Skocz do zawartości

The Last of Us Part II Remastered - PS5, PC


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Póki co chodzi u mnie spoko, 1080p + DLAA, wszystkie detale na max. Gra zjadła 81% z dostępnych 12GB VRAM w takim układzie, nie miałem też póki co problemów ze stutteringiem.

 

Jestem na etapie biblioteki z DIną.

Opublikowano

Jak ta gra wygląda, bajka. Na pierwszy rzut widzę sporą różnicę między wersją PS4 + patch 60fps na PS5, a Part 2 "remastered". Ten śnieg, ta ostrość tekstur, zablokowałem na 120fps, miejscami i tak było więcej, ale na razie utrzymuje się ok 100-120 zależnie od kamery/miejsca.
Wszystko na maks, tylko blur, aberacja, DOF/ostrość na wyłączone, 1440p DLAA na najnowszym DLSS4.

Jestem na samym początku gry, gram tylko dla "grafiki" nowszej wersji, bo grę znam, więc mnie nic mnie nie zaskoczy, chyba, że coś nie będę pamiętać.

 

Screen w spoilerze z początku gry z pewną nową postacią na A. Dałem w spoiler bo to nowa postać, nic złego tu nie ma.

Spoiler

20250404200215_1.thumb.jpg.2f9be54654e6e0ec792a400c5c64947d.jpg

 

A tu sam początek gry, ta ostrość, nie rozumiem jak ten "redaktor" z PEE twierdził, że lubi/woli wersję z PS5 bo nie jest tak ostra... jaki problem zniżyć rozdzielczość, tekstury albo suwak ostrości? Na screenie miałem 4, ale teraz mam na 5, dla testu. ale nie ma takiego mocnego efektu jak drzewa w AC Shadows.

Dawno grałem w TLOU2 ale jakość tekstur, efektów bije na łeb, a Part 1 nie znam, więc dla mnie to "nowość" ten cały remaster serii tlou. Może przesadzam? Poprawcie mnie.

20250404091431_1.thumb.jpg.601b635d5a05ec35bdbbb9872fab83e6.jpg

 

  • Like 2
Opublikowano

Chodziło mi o pliki DLSS4, samo DLAA też powinno być trybie DLSS3/4 zależnie od tego co mamy, tak mi się wydaje, stąd chciałem to rozdzielić dopisując jaką mam wersję DLSS.
Jak działa DLAA/DLSS to wiem, nie o to mi chodziło.

Opublikowano (edytowane)

Właśnie dlatego nie ma znaczenia jaki DLSS bo i tak jest wyłączony gdy używasz DLAA. 

18 minut temu, Reddzik napisał(a):

samo DLAA też powinno być trybie DLSS3/4 zależnie od tego co mamy

Tego zdania też do końca nie rozumiem? Nie ma czegoś takiego jak DLAA jako ''tryb'' DLSS. Albo jedno albo drugie.

DLSS masz tryby od wydajności do jakości i każdy w mniejszym lub większym stopniu tnie Ci rozdzielczość. DLAA tego nie robi i zostawia natywną jaką ustawisz. To po prostu kolejny antyaliasing od Nvidii jak kiedyś MSAA czy TAA etc..

Edytowane przez userKAMIL
Opublikowano (edytowane)

Napisałem, że DLAA bodajże(chyba, a raczej na pewno) korzysta z plików dll DLSS4. Więc DLAA na wersji DLSS 3.7(takie ma domyślnie gra) będzie inne niż DLAA korzystające z plików DLSS 3.10+ które to należą już do nowszej techniki, a tą nowszą jest tzw DLSS 4.

Edytowane przez Reddzik
Opublikowano (edytowane)
24 minuty temu, Reddzik napisał(a):

Ten śnieg, ta ostrość tekstur

Nie wszystkie tekstury są ostre jak żyletka, na widok niektorych zbiera się na hafta :E  

Ale spokojnie jeszcze może wpadniesz na takie.

Edytowane przez Frog67
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, Reddzik napisał(a):

Napisałem, że DLAA bodajże(chyba, a raczej na pewno) korzysta z plików dll DLSS4. Więc DLAA na wersji DLSS 3.7(takie ma domyślnie gra) będzie inne niż DLAA korzystające z plików DLSS 3.10+ które to należą już do nowszej techniki, a tą nowszą jest tzw DLSS 4.

A to ciekawie... Ktoś może się bardziej wypowiedzieć? Zawsze myślałem, że nie ma to ze sobą nic wspólnego. Faktycznie jakość DLAA jest w jakikolwiek sposób uwarunkowane od rodzaju DLSS?

Dla mnie na logikę nie ma prawa działać to razem. Jedno skaluje obraz a drugie tego nie robi.

Edytowane przez userKAMIL
Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, userKAMIL napisał(a):

Dla mnie na logikę nie ma prawa działać to razem. Jedno skaluje obraz a drugie tego nie robi.

Superrozdzielczość DLSS, rekonstrukcja promieni i DLAA wykorzystują nowy model transformacyjnej AI wytrenowany na superkomputerach NVIDIA, aby lepiej renderować najbardziej złożone części sceny. W rezultacie otrzymuje się lepszą stabilność między kolejnymi klatkami, bardziej szczegółowe oświetlenie i więcej szczegółów ruchu.

Zapewnia wyższą jakość obrazu dzięki technice antyaliasingu opartego na AI. DLAA wykorzystuje tę samą technikę superrozdzielczości opracowaną dla DLSS, tworząc bardziej realistyczny obraz wysokiej jakości w natywnej rozdzielczości.

 

źródło:

https://www.nvidia.com/pl-pl/geforce/technologies/dlss/

 

edit:
Tak mi się wydaje, nie masz innych plików do tego, tylko pliki od DLSS, nawet prosty swapper, podmienia pliki DLSS i FG i ewentualnie RR i tyle tego. DLAA zapewne korzysta z tych plików- jako "wspólne dobro".

Nie ma innego sposobu na poprawę jakości DLAA, a ta jakość wzrasta wraz z nowszą technologią czyli DLSS, ale działa jako odrębna funkcja.

Edytowane przez Reddzik
Opublikowano

Jak masz swapper do instalacji dlss, nvidię app albo nvidia inspector to robisz to samo jak normalnie implementujesz DLSS4, możesz sobie sprawdzić czy jest poprawa, czy np jak wiadomo DLSS4 zabiera trochu fpsów to może i DLAA w "nowszej "wersji zabierze, nie testowałem.

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, Phoenix. napisał(a):

Sama podmiana plikow nie aktywuje DLSS4, trzeba inspektorem wymuszac konkretnie do gry i najnowszy preset.

No ale jak wymuszę DLSS4 to automatycznie wyłącza mi DLAA? Obu nie możesz używać. Dlatego wydaje mi się, że nie ma to żadnego wpływu na DLAA. 

Edytowane przez userKAMIL
Opublikowano

DLAA uzywa tej samej technologii AI co DLSS do przetwarzania obrazu, tyle ze nie uzywa skalowania z niszej rozdzielczosci w gore. Poprostu generuje w natywnej i ja polepsza.

Takze tak, pliki dlss sa w uzyciu. Wymus sobie z panelu NVidi najnowsze.

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano
5 minut temu, Sheenek napisał(a):

DLAA uzywa tej samej technologii AI co DLSS do przetwarzania obrazu, tyle ze nie uzywa skalowania z niszej rozdzielczosci w gore. Poprostu generuje w natywnej i ja polepsza.

Takze tak, pliki dlss sa w uzyciu. Wymus sobie z panelu NVidi najnowsze.

Ale jeżeli wymuszę DLSS z panelu nvidi. To w grze będzie działać DLAA? Priorytet wtedy ma to co jest wymuszone czyli DLSS. 

Opublikowano (edytowane)

Ja mam dodane pliki przez swappera i wymuszone presety itd przez nvidia inspector.

Możesz użyć aplikację nVidii, powinno zadziałać, bo obsługuje podmianę, z drugiej strony możesz wymusić DLAA ręcznie w aplikacji po uprzednim wybraniu najnowszej wersji
obraz.png.f1c72a9ccb1b0a8cf272c927e7ceb0b7.png

 

obraz.png.0bf993548ba194163bb2e212ef1b2dcc.png

Edytowane przez Reddzik
  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano
1 minutę temu, userKAMIL napisał(a):

wtedy DLAA jest to nowsze

Tak, jak i tak samo masz z podmianą plików dla dlss o których tak piszę, ale podmieniam pliki by mieć pewność plus ustawiam preset na najnowszy o którym wspomniał Feniks.

 

1 minutę temu, userKAMIL napisał(a):

Jak włączę z gry to mam to starsze?

Jak nie podmienisz plików, lub nie wybierzesz "najnowsze" z tego screena co pokazałem, to będziesz mieć starsze biblioteki dll, a te biblioteki są wspólne dla DLAA i DLSS.

Opublikowano (edytowane)

Ok. To teraz skąd te pliki do podmiany wziąć i gdzie je wgrać?

Edit: Jak wybieram ręcznie jak u Ciebie na scr to po zastosowaniu dalej jest domyślne ustawienia aplikacji 3D. Tak jak by nie chciało się zmienić.

Edytowane przez userKAMIL

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • A od kiedy graniczymy z Federacją Rosyjską ?  Nie mato jak zlot pelikanów tutaj... ale lubię do kawki przejrzeć te wypociny 
    • Sygnatura wszystko przyjmie. Nie byłeś, nie widziałeś  Równie dobrze może siedzieć na jedynym słusznym i mocarnym 1050ti tocząc nierówną walkę z siłami czerwonych   Czasem się zastanawiam czy tacy ludzie jak on nie piszą takich rzeczy dla beki aby wbić szpilę i "pobudzić" rozmówców i mieć z tego niezły śmiech.
    • Skoro ostatnio przeglądałem tą kwestię to podzielę się wnioskami... Do handheldów wchodzą lepsze ekrany IPS na LTPS - lepsza jasność, kolory, GTG... Ponoć trwałość jest teoretycznie gorsza. W telefonach od jakiegoś czasu są obecne, ponieważ ich technologia wykonania zużywa mniej prądu i ma same zalety, poza kosztami i trwałością. Nie wiem jak z monitorami, kiedyś był problem z większymi matrycami oraz uzyskiem.  RG476h właśnie ma LTPS 120hz, 1280 x 960 i Valve mogłoby odświeżyć Steam Deck LCD podobnym panelem + bebechy z OLEDa lub chociaż zmieniona rewizja płyty względem starego LCD, ale nadal 7nm.   GammaOS ponoć znacznie uprzyjemnia korzystanie z retro konsolek, a niedawno zrobili wersję dla układu T820, więc RG476h akurat skorzystał, mimo świeżej premiery. Inne konsole to m.in. seria rg406, rg556, RG cube i Slide..., może jest coś jeszcze. Przy cenie promocyjnej ~650 zł za 476 tracą sens. System również rozwiązuje problemy z nierównym odświeżaniem ekrany, ponieważ standardowo jest trochę ponad 60 / 120hz po przecinku, ale może producent naprawił to w aktualizacji rg476h.   Konsolki emulujące wszystko z PS2 / Gamecube bez problemu mogą kosztować tyle co używany Steam Deck LCD, więc mają niewiele sensu... Szczególni gdy emulator PS2 na androida jest porzucony, będąc w gorszym stanie niż ten x86. T820 radzi sobie z tymi konsolami, ale nie ze wszystkim grami. Ponoć działa trochę lepiej na GammaOS. Do gier 2D lub prostych 3D raczej nie ma sensu brać czegoś ponad T820, chyba że pojawi się Steam dla ARM. Dla emulacji Switcha, można kupić używanego Switch Lite.  Ewentualnie dla 16:9 można kupić Retroid Pocket 5, ale za ~1000 zł. Można uprzeć się na AYANEO z ryzenem... Ale znowu Steam Deck LCD jest już niedaleko tych cen, a brakuje mu tylko lepszego ekranu. Modyfikacja Deck HD jest już lepsza, ale to nadal "stary" ips, bez ltps.   Koniec końców uznałem, że na takie głupotki nie chcę wydawać więcej, a kompromisy trochę nieodpowiadają mi, poza RG476h, gdzie wolę poczekać na więcej opinii użytkowników. Kupiłem używanego Gamesir G8 oraz Samsung a55 na zablokowanej sieci. Wyszło mniej niż RG406h, ale rozmiar jest dość szeroki, a Samsung jeszcze jedzie.
    • Uwielbiam jak inni wiedzą lepiej jak mam swoje pieniądze wydawać.
    • Nikt normalny nie rozbiera nowego GPU ale ja jak postanowiłem w nowej Inno3d 5070ti dnia pierwszego położyć PTMa na rdzeń zauważyłem, że wszystkie cewki były fabrycznie zalane jakąś żywicą do okoła (kolor przezroczysto-mleczny). Wątpię aby mi się to przewidziało, chociaż robiłem to po nocy zmęczony jak koń po westernie. Może to tutaj tkwi cała magia... a może nie. Tak czy srak nie znam przypadku głośnych cewek w Inno3d co traktuję jako wartość dodaną. No i zawsze jest dupochron w postaci 14 dniowego zwrotu jakby rzeczywiście miało się mega pecha. A tak na marginesie, uwielbiam prosty industrialny styl, więc akurat design Inno3d mnie urzeka. To taki Glock wśród GPU  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...