serwal4
Użytkownik-
Postów
205 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Ostatnie wizyty
439 wyświetleń profilu
Osiągnięcia serwal4
Bywalec (3/5)
162
Reputacja
-
Wybieramy opony (letnie, zimowe czy też wielosezon)
serwal4 odpowiedział(a) na Katystopej temat w Motoryzacja
Ignoranci będą, założy (pół biedy jak dobrej klasy) jakiś ping-pong wielosezon, ma te prawne oznaczenia, że to zimówka i davaaaaj w góry; I mam tu na myśli faktyczną zimę, spory mróz i tony kopnego śniegu... do pewnego etapu wielosezon sobie poradzi... do pewnego. Ja jestem świadomy, że AS, który musi jako tako kleić w lato, nie będzie tak elastyczny przy -15/-20 i dalej (zwłaszcza po np. nocce) jak typowa zima; Pół biedy jak zabierze ze sobą łańcuchy (mimo, że są popularne trasy i tak wymagające łańcuchów w zimę, jak np. Szczyrk - Wisła via przełęcz Salmopol); Tak wiem, do Zakopca dojedzie względnie utrzymaną a4, centrum posypane, nocleg przy Hotelu z zadaszonym parkingiem to po co zimówka... A potem wpadnie na pomysł lokalnej atrakcji, boczna droga już nie taka, na co dzień umiejętności takie a nie inne i ... jest jak jest. -
Wybieramy opony (letnie, zimowe czy też wielosezon)
serwal4 odpowiedział(a) na Katystopej temat w Motoryzacja
BFGoodrich / Kleber jeżdziły/jeżdżą zimowe na aucie Mamy, Znajomy ma Klebery wielosezon na Lagunie mk2 (która zimę widzi tylko w mieście, max wyjazd to była Zawoja w połowie listopada bez śniegu i z -3'c nad ranem); Każda z tych opon sprawdza się i są faktycznie ciche. Ot dobry i sprawdzony średniak (zarówno zimowe jak i wielosezon). Bieżniki wspólne, testy sugerują jednak siakieś różnice w obrębie mieszanki; Wciąż jednak wyniki ok. -
Zamiennie masz Clio / Captur 1.2 tce z automatem, jednak do ... 2016/17r silnik miewał problem z napędem (łańcuch / napinacz) i lekkim poborem oleju;
-
Wybieramy opony (letnie, zimowe czy też wielosezon)
serwal4 odpowiedział(a) na Katystopej temat w Motoryzacja
Petru23, sam jestem użytkownikiem AllSeason... Ale wklejając foty lekko obsypanej topniejącym śniegiem drogi osiedlowej, celem podkreślenia zajebistości AS w zimę to ten... nie tędy droga; Jeśli AS miałby mieć problem w takich warunkach to powinni zabronić homologowania ich jako zimówki wymaganymi prawem oznaczeniami 3p/M+S... Co do Pirelli SF3 - wciąż czekam na solidną zimę, śnieg i warunki do wykazania się, natomiast po dalszych kilometrach i póki co do -5'C na suchym / +2-3'C na mokrym uznaje je za w pełni jezdne i bezpieczne; Co nie powoduje u mnie większych owacji, bo w takich warunkach to i na porządnej / świeżej letniej oponie można przejechać bez problemów. Na mokrej nawierzchni odczuwam, że są jeszcze pewniejsze vs Hankook 4S2, nie tylko w zakrętach ale nawet kwestia jazdy na wprost i wjechania w stojącą wodę na jezdni. Jeśli poradzą sobie co najmniej tak jak Hankook 4S w lutym br. w czeskich górach to będę kontent. Zdobywania Tatr od nich nie wymagam, a i tak część dróg górskich w zimę wymaga zakładania łańcuchów. Natomiast - jak już pisałem - jeśli jednak zamierzamy nabić km na jednym komplecie to wciąż rozważałbym Conti AS ew sprawdzone Goodyear AS gen3; Mniejsza ilość bieżnika, miękka konstrukcja i mimo rotowania opon między osiami nie daję im więcej niż 40tys km. na komplecie. (do poziomu jaki ja uznaję za bezpieczny, niekoniecznie jest to przepisowe 1.6mm). Zobaczymy z czasem (i po moich wypadach letnich) jak z trwałością gumy i gubieniem bieżnika vs Hankook. @MadDog W tym rozmiarze za dużego wyboru nie ma, także ode mnie głos na Conti AllSeason; Goodyear w starszej wersji G2 (też całkiem ok, ale Conti są świeższą konstrukcją). Dunlop również stary model, Nokiany nie będą lepsze, a różnica Hankook vs Conti jest niewielka. -
... Kuga?
-
A jeśli aż taki bagażnik jak Grand S4 nie jest potrzebny (~500l) to... Renault Arkana? https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/renault-arkana-ID6HKRK8.html
-
Jeżdżę Francuzem, to się nie psuje!
-
Kurczę, to ja ostatnie x-tysięcy kilometrów zrobione po Czechach i Litwie to miałem jakieś szczęście do Kierowców vs. Wasze wypowiedzi Ok, zdarzyło się na Czechach parę aut bliżej zderzaka (zwłaszcza jak nie byłem pewny prędkości max w danym miejscu a navi nie ufam do końca), w Litwie siakieś zapychanie poboczem do prawo-skrętu... Ale ogólnie pełna kultura i zdecydowanie większa przewidywalność manewrów niż na polskich drogach
-
Brat ma wielosezon GoodRide, ja miałem okazję jeździć na chińskiej zimówce w aucie znajomego; Już na mokrym bywało ciekawie przy temp. ~8-12'C... Minimum to pół półki wyżej ~950,00 zł: https://allegro.pl/oferta/4-x-taurus-winter-225-45r17-94-v-xl-fr-3pmsf-opona-zimowa-17629599821 (gr. Michelin, Taurus to bodajże marka węgierska, u nas ten bieżnik mają Kormorany, kolejna kopia to ... Riken) Po drodze mamy nową budżetową markę Hankooka za ~1140,00 zł komplet: https://allegro.pl/oferta/4x-opona-zimowa-optimo-winter-gt-ow31-225-45r17-94v-xl-fr-17922978030 A sam nabyłbym minimum wspomniane Polaris 6 ~1345,00 zł komplet (bo druga budżet marka Conti, Matador, wychodzi ~27zł taniej na oponie - a Barumy z bieżnikiem wzorowany na starszej zimówce Conti wzbudzają większe zaufanie): https://allegro.pl/oferta/4x-barum-polaris-6-225-45r17-91h-fr-ev-2025-r-17840568982 W przypadku wielosezonu min. progiem wejścia jest starsza Yokohama AS, która na śniegu radzi sobie całkiem ok, ale to i tak ~1250-1300,00 zł komplet; Klebery, nowe Uniroyal czy Hankook to koszt powyżej zimówki Baruma; A skoro Autor pyta o zimę, to zakładam że letnie ma całkiem ok i nie wymagają wymiany.
-
Również zdrowia i idi na *** temu paskudztwu... A w temacie auta: jeśli nie ma być to auto docelowe, to może zgarnąć coś za 20-30k max proste (Focus MK3 1.6 wolnossak / Megane mk3/4 1.6 ?) z szansą na szybką odsprzedaż dalej (celem nabycia właściwego 2. auta);
-
Wybieramy opony (letnie, zimowe czy też wielosezon)
serwal4 odpowiedział(a) na Katystopej temat w Motoryzacja
Pierwsze parę-set kilometrów na Pirelli SF3 all-season za mną; 205/55/r17, XL, Fluence (Megane mk3) 2.0 benzyna. Auto ma 106 tys. przebiegu, przy ~78 tys. dostało nowe wahacze, łączniki, końcówki drążków i pełną zbieżność. Rok produkcji opon 2025, produkcja Rumunia. - nie było problemu z wyważeniem (Flu ma fabryczne alufelgi, które swoje przeżyły) - ścianka boczna wg. mnie miękksza od Hankook 4S - wizualnie (co potwierdza pomiar w testach) widać, że fabrycznie bieżnika jest mniej vs konkurencja (SF3 zmierzone 6.8mm, Bridgestone 7mm a reszta po 7.7-7.8mm; nawet letnie Conti miały 7.7mm) - nie są głośniejsze niż Hankook 4S, a raczej nie wydają specyficznego brzęczenia przy prędkościach 70 - 90 km/h (choć 4S z przodu mocno ściorałem i może świeże aż tak nie były słyszalne) - póki co przy opadach deszczu / kałuże na jezdni w temp. 4-10'c czuję się minimum tak samo pewnie jak na 4S - na suchym może nawet sprawniej niż 4S - jednocześnie mam odczucie, że na prostej drodze przy wyższych prędkościach ciut mocniej pływa, natomiast na 4S jeździłem na ciśnieniu 2.5 przód / 2.3 tył (gdzie Flu ma zalecane 2.2/2.1 lub 2.4/2.2 przy prędkościach autostradowych+, a SF3 póki co są właśnie dobite do 2.4/2.2). Ogółem nie chce wychwalać w niebiosy, bo muszę sięgać pamięcią wstecz jak jeździły świeże 4S; Stąd tu zapewne mniej lub bardziej placebo jak po wymianie oleju (że ciszej lepiej sprawniej). W moim rozmiarze obecna różnica w cenie vs 4S to ~160-200zł na komplecie (4S od ~480zł z wysyłką, SF3 520zł z wysyłką); Ja komplet kupiłem za 2148,00 zł, gdzie wtedy 4s dorwałbym za ~1920-1950,00 zł (sam w 2023 dałem lekko ponad 2k za nie). I mimo wszystko nie żałuję, że dopłaciłem - bo 1. odczucia są pozytywne, a testy twierdzą że jest tylko lepiej (poza śniegiem). Tak czy siak czekamy do pierwszych minusów i śniegu, natomiast nastawiam się na odczucia podobne do 4S (które ostatnią zimę zrobiły mając z przódu może 4.5mm bieżnika, a wciąż było ok). Na pewno na dniach muszę jeszcze przejrzeć zawieszenie, zweryfikować zbieżność i podbić ciśnienie. To o czym będę pamiętał to co ~5-8 tys. przekładka kół przód tył, bo patrząc na fabryczną głębokość bieżnika, miękkszą budowę opony vs 4S to to przednia para skończyłaby się ciut szybciej od 4s. Z drugiej strony realny przebieg nie był dla mnie prio przy wyborze opon, wtedy raczej bym dopłacił do Goodyear'a, Conti lub za ~500,00 zł sztuka brał Dunlopy AS; -
Ja już od dawna doceniam wyżej zawieszone auta (niekoniecznie stricte SUV/terenówka), balonowe opony i fotele, które może nie trzymają w zakrętach, ale są wyżej i są obszerne I silne wspomaganie kierownicy, tak - zdecydowanie... Pomijam, że przy gabarytach orki - i to nie młodej - G-Punto jest dla mnie ciasne - ale ostatnio jak nim się przejechałem to z radością wróciłem do swojego auta; A nie (było) jest super niskie, opony względne (205/45 r17) i fotel też dość wysoko... PS: Do 40-stki brakuje
-
Jakbym słyszał Galaxy od mojego brata Tam obecnie jest turbina hybryda, program (ale bez szczałuf popkornów itp. udziwnień) + wydech przelot (tylko katalizator się ostał, vin twierdzi, że fabrycznie DPF/FAP nie było); A, no i filtr stożkowy... W przypadku 7os gondoli na kołach jest to godne politowania ale...
-
Czyżby przeglądając rolki na IG/TikToku w czasie posiedzeń "nad wodą" algorytm podrzucił te fensi dymne drinki? A zaraz po tym reklamę na aliex?
-
Gorzej (gorzej?) Jakby auto zniknęło na parę dni, po czym pojawiło się z powrotem z hukiem przelotu, gwizdem hybrydy i "bez-dymnym" programem I jak pewne 307 z innego forum w stęsach i bez wycieraczek przednich, bo psuły estetykę auta
