bo czym wyżej idziesz tym więcej dostajesz. Ale jak nagle się rynek nasyci przez chwilę, albo dziennie przybywa już coraz mniej (ale przybywa) to spadasz ostro w dół. Edytowane 5 Marca 2016 przez Rexlu
7niebo 3 Opublikowano 5 Marca 2016 Opublikowano 5 Marca 2016 (edytowane) Nie żeby coś, ale 1200zł za 7 milionów odsłon reklam to śmieszna suma. Myślę, że na jutubie, który nie słynie z wysokich stawek dostałbyś więcej. Dla zabawy możesz napisać to serwisu, który ma powiedzmy 2 miliony odsłon dziennie i zapytaj się o cenę reklamy, która w ciągu 3 dni ma trafić do potencjalnych klientów. Na pewno będzie kilkukrotnie wyższa od tych 1200zł Edytowane 5 Marca 2016 przez 7niebo
Rexlu 15 Opublikowano 5 Marca 2016 Autor Opublikowano 5 Marca 2016 (edytowane) Tak wtedy tak. Wszystko zależy od targetu, kraju wyświetleń. Stawki za kliknięcie z wielkiej brytani potrafią być 3-5 krotnie wyższe niż z Polski, to samo z Irlandi czy USA. Mam dane porównawcze na których się opieram. Na polskie warunki na yt. Średnia z dwóch kanałów to jakieś 0.14$ za 1000 wyświetleń. Więc za 7mln byłoby 980 dolarów więc jakieś 3,8 tyś. 1 Kanał ponad 2 mln, sieć partnerska, tematyka gier - 0.16$ za 1000 wyświetleń 2 Kanał 130 tyś, bez sieci, czysty adsense, tematyka blogi,ludzie 0.12$ za 1000 wyświetleń. Oczywiście dane w przybliżeniach. Generalnie zasada jest taka, że obecnie nic nie zarabia na reklamach, to może być ew. dodatek, bonus i traktowane jako "premia" . Na pewno nie wyżyjesz w tego ani o to nie oprzesz swoją działalność, no chyba że masz multum wyświetleń i to zagranicznych (czytaj. Wardęga) Edytowane 5 Marca 2016 przez Rexlu
Vesther 3 Opublikowano 5 Marca 2016 Opublikowano 5 Marca 2016 (edytowane) Fajna appka. Przede wszystkim gratuluje sukcesu, i zgadzam się z tym, że 1200zł za 7 milionów odsłon to żałosne pieniądze. Zawsze myślałem, że z takimi 150.000 pobraniami można już pływać w pieniądzach z reklam. Youtuberzy znacznie mniej ciekawi niż ta appka dostają pięciocyfrowe (w dolarach) sumy miesięcznie. Edytowane 5 Marca 2016 przez Vesther
kondzi0 2 Opublikowano 5 Marca 2016 Opublikowano 5 Marca 2016 No to powiedzcie mi jak człowiek który stworzył Flappy Bird zarobił dosyć dużo pieniędzy, było co prawda dużo użytkowników jednak, dało mu to spory zastrzyk gotówki. Jak na takie marne pieniądze to ja nie wiem w jaki sposób
Rexlu 15 Opublikowano 5 Marca 2016 Autor Opublikowano 5 Marca 2016 (edytowane) Licząc że tamta apka miała 50 mln pobrań? I stawki zagraniczne to tak: 50 000 000 / 150 000 to w przybliżeniu 334. 334 * te 1200 zł * 3 (średnie stawki zagraniczne) = to jest jakieś 120 tyś złotych. Te 1200zł podałem w przybliżeniu, bo tam z wielu kont są zyski, tak naprawdę oscylują one w okolicach 1100-1500zł. Ale nie pamiętam ile dokładnie już było. Nie oszukujmy się, flappy bird było też bardziej wciągające, więc ludzie mogli poświęcać więcej czasu. Więc myślę że realny zarobek wynosił jego jakieś 250 tyś zł. Najpopularniejsze gry w android market to 1 mln ++ spokojnie. Dodatkowo mała ilość pobrań ale płatnych gier dużo daje. Tak samo jak "ukryte płatności" Edytowane 5 Marca 2016 przez Rexlu
7niebo 3 Opublikowano 5 Marca 2016 Opublikowano 5 Marca 2016 (edytowane) +flappy bird był przeznaczony na trochę inny rynek niż polski Jak dużo czasu poświęciłeś na stworzenie tej gry? Czy jest ciężko stworzyć program tego typu? Edytowane 5 Marca 2016 przez 7niebo
Rexlu 15 Opublikowano 5 Marca 2016 Autor Opublikowano 5 Marca 2016 (edytowane) Aby uzmysłowić. Weźmy tą grę pod lupę: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.explorationbase.Exploration od 100 000 do 500 000 tyś pobrań. Podatek jest zależny od kraju nabywcy, gdzie w UE to jest 23% a w USA 0%. Google play potrąca dla siebie 30% kwoty. (ilość pobrań x kwota x pomniejszony o podatek gp x pomniejszony o vat) Więc programista ma z tej aplikacji minimum: 100000*14*0.70*0.67 = 656 600zł ( i zaznaczam to jest minimalny czysty dochód ) Gdzie przy reklamach trzeba doliczyć jeszcze podatek. Dodatkowo twórca tej apki ma wersje darmową która ma od 50mln do 100 mln pobrań. I to jest, jak jedną aplikacją ustawić się na całe życie. Edytowane 5 Marca 2016 przez Rexlu
kondzi0 2 Opublikowano 5 Marca 2016 Opublikowano 5 Marca 2016 Faktycznie, już wiem z czym to się je, dzięki! Jedna aplikacja i żyje się jak król
7niebo 3 Opublikowano 5 Marca 2016 Opublikowano 5 Marca 2016 (edytowane) Twórca tej aplikacji ma również wersję darmową. Myślę, że okrojona wersja testowa jest dobrym pomysłem na zachęcenie ludzi do kupna wersji pełnej 20 minut temu, 7niebo napisał: +flappy bird był przeznaczony na trochę inny rynek niż polski Jak dużo czasu poświęciłeś na stworzenie tej gry? Czy jest ciężko stworzyć program tego typu? Edytowane 5 Marca 2016 przez 7niebo
Rexlu 15 Opublikowano 5 Marca 2016 Autor Opublikowano 5 Marca 2016 15 minut temu, 7niebo napisał: Jak dużo czasu poświęciłeś na stworzenie tej gry? Czy jest ciężko stworzyć program tego typu? Hmm, moja wiedza z programowania nie była wielka, z poziomu algorytmów matematycznych pascala, nagle zacząłem się uczyć obiektowej javy androida. Generalnie poprzez analogie. Czytałem w Internecie i probowałem zrobić by co kolwiek działało. Z początku była to aplikacja spełniająca role: - Wpisz wiek - Jesteś pełnoletni/nie jesteś pełnoletni Można to poznać po nazwie paczki pelnoletność (koncowka linku) Potem wykształciło się odpowiadanie na pytania, i czy dobrze czy źle i potem przyszedł pomysł na tą apkę. Zacząłem jakoś w grudniu, aplikacja wyszła w styczniu/lutym. Na początku z beznadziejna szatą graficzną i inne. Ale w 2 tyg uzyskała już b.dobrą formę. Promocją było pisanie na wszelakich forach oraz nawet ulotki, och do tej pory pamiętam to wycinanie z kodem QR. Target to było zostawienie w szkołach z ciekawym podpisem. I tak udało się zdobyć jakieś ostatnie miejsca w google play i tak poleciał efekt kuli śnieżnej. Na początku miałem problemy z adsense, mianowicie uznawał że sam klikam w reklamy. Znajomi, nawet nieświadomie, jeżeli klikali w reklamy, a wtedy było mało wyświetleń. Google uznawał to za nieprawdziwy ruch. Więc przez pierwsze 2-3 tygodnie przypadające na okres pierwszego booom. gdzie zarobki były rzędu 20zł za dzień, aplikacja nie zarabiała. Przez to też pewnie taki mały dochód. Następnie spadła strasznie, aż nagle z jakiegoś powodu, pojawił się nowy Boom i znów ożyła. Jeżeli chodzi o programowanie, cykl życia Activity i rotacja ekranu jest upierdliwa. Patrząc w kod teraz, wyśmiał bym pewno sam siebie i nie wiedział co tam zrobiłem i jak to działa. Chociaż wszystko komentowałem. Na pewno nie ma tam optymalizacji. Jeżeli chcesz coś bardziej skomplikowanego pisać, czy z inną grafiką to od razu polecam pakować się w jakiś silnik graficzny i tam od razu robić. Np. Unity, które od razu wyda apke i na androida i na iOS i na wp chyba. Miałem się przymierzać, ale ta pierwsza aplikacja w życiu mi tyle krwi napsuła, że potem nie miałem już chęci A niestety, pomysły to nie jest łatwa rzecz. Za pomysłowość podziwiam programistę Ketchapp w google play.
7niebo 3 Opublikowano 5 Marca 2016 Opublikowano 5 Marca 2016 Znajomy zrobił aplikację dla użyszkodników epapierosów, czyli hehe "vaperów". Aktualnie wersja darmowa ma pomiędzy 50 000 a 100 000 pobrań, a wersja Pro, czyli płatna(5zł) 1000-5000. Z samej więc wersji płatnych, jak widać są o wiele większe profity, niż z reklam
Rexlu 15 Opublikowano 5 Marca 2016 Autor Opublikowano 5 Marca 2016 (edytowane) Owszem, sam planowałem zrobić tak, jednak przerosły mnie formalności. Jeżeli ktoś już prowadzi firmę to podpięcie tego to pikuś, ale zaczynanie od nowa tylko dlatego, mija się z celem. W skrócie to polega tak z Google play jest tylko "bazarem". I dlatego musimy mieć firmę i się rozliczać bo to my sprzedajemy a na iOS to firma kupuje od nas i oni sprzedają dopiero, przez co nie trzeba zakładać. To jest głęboki temat. Tyle że w google play płacimy raz opłate 25$ na start, a w iOS market co rok, tylko nie pamiętam już ile. + Musimy mieć iPhona. Programując na Androida, możemy wszystko testować na emulatorach. (przydaje się i7 ) Edytowane 5 Marca 2016 przez Rexlu
majkel 2 Opublikowano 10 Czerwca 2016 Opublikowano 10 Czerwca 2016 Dnia 4.03.2016 o 23:27, Rexlu napisał: Patrząc w kod teraz, wyśmiał bym pewno sam siebie i nie wiedział co tam zrobiłem i jak to działa. Chociaż wszystko komentowałem. Na pewno nie ma tam optymalizacji. To się nie dziwię Kod powinno się pisać tak by nie potrzeba było komentarzy, tzw. kod samokomentujący się ;) W Javie bez problemu możesz sobie tak zorganizować kod, by potem pisać prozę ;P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się