Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

 

 

 

Cześć,

mam pewien problem z płynnością w grach, z którym nie mogę sobie poradzić. Na początku wszystko wyglądało na klasyczne problemy ze sprzętem: mimo wysokich FPS (powyżej 60) gry działały mało płynnie, a co gorsza, w losowych momentach pojawiał się czarny ekran. Po takim crashu, po restarcie komputera, nie było dźwięku, a system przestawał wykrywać sterowniki karty graficznej.

 

Podejrzewałem, że problemem jest moja karta (RX 5700 XT), więc wymieniłem ją na GTX 1070 Ti. Od tamtej pory sytuacja jest o wiele lepsza – nie mam już żadnych crashy ani czarnych ekranów, ale problem z płynnością w grach, mimo dobrego poziomu FPS, nadal się utrzymuje. Gry działają lepiej, ale nie jest to jeszcze w pełni zadowalające.

 

Macie jakieś pomysły, co jeszcze może powodować ten problem? Procesor który posiadam to ryzen 5 3600. Będę wdzięczny za każdą sugestię!

 

 

Opublikowano

W jakich grach tak dokładniej występuje ten problem? Może się okazać, że problem wcale nie leżał po stronie GPU, lecz po stronie CPU, tym bardziej, że w nowych grach Ryzen 3600 może nie zapewnić tych 60 i więcej fps.

Opublikowano

@Spl97 W każdej grze występuje mniej lub bardziej, np w Apex legends, days gone, napisałem w poście że chodzi o gry w których mam powyżej 60 fps :), dla przykładu w apexie płynność jest słaba jak spada do jakichś 100 FPS, w days gone przy 80 już jest brak płynności.

Opublikowano

Też obstawiałbym, że procesor nie daje sobie rady.

Może warto przeanalizować generowane klatki jakimś programem np. CapFrameX? Jeśli będziesz chciał to robić to skup się na 1 percentylu klatek. Średnie klatki niewiele mówią o płynności i stabilności rozgrywki.

Generalnie jeśli gry chodzą w wysokich klatkach, ale rozgrywka wydaję się niepłynna to praktycznie zawsze winowajcą jest procesor, który nie jest w stanie przygotowywać non-stop podobnej ilości klatek dla układu graficznego.

Opublikowano

Wykres i poszczególne parametry wyglądają w porządku.

Mówisz, że myszka się dziwnie poruszała. Może coś jest nie tak z myszką? Jak masz jakąś inną to przetestuj. Może coś z portem USB w komputerze nie tak? Warto zmienić port. Trzeba pokombinować.

Mógłbyś jakoś bardziej opisać tą niepłynność? Im więcej informacji tym lepiej, może się na coś jeszcze wpadnie.

Opublikowano

@Kendi Z tą myszką coś na zasadzie inputlaga, hmm jakby to wytłumaczyć, coś jakbyś ruszył np w lewo, a ona dopiero się ciągnęła za tym ruchem, wiesz o co mi chodzi, jakby to że nie jest tak że idealnie w danym momencie jak ruszę myszką w dany punkt to nie jest tak precyzyjnie, ale nie chcę mówić że idealnie trafnie to opisałem bo nie chce wprowadzać w błąd, w fortnite jest to jakieś 95% mniej niż w Apexie. A co do opisania ci tej niepłynności, to szczerze nie wiem konkretnie jak ci to opisać, nie jest to stuttering, tylko po prostu brak płynności, ciężko tu cokolwiek więcej powiedzieć.

Opublikowano

Na pulpicie kursor działa prawidłowo czy też jest tak opóźniony?

Czy mysz jest podłączona kablem do komputera, czy bezprzewodowo?

Czasem się zdarza, że monitor może kiepsko wyświetlać przygotowane klatki przez komputer. Mógłbyś podać model monitora i w jaki sposób łączysz go do komputera? Czy jest to kabel HDMI, DispayPort czy może DVI? Korzystasz z jakiś funkcji synchronizacji klatek (v-sync, g-sync, fast-sync itp.)?

Opublikowano

@Kendi Na pulpicie generalnie jest zdecydowanie lepiej, mysz jest podłączona kablem. Model monitora to ENQ Mobiuz EX240N 23.8" 1920x1080px 165Hz 1 ms. Podłaczony jest przez display port, ale próbowałem równiez hdmi i efekt był jeszcze gorszy, nie korzystam z zadnych funkcji synchronizacji klatek, aczkolwiek probowalem i rowniez nic to nie wniosło, probowalem rowniez rozne czestotliwosci odswiezania.

Opublikowano (edytowane)

@Kendi 

Procesor: AMD Ryzen 5 3600

Pamięć RAM: 16 GB, 2 x 8 GB, Patriot Viper, DDR4

Dysk HDD: TOSHIBA MQ01ABF050

Dysk SSD NVM Express: KPART512GBC2DVT

Zasilacz: OCZ 600MXSP (600w)

System operacyjny: Windows 11, wcześniej Windows 10, problemy występowały w obu systemach

Edytowane przez JądroChoroszczy
Opublikowano

Windows 11 był instalowany na nowo/świeżo czy robiony był upgrade z windows 10?

Pobierz sobie LatencyMon i puść go na kilkanaście/kilkadziesiąt minut korzystając normalnie z komputera i sprawdź jakie opóźnienia maksymalne zarejestruje program. Możesz podesłać screen z zakładki "Main" i "Drivers"

Opublikowano (edytowane)

Wszystko tutaj wygląda zupełnie normalnie.

Bardzo chciałbym Tobie jakoś pomóc, ale póki co wystrzelałem się z pomysłów. Z tych zrzutów wynika, że komputer działa prawidłowo. Ostatnie co mi przychodzi do głowy to możesz poszukać w internecie narzędzia MouseTester w wersji 1.5.3 zrobić test wykonując szybkie okrężne ruchy myszą i zajrzeć do wykresu częstotliwości raportowania myszki w czasie. Na początku i przy końcówce testu często występuje duża wariancja, więc możesz wpisując odpowiednie liczby w polach "Data Point Start" i "Data Point End" tak aby skrócić wykres i zrobić go bardziej czytelnym. Poniżej poglądowy wykres, który ja wykonałem:

obraz.thumb.png.79d6acef3c9279117a693ab4f7fd61c7.png

 

Jeszcze tylko dopytam. Czy kiedykolwiek była jakaś zabawa w rejestrze systemu, albo grzebanie w wierszu poleceń z jakimiś komendami?

Edytowane przez Kendi
Opublikowano

@Kendi Rozumiem sprawdzę ten program o którym wspomniałeś, tak w rejestrze coś tam było robione czasem, ale przed wymianą karty wyrywałem system na czysto itd, potem co prawda też kombinowałem w rejestrze, ale tak jak mówię bez ingerencji w rejestr problem również występował. 

Wgrywałem system na czysto* Sorry literówka.

@KendiNie moge nigdzie znalezc tego programu :/ 

 

  • tomcug zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim, mam zestaw komputerowy, który złożyłem około 5 lat temu. Do tej pory dobrze mi służył z drobnymi wyjątkami, ale ostatnio zaczął odstawać przy nowszych grach i podczas pracy w Unreal Engine i Unity. Czas więc na modernizację sprzętu, ale nie jestem pewien, co najlepiej wymienić, aby uzyskać najlepszy stosunek jakości do ceny. Nie znam się na sprzęcie, dlatego przychodzę do was z prośbą o pomoc. Budżet ok. 3000 zł, wolałbym się zamknąć w tych 3000 zł ale jakby była znaczna różnica w wydajności, a wyjdzie lekko ponad budżet to mimo wszystko wezmę. Poniżej przedstawiam mój obecny zestaw: Procesor: AMD Ryzen 5 3600 AM4 RAM: 16 GB Patriot Viper DDR4 3200 MHz (2x8 GB) + dodatkowe 32 GB IRDM PRO DDR4 3600 MHz (32 GB) Płyta główna: ASRock Fatal1ty B450 GAMING K4 Karta graficzna: Gigabyte Radeon RX 5600 XT Windforce OC 6G Dyski: Kingston SSD M.2 NVMe 500 GB (SA2000M8/500G) Crucial SSD BX500 1 TB SATA3 Zasilacz: Seasonic S12III 500W Bronze Obudowa: SilentiumPC Signum SG1 Główny Monitor: Lenovo Legion Y27F-30 (27", 240 Hz, FHD) Do czego używam komputera? Głównie do gier (najnowsze tytuły AAA, np. Cyberpunk 2077, Baldur’s Gate 3, CoD BO6, PoE2). Tworzenie gier w Unity i Unreal Engine – tu zaczyna brakować wydajności, szczególnie przy większych projektach. Okazjonalnie: programowanie, obróbka grafiki, edycja wideo. Moje cele: Płynność w grach na wysokich ustawieniach z 200+ FPS w grach e-sportowych i przyzwoitym FPS w AAA. Poprawa wydajności w Unreal Engine/Unity, szczególnie przy renderowaniu i pracy z większymi projektami. Modernizacja w granicach rozsądku – nie chcę wymieniać wszystkiego na raz, głównie myślałem nad kartą graficzną, procesorem i płytą główną.
    • @ju-rek Bo Ty chyba ogarniasz. Patrz:     Porównałem to z @Zachy prockiem, u mnie najwyższe napięcie jest niższe niż jego najniższe, to może być powodem, że u mnie Curva kończy się na - 17? W sensie, że on już sam z siebie ma tak niskie napięcia, że po prostu ciężko tu jeszcze cokolwiek zdjąć? 
    • Jeśli chodzi o "co mam obecnie" to:   LG G7 (x2) Huawei Nova 3 Honor View 10 Sony XA2 Motorola G5S Plus (x2) Samsung S6 Edge Samsung S9 (x2) Huawei Mate 20 Pro Samsung Note 10   Muszę się zmobilizować któregoś dnia i powystawiać niektóre w końcu.
    • Dlatego cały czas twierdzę, że coś jest nie tak, bo nawet premierowe wersje tych kart, wypadają dużo lepiej w testach, niż ta kolegi po zmianie pasty na ptm. Zobaczymy jak będzie po kolejnej zmianie. Do autora tematu, jak masz jakąkolwiek pastę pod ręką to zmień dla zasady, powinno być dużo lepiej, ptm połóż na końcu jak już zakupisz.   Pobierz Quake 2 RTX Demo na Steam (najlepszy tester chłodeń na szybko) i daj znać jakie dokładnie tam są temperatury.
    • Projekt jako ciekawostka może i fajny, ale bezsensowny w praktyce. 66 stopni na rdzeniu (hot spot pewnie dodatkowe +7 - 10 stopni) przy poborze ledwo 190 watów na filmie. AIO w formacie jak na filmie (czyli radiator i pompy w obrębie obudowy GPU zawsze będzie gorsze niż powietrze w tym samym rozmiarze. Chłodzenie wodne ma sens tylko jak jest osobny duży radiator który może oddać więcej ciepła niż chłodzenie powietrzem.   Jak ktoś chce maksimum wydajności w minimum przestrzeni to lepiej zrobić jak na filmie:     70 stopni GPU przy ponad 400 watach na GPU i 250 watach na CPU.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...