Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

polecanej_epsasxs.jpg

Cześć Wam,

Chciałbym się wam pochwalić aplikacją stworzoną własnymi rękoma i klawiaturą, która przeżyła moją nerwicę przy pisaniu 

Otóż, prezentuję wam prostą gierkę! Przysłowia Polskie - Mistrz Przysłów

 

Co tu dużo mówić, tak jak w opisie:

"Zasady są proste! Przechodź kolejno coraz bardziej skomplikowane poziomy i odgaduj coraz trudniejsze przysłowia by stać się mistrzem przysłów!"

 

Gierka lata swojej świetności już przeżyła dawno ( Opublikowana została chyba jakoś w styczniu 2014 roku )

Była to moja pierwsza i jak dotąd ostatnia gra na Androida jaką stworzyłem (no chyba że liczyć nieudaną angielską wersję tej).

 

Sukcesy:

Target był kierowany na Polskę, osiągnęła ona w dosyć szybkim czasie wtedy 142 tyś. pobrań i 24 tyś. aktywnych użytkowników.

googlepla_ehqnpxx.jpg

 

Link:

https://play.google.com/store/apps/details?id=app.pelnoletnosc&hl=pl

 

 

Opublikowano

Super, wiele razy widziałem ją w sklepie Play, nie sądziłem że kiedykolwiek będę miał okazję współpracować z autorem :D

A tak wgl, to są z tego jakieś profity jeśli nie masz reklam w aplikacji?

Opublikowano (edytowane)

Też mi miło, że ktoś wgl. ją kojarzy :D
Są reklamy :) - Mogę powiedzieć że jakieś 7 milionów odsłon reklamy to jakieś 1200zł.

A tyle właśnie zostało wygenerowane podczas tylu wyświetleń.

Edytowane przez Rexlu
Opublikowano (edytowane)

No to niestety wada. Nawet ta sama aplikacja, ale już na innym rynku może nic nie osiągnąć. A system googla najbardziej promuje te aplikacje, które jak w najkrótszym okresie czasu zrobiły procentowo sobie największy przyrost. Tyle zauważyłem... 

Czyli np. aplikacja która nagle z dnia na dzień zrobiła z 1 zainstalowanego urządzenia na 100, a następnie 500 i potem 1000 będzie lepiej promowana niz taka która ma 11 000 potem 12 000 , trzeciego dnia 13 000. Oczywiście ta też pójdzie do góry a nie aż tak.

Drugim problemem jest to, co zauważyłem, że jeżeli aplikacja była zainstalowana na 25 tyś urządzeniach a następnie spadła na 20 tyś i znów odzyska powiedzmy 21 to i tak raczej będzie spadać w rankingu "najlepszych gier" dopóki nie pobije swojego rekordu.

Nie wiem jak przy "Większych liczbach". Te obserwacje nie muszą być prawdziwe, bądź też mogły się zmienić, to były moje obserwacje jakieś 1-2 lata temu.

Ma to swoje minusy i plusy. Generalnie, przez to trudno dotrzeć do nowych użytkowników, ale jak już dotrzesz i masz "małą kulkę" to nabierzesz efektu kuli śnieżnej, bo czym wyżej idziesz tym więcej dostajesz. Ale jak nagle się rynek nasyci przez chwilę, albo dziennie przybywa już coraz mniej (ale przybywa) to spadasz ostro w dół.

Edytowane przez Rexlu
Opublikowano (edytowane)

Nie żeby coś, ale 1200zł za 7 milionów odsłon reklam to śmieszna suma. Myślę, że na jutubie, który nie słynie z wysokich stawek dostałbyś więcej.

Dla zabawy możesz napisać to serwisu, który ma powiedzmy 2 miliony odsłon dziennie i zapytaj się o cenę reklamy, która w ciągu 3 dni ma trafić do potencjalnych klientów. Na pewno będzie kilkukrotnie wyższa od tych 1200zł ;)

Edytowane przez 7niebo
Opublikowano (edytowane)

Tak wtedy tak. Wszystko zależy od targetu, kraju wyświetleń. Stawki za kliknięcie z wielkiej brytani potrafią być 3-5 krotnie wyższe niż z Polski, to samo z Irlandi czy USA. Mam dane porównawcze na których się opieram.

Na polskie warunki na yt. Średnia z dwóch kanałów to jakieś 0.14$ za 1000 wyświetleń. Więc za 7mln byłoby 980 dolarów więc jakieś 3,8 tyś.

1 Kanał ponad 2 mln, sieć partnerska, tematyka gier - 0.16$ za 1000 wyświetleń

2 Kanał 130 tyś, bez sieci, czysty adsense, tematyka blogi,ludzie 0.12$ za 1000 wyświetleń.

 

Oczywiście dane w przybliżeniach. Generalnie zasada jest taka, że obecnie nic nie zarabia na reklamach, to może być ew. dodatek, bonus i traktowane jako "premia" :) . Na pewno nie wyżyjesz w tego ani o to nie oprzesz swoją działalność, no chyba że masz multum wyświetleń i to zagranicznych (czytaj. Wardęga)

Edytowane przez Rexlu
Opublikowano (edytowane)

Fajna appka. Przede wszystkim gratuluje sukcesu, i zgadzam się z tym, że 1200zł za 7 milionów odsłon to żałosne pieniądze. Zawsze myślałem, że z takimi 150.000 pobraniami można już pływać w pieniądzach z reklam.

Youtuberzy znacznie mniej ciekawi niż ta appka dostają pięciocyfrowe (w dolarach) sumy miesięcznie. o.O

Edytowane przez Vesther
Opublikowano

No to powiedzcie mi jak człowiek który stworzył Flappy Bird zarobił dosyć dużo pieniędzy, było co prawda dużo użytkowników jednak, dało mu to spory zastrzyk gotówki.  Jak na takie marne pieniądze to ja nie wiem w jaki sposób O.o

Opublikowano (edytowane)

Licząc że tamta apka miała 50 mln pobrań? I stawki zagraniczne to tak:

50 000 000 / 150 000  to w przybliżeniu 334.

334 * te 1200 zł * 3 (średnie stawki zagraniczne) = to jest jakieś 120 tyś złotych.

Te 1200zł podałem w przybliżeniu, bo tam z wielu kont są zyski, tak naprawdę oscylują one w okolicach 1100-1500zł. Ale nie pamiętam ile dokładnie już było.

Nie oszukujmy się, flappy bird było też bardziej wciągające, więc ludzie mogli poświęcać więcej czasu. Więc myślę że realny zarobek wynosił jego jakieś 250 tyś zł.
Najpopularniejsze gry w android market to 1 mln ++ spokojnie.

Dodatkowo mała ilość pobrań ale płatnych gier dużo daje. Tak samo jak "ukryte płatności"

Edytowane przez Rexlu
Opublikowano (edytowane)

+flappy bird był przeznaczony na trochę inny rynek niż polski;)

 

Jak dużo czasu poświęciłeś na stworzenie tej gry? Czy jest ciężko stworzyć program tego typu?

Edytowane przez 7niebo
Opublikowano (edytowane)

Aby uzmysłowić. Weźmy tą grę pod lupę: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.explorationbase.Exploration 

od 100 000 do 500 000 tyś pobrań.  Podatek jest zależny od kraju nabywcy, gdzie w UE to jest 23% a w USA 0%.

Google play potrąca dla siebie 30% kwoty. (ilość pobrań x kwota x pomniejszony o podatek gp x pomniejszony o vat)

Więc programista ma z tej aplikacji minimum: 100000*14*0.70*0.67 = 656 600zł ( i zaznaczam to jest minimalny czysty dochód ) Gdzie przy reklamach trzeba doliczyć jeszcze podatek.


Dodatkowo twórca tej apki ma wersje darmową która ma od 50mln do 100 mln pobrań.

 

I to jest, jak jedną aplikacją ustawić się na całe życie.

Edytowane przez Rexlu
Opublikowano (edytowane)

Twórca tej aplikacji ma również wersję darmową. Myślę, że okrojona wersja testowa jest dobrym pomysłem na zachęcenie ludzi do kupna wersji pełnej ;)

20 minut temu, 7niebo napisał:

+flappy bird był przeznaczony na trochę inny rynek niż polski;)

 

Jak dużo czasu poświęciłeś na stworzenie tej gry? Czy jest ciężko stworzyć program tego typu?

Edytowane przez 7niebo
Opublikowano
15 minut temu, 7niebo napisał:

Jak dużo czasu poświęciłeś na stworzenie tej gry? Czy jest ciężko stworzyć program tego typu?

 

Hmm, moja wiedza z programowania nie była wielka, z poziomu algorytmów matematycznych pascala, nagle zacząłem się uczyć obiektowej javy androida. Generalnie poprzez analogie. Czytałem w Internecie i probowałem zrobić by co kolwiek działało. Z początku była to aplikacja spełniająca role:
 

- Wpisz wiek

- Jesteś pełnoletni/nie jesteś pełnoletni

Można to poznać po nazwie paczki pelnoletność :D (koncowka linku)

Potem wykształciło się odpowiadanie na pytania, i czy dobrze czy źle i potem przyszedł pomysł na tą apkę. Zacząłem jakoś w grudniu, aplikacja wyszła w styczniu/lutym. Na początku z beznadziejna szatą graficzną i inne. Ale w 2 tyg uzyskała już b.dobrą formę. 

Promocją było pisanie na wszelakich forach oraz nawet ulotki, och do tej pory pamiętam to wycinanie z kodem QR. Target to było zostawienie w szkołach z ciekawym podpisem. I tak udało się zdobyć jakieś ostatnie miejsca w google play i tak poleciał efekt kuli śnieżnej.

Na początku miałem problemy z adsense, mianowicie uznawał że sam klikam w reklamy. Znajomi, nawet nieświadomie, jeżeli klikali w reklamy, a wtedy było mało wyświetleń. Google uznawał to za nieprawdziwy ruch. Więc przez pierwsze 2-3 tygodnie przypadające na okres pierwszego booom. gdzie zarobki były rzędu 20zł za dzień, aplikacja nie zarabiała. Przez to też pewnie taki mały dochód. 

Następnie spadła strasznie, aż nagle z jakiegoś powodu, pojawił się nowy Boom i znów ożyła.

 

Jeżeli chodzi o programowanie, cykl życia Activity i rotacja ekranu jest upierdliwa. Patrząc w kod teraz, wyśmiał bym pewno sam siebie i nie wiedział co tam zrobiłem i jak to działa. Chociaż wszystko komentowałem. Na pewno nie ma tam optymalizacji. 

Jeżeli chcesz coś bardziej skomplikowanego pisać, czy z inną grafiką to od razu polecam pakować się w jakiś silnik graficzny i tam od razu robić. Np. Unity, które od razu wyda apke i na androida i na iOS i na wp chyba. Miałem się przymierzać, ale ta pierwsza aplikacja w życiu mi tyle krwi napsuła, że potem nie miałem już chęci :(

A niestety, pomysły to nie jest łatwa rzecz. Za pomysłowość podziwiam programistę Ketchapp w google play.

Opublikowano

Znajomy zrobił aplikację dla użyszkodników epapierosów, czyli hehe "vaperów".

Aktualnie wersja darmowa ma pomiędzy 50 000 a 100 000 pobrań, a wersja Pro, czyli płatna(5zł) 1000-5000.

Z samej więc wersji płatnych, jak widać są o wiele większe profity, niż z reklam ;)

Opublikowano (edytowane)

Owszem, sam planowałem zrobić tak, jednak przerosły mnie formalności. 

Jeżeli ktoś już prowadzi firmę to podpięcie tego to pikuś, ale zaczynanie od nowa tylko dlatego, mija się z celem. 

W skrócie to polega tak z Google play jest tylko "bazarem". I dlatego musimy mieć firmę i się rozliczać bo to my sprzedajemy a na iOS to firma kupuje od nas i oni sprzedają dopiero, przez co nie trzeba zakładać. To jest głęboki temat. 

Tyle że w google play płacimy raz opłate 25$ na start, a w iOS market co rok, tylko nie pamiętam już ile. + Musimy mieć iPhona. Programując na Androida, możemy wszystko testować na emulatorach. (przydaje się i7 :D)

Edytowane przez Rexlu
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Dnia 4.03.2016 o 23:27, Rexlu napisał:

Patrząc w kod teraz, wyśmiał bym pewno sam siebie i nie wiedział co tam zrobiłem i jak to działa. Chociaż wszystko komentowałem. Na pewno nie ma tam optymalizacji. 

To się nie dziwię :hihot: Kod powinno się pisać tak by nie potrzeba było komentarzy, tzw. kod samokomentujący się ;) W Javie bez problemu możesz sobie tak zorganizować kod, by potem pisać prozę ;P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Wymagania wystrzeliły, ale zaczęło się to już na pierwszym verdańsku, na początku miałem 160-180FPSów a na Calderze miałem poniżej 100.  Grałem w to od początku, część ludzi może nie pamięta jakie tam były problemy techniczne, serwery wywalało czasami co mecz, a ilość bugów i ta wyblakła grafika też męczyła oko. Pograłeam jeszcze kilkaset godzin na Al-mazrach, Mnie najbardziej wkurzał zbyt mocny Aimassist, K+M praktycznie bez szans z padami. Jednych wkurzało SBK ale było coś jeszcze, dużo latało tego po reddicie coś w rodzaju większego Hp dla słabszych graczy...
    • Twoje sugestie o stronniczość stają się niesmaczne. Przyhamuj, bo to nie moja wina, że Intel potrzebuje 250 watów, żeby dorównać AMD z poborem 80 watów (vide 14900K vs 7800X3D). Poza tym każdy zainteresowany może sobie pokazać wyniki Intela z wyższym PL jednym kliknięciem myszy.
    • No to jakby zejść z dyskiem do 1TB to masz dużo wydajniejsze GPU:   https://www.mediaexpert.pl/carts/sharing/01676c4f
    • Uhm. Tak samo jak poszli opierdzielić Nvidię i AMD za cyrki z boomem na kopanie itp, co zaduszało rynek PC przecież bardzo. Nvidia swoich partnerów traktuje jak gówno a tym myślisz, że producenci RAMu, którzy z własnej woli CHCĄ niedoborów, bo już powiedzili, że nie zamierzają rozbudowywać produkcji w najbliższym roku, to się przejmą? ojojoj! Rynek pc padnie i stracimy przez to 0,1% zarobków jakie teraz doimy na AI, ojojooooooooojj. och nieee.    Niestety nikt się nie przejmuje konsekwencjami. Branża gier niszczy zainteresowanie grami z głupich powodów. Branżę VR już udusili głupimi decyzjami i nikt się nie patrzył na to, że tracą intratny i duży rynek jaki mógłby powstać po kilku latch normalności. AMD i Intel nie miały problemu gdy płyty pod nowe platformy kosztowały kupę kasy udupiając zainteresowanie nowymi prockami.    Jedyna interwencja Nvidii i rozmowy z partnerami i kanałami sprzedaży to była przed premierą serii 40xx i polegała na działaniach mających podbić ceny przez wstrzymywanie staroci w magazynach i niedopuszczenie do obniżki nadal przepompowanych cen.   Jak kolega wyżej pisze - niech ten cały PC gaming już udupią, bo serce boli jak się widzi jak go szatkują minigunem od 2021r. PC gaming w formie steam machines o mocy kartfola, w formie klonó steam decka za góry hajsu, w formie gówna na ARM z emulacją, w formie miniPC i laptopów za 3x tyle ile skrzynka, z Windowsem pełnym bugów i szpiegowania, z grami na Unreal Engine, z grami pod RT bez wersji bez RT, z DRMami oddającymi władzę nad własnym kompem chińskim korporacjom, z grami na 2/10 - niech to zdechnie już bo ciężko patrzeć na tą agonię.   PS. Kolejna przewaga grania retro.    Jak ja do mojego ulubionego kompa chcę więcej pamięci to ZA DARMO sobie dodaję, o tak:   wysarczy przesunąć suwaczek. Łyso wam teraz, pececiarze?
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...