Jackob 0 Opublikowano 22 Grudnia 2023 Opublikowano 22 Grudnia 2023 Witam , złożyłem komputer do gier o wartości ok 5k , więc nie było oszczędzania na częściach (i markach). Złożyłem komputer wraz z kolegą , który się tym zajmuje , po włączeniu komputera co jakiś czas się restartował z kodem błędu „kernel power 41”. Początkowo myślałem , że to zasilacz więc go wymieniłem , okazało się że nie i problem występuje nadal. Wymieniłem więc płytę główną i problem występuje dalej , nie wiem już co robić co wymieniać albo pozmieniać w systemie pomocy!! Może ktoś się spotkał z takim problemem tutaj pełna specyfikacja sprzętu: Procesor : AMD Ryzen 5 7600x Płyta główna : Asus TUF GAMING B650-PLUS WIFI (po wymianie :Asus TUF GAMING B650M-PLUS WIFI) Ram : G.Skill Trindent Z5 RGB, DDR5, 32GB, 6000MHz Karta graficzna : MSI GeForce RTX 3060 Ventus 3X OC 12GB LHR Zasilacz : BE QUIET! Pure Power 12 M 650W 80 Plus Gold ATX3.0 PCIe5.0 Dysk : LEXAR NM620 1TB SSD Jeśli ktoś pomoże chętnie zapłacę !!!!!!!
Kendi 23 Opublikowano 22 Grudnia 2023 Opublikowano 22 Grudnia 2023 Dzień dobry, Mógłbyś opisać bardziej okoliczności występowania problemu? Czy to dzieję się losowo podczas pracy komputera czy może podczas startu systemu? Ja miałem kiedyś problem z błędami "kernel power 41" i problemem okazał się: 1) Jakiś dziwny konflikt sterownikowy związany stricte ze sterownikami dysku od samsunga oraz karty graficznej nvidia, 2) Prawdopodobnie uszkodzony firmware w monitorze, który źle dogadywał się z grafiką podczas rozruchu. Aktualizacja sterowników i ponowne wgranie firmware monitora rozwiązało problem. Spróbowałbym na twoim miejscu zaktualizować tyle sterowników ile się da. Zaktualizować bios oraz firmware monitora jeśli jest jakiś nowy dostępny. Mógłbyś podać też model monitora/ów?
Jackob 0 Opublikowano 22 Grudnia 2023 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2023 Pewnie, już mówię . 1.Dzieje się to losowo , czasem 2 razy pod rząd ogólnie nie ma na to reguły czasem nawet da się coś porobić na komputerze z godzinkę , a czasem co 3 min. 2. Zaktualizowałem wszystkie sterowniki dzisiaj tyle ile się dało , nawet zasięgnąłem rady znajomych żeby pobrać napewno wszystkie . 3. wszystkie części są fabrycznie nowe 1 raz używane , monitor również (nazwa monitora : Monitor SAMSUNG Odyssey G5 C27G55TQBU 27" 2560x1440px 144Hz 1 ms )
Kendi 23 Opublikowano 23 Grudnia 2023 Opublikowano 23 Grudnia 2023 Można by spróbować przeanalizować zrzut pamięci, który system bardzo często tworzy podczas błędów krytycznych systemu. Ja w ten sposób dotarłem do źródła mojego problemu. Problem jednak polega na tym, że kernel power 41 bardzo często odcina system tak szybko, że windows nie zdąży w całości zarejestrować kodu błędu oraz zrzutu. Spróbuj wejść w podgląd zdarzeń -> prawym przyciskiem myszy na zdarzenia krytyczne a następnie wyświetl wszystkie wystąpienia zdarzenia -> tam odnajdź najnowsze zdarzenie kernel power 41 i przejdź z informacji ogólnych do szczegółowych. Tam interesuje nas linia opisana jako "BugcheckCode" w sekcji EventData. Jeśli wartość ta wynosi dokładnie 0, oznacza to, że błąd spowodował tak szybkie zamknięcie systemu, że nie zdążył on w pełni przygotować raportu z błędu oraz dokonać zrzutu. Natomiast jeśli wartość ta jest inna niż 0, można próbować przeanalizować plik zrzutu. Do tego celu polecam bezpłatne narzędzie rozpowszechniane przez samego Microsofta o nazwie WinDBG. Można go pobrać bezpośrednio z Microsoft Store. Jeśli okaże się że będzie można przeanalizować plik i zdecydujesz się na ten krok to chętnie ci pomogę i wskaże dalsze kroki. Poniżej zamieszczam zrzut ekranu z podglądu zdarzeń abyś wiedział czego szukać.
Jackob 0 Opublikowano 23 Grudnia 2023 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2023 Teraz mam taki problem , że jeśli włączę komputer to nie podejmuje żadnych akcji . Włączam komputer , uruchamiam jakąś aplikację (załóżmy Google chrome) , wyszukiwarka się uruchamia po czym komputer przestaje reagować na polecenia , nie zacina się myszka chodzi, mogę klikać na aplikacje , jak nakierowuje myszka to pojawia się poświata ale nic się nie uruchamia oprócz folderów . Jest to bardzo dziwne nie mogę nawet wyłączyć komputera w systemie . Ostatnim razem nawet Windows przestał odpowiadać ( przesyłam zrzut) Więc nie sprawdzę tego 21 godzin temu, Kendi napisał: Można by spróbować przeanalizować zrzut pamięci, który system bardzo często tworzy podczas błędów krytycznych systemu. Ja w ten sposób dotarłem do źródła mojego problemu. Problem jednak polega na tym, że kernel power 41 bardzo często odcina system tak szybko, że windows nie zdąży w całości zarejestrować kodu błędu oraz zrzutu. Spróbuj wejść w podgląd zdarzeń -> prawym przyciskiem myszy na zdarzenia krytyczne a następnie wyświetl wszystkie wystąpienia zdarzenia -> tam odnajdź najnowsze zdarzenie kernel power 41 i przejdź z informacji ogólnych do szczegółowych. Tam interesuje nas linia opisana jako "BugcheckCode" w sekcji EventData. Jeśli wartość ta wynosi dokładnie 0, oznacza to, że błąd spowodował tak szybkie zamknięcie systemu, że nie zdążył on w pełni przygotować raportu z błędu oraz dokonać zrzutu. Natomiast jeśli wartość ta jest inna niż 0, można próbować przeanalizować plik zrzutu. Do tego celu polecam bezpłatne narzędzie rozpowszechniane przez samego Microsofta o nazwie WinDBG. Można go pobrać bezpośrednio z Microsoft Store. Jeśli okaże się że będzie można przeanalizować plik i zdecydujesz się na ten krok to chętnie ci pomogę i wskaże dalsze kroki. Poniżej zamieszczam zrzut ekranu z podglądu zdarzeń abyś wiedział czego szukać. Udało mi się sprawdzić na szybko , zobaczyłem kilka ostatnich błędów kernel , nie tylko z dziś i za każdym razem wartość „Bugcheckcode” jest równa „0” 0BC0D015-E456-4930-AB6C-BBC9CEE7A94A.mov
Kendi 23 Opublikowano 23 Grudnia 2023 Opublikowano 23 Grudnia 2023 Próbowałeś wykonać czystą instalację windows 11? Czy na pewno wszystkie kable w komputerze są poprawnie podpięte?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się