Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

3400x1440 , detale tak jak pisałem Wysokie/Średnie. gra jest na Unity

W innych jest podobnie , spadają kl/s , jak ustawie limit na 120 to spadają co chwile do 116/117 , jak ustawie na 60 to spadaja do 56/57

 

Update:

Poskładałem wszystko , 9800x3d , B650 , 32 Gb Ram CL30 6000 nowy W11 , nowy BIOS i sterwoniki chipsetu i niestety dalej mam ten stuttering w tych samych grach. Wychodzi na to że albo te gry sa tak źle zoptymalizowane , albo zostaje mi jeszcze wymina dysku M2 (nie pokazuje żadnych błędów w Crystal Disk) , albo zasilacz (8 miesięczny)

W 3dmark niby wszystko ok image.thumb.png.8b1f83c738c4e40a9131bea7b4f08d58.pngale co z tego , jak dalej nie moge cieszyć się graniem. Wydałem nie potrzebnie kase 

Edytowane przez boban666
Opublikowano

To temat rzeka. Co inna osoba to inna rada, a prawda jest taka, że żeby być pewnym co zmienić w sprzęcie to jedynie metodą prób i błędów czyli odpalamy daną grę w idealnie odwzorowanych IDENTYCZNYCH warunkach - sprzęt, OS, aktualizacje te same, gra w tej samej wersji i identyczna lokacja i wymieniamy np procek, który głównie za to odpowiada i wtedy wiemy.

 

Każde inne porównywanie mija się z celem bo jakakolwiek zmienna już może powodować inne wyniki. Miałem przycinki w Fernbusie. Rok temu na 2 godz. to z 3 razy. Po ostatnich update gry nie ma żadnej. Podobnie w TSW5. Sprzęt cały czas ten sam.

 

Zmieniłem procka z i3 na i5 i odpaliłem na tej samej GPU dokładnie tą samą sekwencję lotu w MFSF 2020 i była różnica. Ale już to samo w ww grach nie przyniosło żadnego rezultatu. Szczególnie w TSW (wtedy3) gdzie zmiana procka nic nie dała.

 

Temat rzeka... Jeden powie zmień CPU. Inny - zmień GPU. Jeszcze inny - RAM albo HDD :) I każdy jednocześnie będzie miał rację i będzie się mylił...

Opublikowano (edytowane)

Jak dla mnie to w AC2 wszystko wygląda ok. Nie bardzo widzę do czego jest się tam przyczepić. Normalne, że gdzieś tam fpsy sobie trochę spadną bo to zależy co grafika aktualnie wyświetla. Tam gdzie jest mniej do zrobienia masz 240fpsów, jak trzeba wyświetlić więcej to spadnie sobie do 170. Ale to ciągle jest 170 fpsów czyli bardzo płynnie. Monitor masz z GSynciem? Jeśli tak to ustaw limit fpsów o 3 klatki mniej niż ma zakres GSync

https://blurbusters.com/gsync/gsync101-input-lag-tests-and-settings/14/

Edytowane przez MadDog
Opublikowano

Tak monitor z Gsync , tylko że bez tego "chipa" , jest tylko napisane Gsync Compatybile. Ja mam od zasze te 3 kl/s mniej niż odświerzanie monitora , ale w tym linku jest pare rozwiązań których jeszcze nie próbowałem.

Opublikowano

Dalej się z tym bujam , niestety po podpięciu PC pod TV jest to samo. Nie wiem , może jakiś przewrażliwony jestem  , bo jak czytam tutaj to nie każdy widzi na moich filmikach ten stutter , a jednak ja go widzę i mocno mnie irytuje. Pobawiłem się tymi ustawieniami Gsync , nic to nie dało. Zeby choćby zbicie detali w grze spowodowało że ten stutter się straci , ale on jest dalej , nawet jak zbije klatki z 163 na 60 😭.

Opublikowano (edytowane)

Takie tematy pojawiały się cyklicznie na PClab i niestety nigdy nie udało się znaleźć rozwiązania bez zmiany konfiguracji (a i to zawsze nie pomagało).

 

Trzeba też dodać, że w wielu grach "traversal stutter" jest bez względu na konfigurację. Koszt braku napisu "loading" przy dogrywaniu masy wielokątków i wysokiej rozdzielczości tekstur w locie oraz kiepskiej optymalizacji streamingu danych przez twórców. 

 

Edytowane przez Tankietka
Opublikowano

No właśnie coraz bardziej skłaniam się ku temu , że właśnie te gry w które gram korzystają z kiepskich silników UE i Unity. Z kolei Raceroom jest na DX9. Gdzieś kiedyś czytałem wywiad z CEO od Kunos Simulazioni , że UE średnio nadaje się to tego typu gier i ze AC Evo będzie już na ich autorskim silniku. Masa ludzi ma tez problem z stutterem w EA WRC , które też jest na UE , a na necie jest setki watkow gdzie ludzie opisuja problemy z UE i Unity. Ale broni nie skladam 😁

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Niestety , dalej się nie uporałem z tym stutteringiem , czy micro stutteringiem. Próbowałem nawet pobawić się z tym stanby , czyszczeniem pamięci , niestety bez rezultatu. Szkoda ze nie mam jakiejś innej karty graficznej , bo na razie po wymianie procesora , płyty i ramu , problem nadal występuje.Chyba że te gry w które gram , nie ogarniają AMD 😁

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Temat nie stary więc podpinam się do tematu. Od 4 miesięcy z tym walczę, czasem jest lepiej ale w większości przypadków stuttering, micro stuttering. Jak stoisz postacią i się nie ruszasz to regularnie co parę sekund skok drop fps i frametime. Mój sprzęt MSI z790 tomahawk wifi + RTX 4070 + 32GB viper venom. dyski m2 i HDD ale system na m2 i gry na m2 osobno oczywiście. pomaga jedynie ustawienie limitu fps np grasz na 80fps to ustaw limit na 70-75fps. Dodam że nie znalazłem źródła problemy, a próbowałem naprawdę tyle rzeczy że szok. Posiadałem procesor i5 9600k i razem rtx 4070 wszystko było ok oprócz bottlnecka. Po zmianie platformy z tym samym rtxem zaczęły się przycinania i tak walczę po dziś dzień. Wczoraj np w grze włączyłem nVidia reflex z on na on+boost i było jeszcze gorzej, po zmianie ustawień spowrotem na reflex on problem ustąpił. Dzisiaj to samo próbowałem zrobić ale nic nie pomagało jakby miało jakiś swój kaprys... próbowałem też ustawień w panelu sterowania z trybem niskich opóźnień też nic. Bo ogolnie mam wrażenie że gdzieś rozjeżdża się synchronizacja framerate z frametime. Może wina leży po stronie kabla Display port, będzie miał już z 8 lat. Może coś w monitorze się wysypało... gigabyte 1440p 165hz. Posiada on amd freesync ale jakoś zgodny jest z g-sync nie wiem jak XD. Bios, stery wszystko aktualne... może jakieś funkcje bios windows że sobą kolidują nie wiem sam już gdzie szukać....

Edytowane przez Pawcio88
dodanie wątku
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Temat był o zwiększaniu PL na modelu 5070ti. Po co kolejny raz pucujesz się ze swoim hipermaster 5080 ?. Czy musisz wszędzie porównania kart opierać na swoim 5080 ? 
    • CHGW rozumiem, ale CHGH?   
    • https://allegro.pl/oferta/termopad-honeywell-ptm7950-30x30-mm-0-25-mm-narzedzia-100-oryginal-17434599816   Do tego GPU 30x30 powinien starczyć. Potrzeba większych to są inne warianty do wyboru. Ewentualnie zestawy 2x 30x30 lub 2x 40x40. 80x80 skończyły się na dniach będą paczki.
    • Mowa o dwóch różnych rzeczach - ogólnie wszystko się zgadza - oczywiście wszystkie wartości będę miał wyższe (chyba, że faktycznie miałbym coś walnięte), w tym te najniższe, co nie znaczy, że raz czy dwa na mecz albo raz na dwa mecze, nie poleci znacznie poniżej 0.1%. To jest uwzględnione w całości i ogólne cyferki się zgadzają… a rzeczywiste wrażenia z gry z negatywnych rzeczy uwzględnią właśnie ten jeden czy dwa momenty, kiedy dropi do takiego poziomu. Tego też właśnie praktycznie nie widać specjalnie nigdzie poza wykresami.  Także wszystko się zgadza, tylko Ty mówisz o dropach jako minimalnym fps, ja o tych dropach, które najbardziej można odczuć w negatywny sposób, ale nie są uwzględnione w minimalnym, czy nawet 0.1 - w sumie są, tylko rozbite na całość i nawet 0.1 nie jest dla takich przypadków miarodajne, bo co innego, jak 0.1 jest 120, z najniższym 110 występującym często, a co innego kiedy jest 120, a w tym parę razy 60.  Najważniejsze zawsze i tak jest co widzisz na monitorze i racja - można zwykle bazować na minimalnym czy nawet 1%low. Tylko te jednorazowe spadki poniżej 0.1% przeszkadzają bardziej niż 10% niższy średni fps… przynajmniej w tego typu gierkach, w jakimś Indianie czy Mafii - bez większego znaczenia.     
    • Jakie z czapy to sa same top GPU, tymbardziej że 5070Ti sprzedaje sie wiecej wiec maja wieksze szanse na lepszy wynik. Ten top wynik to gosciu z overclock tam ma na wodzie z wielka chłodznica Average temperature 41 °C kupił pare sztuk i wybrał najwydajniejsza.  Wynik 100, to te samo taktowanie podczas testu 3292Mhz dla 5070Ti i 5080. Roznice masz 7835 vs 10284 31%.  Jezeli chodzi o wynik default 5080FE to jest od 8200 do 8300 tak mniej wiecej. Asus prime 5070TI ma 6850-6950 czyli jest 20%. Nie ma modelu 5070Ti FE wiec zwykly poczciwy Asus prime ma tyle. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...