Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Baldur's Gate 3

 

 

Producent: Larian Studios

Platformy: PC, PS5, XSX

 

Trailer: 

 

 

 

======================================================================================

 

Nie ma jeszcze tematu o BG3, to nadrabiam zaległości, przy okazji patch notes z ostatniej łatki 16.10.2024

 

Cytat

https://store.steampowered.com/news/app/1086940/view/4531275659234923703

 

Hotfix #28 Now Live!

 

Hey everyone,

Another small hotfix for all platforms is coming your way today! Hotfix #28 addresses a few crashes and blockers, integrates a handful of gameplay bug fixes, and resolves some issues with the Mod Manager.

This hotfix also fixes an issue with multiplayer, where some players were getting caught in an enable–disable loop in the Mod Verification Window when trying to disable a mod that the host doesn't have.
 

MODDING

On PS5, the 'Continue' button will now work the same as the 'Load Game' screen in that it won't allow you to start a game if there are any mod issues.

On console, when loading a savegame that has unresolved mod issues, the Mod Verification Window will no longer keep asking you to re-download or uninstall mods when the action has already been taken.

Resolved an issue with mod dependencies not being loaded in the correct order after enabling/disabling some mods.

 

Mod Manager

Fixed the animated downloading bar not appearing in the Mod Verification Window after you click 'Download'.

Fixed the horizontal scrollbar on the Mod Details page not being vertically centred between the arrows that flank it.

Fixed a bug preventing you from opening the Mod Manager on PC when using a controller.

Fixed the button prompts in the Mod Details page not updating correctly when using a controller.

Fixed the filter tags in the Mod Manager not appearing in localised languages and made sure that the English string is shown as a backup in case there's an issue with fetching the translation.

The mod browser scrollbar now resets to the top when you navigate to a previous or next page.

On PS5, the Mod Manager now correctly reports the amount of remaining memory after uninstalling a mod.

Fixed a crash that could occur when changing pages in the Mod Manager.

Fixed clients on a multiplayer game getting caught in an enable–disable loop in the Mod Verification Window when trying to disable a mod that the host doesn't have.

Updated the 'Explicit Content' filter's name to 'Mature Content'.

Updated the name of the Mod Issues window to 'Mod Verification Window' to more accurately reflect what the window is for, and updated its description.


 

GAME

Gameplay

Improved loading times for players with many mods installed.

You can no longer add items to your wares even if they cannot become wares (e.g. pact weapons) by selecting them along with another item that can become a ware. This prevents a trade exploit where you could sell your wares and the bound items would not leave your inventory. Any more of these up your sleeves?

Fixed Honour Mode features, like Legendary Actions, carrying over to non-Honour-Mode games if you'd previously loaded an Honour Mode save.

On PS5, fixed the DualSense lightbar updating colours every single frame of the game when a new user logs in with a new controller.

Resolved an issue with Wyll opting for negative greeting nodes even when he does like you.

Fixed the character models becoming offset in the Trade UI when switching between trade and barter when using a controller.

 

Crashes and Blockers

Fixed a crash when trying to load into a playthrough rather than a particular savegame within that playthrough.

Fixed a crash that could occur when loading a savegame.

On PS5, fixed a potential crash when going full disco on the DualSense lightbar.

 

 

Pozwoliłem sobie odnowić dyskusję, która rozpoczęła się na forum PCLAB, również ze względu na to, że powoli, acz sukcesywnie, od premiery BG3 zmierzam do końca i lubię czasami poczytać relacje innych. Z tego, co się orientuję, zbliżam się do końca aktu II i do wież, czy tam wieży wschodzącego księżyca, bo została mi tylko ta miejscówka i mauzoleum.

 

Gra z początku mnie przytłoczyła swoją wielkością i moim fomo(zbieranie wszystkiego, co się da), dlatego odłożyłem ją "półkę", ale od jakiegoś miesiąca znowu naszła mnie ochota i staram się każdego dnia wygospodarować te parę chwil na rozgrywkę. Mam nadzieję, że kiedyś dotrę do końca patrząc na moje przygody z Divinity OS2, w które gram już ponad 4 lata i nie mogę skończyć(aktualnie połowa Arx). :D 

 

 

 

 

Edytowane przez Gordek
W końcu jest sformatowane poprawnie.
Opublikowano
3 godziny temu, Gordek napisał:

Gra z początku mnie przytłoczyła swoją wielkością i moim fomo(zbieranie wszystkiego, co się da)

Też zbierałem wszystko co popadnie i na pierwszym przejściu miałem skrzynkę "wstydu", gdzie leżały wszystkie unikalne bronie, zbroje etc., których nigdy nie użyłem, ale żal było sprzedać. :E

Każdy odbiera grę inaczej, ale sporo osób miało moment wypalenia na początku aktu III, gdzie po bardzo intensywnym finale poprzedniego aktu lądowało się na dużym obszarze pełnym wszystkiego. Polecam na spokojnie poświęcić parę godzin na zwykłą eksplorację przedmieść, wtedy powinno przejść :)

Opublikowano

O, to identycznie u mnie, stałem u bram 3 aktu i darowałem sobie, niestety nie sądzę żebym jeszcze kiedyś wrocił. Po takim czasie też już pewnie byłoby lepiej zacząć od nowa niż grać na starym sejwie

Opublikowano

Ja też mam problem z ukończeniem tego typu gier. Tzn nawet jak mam fun to przychodzi moment że zaczyna mi się gra dłużyć i jakoś nie mam ochoty włączać. Chyba granie w online produkcje trochę zabiły we mnie chęć grania w single a szkoda bo jest masa produkcji które mi się podobają a które nie ogrywam bo wiem że nawet do połowy nie dotrę. 

Opublikowano

Mnie mocno wymęczyło pierwsze Pillars of Eternity. Jako całokształt. To jest pierwsza gra tego typu - drużynowe crpg, które kupiłem, a które ograłem tylko jeden raz. Z tego względu w sumie olałem kupno dwójki. Niesmak pozostał na długo. 

Opublikowano

Widziałem takie opinie. Tylko cały czas mam te wspomnienia po jedynce, która się dobrze zapowiadała, ale potem mnie męczyła walka i cały ten dziwaczny setting. System walki też jakiś taki mi nie do końca podpasował. Dwójkę w koszyku steam miałem już dwa razy na przestrzeni kilku lat. Ale sobie przypominałem jak męczyłem dokończenie jedynki. Jak mi to cholerstwo uwierało, że odpalał się protokół out z koszyka:E

aUZql5k.png

 

Opublikowano

Integracja modów w grze to był totalnie zajebisty pomysł. Żadnych problemów, gtlichy, bugów, wszystko działa jak należy, wszystko za jednym kliknięciem.

Zarezerwuję sobie zdecydowanie czas w przyszłym roku na rozgrywkę customowym Dark Urge, oczywiście złol totalny, żeby dołączył ten zły kompan i przy okazji opcja romansowa; Astarion i Laezel będą happy bo lubią ciemną stronę mocy, Shadowheart totalnie sponiewieram i zniszczę jako człowieka; wiem, że 2 osoby odejdą ale nic na to nie poradzę, bo oni w życiu nie pogodzą się z moimi wyborami :) 

Opublikowano
W dniu 3.11.2024 o 21:31, Asag napisał(a):

Ja też mam problem z ukończeniem tego typu gier. Tzn nawet jak mam fun to przychodzi moment że zaczyna mi się gra dłużyć i jakoś nie mam ochoty włączać. Chyba granie w online produkcje trochę zabiły we mnie chęć grania w single a szkoda bo jest masa produkcji które mi się podobają a które nie ogrywam bo wiem że nawet do połowy nie dotrę. 

Niektóre gry są po prostu za długie, żeby utrzymać uwagę gracza na taki czas. Myślę że 20-40h spokojnie można przejść, ale wiele gier ma różne wypełniacze, które wydłużają je do nawet +100h. W BG3 jest jeszcze o tyle dobrze, że pod względem zawartości, ta gra wypada całkiem nieźle. Nie przychodzą mi do głowy żadne wypełniacze, nawet poboczne zadania były ciekawe.

 

Ja przeszedłem pierwszy raz bez problemu, ale z powrotem jest już trochę gorzej. Sama gra mi się bardzo podoba, ale trudno wkręcić mi się w mechaniki D&D 5e. Po prostu nie przepadam za 5e, a grałem zarówno w wersji papierowej ze znajomymi, jak i w BG3. Zdecydowanie wolałem starsze wersje D&D i aktywną pauzę np. z Neverwinter Nights. I NWN przeszedłem naprawdę wiele razy, mimo że tam kampania (w jedynce) nie ma nawet podejścia do tej z BG3.

Opublikowano

Myślałem, że po ponad roku  od premiery gra już będzie wystarczająco połatana, a tak straciłem sporo czasu żeby potem dzięki youtube  dowiedzieć się, że podczas mojej rozgrywki gdzieś na regałach zagubiła się :Eksiążka, dzięki której zdobędę włócznię nocy.

Opublikowano

Ja tam się nie dziwię bo gra zebrała "wszystkie" możliwe nagrody i ma niezwykle pozytywne oceny. Poza tym się przy takiej cenie sprzedaje to co mają obniżać :E

Plus jak wyżej, nowsze gry Lariana trzymają cenę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • A ktoś mówi, że nie jest? Jest po prostu za mało lepiej jak na taką różnicę w cenie. PS4 Pro to był faktyczny przeskok i chyba każdy liczył na coś podobnego a dostał w zasadzie 2x mniej. 
    • Od ~dziewięciu lat używam jednej myszy (egzemplarz / sztuka) i siła przyzwyczajenia jest za duża. Na tyle, że po paru podejściach do jej zmiany (włącznie z jej następcami) kupiłem na Allegro zapasową sztukę, która się pojawiła (model od dobrych paru lat nie jest oferowany). To już chyba ten etap ulubionego palnika na płycie...
    • Niestety nie wiem, bo nigdy nie używałem Fortecta.   Co do Malwarebytes, to tylko wyłącz ochronę w czasie rzeczywistym:   https://support.malwarebytes.com/hc/en-us/articles/360038517794-Enable-or-disable-Protection-settings-on-Malwarebytes-for-Android-v3   Ta ochrona i tak przestanie działać po 14 dniach, o ile nie kupisz licencji.
    • Brak kartki z nickiem z forum, proszę uzupełnić albo kosz.
    • Przypisanie klawiszy szwankuje pewnie dlatego że sporo jest przypisana z marszu do odpowiednich i tu dla przykładupodam latarkę. Pewnie jest pod L ale jest możliwość jej przypisania i daję ją na na strzałkę w górę, a i owszem działa pod tym klawiszem ale jak wejdę w koło broni. Drugi przykład pod klawiszem numeryka 5 mam cofanie się ale jakimś cudem (nie ma alternatywnego przypisania na inny klawisz) potrafi mi zacząć patrzeć w górę  Czyli taki port z konsoli gdzie jak zauważyłem jeden przycisk pada może za dwie funkcje odpowiadać lecz na pc nie ma możliwości jego zmiany. Ktoś pisał o drabinie, w normalnej grze bym przyciskiem naprzód wchodził i wstecz schodził ale nie tu , tu trzeba użyć W i S. To samo z szybkim dostępem. Właśnie na to sterowanie jak na razie gra wydaje mi się nie grywalna przynajmniej dla mnie. O ile sobie przypominam w Cyberpunku było podobnie zanim coś tam naprawili i tam edytowałem jakiś plik ustawień ręcznie aby przypisania zmienić, może tu się też tak da.
  • Aktywni użytkownicy

    1. 1
      Jaycob
      Jaycob
      192
    2. 2
    3. 3
      Kelam
      Kelam
      165
    4. 4
      azgan
      azgan
      165
    5. 5
      Camis
      Camis
      162
×
×
  • Dodaj nową pozycję...