Skocz do zawartości

RAMU ZABRAKNIE!!! - temat panika kolejnego nadmuchanego problemu pierwszego świata sztucznie wykreowanego przez korporacyjnych księgowych. (Wątek zbiorczy)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Prawdę mówiac dużo ludzi poskładało sobie w ostatnich latach całkiem mocne maszynki na AM4 czy intelach 12gen+ z 16-32GB pamięci. Na najbliższe 2-3 lata są oni w miarę ustawieni. Patrząc na to że coraz więcej mówi się o optymalizacji to całkiem możliwe że nawet na dłużej. Paradoksalnie ten kryzys może wyjść nam na dobre %-)

  • Like 1
  • Upvote 1
  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nie wyjdzie nam na dobre, bo zarządy w firmach niczego nie rozumieją, bo nie słyszą głosu ludzi znających perspektywę gracza.  To OT, więc zwijam:

Spoiler


gracze: Osiem lat czekaliśmy. Dawać poważny postęp!

MS i Sony: Nikt nie kupi już konsol, więc damy tabletowe gówno do PS4/Xone, bo jedyna opcja, żeby kupili, to że będzie tanio, a i tak pewnie niewiele konsol sprzedamy

 

gracze: chcemy gier chodzących poprawnie

wydawca Borderlands 4: 80fps w 1440p na 5090 + 9800X3D i jest OK. 

 

Gracze: kupujemy SSD żeby nie było przycinek

wydawcy gier: Unreal Engine jest super. Trochę tam coś tnie, ale tego na screenshotach nie widać, więc dobrze jest.

 

Gracze: Chcemy fajną fabułą i dobrze napisane postacie

wydawcy: diverse and inclusive!

 

Gracze: dawać tańszy sprzęt lub postęp w perf/$!

Nvidia i AMD: AI, AI, AI! 

 

Gracze VR: Dawać fajne gry z budżetem powyżej 1000$ a nie popierdółki

Meta: wydamy 60mld $ na popierdółki i horizon metaverse, a po trzech latach krzyku graczy, że mają to w dupie i tego nie chcą, powiemy "no faktycznie" i przytniemy pompowanie w to kasy o 50%. 

 

Gracze: dawać wydajne proce do gier!

AMD: Nie (przez dekadę) Ale nie wyszedł nam pomysł z v-cache w serwerach. Może ktoś z graczy to kupi?

gracze: TAK! TAAK! Dawać to!

(X3D się sprzedaje, gracze chwalą)

AMD: to moze wydamy następcę 5800x3D, ale pewnie nikt nie kupi

gracze kupują

AMD: To może następcę 7800X3D, ale pewnie nikt nie kupi

(gracze kupują)

 

Intel: Wincyj rdzeniuf! Rdzenie, rdzenie rdzenie! Każdy chce masę rdzeni e-cores!

Gracze (facepalm)

Intel z 80%  w segmencie entuzjastów zjeżdża do 2%

 

gracze: dawać dobre i tanie płyty

niektórzy producenci płyt: najważniejsze oświetlenie RGB. Są ludzie co dopłacą +100% za RGB. Modele bez RGB kasujemy

 

 

Bywały też takie wspaniałe decyzje jak olanie dostosowania interfejsu gry do platformy. Do CAŁEJ platformy jak konsole czy PC.  Nawet gdy było oczywiste, że absolutnie rozwali to odbiór gry i sprzedaż. 

 

 

Mogę tak jeszcze sporo przykładów wymieniać, ale chodzi mi o jedno: Oni tam bardzo często nie mają zielonego pojęcia co robią i liczenie na to, że nagle przez podwyższenie cen RAMu zacznie się era świetnej optymalizacji gier, jest niestety złudnym myśleniem życzeniowym. To się nigdy nie wydarzy. Nie w przypadku wielkich korpo robiących gry AAA.

 

Dadzą nam AI, ray-tracing i jak sprzęt nie będzie wyrabiał to prędzej wydawca postawi na cloud gaming, albo hybrid (połowa idzie na kompie/konsoli, a część np. AI leci z serwerów zdalnych) niż zoptymalizuje grę. Zresztą jakby optymalizowali "bo drogo" to wcale byśmy na tym tak dobrze nie wyszli, co widać po tym jak wygląda sprawa z VRAMem. 70$ różnicy w cenie karty, niemal zerowy spadek wydajności, a tekstury mogłyby być znaczne lepsze. Zamiast tego gry robione pod karty 8GB wyglądają do dupy, a nam się wciska pierdoły jak RT czy inne lumeny-srumeny, które też coś poprawiają, ale nie za 70$ tylko za +17000$ do ceny kompa aby odzyskać straty wydajności. 

Tutaj też optymalizacja to może w formie "loading... please wait" co trzy kroki by ma chodzić na kompach z 8GB RAMu ;)

Mamy rok 2025. Korpo od największego komunikatora na świecie właśnie ogłosiło zabranie się za problem z pamięcią w Discordzie. Poważna firma, więc rozwiązaniem problemu jest.. skrypt wyłączający i restartujący apkę Discorda gdy program przekroczy 4GB zajętego RAMu.

W Microsofcie nawet ogarnąć aktualizacji systemu nie potrafią i od kilku lat są poważne wtopy. 

Zobaczymy te optymalizacje wywołane cenami RAMu jak świnia niebo.

 

  • Upvote 1
Opublikowano
3 minuty temu, VRman napisał(a):

Nie wyjdzie nam na dobre, bo zarządy w firmach niczego nie rozumieją, bo nie słyszą głosu ludzi znających perspektywę gracza.  To OT, więc zwijam:

  Pokaż ukrytą zawartość

 

 

gracze: Osiem lat czekaliśmy. Dawać poważny postęp!

MS i Sony: Nikt nie kupi już konsol, więc damy tabletowe gówno do PS4/Xone, bo jedyna opcja, żeby kupili, to że będzie tanio, a i tak pewnie niewiele konsol sprzedamy

 

gracze: chcemy gier chodzących poprawnie

wydawca Borderlands 4: 80fps w 1440p na 5090 + 9800X3D i jest OK. 

 

Gracze: kupujemy SSD żeby nie było przycinek

wydawcy gier: Unreal Engine jest super. Trochę tam coś tnie, ale tego na screenshotach nie widać, więc dobrze jest.

 

Gracze: Chcemy fajną fabułą i dobrze napisane postacie

wydawcy: diverse and inclusive!

 

Gracze: dawać tańszy sprzęt lub postęp w perf/$!

Nvidia i AMD: AI, AI, AI! 

 

Gracze VR: Dawać fajne gry z budżetem powyżej 1000$ a nie popierdółki

Meta: wydamy 60mld $ na popierdółki i horizon metaverse, a po trzech latach krzyku graczy, że mają to w dupie i tego nie chcą, powiemy "no faktycznie" i przytniemy pompowanie w to kasy o 50%. 

 

Gracze: dawać wydajne proce do gier!

AMD: Nie (przez dekadę) Ale nie wyszedł nam pomysł z v-cache w serwerach. Może ktoś z graczy to kupi?

gracze: TAK! TAAK! Dawać to!

(X3D się sprzedaje, gracze chwalą)

AMD: to moze wydamy następcę 5800x3D, ale pewnie nikt nie kupi

gracze kupują

AMD: To może następcę 7800X3D, ale pewnie nikt nie kupi

(gracze kupują)

 

Intel: Wincyj rdzeniuf! Rdzenie, rdzenie rdzenie! Każdy chce masę rdzeni e-cores!

Gracze (facepalm)

Intel z 80%  w segmencie entuzjastów zjeżdża do 2%

 

gracze: dawać dobre i tanie płyty

niektórzy producenci płyt: najważniejsze oświetlenie RGB. Są ludzie co dopłacą +100% za RGB. Modele bez RGB kasujemy

 

 

Bywały też takie wspaniałe decyzje jak olanie dostosowania interfejsu gry do platformy. Do CAŁEJ platformy jak konsole czy PC.  Nawet gdy było oczywiste, że absolutnie rozwali to odbiór gry i sprzedaż. 

 

 

Mogę tak jeszcze sporo przykładów wymieniać, ale chodzi mi o jedno: Oni tam bardzo często nie mają zielonego pojęcia co robią i liczenie na to, że nagle przez podwyższenie cen RAMu zacznie się era świetnej optymalizacji gier, jest niestety złudnym myśleniem życzeniowym. To się nigdy nie wydarzy. Nie w przypadku wielkich korpo robiących gry AAA.

 

Dadzą nam AI, ray-tracing i jak sprzęt nie będzie wyrabiał to prędzej wydawca postawi na cloud gaming, albo hybrid (połowa idzie na kompie/konsoli, a część np. AI leci z serwerów zdalnych) niż zoptymalizuje grę. Zresztą jakby optymalizowali "bo drogo" to wcale byśmy na tym tak dobrze nie wyszli, co widać po tym jak wygląda sprawa z VRAMem. 70$ różnicy w cenie karty, niemal zerowy spadek wydajności, a tekstury mogłyby być znaczne lepsze. Zamiast tego gry robione pod karty 8GB wyglądają do dupy, a nam się wciska pierdoły jak RT czy inne lumeny-srumeny, które też coś poprawiają, ale nie za 70$ tylko za +17000$ do ceny kompa aby odzyskać straty wydajności. 

Tutaj też optymalizacja to może w formie "loading... please wait" co trzy kroki by ma chodzić na kompach z 8GB RAMu ;)

Mamy rok 2025. Korpo od największego komunikatora na świecie właśnie ogłosiło zabranie się za problem z pamięcią w Discordzie. Poważna firma, więc rozwiązaniem problemu jest.. skrypt wyłączający i restartujący apkę Discorda gdy program przekroczy 4GB zajętego RAMu.

W Microsofcie nawet ogarnąć aktualizacji systemu nie potrafią i od kilku lat są poważne wtopy. 

Zobaczymy te optymalizacje wywołane cenami RAMu jak świnia niebo.

 

Nie obraź się kolego. Myślisz że producenci pustaków prowadzą firmy żeby realizować głos ludzi budujących domy? Producenci paszy dla świń produkują paszę żeby świnie nie były głodne? Serio? To jest zwykły biznes. A po co chodzimy do pracy? żeby pracodawca mógł firmę utrzymać? To jest prosty system zależności. Jesteśmy w gospodarce kapitalistycznej w której robi się rzeczy które się opłacają. Był już taki inny system...........

Opublikowano
2 godziny temu, Totek napisał(a):

Prawdę mówiac dużo ludzi poskładało sobie w ostatnich latach całkiem mocne maszynki na AM4 czy intelach 12gen+ z 16-32GB pamięci. Na najbliższe 2-3 lata są oni w miarę ustawieni. Patrząc na to że coraz więcej mówi się o optymalizacji to całkiem możliwe że nawet na dłużej. Paradoksalnie ten kryzys może wyjść nam na dobre %-)

Nagle się okaże że i RAMu jak i VRAMu wystarczy...

 

Telefony tez ładowali po 12GB, a chinole i tak apki w tle ubijają xD 

Może pójdą po rozum do głowy i wystarczy mniej RAMu jak na iPhone.

  • Upvote 1
Opublikowano

Do WQHD 16GB DDR4 i 12GB VRAM wystarczyłoby mi w zupełności do premiery RTX 60xx. No ale przyjęło się, że obecnie minimum to 32GB RAM i 16GB VRAM, a najlepiej 64GB RAM i 32GB VRAM. :E

Ponoć więcej znaczy lepiej, to mam najwięcej. :hihot:

 

Sprzedający coraz odważniej podnoszą ceny, sprzeda, czy nie sprzeda? 

 

obraz.thumb.png.76d3756bbe19cd1568d68441eb72b22d.png

Opublikowano
Godzinę temu, Doamdor napisał(a):

Do WQHD 16GB DDR4 i 12GB VRAM wystarczyłoby mi w zupełności do premiery RTX 60xx. No ale przyjęło się, że obecnie minimum to 32GB RAM i 16GB VRAM, a najlepiej 64GB RAM i 32GB VRAM. :E

No cóż, sam miałem fazę na im więcej tym lepiej, a teraz jakoś się uspokoiłem i nawet jakbym miał 90 FPS w nowym W4 to by mi starczyło z palcem w nosie i nawet na średnich detalach.

 

Bo nie oszukujmy się, dzisiaj suwaki na max w prawo praktycznie bez porównania obraz w obraz nie widać różnicy. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • E tam gadasz... Aż tak źle nie jest, bo czego chcesz wymagać od wentylatora za ~30zł? Łożyska jak w A12x25? Trzeba jasno napisać, że w tej cenie jest OK, czepiać się to by można było, jakby był po 80zł/szt. Jak ktoś ma je za szybą, to musi się naprawdę wsłuchać, żeby coś usłyszeć. Może przy panelu stalowym ten efekt będzie bardziej słyszalny, ale kto kupuje wentylatory z podświetleniem, żeby je trzymać w zamkniętej obudowie?   Przy wyższych obrotach łożyska i tak nie usłyszysz, jak Ci szum powietrza go zakryje. Finalnie, w tej cenie, są naprawdę OK i nie ma co narzekać.   @Oldman :  
    • @raziel88 ten Seasonic to też jest bardzo dobry zasilacz. Jakbyś kupował to upewnij się że dostaniesz nową rewizję w standardzie ATX 3.1. Jeżeli chodzi o Seasonic'a to łatwo można to zweryfikować. Gniazdo 12V-2x6 jest opisane jako PCIe Gen5. Dodatkowo kable 12v-2x6 są dwu kolorowe - mają niebieskie końcówki Jak widać pod załączonym linkiem w sklepie proline używają zdjęć starszego modelu ATX 3.0 także lepiej dopytać przy zakupie. 
    • Zwykła P12 wystarczy. Mam taki w niedawno zakupionym SS, pracuje cicho i jest na niskich obrotach dość wydajny (większość wentylatorów na niskim rpm niestety kuleje), a do tego tani, więc wrzuć i zapomnij, że masz
    • "Ja jestem skłonny uwierzyć, ze napiszesz cokolwiek aby wybielić producenta" ,  odbieram to jako "ad personam". zdyskredytowanie i osmieszenie. wyprowadz mnie z bledu . prosze.   wyrazilem tylko swoja opinie mniej lub bardziej ironicznie.  to, ze doszukiwales sie w tym jakiejs merytoryki, wybacz, popelnilem blad, nie spodziewalem sie , ze tylko takich wpisow po mnie oczekujesz. bede o tym pamietal    nie ma. jak wiekszosc "merytorycznych" wpisow, tylko gdzie napisalem, ze nie macie tutaj racji?    mozna. jednak archeologia sprzed 5 lat i na jej podstawie zakladanie, ze nic sie od tego czasu sie nie zmienilo, wiec dane rozwiazania (tabletowe) jest z zalozenia zle, jest troche , jak to ujac, aby nie obrazac czyjegos "ego" - niedzisiejsze
    • Marnę szansę, że to odpali z XMP do tego na Gear 1.  Ale przy ręcznej zabawie być może 4400Mhz będzie działać stabilnie od warunkiem, że nie wstawi jak kartofla z kiepskim kontrolerem pamięci. Te podane w temacie są jednostronne, a dwustronne to średnio 4000-4200Mhz lecą bez extremalnego biczowania CPU wysokim VCSSA.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...