Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W krótkim czasie na 5 dyskach Patriot M.2 P300 512 GB pojawiły się bad sektory powodując różne problemy u użytkowników. Przed zgłoszeniem dysków do reklamacji przeprowadziłem testy i otrzymałem wyniki, których nie rozumiem: po wyzerowaniu dysków i utworzeniu pojedynczej partycji na całej powierzchni dysku wykonanie polecenia chkdsk c: /r nie wykazuje żadnych bad sektorów, po przywróceniu z pierwotnego obrazu dysku bad sektory pojawiają się ponownie, natomiast po przywróceniu z obrazu innego dysku bad sektorów znów nie ma. Kompletnie nie rozumiem tego zjawiska - reklamować dyski czy nie?

CrystalDisk.png

Opublikowano

A spróbuj podłączyć dysk do innego komputera i uruchomić pełny test SMART przy użyciu narzędzi producenta lub CrystalDiskInfo, zobaczyć, czy błędy powtarzają się na innym sprzęcie,i przetestować dysk w trybie „zero-fill”. Jeśli bad sektory pojawiają się tylko po odtworzeniu obrazu, może to oznaczać, że obraz zawiera uszkodzone dane, a nie że dysk jest fizycznie wadliwy.

Opublikowano

Testy robiłem na 3 różnych komputerach (2 NTT AiO i laptop), obrazy dysku robiłem oprogramowaniem Macrium Reflect z zaznaczoną opcją pomijania uszkodzonych sektorów. Wyżej zamieszczony zrzut ekranu CrystalDiskInfo wskazuje jakieś nienaprawialne błędy, a chkdsk /r przy jednej partycji na całym dysku nie znajduje błędów. Jedyne co mi przychodzi do głowy to możliwy ewentualny wpływ rozmiaru partycji na sposób w jaki system widzi bad sektory.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...