Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Oj tak, jak grałem w Alyx to etapy z latarką potrafiły wystraszyć. Oczywiście kogoś kto nie gra regularnie w horrory. 

 

Jak mi wyskoczył na ryj headcrab to tętno 150 :E Instynkty biorą gorą i próbujesz rękami się bronić, mimo że to fikcja :D 

Edytowane przez galakty
  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

Kiedyś na jakimś festynie było właśnie stanowisko VR za 20 zł chyba 5 min, i z ciekawości spróbowałem, była to jakaś gra z zombie, ale kuźwa odczucia niesamowite, tak na spróbowanie spoko, ale na dłuższą metę bym chyba nie poradził, w horrory grać :D  

 

Gdybym tak posiadał więcej czasu na granie to bym sobie jakiś zestaw VR zakupił, ale przy obecnym czasie to bym pewnie spróbował i by teraz leżało i kurzyło się ;) 

Edytowane przez AndrzejTrg
Opublikowano

U mnie właśnie fascynacja VR się skończyła i leży w szafie, myślałem czy nie sprzedać i sobie do GPU dołożyć, ale seria 5000 to porażka więc VR leży w szafie :E 

 

Na początku było świetnie, czy to standalone czy PCVR, jarałem się. Tylko na dłuższą metę każda gra jest niemal taka sama, nudzisz się i jak nie znajdziesz niszy to sprzęt będzie leżał.

  • Like 1
Opublikowano

No właśnie tego się obawiałem, że jak kupię, to będzie chwilowa podjarka i później by to leżało w kącie, kiedyś  bym w sumie się nie zastanawiał, ale jak przenalizowałem kiedyś bezsensowne zakupy, to staram się kupować to co jest mi naprawdę potrzebne, bo w sprzedaż na allegro czy innych olx się nie mam ochoty bawić, jeszcze patrząc co się wyprawia w temacie w dyskusjach o żulernii ;) 

Opublikowano

Ja miałem nadzieje na simracing, ale... to jest dobre na 30 minut, poważniejsze ściganie jest męczące i praktycznie żaden pros tego nie robi tylko ma 3 monitory - nie bez powodu.

 

Do latania MFS/DCS super, ale też 4070Ti trochę za mało żeby wycisnąć ostatnie soki z Q3, a rozdzielczość też szału nie robi mimo wszystko.

 

Ograłem Alyx, Metro (nie do końca bo zmęczyło) i w sumie najwięcej to grałem w Beat Saber, golfa itp... Na początku odpalałem codziennie, teraz raz na miesiąć. W sumie sprzedać póki jest gwarancja nie jest głupim pomysłem :/ 

Opublikowano

Wymieniłeś gier nawet nie na palce obydwu dłoni, a jest od zaorania bo właśnie wiekszość taka sama.

 

Przecież przyznaję że są perełki, ale jak się w nie nie zagłębisz to jest nuda. Batmana ile można grać? Residenta ile? Przejdziesz raz i zostawisz.

 

Eleven, Beat Saber - te są super. 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 9.05.2025 o 15:57, galakty napisał(a):

Optymalizacji to nawet na native nie ma, ja do VR nie roszczę sobie nadziei...

Błogosławieni, którzy uwierzyli

;)

 

W skrócie: poprawa

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)

Czy ja dobrze czytam? Ta sama osoba, która do ostatniego zwalnianego pracownika  w Mecie przekonywała, że się mylę mówiąc, że Meta położyła lachę na wysokiej jakości grach VR dla graczy core, poddala się i sprzedała swój headset?

 

 

@AndrzejTrg

 

VR wymaga pracy. Musisz odpowiednio podejść, być uważnym na psychologiczne pułapki jak granie w to co lubiłeś w 2D. Trzeba przebijać się przez niezbyt ciekawe początki aby dać fajnym grom szanse, trzeba zadbać o swoje samopoczucie (ja gram po kawie/energetyku, bez tego to tylko w minigolfa) i tak dalej. PCVR nie dostaje prawie gier poza kokpitówkami i portami gierek z Questa, czasem z PSVR, ale jest UEVR. Tylko tutaj bez 7800x3d+4080 nie ma co podchodzić, a 9800x3d z 5080 wcale nie wystarcza do wszystkiego.

 

Ale odpowiedź na pytanie "czy warto" brzmi "w 100%"

Edytowane przez VRman
Opublikowano
36 minut temu, VRman napisał(a):

Błogosławieni, którzy uwierzyli

Tam cyferki powinny być na odwrót xDxD 

 

PSVR2 to zmarnowana szansa, mogli tym tak rynek kupić że aż szkoda o tym myśleć. 

24 minuty temu, slafec napisał(a):

czekam na Questa 4,

A ja nie, nie sądzę żeby był ciekawy. Prędzej chciałbym Pro 2.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Zapomnij. Do social/fashion/fitness VR i non-gaming VR na co OLEDy?

 

Będzie dobrze, jeśli FOV i tracking nie zaliczy downgrade'u.

 

Dla mnie niestety Q4 będzie raczej zdyskwalifikowany. Prędzej zacznę gryźć bąbelki przy pierdzeniu w kąpieli w wannie niż pozwolę najbardziej nieszanującej prywatności firmie w zachodnim świecie mieć dostęp do skanu mojego oka i info o moim stanie zdrowia, tym na co i jak patrzę, jak oddycham, i pewnie jakie mam tętno, bo to są funkcje które mają większe szanse znalezienia się w przyszłych questach niż cokolwiek potrzebne do gier. Oni chcą doić dane przede wszystkim.

A po sukcesie okularków Rayban, możliwe, że w ogóle odejdą od VRu w Queście 4. 

 

Mam więcej obaw niż nadziei, szczerze mówiąc. W zasadzie na nic poza te 20-40% szybszym CPU z listy "bardzo chciałbym" nie ma nadzei, więc nie czekam. 

Edytowane przez VRman
Opublikowano
1 godzinę temu, AndrzejTrg napisał(a):

No właśnie tego się obawiałem, że jak kupię, to będzie chwilowa podjarka i później by to leżało w kącie

Kupić, pobawić się i sprzedać to nic złego ;) Jakbym wszystko kupował z myślą o całym życiu to pewnie bym nie poznał żadnego hobby

2 minuty temu, VRman napisał(a):

Dla mnie niestety Q4 będzie raczej zdyskwalifikowany

U mnie must-have, nawet jak będzie to samo w FOV i trackingu to sam szybszy SOC mi się przyda do Eleven :D

Opublikowano
10 minut temu, Wu70 napisał(a):

Kupić, pobawić się i sprzedać to nic złego ;) Jakbym wszystko kupował z myślą o całym życiu to pewnie bym nie poznał żadnego hobby

 

Oczywiście, tylko po co mi coś jak to będzie na 5 min? A później pierdzielić się z wystawianiem, prowizjami itp itd, nie daj Boże trafić na jakiegoś dzbana że coś mu nie działa itp itd, więc pierdziele, mam święty spokój :)  

Opublikowano
13 minut temu, VRman napisał(a):

Dla mnie niestety Q4 będzie raczej zdyskwalifikowany. Prędzej zacznę gryźć bąbelki przy pierdzeniu w kąpieli w wannie niż pozwolę najbardziej nieszanującej prywatności firmie w zachodnim świecie mieć dostęp do skanu mojego oka i info o moim stanie zdrowia, tym na co i jak patrzę, jak oddycham, i pewnie jakie mam tętno, bo to są funkcje które mają większe szanse znalezienia się w przyszłych questach niż cokolwiek potrzebne do gier. Oni chcą doić dane przede wszystkim.

A po sukcesie okularków Rayban, możliwe, że w ogóle odejdą od VRu w Queście 4. 

Też mnie przeraża że Q3 cały czas jest online, ma kamery i dostęp do praktycznie wszystkiego... Nawet grając na PCVR przecież nie da się być offline, tutaj chciałbym typowy headset z portem DP i trybem offline. 

 

Niby nikogo interesować nie powinno co robimy w VR, ale mało to włamów jest?

Opublikowano (edytowane)

Nic się nie martw. W trosce o Twoje dobro i prywatność, Meta własnie dała developerom dostęp do obrazu z kamerek.

Co może pójść nie tak...

 

12 minut temu, slafec napisał(a):

Pod koniec zeszłego roku ogłosili współpracę z Jamesem Cameronem. Jeśli Questy mają zapewniać najlepsze wrażenia z oglądania filmów 3D, muszą pozbyć się LCD.

Dopóki ktoś na górze nie zrozumie, że poniżej 75fps a raczej 90fps (bo to stało się standardem w HMD), 3D i sensownego bitrate filmy w VR nie wykorzystają choćby 1% potencjału, nie wróżę żadnych sukcesów.

 

Jak dadzą 24fps to nic tylko wyśmiać. Jak dadzą te co nagrali w 48fps i dadzą w 48 to też można się tylko uśmiechnąć z politowaniem.

Ale już zinterpolowane do 96fps i tryb 96Hz aktywowany automatycznie przy wykryciu takiego contentu - OK, to może być rewolucja i ludzie pewnie by zbierali szczęki z podlogi przy oglądaniu Hobbita czy Avatara ileśtam. Niestety zapowiedzi takiego kroku nie ma.

 

Mam sprzeczne info odnośnie Apple Vision PRO, i teraz to już nie wiem czy oferują filmy 90fps 3D 180°, czy nie, ale skoro VP nie radzi sobie z ruchem, to w sumie nie miałoby to nawet sensu (ekrany w VP mają za długi czas "image persistence")

 

Co do OLEDów - nie każdy chce oglądać tylko filmy z akcją w nocy. Nie przesadzaj z tym.

Edytowane przez VRman
Opublikowano
Godzinę temu, VRman napisał(a):

Nic się nie martw. W trosce o Twoje dobro i prywatność, Meta własnie dała developerom dostęp do obrazu z kamerek.

Co może pójść nie tak...

Suuuuuper....

 

Godzinę temu, VRman napisał(a):

Jak dadzą 24fps to nic tylko wyśmiać. Jak dadzą te co nagrali w 48fps i dadzą w 48 to też można się tylko uśmiechnąć z politowaniem.

Ale już zinterpolowane do 96fps i tryb 96Hz aktywowany automatycznie przy wykryciu takiego contentu - OK, to może być rewolucja i ludzie pewnie by zbierali szczęki z podlogi przy oglądaniu Hobbita czy Avatara ileśtam. Niestety zapowiedzi takiego kroku nie ma.

Mam wrażenie że jedyne filmy VR które mają sens to te dla dorosłych, jakoś 8K i wysoki bitrate da się zrobić i jest popyt (pomijam Hz), ale pełnoprawne filmy kinowe? Bleeeeh a po co. 

Opublikowano
Spoiler

Brak możliwości widzenia wyraźnie objektów w szybszym ruchu to spora część tego, co ludzie nazywają "magią kina". Ale znacznie więcej jest w tym przyzwyczajenia. Bo zawsze tak było.

Może jak pokolenie wychowane na cut-scenkach w grach idących w 60fps się dopcha, to w końcu przejdziemy w przynajmniej te 90fps.

Zawsze można dać motion blur lub chwilowo niższy framerate tam, gdzie wizja artystyczna tego wymaga (czytaj: zbyt amatorsko się nawalają rycerze i wygląda jak inscenizacja rycerskiej potyczki w Pciumiu Dolnym w wykonaniu licealistów ;)

Bo owszem, brak klatek maskuje sporo. A jak dasz wyraźny obraz to mózg szybciej wyłapuje niedociągnięcia i głupoty. 

Za to filmy w VR, oglądane w 3D i 90fps lub więcej, ale tak prządnie zrobione, czyli powiedzmy 200-400GB (400GB dla filmów 3 godzinnych) przyniosłyby absolutną rewolucję w temacie imersji i możliwości podziwiania pięknych scenerii, innych światów, spektakularnych efektów specjalnych (Transformers!) itp. 

 

Niestety producenci filmowi się przestraszyli reakcji ludzi na 48 efeesowego Hobbita i Cameron przystopował. A szkoda. 

spojler, bo o filmach a nie VR

Opublikowano
5 godzin temu, VRman napisał(a):

+ cła

Nie mówiłeś żeś z US :D u nas to pełna cena z vatem.

 

To bieda wersja (na standardy pimaxa bo ogólnie to mega mocny spec) pełnego dream air za 8938zł więc ładnie zeszli wymieniając tylko ekrany na generację do tyłu.

 

Mi się mega podoba ten kierunek, mały rozmiar, 150g(!). Niestety 90* FOV dyskwalifikacja ale trzymam kciuki za kolejne iteracje.

Opublikowano (edytowane)

https://www.roadtovr.com/apple-report-smart-glasses-rival-ray-ban-meta/

 

Kolejna mała wskazówka sugerująca, że za chwilę VR wielkie korpo oleją całkiem, a linia Questów zostanie skasowana (lub zmieniona bardzo na niekorzyść graczy) na rzecz nowego trendu za którym pobiegli krawaciarze. 

Co gorsze z punktu widzenia kogoś zainteresowanego grami VR, to się może przyjąć znacznie lepiej niż absolutnie nieumiejętne próby popularyzacji VR gamingu.

 

A tymczasem do gierek dla dzieciarni i cioci Gieni, do fashion, lifestyle itp. dochodzi kolejne cudo

 

https://www.uploadvr.com/verse-vr-brings-brings-the-magic-of-poetry-and-folk-song-to-life/

 

:hahaha:

 

 

A obok są kolejne wieści sugerujące, że nie będzie żadnego Indexa 2 w formie Deckarda, ale i nawet samego Deckarda może nie być, bo w pierwszych przeciekach ludzie mieli nadzieje na po prostu dopasionego Decka na x86, który przystosowano do VR. Niestety wygląda na to, że dostaniem proc ARM i emulację. I tyle z tego wspaniałego snu o "małym urządzeniu przenośnym które daje możliwość grania w całą bibliotekę PC VR". 

Nie to, że to jakaś niespodzianka. Ani proces produkcji chipów w TSMC jaki wybrano dla Deckarda nie pozwala na to, aby sprzęt przenośny pociągnął choćby (wtedy już) 6 letniego HL:Alyxa, ani nie było już nadziej po wcześniejszych przeciekach. Teraz znaleziono wpisy o emulacji x86 w sofice Valve, więc już nadziei, że plotki były mylne, nie ma.

 

A tyle mnie wyzywali jak pisałem 4 lata temu, że Valve wywaliło PC VR do kosza.

Nie lubię mieć racji czasem :(

Edytowane przez VRman
Opublikowano

Tak,  że raczej na ARM też od jakiegoś czasu. Ale na początku ludzie mieli nadzieję, że będzie Index 2. Potem mieli nadzieję, że będzie to coś na x86, co będzie połączeniem Steam Decka z VR, z dostępem do całej biblioteki Steam. A jak emulacja ARM wygląda w praktyce to już widzieliśmy. Nawet jeśli będzie lepsza w grach niż ta od Microsoftu, to i tak pozostanie emulacją. To natywnie może odpali jakąś wersją Beat Sabera z modem na obniżone detale i tyle. Nie wiem co oni chcą tym osiągnąć, ale nie ma szans na realizację tej ciekawej wizji jaka pojawiała się na początku (dawno temu)

Opublikowano (edytowane)

Nie bardzo było gdzie wrzucić ale @VRmancoś dla Ciebie :D

 

27" 4K 165Hz 3D

 

https://www.samsung.com/pl/monitors/gaming/odyssey-3d-g90xf-27-inch-165hz-uhd-ls27fg900xuxen/

 

(Oczywiście cena kosmos ale) Ciekawe jak to wygląda, bo teoretycznie takie 3D pod przyciskiem w każdym momencie, bez żadnych okularów to właśnie tylko tak to musi działać żeby miało jakikolwiek sens a nie tylko ciekawostka

Edytowane przez Wu70
Opublikowano

I w jaki sposób to ma działać? :E 

 

Mnie najbardziej irytuje, że nie ma zbytnio możliwości by w domowych warunkach samemu przerobić sobie wideo na gogle VR. Mamy jakiś film na dysku, program i lecimy. Wiadomo że głębi nigdy nie będzie tam idealnej, ale zawsze coś. 

Opublikowano
1 godzinę temu, Wu70 napisał(a):

Nie bardzo było gdzie wrzucić ale @VRmancoś dla Ciebie :D

 

27" 4K 165Hz 3D

 

https://www.samsung.com/pl/monitors/gaming/odyssey-3d-g90xf-27-inch-165hz-uhd-ls27fg900xuxen/

 

(Oczywiście cena kosmos ale) Ciekawe jak to wygląda, bo teoretycznie takie 3D pod przyciskiem w każdym momencie, bez żadnych okularów to właśnie tylko tak to musi działać żeby miało jakikolwiek sens a nie tylko ciekawostka

 

1. mi tak okularki nie przeszkadzają. I tak jedne noszę. Te drugie się nakłada na pierwsze i nie są ciężkie. Nie widziałbym sensu pakowania sporej kasy tylko po to, żeby nie musieć ich używać, ale sam kierunek popieram. Oby staniało z czasem to mozę coś z tego będzie

2. Ile? :D

3. 27", eee.. używany Asus z 3DV z 2014r lepszy :P

4. Nie wiem jak to sobie radzi w ruchu. Bez żylety w szybkim ruchu 3D nie ma sensu, dlatego mainstream się odbił, bo ludzie chcieli na tym oglądać filmy w 24fps albo grać w 30fps, tudzież w 60 ale na LCD VA na TV

5. To pewnie nie zadziała z biblioteką tysiąca gier 3D Vision, więc eee tam ;) 

6. Jeszcze raz: ILE? :D - za tyle to ma się perfekt 3D w postaci HMD jak Bigscreen Beyond 2. W ogóle monitory do gier zaczynają tracić sens. Niech tylko BB2 lub podobne zejdą poniżej 4000zł w sklepach (z trackingiem) i przy 2500x2500 na oko, monitory zaczną tracić sens. Przy 2880x2880 i 3800x3800 to już będzie wyrok dla grania na monitorach tak jak discmany w dostępnych cenach były dla kaset i walkmanów z górnej półki.

 

 

1 godzinę temu, galakty napisał(a):

I w jaki sposób to ma działać? :E 

 

Mnie najbardziej irytuje, że nie ma zbytnio możliwości by w domowych warunkach samemu przerobić sobie wideo na gogle VR. Mamy jakiś film na dysku, program i lecimy. Wiadomo że głębi nigdy nie będzie tam idealnej, ale zawsze coś. 

Wszystko zależy od tego co jest w danej scenie. Raz konwersja zadziała super, a innym razem będzie kompletna kaszana. Po wielu eksperymentach uznałem, że nie interesuje mnie pseudo 3D. Jeśli już, to musi być prawdziwe

 

Co do ogółu to się zgodzę - nie rozumiem jak można być wielkim korpo i tak olać temat.

Planuję sobie kupić SVP, ale poczytałem, że fajnie działa z AI, a moja karta nie wspiera żadnego AI, więc na razie jeszcze nie kupiłem.

Wtedy

1. Brać video/film o dobrej jakości, 3D

2. Puszczasz na VR albo na żywo, jak masz kartę, albo konwertujesz do pliku i

3. Ten plik przerzucasz na np. Questa i sobie odpalasz w np. 3D 72fps. Nie wiem czy pociągnie 90fps, bo nie mam kupionego SVP więc trudno powiedzieć. To jest jakiś absurd, że w 2025 nie ma filmów w 90fps  czy 120fps do pobrania nigdzie. 

 

Sam efekt 3D na Queście wygląda spoko, ale to musi być wyższa rozdzielczość, ogromny bitrate i właśnie te fpsy, bo w 24pfs to 3D się nadaje do sceny z dialogiem i nic więcej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...