Skocz do zawartości

serwal4

Użytkownik
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

25 wyświetleń profilu

Osiągnięcia serwal4

Początkujący

Początkujący (2/5)

17

Reputacja

  1. Jak na szybko rzuciłem cenami w okolicy (woj. Śląskie Tarnowskie Góry i okolica) to... tak -> ceny wymiany 17" alu wahają się w okolicy 150 do 190zł
  2. Będąc przy BMW to przez lekko ponad rok użytkowałem E38 - miło wspominam te auto, jednak Caravelle T4 okazał się zbyt godnym zawodnikiem na szczał w bok -> wymusiłem pierwszeństwo Najbardziej ucieszyłem się z numeracji tablic, akurat trafiłem na Klientkę sklepu, w którym pracuje, i o Dobra Dusza specjalnie poszła na zaplecze rozpakować extra paczkę bo poprosiłem o widoczne 70728 tłumacząc, że to seria i model silnika jednocześnie na tablicach Ogółem historia motoryzacyjna dość krótka bo w zasadzie przewinęły się 4 główne auta: Civic 5gen coupe 2008 - 2016 (przy ~98 tys. km wspólnie nabitych kilometrów ubity z winny innego Kierowcy) Vectra C 1.9 16v diesel 150KM 2013 - 2018 - Użytkownicy innego forum nie raz słyszeli jak bardzo szczęśliwy egzemplarz nabyłem E38 01.2018 -> 06.2019 No i Fluence od maja 2023, a w okresie 2019 - 2023 szereg gruzu wszelakiego 'byle do pracy' ...
  3. Fluence, czyli Megane III w wersji sedan, oparty o płytę kombi, tzn. wydłużony rozstaw osi vs 3/5D (przy IV gen powrócili już do wspólnej nazwy dla wszystkich wersji); Choć jest to srogie uproszczenie, bo wciąż odróżnia go od Megane parę drobnostek czy konfiguracje silnik/skrzynia - poza widocznym innym pasem przednim itd. Prześwit generuje zmodyfikowane zawieszenie (piszę z pamięci, ale tylne amory i przednie sprężyny mają swój nr. katalogowy) i lekko wyższy profil opon (np. 205/55r17 a nie 205/50/r17); A jest to spowodowane głównym rynkami zbytu czyli Turcja, Rosja i Ameryka Południowa. Także prześwit jak cross ale to typowy sedan Ameryka Płd. miała w miejsce Sport-Way wersję GT, mającą jedyny i słuszny silnik 2.0T Renault ~180KM + ten sam design zewn. co mój (Europa dostała Sport-Way z 2.0 140KM Nissana) ale inne detale w środku i poprawione zawieszenie.
  4. To jak @Krzysiak poruszył temat szurania autem - dorzucam jeszcze auto mojej Mamy, którym od czasu do czasu też się opiekuję (o ile nie zostanę postawiony przed faktem dokonanym...) Grande Punto Sport 2009r, 1.4 t-jet, kupione 2016.02 z przelotem 119 tys. km, obecnie 225 tys. km; Posadzone na sprężynach H&R -30/35mm, na foto setup zimowy, na lato rok temu wpadły Alutec Ikenu w graficie 17" O aucie można długo pisać, ale na skutek paru sytuacji (w tym jednej z winy Mamy) auto miało 3x rozbieraną głowicę (w tym raz wymiana 16 zaworów), 1x rozbierany cały silnik (pomiary, mycie ultradźwiękami), a więc i 3x UPG, jeden raz extra rozrząd, naprawę gwintów / mocowań śrub łap silnika do rozrządu... A dzięki Kierującemu Jeepem Cherokee, z OC sprawcy, w grudniu 2022 auto zostało całe pomalowane na fabryczny biały kolor + ogarnięta polerka przednich lamp; Ogółem od 1. rewizji / UPG w 10.2019r (174 tys. przebiegu) jeździ na turbo z Bravo 150, większym IC (FMIC) + program; Po dodatkowych obróbkach silnika mocy nie mierzyliśmy, ale w 2019r wypluwał ~172KM (fabryczny katalizator / wydech ograniczył większy przyrost); Dół silnika (blok, pierścienie, tłoki, panewki wszelakie itd.) wciąż fabryczny, zużycie oleju znikome (max 0.5l dolewki na 10 tys. km). Auto trzymane z sentymentu, bo ekonomiczność napraw (jedna sponsorowana przez Mechanika, który jednorazowo dostał auto w swoje ręce) już dawno się zgubiła; A z drugiej strony auto jest bez rdzy, odmalowane, po kompletnym praniu i myciu wnętrza w wakacje 2024r, ze świeżo (październik 2024r) poskładanym silnikiem i rozrządem i Mamie więcej nie potrzeba Na wiosnę wpada tylko świeża sprężarka klimy (alternator m.in też już nowy, ori Denso, bo fabryczny umarł po ~200 tys. km); Po drodze, z racji że i zamiennik tylnego wydechu już się poddawał, wpadł jeszcze akcesoryjny wydech OPC Line dla Corsy 1.7 CDTi produkcji Remusa (pasuje praktycznie plug'n'play, jedno mocowanie wymagało poprawek):
  5. Fluence, 2011r, PL salon, od maja 2023r jestem 2. Właścicielem; Kupione z przebiegiem ~73 tys. km, obecnie ~91 tys. km. 2.0 140KM + manual; Z wyposażenia brakuje tylko opcjonalnych 18" kół, ksenonów i wyższego modelu radia; Auto idealnie sprawdza się na moich objazdowych urlopach, m.in przez dość sensowny prześwit;
  6. Ja Oximo kupiłem celem przetestowania u siebie... i tak zakładam je od ~maja br. ... wożąc w bagażniku; Auto kupiłem z Bosch'ami Aero i dopóki nie zacząłem niszczyć gum szurając po lodzie na szybie w zimę 23/24 to sprawdzały się wyśmienicie Wiek i przebieg nieznany.
  7. Klasyka Megane III / Fluence - czyli puściły mocowania górne uchwytu drzwi (przód / pasażer); Patrząc po śladach - ktoś już to kiedyś sklejał i po prostu przy kolejnym zamykaniu drzwi finalnie znowu puściło Dumam czy znaleźć fabryczny uchwyt 'satynowy' (srebrny) czy nie wymienić ich na czarne... Ale wtedy zapewne bym zaczął skutecznie oklejać / wymieniać wszystko co srebrne w środku i na zewnątrz (zewn. klamki, ozdobną listwę deski itd.)
  8. To przekopiuję i tu: 5L Shell Helix Ultra 5W40 + filtr oleju + płukanka do Fluence'a; Po ostatnim spontanicznym wypadzie (3 dni -> Dolina Bobru / Czechy / Dolnośląskie ~20go października br.) wyszło ~10tys. km od wymiany w połowie czerwca (tego roku); Póki co o wspaniały mariaż Renault-Nissan 2.0 siorbie tylko ze ~100ml na ~tysiąc kilometrów, choć czasem przy intensywniejszym przyśpieszaniu czuć olejem Przy okazji może zmuszę się w końcu do zlecenia regulacji luzu zaworowego... ot taki prezent na zbliżające się moje urodziny se walnę, a co... Renault nie przewiduje (nasłuchiwać), Nissan mówi co ~90 tys. km - a w aucie dobijam do 92tys. km więc akurat;
  9. Na testy ADAC od lat nie zwracam już uwagi, skupiając się na podsyłanych - jak i własnych - testach na stronie: https://www.tyrereviews.com Wiadomo, zawsze jest ryzyko, że testy nie są w 100% bezstronne... Ale bazując na testach ww. portalu jak i podsyłanych przez nich testów z innych źródeł to... często wychodzi (ten sam rozmiar) że ADAC wyróżnia się swoimi ocenami; (patrząc na dane szczegółowe). @Mazda: Imo 1. foto to lewy tył, 2. to prawy przód - więc opony założone ok; Zgaduję po innej wielkości i stanie tarcz hamulcowych
  10. To zacznę Fluence dostał przed-zimowe mycie (że max program na Shell via Groupon ze zniżką - zależało mi na spłukaniu podwozia) i nową zawieszkę zapachową.
  11. Jeśli budżet pozwoli + zakładany przebieg i nie mieszkasz w górach to wielosezon: Wspomniane Goodyear Vector gen-3 (gen-2 dalej w sprzedaży a są dość podobne wizualnie) lub nowość Pirelli SF3: https://allegro.pl/oferta/pirelli-cinturato-all-season-sf3-215-50r17-95-w-3pmsf-xl-15566399314 Całkiem ok, a bliżej ~2100zł za komplet to wspomniane już Kleber Quadraxer 3 lub Hankook 4S Jeśli stricte zima to każdy odpowiednik zimowy GY / Kleber będzie ok; tak samo jak nowe Michelin A7. Testy: https://www.tyrereviews.com/Article/2024-Sports-Car-All-Season-Tyre-Test.htm https://www.tyrereviews.com/Article/2024-AutoBild-All-Season-Tyre-Test.htm Ja póki co zrobiłem ~17 tys. km w Hankook 4S2 w rozmiarze 205/55/r17 (Renault Fluence) i przeżyły ze mną już wakacje na Mazurach, jedną zimę na Śląsku... A w tym roku dzielnie objechały ze mną w upały całe Czechy wokół Ich granic (~2650 kilometrów w 2 tyg.) jak i spontaniczny 5-dniowy wypad na wybrzeże Litwy (~2260 kilometrów) w sierpniu; Przedniej parze daję jeszcze drugie tyle kilometrów lub 3 lata (że na rok 2028 już nowe - a używam ich od maja 2023r); Póki co trzymają bardzo dobrze, ale tak - jak każdy wielosezon tak w upale po paruset km / paru h jazdy zaczyna odpuszczać. Natomiast sytuacji awaryjnych jeszcze nie miałem;
  12. Witam i ja; Choć na PCL - od paru(nastu) lat - w sumie nie udzielałem się nigdzie poza działem Moto i czasem jakąś spam wrzutą w Dyskusjach... Choć ostatnie lata i płomienne tematy Covidowy czy Polityczny zapewniały całkiem dobrą dawkę emocji i "rozrywki"
  13. Jestem i ja, jeden z niewielu już w sumie aktywnie siedzących w dziale Moto na PCL W zasadzie 75% ostatnich miesięcy na PCL to był dział Moto, czasem coś w OT. Tematy sprzętowe gdzieś po drodze znudziły (możliwe, że przez codzienny kontakt z nimi w pracy), na tyle że kupiona w 2013.11 platforma i5-4670K/Z87 doczekała się zmiany dopiero w sierpniu 2023r... Po drodze zmieniała się tylko ilość ramu i 3x grafika...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...