Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czyli w sumie wymieniłeś wszystko 😅.  To ja już nie wiem co jest grane. W wątku zbiorczym o AMD ktoś wrzucił screen z fortnite i tak spadków FPS w ogóle nie ma, a u mnie jak widzisz wyżej. W wolnej chwili może też sprawdź poprzez capframex. Jak już gra się włączy i ruszasz to wtedy f11 i zacznie nagrywać. Przed wyjściem do menu f11. Wtedy porównamy wyniki😉

Opublikowano (edytowane)

Wieczorem jak wroce z roboty i odbębnie wigilie , to siąde do kompa i zobacze u mnie. Te zasilacze wymianiełem właśnie w związku z stutteringiem 😁

2 godziny temu, Dziarson napisał(a):

Moim zdaniem problem z tymi ścinami to problem asrocka .

Ja nie mam Asrocka. Mam MSI 😁. Ale w spoczynku nie zbija mi zegarów , w CB23 , mam 73 stopnie , chlodzenie Fera 5

Edytowane przez boban666
Opublikowano

@Dziarsontylko w grze są jakby częściej i bardziej cykliczne. Lepiej jest jeśli się już mapa wczyta i jestem w tym samym miejscu drugi raz. Może gdyby się dało wrócić do starszej wersji biosu bezpiecznie to bym sprawdził tylko nie wiem jak i czy w ogóle jest to możliwe. 

Opublikowano

Wykresy niby nie wyglądają jakoś tragicznie, ale te 3 skoki były doskonale widoczne i ścina cały czas. Już szczerze mówiąc pomysłów brak, ale z pewnością to normalne nie jest. Co najgorsze to bywa lepiej czasami... Ja bym serio komuś chętnie zapłacił jeśli tylko mógłby wskazać co jest problemem, ale niestety u mnie w okolicy nikt się za bardzo podjąć nie chce (serwisy chyba tylko z kurzu czyszczą), więc powoli się poddaję ;/ 

Zrzutekranu2024-12-24232200.thumb.png.cbbf3ab0de1d4969541c97beeda258fd.png

Opublikowano (edytowane)

@Adikon jak ustawić ten recording time na wykresie?  Żeby było 300s. Capture time ustawiam 300s. Po zakończeniu nagrywania Smooth pokazuje te 300s ale Recording time pokazuje 20s (wartość domyślna). Rozumiem że im mniejsza amplituda frametime tym lepiej?

Edytowane przez toska78
Opublikowano (edytowane)

@Adikon też ma te piki frametime na 3 nagraniach (2 po 300s i jedno ponad 600s) ale to chyba normalne.  Widziałeś w ogóle gdzieś na necie wykres że nie było tych pików? Stuttering też masz niski. U mnie wynosi kolejno 0,07; 3,46 i 3,64s na tych 3 nagraniach.

Edytowane przez toska78
Opublikowano

@toska78z tym właśnie różnie bywa i zazwyczaj też nie jest idealnie, więc już sam nie wiem czy reszta tego nie widzi czy jak. Tak czy inaczej są ścięcia i z pewnością nie zwariowałem. Grając w jakiegoś CSa czy fortnite to może tak nie przeszkadza, ale ja widzę w WRC czy nawet w tym far cry. Z jednej strony mógłbym coś reklamować, ale nie wiem nawet co, a z drugiej sporo czytałem i niby ciągle jest problem przez bios. Tylko tych teorii jest mnóstwo, a my tracimy nerwy i czas. 

W Aida64 przy teście pamięci i cache latency wynosi u mnie 77,6ns. Mogłoby być mniej, ale ja próbowałem już coś robić z RAMem i kończyłem na resecie biosu. 

Ten furmark mnie zastanawia od samego początku, bo jak włączam 3440x1440 to użycie karty skacze (chyba, że wybiorę Vulkan zamiast openGL). Próbowałem grać w 1080 i jest to samo co w 2k co jeszcze bardziej mnie dziwi, ale też wątpię, że to karta graficzna. Z tego co wiem za renderowanie odpowiada RAM i CPU. Czekam z niecierpliwością na bios od asrocka z poprawką i może dodadzą tę funkcję latency o które sporo osób pisze. Czy to coś pomoże? Ja już serio wątpię w to wszystko 🙃

Opublikowano (edytowane)

@Adikon nie chce w wątku o AMD już śmiecić , ale piszesz tam a spadku tych zegarów od GPU. Ja też już kiedyś o tym pisałem , z tym że u mnie wyglada to tak , jak by ktoś , tak na szybko , na ulamek sekundy wyciągnąl wtyczke , zegary leca na 2700 a po chwili jeebbb spadaja do 450 , no i wtedy scina obraz , czyli mamy stutter. Na pocieszenie mogę ci napisać , że miałem podobnie na 2070s , ale za to na 6800xt tego nie miałem , więc może może to NV coś ma skopane z sterownikami i na chwile obecną w jakiś tam sposób ogarnęliśmy ten stutter od strony BIOS , CPU , a został do opanowania na GPU. Nie wiem , już chyba tak jak ty , szukam na siłe jakiegos ratunku. Aaaaa wczoraj miałem wrzucić swoje wykresy , ale padłem po robocie , więc zrobie to dziś 😁

Aaaa przypomniala mi się jedna rzecz , która może nie poprawila tego stutteringu , ale spowodowala , że wykresy w 3D Mark miałem , mam równiutkie , bo wcześniej miałem je dojść poszarpane. Przy zasilaczu  poprzepinałem wtyczki od PCIe , zeby były tak jak by na jednej linii , bo wcześniej po prostu były wpięte , żeby były. Zmieniłem je i wykresy się poprawiły , no ale stutter dalej jest. Piszesz też to co ja zuważyłem , że na Vulcanie , wogóle nie ma tego stutteringu. Odpal se Raceroom najpierw w D3D np. Brno , ustaw 24 auta i startuj z końca stawki , potem odpal gre na Vulcanie , z tym samym , scenariuszem , będziesz mocno zdzwiony , ja bylem , bo jest zero stutteru , na tym samym scenariuszu. 

Edytowane przez boban666
Opublikowano

Być może na nowych platformach biosy są niedopracowane pod względem obsługi najnowszych CPU i nowsze wersje coś poprawią w tym temacie. U mnie nie ma tego problemu bo najnowszy bios wprowadził oficjalny support win11 i ResizableBar więc musi być.

To są moje 2 najlepsze nagrania (z tych 4 widocznych) jeśli chodzi o wykres frametime w czasie:

 

1wykres.thumb.jpg.31b50126ae5db9ed9a5b06cec6e5b3f2.jpg

 

2wykres.thumb.jpg.60420b5c79b6b5113b9862743785c600.jpg

 

Co różni te 2 nagrania? Drugie było robione przy wyłączonych w UEFI MCE (MultiCore Enhancement), CPU SVID Support, SpeedStep i ASPM.

 

Opublikowano (edytowane)
30 minut temu, boban666 napisał(a):

Aaaa ten Snowrunner nie ma możliwości uruchomienia na Vulcanie

Nie ma, the division 2 czy dying light 2 dawno nie grałem i odinstalowane.

Edytowane przez toska78

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


×
×
  • Dodaj nową pozycję...