Skocz do zawartości

Nie nagrywa płyt CD


Gość Oskar

Recommended Posts

Witam, na wstępie chciałem zaznaczyć, że jestem komputerowym laikiem, także prosiłbym, by możliwe rozwiązania problemów napisać w jak najprostszy sposób :D
Nigdy nie miałem problemów z nagrywaniem płyt CD. Zawsze tworzyłem je przy pomocy WMP i wszystko szło świetnie. Ostatnio chciałem nagrać kolejną płytę i wystąpił błąd:
"Program Windows Media Player nie może nagrać plików. Jeżeli nagrywarka jest zajęta, zaczekaj na zakończenie bieżącego zadania, sprawdź, czy nagrywarka jest prawidłowo podłączona oraz czy zainstalowano najnowszy sterownik urządzenia.".
Próbowałem ponownie i wyskakiwał ciągle ten sam komunikat. Płyt nie używam jakichś za 50gr z Tesco, tylko firmy Verbatim. Zainstalowałem także program BurnAware, lecz płyta dalej nagrać się nie chce, a ten program wyświetla komunikat:
"Nagrywanie nie powiodło się (A write-error occured.)".
Czytałem o jakichś firmware'ach, ale nie umiałem znaleźć odpowiedniego dla mojej nagrywarki. Co ciekawe próbowałem nagrać tę płytę na identycznym laptopie od brata i błąd występował ten sam.
Komputer- Asus R556L, Windows 8. Nagrywarka HL-DT-ST DVDRAM GUC0N (sprawdzone w Nero Info Tool). Jeśli opisałem coś niejasno to postaram się dopisać później, a teraz proszę o jakieś rady z Waszej strony.
Pozdrawiam :) 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, polecam nagarac jakiekolwiek inne dane na twoim sprzecie.. wowczas bedziesz mial pewnosc ze naped jest sprawny,
oczywiscie warto wrzucic tez jakakolwiek inna plyte i sprawdzic czy odczytuje ja...

upewnij sie tez ze muzyczka ktora chcesz nagrac...jest w formacie mp3, jesli bedzie np. flac'u konwerter programu do wypalania moze nie potrafic przerobic go na audio

programy ktore warto przetestowac to "ashampo burning studio free" badz "cdburnerxp" sa latwe w obsludze i oczywiscie darmowe:)