boban666 17 Opublikowano 17 Listopada Autor Opublikowano 17 Listopada NIe mam raiser w BIOS mam ustawione 4.0x16 Pcie
Karro 59 Opublikowano 17 Listopada Opublikowano 17 Listopada Ja tam idze 54 i 46 fps na screnach wiec stutering bedzie
boban666 17 Opublikowano 17 Listopada Autor Opublikowano 17 Listopada Ten screen był zrobiony właśnie podczas tego stuttru bo taka była prośba
Karro 59 Opublikowano 17 Listopada Opublikowano 17 Listopada Pisze na 1 gpu load 100 procent wiec i wiecej fps nie bedzie
boban666 17 Opublikowano 17 Listopada Autor Opublikowano 17 Listopada (edytowane) Czyli chyba miałem racje , że nie wycisne z tej gry już więcej na 4080 s ? I to nie jest na ustawieniach Ultra tylko High z małymi poprawkami Edytowane 17 Listopada przez boban666
Karro 59 Opublikowano 17 Listopada Opublikowano 17 Listopada 3 minuty temu, boban666 napisał(a): Czyli chyba miałem racje , że nie wycisne z tej gry już więcej na 4080 s ? Nie wiem bo nie znam szczegółów co to za gra i detale rozdzielczość
boban666 17 Opublikowano 17 Listopada Autor Opublikowano 17 Listopada (edytowane) 3400x1440 , detale tak jak pisałem Wysokie/Średnie. gra jest na Unity W innych jest podobnie , spadają kl/s , jak ustawie limit na 120 to spadają co chwile do 116/117 , jak ustawie na 60 to spadaja do 56/57 Update: Poskładałem wszystko , 9800x3d , B650 , 32 Gb Ram CL30 6000 nowy W11 , nowy BIOS i sterwoniki chipsetu i niestety dalej mam ten stuttering w tych samych grach. Wychodzi na to że albo te gry sa tak źle zoptymalizowane , albo zostaje mi jeszcze wymina dysku M2 (nie pokazuje żadnych błędów w Crystal Disk) , albo zasilacz (8 miesięczny) W 3dmark niby wszystko ok ale co z tego , jak dalej nie moge cieszyć się graniem. Wydałem nie potrzebnie kase Edytowane Poniedziałek o 18:33 przez boban666
Fenrir_14 57 Opublikowano Poniedziałek o 18:59 Opublikowano Poniedziałek o 18:59 Możesz sobie przez Afterburnera przy pomocy HWinFo zrobić podgląd na napięcia zasilacza i sprawdzić czy stabilnie podaje. Stosujesz jakieś adaptery albo przejściówki kabli zasilających ?
boban666 17 Opublikowano Poniedziałek o 19:01 Autor Opublikowano Poniedziałek o 19:01 (edytowane) Nie mam zadnych adapterów , napięcia stabline , kilka postów wyżej jest filmik , gdzie widać napięcia Edytowane Poniedziałek o 19:01 przez boban666
hubio 64 Opublikowano Poniedziałek o 19:09 Opublikowano Poniedziałek o 19:09 To temat rzeka. Co inna osoba to inna rada, a prawda jest taka, że żeby być pewnym co zmienić w sprzęcie to jedynie metodą prób i błędów czyli odpalamy daną grę w idealnie odwzorowanych IDENTYCZNYCH warunkach - sprzęt, OS, aktualizacje te same, gra w tej samej wersji i identyczna lokacja i wymieniamy np procek, który głównie za to odpowiada i wtedy wiemy. Każde inne porównywanie mija się z celem bo jakakolwiek zmienna już może powodować inne wyniki. Miałem przycinki w Fernbusie. Rok temu na 2 godz. to z 3 razy. Po ostatnich update gry nie ma żadnej. Podobnie w TSW5. Sprzęt cały czas ten sam. Zmieniłem procka z i3 na i5 i odpaliłem na tej samej GPU dokładnie tą samą sekwencję lotu w MFSF 2020 i była różnica. Ale już to samo w ww grach nie przyniosło żadnego rezultatu. Szczególnie w TSW (wtedy3) gdzie zmiana procka nic nie dała. Temat rzeka... Jeden powie zmień CPU. Inny - zmień GPU. Jeszcze inny - RAM albo HDD I każdy jednocześnie będzie miał rację i będzie się mylił...
Fenrir_14 57 Opublikowano Poniedziałek o 19:11 Opublikowano Poniedziałek o 19:11 Na filmiku nie ma poboru W przez GPU jak i cały system. Możesz spróbować to załączyć i sprawdzić czy nie ma jakichś drastycznych spadków. Podgląd zdarzeń w systemie sprawdzałeś pod kątem błędów/krytyków ?
boban666 17 Opublikowano Poniedziałek o 19:18 Autor Opublikowano Poniedziałek o 19:18 W zdarzeniach sprzętowych jest czysto
Fenrir_14 57 Opublikowano Poniedziałek o 19:30 Opublikowano Poniedziałek o 19:30 A jak zakładki Aplikacja / System ?
boban666 17 Opublikowano Poniedziałek o 19:50 Autor Opublikowano Poniedziałek o 19:50 (edytowane) Napięcia skaczą , ale bardzo minimalnie Edytowane Poniedziałek o 19:57 przez boban666
Doamdor 146 Opublikowano Poniedziałek o 21:53 Opublikowano Poniedziałek o 21:53 U innych też są takie problemy w tych grach?
boban666 17 Opublikowano Wtorek o 05:13 Autor Opublikowano Wtorek o 05:13 No właśnie nie , dlatego tak drąże ten temat 😁
areq 0 Opublikowano Wtorek o 05:40 Opublikowano Wtorek o 05:40 podmień sobie monitor na test i sprawdź, dyski wykluczyłeś przecież wcześniej. Zasilacz można w occt sprawdzić dość łatwo.
boban666 17 Opublikowano Wtorek o 12:21 Autor Opublikowano Wtorek o 12:21 Z tym monitorem może coś być na rzeczy , musze podpiąć kompa pod TV i zobacze.
MadDog 19 Opublikowano Wtorek o 19:49 Opublikowano Wtorek o 19:49 (edytowane) Jak dla mnie to w AC2 wszystko wygląda ok. Nie bardzo widzę do czego jest się tam przyczepić. Normalne, że gdzieś tam fpsy sobie trochę spadną bo to zależy co grafika aktualnie wyświetla. Tam gdzie jest mniej do zrobienia masz 240fpsów, jak trzeba wyświetlić więcej to spadnie sobie do 170. Ale to ciągle jest 170 fpsów czyli bardzo płynnie. Monitor masz z GSynciem? Jeśli tak to ustaw limit fpsów o 3 klatki mniej niż ma zakres GSync https://blurbusters.com/gsync/gsync101-input-lag-tests-and-settings/14/ Edytowane Wtorek o 19:55 przez MadDog
boban666 17 Opublikowano Środa o 16:39 Autor Opublikowano Środa o 16:39 Tak monitor z Gsync , tylko że bez tego "chipa" , jest tylko napisane Gsync Compatybile. Ja mam od zasze te 3 kl/s mniej niż odświerzanie monitora , ale w tym linku jest pare rozwiązań których jeszcze nie próbowałem.
boban666 17 Opublikowano 19 godzin temu Autor Opublikowano 19 godzin temu Dalej się z tym bujam , niestety po podpięciu PC pod TV jest to samo. Nie wiem , może jakiś przewrażliwony jestem , bo jak czytam tutaj to nie każdy widzi na moich filmikach ten stutter , a jednak ja go widzę i mocno mnie irytuje. Pobawiłem się tymi ustawieniami Gsync , nic to nie dało. Zeby choćby zbicie detali w grze spowodowało że ten stutter się straci , ale on jest dalej , nawet jak zbije klatki z 163 na 60 😭.
Tankietka 16 Opublikowano 15 godzin temu Opublikowano 15 godzin temu (edytowane) Takie tematy pojawiały się cyklicznie na PClab i niestety nigdy nie udało się znaleźć rozwiązania bez zmiany konfiguracji (a i to zawsze nie pomagało). Trzeba też dodać, że w wielu grach "traversal stutter" jest bez względu na konfigurację. Koszt braku napisu "loading" przy dogrywaniu masy wielokątków i wysokiej rozdzielczości tekstur w locie oraz kiepskiej optymalizacji streamingu danych przez twórców. Edytowane 15 godzin temu przez Tankietka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się