Skocz do zawartości

Brak sterownika do WD MY PASSPORT ULTRA 1TB WDBZFP0010BBL


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

 

Od jakiegoś czasu mam problem z bezpiecznym odłączaniem dysku WD MY PASSPORT ULTRA 1TB WDBZFP0010BBL.  Dziś postanowiłem się sprawie przyjrzeć i ją naprawić. Okazało się, że Western digital nie publikuje sterowników - są one tylko dostępne przez kanał aktualizacji Windows... Znalazłszy jakieś instrukcje w necie wszedłem do ustawień i na liście urządzeń znalazłem podłączony dysk. Chciałem go odłączyć przez ustawienia ale jak kliknąłem pojawił się napis błąd sterownika. Wyłączyłem komputer by odłączyć dysk i przy następnej próbie chciałem z podłączonym dyskiem zewnętrznym poszukać aktualizacji. System nic od WD nie znalazł więc znów zajrzałem do "urządzenia" w  ustawieniach a tam pod moim dyskiem podpis o treści "Sterownik jest niedostępny".  Jeśli dobrze rozumiem nie ma sterownika. Dysk leciwy ale rzadko używany, mógłby jeszcze długo posłużyć. Da się jakoś skontaktować z producentem bądź Microsoft i poinformować ich o potrzebie nowego sterownika? Jak sobie z tym problemem ogólnie poradzić?

 

 

sterownik2.png

Edytowane przez Toni
Opublikowano (edytowane)

Mam ten sam dysk przenośny od lat i nigdy nie było problemu z bezpiecznym odłączaniem a mam obecnie win11 24h2 bez dedykowanych sterowników od wd

c41bdf45e9b9f.jpg

 

Jeżeli jednak chcesz spróbować wgrać sterownik producenta to https://megawrzuta.pl/vyeimwio instalator może sprawiać wrażenie że się zawiesił ale po 2-3 minutach powinien ruszyć i zakończyć działanie (wgrałem testowo przed chwilą u siebie).

Edytowane przez Send1N
  • Upvote 1
Opublikowano

Pisał wyżej że przy próbie "wysuń prawym na pasku urządzenie" wyskakuje błąd sterownika, nawet bez sterów producenta na tym windowsowym z 2006r nie powinno być napisu "brak sterownika" w urządzeniach systemowych.

Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, Send1N napisał(a):

Pisał wyżej że przy próbie "wysuń prawym na pasku urządzenie" wyskakuje błąd sterownika, nawet bez sterów producenta na tym windowsowym z 2006r nie powinno być napisu "brak sterownika" w urządzeniach systemowych.

 

ses.png

 

Przez menadżera próbowałem aktualizować i taka odpowiedź:

 

ses2.png

Edytowane przez Toni
Opublikowano (edytowane)

U mnie po instalacji tego co ci wrzuciłem wyżej wygląda tak:

A jak usunę sterownik wygląda tak samo jak u ciebie w menedżerze urządzeń mimo to nie ma problemu z bezpiecznym usuwaniem sprzętu.

 

0d1a7d00dafed.jpg

Edytowane przez Send1N
Opublikowano (edytowane)
1 minutę temu, Send1N napisał(a):

U mnie po instalacji tego co ci wrzuciłem wyżej wygląda tak:

 

Zaraz spróbuję zainstalować sterownik do którego link mi podałeś. Jesteś pewien jego źródła? Najpierw spróbowałem zrobić to oficjalną ścieżką...

Edytowane przez Toni
Opublikowano
1 minutę temu, Send1N napisał(a):

Tak bo nie dość że zainstalowałem go testowo u siebie to jeszcze wrzuciłem go od siebie z dysku.

Takie pytanie... Głupie może.. Ale chciałem wiedzieć. Instalować ten sterownik przy podłączonym dysku czy to obojętne?

Opublikowano (edytowane)
24 minuty temu, Send1N napisał(a):

Przy podłączonym

Zainstalowałem. System widzi sterownik, próbowałem odłączyć i znów wyskoczyło okienko, uruchomiłem ponownie komputer, znów spróbowałem i odłączył.  Ale przy ponownym podłączeniu znów nie chciał odłączyć. Z tym że system już widzi stery i można nacisnąć przycisk usuń w /ustawienia/ urządzenia.

Czy naciśnięcie go ma na celu wymuszenie odłączenia dysku czy usunięcie sterowników? Klikać nie klikać?

 

 

 

 

piup.png

piup2.png

Edytowane przez Toni
Opublikowano (edytowane)
43 minuty temu, Send1N napisał(a):

Ten "przycisk" robi to samo co prawym wysuń na pasku (nie usuwa sterownika)

 

Na czacie piszą troszkę inaczej cytuję:
 

Cytat

tomcug

15 minut(y) temu 

w każdym razie nie jest to odpowiednik bezpiecznego usunięcia pendrive'a czy innej pamięci USB

tomcug

16 minut(y) temu 

nawet, jak się w menedżerze weźmie wyszukiwanie urządzeń

tomcug

16 minut(y) temu 

ale z tą różnicą, że do odłączenia i ponownego podłączenia tego urządzenia do komputera nie zadziała wcale

tomcug

16 minut(y) temu 

to usuwa urządzenie, tak samo jak analogiczna opcja w menedżerze urządzeń

Fakt że na koncie standardowym (nie admin) nie ma przycisku usuń (wyżej - zrzut z admina) w ustawienia/ urządzenia każe mi sądzić że nie jest to odpowiednik wysuń na pasku. W innym wypadku czemu byłoby ukrywać przycisk usuń dla użytkownika standardowego jeśli robi dokładnie to samo co wysuń? 

Edytowane przez Toni
Opublikowano
22 godziny temu, Toni napisał(a):

Ale przy ponownym podłączeniu znów nie chciał odłączyć.

Bo jakiś program ciągle z tego dysku korzysta. Być może nie skończyło się kopiowanie lub jakieś systemowe usługi skanują dysk.

Niestety ale system potrafi przytrzymać dysk, mimo że w zasadzie nic na nim się nie dzieje.

Jak nie próbowałeś, to warto spróbować jeszcze raz. U mnie pod Win10 przeważnie jak za pierwszym razem się nie uda, to za drugim razem już jest ok.

 

Jeżeli odłączenie z paska ma problem, to możesz spróbować z poziomu "Mój komputer".

Prawym na odpowiednim dysku i "wysuń". Może być konieczne potwierdzenie wymuszenia (warto się upewnić, że kopiowanie faktycznie się skończyło). Niestety nie dla wszystkich dysków jest ta opcja dostępna.

 

Kolejna sprawa, to można jeszcze spróbować wyłączyć buforowanie dla tego dysku. Może to zmniejszyć wydajność ale powinno ułatwić odłączanie.

Menedżer urządzeń, prawym na tym dysku, właściwości. W zakładce "zasady" (chyba tak się nazywa) wybrać szybkie usuwanie.

obraz.png.9f3cd1add9aedf32561f635d29856667.png

 

Bardziej hardkorowe sposoby, to przełączenie dysku w tryb "offline" z poziomu zarządzania dyskami lub wyłącznie w menedżerze urządzeń.

 

Inne pomysły, to wypróbowanie innych sterowników kontrolera usb (zobacz co będzie jak wsadzisz w inny port, np. usb2), pozbycie się Intel Rapid Storage.

 

23 godziny temu, Send1N napisał(a):

Pisał wyżej że przy próbie "wysuń prawym na pasku urządzenie" wyskakuje błąd sterownika, nawet bez sterów producenta na tym windowsowym z 2006r nie powinno być napisu "brak sterownika" w urządzeniach systemowych.

Nie doczytałem.

No ja jadę na standardowych MS, chyba że Win10 jakoś bez mojej wiedzy i zgody coś zaciąga z sieci (nie sądzę). Problemów zasadniczo nie mam.

 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Bono_UG napisał(a):

Bo jakiś program ciągle z tego dysku korzysta. Być może nie skończyło się kopiowanie lub jakieś systemowe usługi skanują dysk.

Niestety ale system potrafi przytrzymać dysk, mimo że w zasadzie nic na nim się nie dzieje.

Jak nie próbowałeś, to warto spróbować jeszcze raz. U mnie pod Win10 przeważnie jak za pierwszym razem się nie uda, to za drugim razem już jest ok.

 

Jeżeli odłączenie z paska ma problem, to możesz spróbować z poziomu "Mój komputer".

Prawym na odpowiednim dysku i "wysuń". Może być konieczne potwierdzenie wymuszenia (warto się upewnić, że kopiowanie faktycznie się skończyło). Niestety nie dla wszystkich dysków jest ta opcja dostępna.

 

Kolejna sprawa, to można jeszcze spróbować wyłączyć buforowanie dla tego dysku. Może to zmniejszyć wydajność ale powinno ułatwić odłączanie.

Menedżer urządzeń, prawym na tym dysku, właściwości. W zakładce "zasady" (chyba tak się nazywa) wybrać szybkie usuwanie.

 

Bardziej hardkorowe sposoby, to przełączenie dysku w tryb "offline" z poziomu zarządzania dyskami lub wyłącznie w menedżerze urządzeń.

 

Inne pomysły, to wypróbowanie innych sterowników kontrolera usb (zobacz co będzie jak wsadzisz w inny port, np. usb2), pozbycie się Intel Rapid Storage.

 

Nie doczytałem.

No ja jadę na standardowych MS, chyba że Win10 jakoś bez mojej wiedzy i zgody coś zaciąga z sieci (nie sądzę). Problemów zasadniczo nie mam.

 

Przepraszam, że nie napisałem tutaj w wątku - na czacie podpowiedzieli mi co zrobić, wejść do Podglądu zdarzeń - tam okazało się, że to Bitdefender jest winny.

 

 

 

put.png

Edytowane przez Toni
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Pomogło wyłączenie w Bitdefender IS opcji "Skanuj dyski flash" w ustawieniach w module antywirus. Teraz to odłącza nawet za pierwszą próbą.

Edytowane przez Toni
  • Upvote 1
Opublikowano

Niestety w takich przypadkach trzeba iść na kompromis, albo lepsza ochrona, albo lepsza wydajność.

W miarę możliwości, jak da się ustawić, dobrze zachować skanowanie sektora rozruchowego, autoodtwarzania i na bieżąco przy dostępie do plików. Skan całego nośnika jest zazwyczaj bezcelowy.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
    • Jaki Linuks dla początkujących?Która dystrybucja Linuksa jest najlepsza dla osób początkujących. Czy dla komputera co ma 4 GB pamięci RAM gdyby wybrać Gnome albo KDE to czy wystarczyłoby miejsca w pamięci RAM na uruchomienie przeglądarki internetowej czy lepiej jest wybrać pulpit XFCE albo jeszcze lżejszy. Czy pulpit Cynamon jest lekki czy ciężki. Czy to złe pomysł wybierać lekkie ale mniej znane pulpity jak LXDE. Czy programy w Linuksie są pisane tylko pod konkretną dystrybucję Linuksa czy też pod konkretny pulpit KDE albo Gnome albo XFCE? Ubuntu ma taką polityke że tam muszą być tylko pakiety na darmowej licencji to tam zabraknie kodeków i ma swój rodzaj pakietów to też jest na minus. To że w Google najwięcej stron odnosi się do Ubuntu to nie znaczy że to najlepsza dystrybucja. Rozważam tylko 2 dystrybucje. Linuksa Mint albo Linuksa Debiana i taki pulpit graficzny żeby był jak najlżejszy żeby zostało coś wolnej pamięci RAM ale jednocześnie popularny żeby miał jak najmniej błędów to XFCE wydaje mi się oczywistym wyborem bez względy na to jaką bym wybrał dystrybucję Linuksa. Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana ale Linuks Debian jest dużo czystszym Linuksem od Linuksa Minta i dużo stabilniejszy i ma programy z w wersji ESU z długoterminowym czasem wsparcia na przykład przeglądarka internetowa Firefox. Interesuje mnie taki Linuks żeby był na zasadzie żeby zainstalować i zapomnieć i się z nim nie mordować. Co z tego że Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana jak Linuks Debian ma dużo więcej deweloperów i jest dużo lepiej dopracowany i stabilniejszy i jak coś będzie trudniej zainstalować to można użyć ChataGPT. Sprawdzałem różne Linuksy w wirtualnej maszynie VMWare Worsktation to sporo programów w Linuksie Mincie i tak trzeba ręcznie z konsoli za pomocą ChataGPT zainstalować i Linuks Debian oferuje dodatkowo większą stabilność. Czy da się tak Ustawić Linuksa żeby w czasie uruchamiania systemu nie trzeba było wpisywać hasła i nawet do wchodzenia do panelu sterowania i zarządzania partycjami i żeby systemowa konsola każde polecenia traktowała jako administratora tak jak to jest w Windowsie? Na naukę Linuksa najlepszy jest osobny komputer z przydzielonym całym dyskiem to nie ma takiej obawy że usunie przez pomyłkę Windowsa. Mam zainstalowanego Windowsa 10 22H2 64 bit na dysku talerzowym i tylko 8GB pamięci RAM to jest to do dupy pomysł żeby powolny dysk twardy jeszcze obciążać instalację Linuksa na VMWare Workstation. W takiej własnie konfiguracji Lnuks będzie najbardziej mulił. Czy gdybym zdecydował się na instalacje Linuksa na komputerze z 2003 roku na procesorze 1 rdzeniowym i obsługującym tylko 32 bity to czy lepszym pomysłem jest wybranie ostatniej dystrybucji Linuksa Debiana albo Minta co jeszcze obsługiwała 32 bity czy mniej znanej ale najnowszej co obsługuje 32 bity. Czy na procesorze 1 rdzeniowym muliłby YouTube gdyby na takim komputerze był zainstalowany najlżejszy możliwy graficzny Linuks. Dla Windowsa żeby oglądać bezpośrednio YouTube absolutne minimum to 2 rdzenie i 2 wątki. Czy Linuks nadaje się do codziennego użytku zamiast Windowsa. Czy MacOS jest dużo lepszy od Linuksa i czy Linuks jest tylko dlatego alternatywą dla Windowsa że jest darmowy i nie wymaga specjalnych komputerów i czy gdyby wszyscy ludzie byli bogaci to gdyby zrezygnowali z Windowsa to czy braliby tylko pod uwagę MacaOSa? Czy Linuks jest dla biednych osób i trudny terminal w Linuksie jest za kare że nie chciało się ludziom pracować i zarabiać więcej pieniędzy żeby sobie kupić lepszy komputer do najnowszego Linuksa albo komputer od MacaOSa?
    • Czy dałoby się w laptopie HP 530 8HTF12864HDY-667E1 Mobile Intel Calistoga-GME i945GME wymienić 1-rdzeniowy procesor Intel(R) Celeron(R) M CPU 530 @ 1.73GHz na 2-rdzeniowy procesor Intel Pentium Dual-Core T4200. Znalazłem zapusty laptop PP33L z popękanym i zepsutym monitorem i uszkodzoną płytą główną i 2-rdzeniowym procesorem Intel Pentium Dual-Core T4200 ale mam sprawny laptop HP 530 ale ma tylko 1-rdzeniowy procesor Intel(R) Celeron(R) M CPU 530 @ 1.73GHz i chciałbym ten procesor wymienić na 2-rdzeniowy. Oryginalnie ten laptop miał 1 GB pamięci RAM i wymieniłem RAM na 4 GB. Jaki system operacyjny najlepiej pasowałby do tego laptopa HP 530. Nie wiem jaki model ma płyta głowna z Laptopa PP33L dlatego że nie dało się tego laptopa uruchomić żeby sprawdzić w BIOSie albo w systemie. Spisałem jakieś liczby z płyty głownej tego laptopa CN-OP-132H-48643-8CB-0220-A00 DP/N OP132H BPB8C0020 002219 DA8B70-LanID GX D-VOA 94V-0 2-1 0842 E0EC 909G8222E M47 REV :  D DA0FM7MB8D0 PWB T012G REV : A00 Weźcie pod uwagę że zero to moze być duża litera o i odwrotnie.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...