Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zmieniam starą platformę z 2009 roku, na której śmiga Windows 11. Chcę wykorzystać aktualną licencję i nie wiem jak to najprościej zrobić ? Windows aktywowany kluczem, konto microsoft. W ustawieniach pisze ze system aktywowany za pomocą konta microsoft czy coś takiego. 

 

Instalując na nowym kompie czystą wersję wystarczy podać klucz, który posiadam i w czasie instalacji zalogować się kontem czy trzeba przed instalacją jakoś usunąć starą instalację z konta ms ? 

Opublikowano

Przy zmianie platformy możliwe jest że się system nie aktywuje bo wykryje zmianę sprzętową. Możesz spróbować wpisać wtedy klucz a jak dalej nic to kontakt z MS. Zależy od wersji klucza jaki masz.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Takie pytanko. Posiadam Windows 11, który jest aktywowany przy użyciu licencji cyfrowej. System był aktualizowany z Windows 10. System ( Windows 10 ) to jest wersja BOX. System już na drugiej platformie jest zainstalowany, Pamiętam że miałem problem z przejściem na obecną platformę, bo system nie chciał się aktywować. Musiałem skorzystać z połączenia telefonicznego, gdzie automat mi dyktował ciąg cyfr żeby można było aktywować system na nowej platformie. Rozumiem że teraz jakbym znowu chciał zmienić platformę, to byłby znowu problem z aktywacją? Czy po prostu wystarczyłoby wpisać klucz produktu który jest dostarczany z Windows 10? Mam niby konto Microsoft, ale nie mogę się dostać do niego, bo nie pamiętam hasła. 

Opublikowano
W dniu 23.01.2025 o 14:06, Amp napisał(a):

Przy zmianie platformy możliwe jest że się system nie aktywuje bo wykryje zmianę sprzętową. Możesz spróbować wpisać wtedy klucz a jak dalej nic to kontakt z MS. Zależy od wersji klucza jaki masz.

To było za czasów Win XP i Windows 7 :P 

Opublikowano (edytowane)

Naprawdę? Twierdzisz że nie ma problemu? Żyj z tym dalej a jak się dowiesz czy to aktualizacja z jakiegoś tam systemu czy też jakiego klucza użył i przejrzysz fora to wróć.

Edytowane przez Amp
  • Upvote 1
Opublikowano
33 minuty temu, Amp napisał(a):

Naprawdę? Twierdzisz że nie ma problemu? Żyj z tym dalej a jak się dowiesz czy to aktualizacja z jakiegoś tam systemu czy też jakiego klucza użył i przejrzysz fora to wróć.

Mam 12 letni laptop, na nim Windows 7 był, potem za darmo aktualizacja do W10 i klucz był jako nalepka na spodzie. Laptop był na jednym z pierwszych AMD APU. Teraz AM5 wgrywamy W11, sklepie ten klucz z W10 z laptopa i poszło Plus logowanie i już półtora roku i działa bez najmniejszych problemów, a konto MS to samo co do starego laptopa tyle, że laptop z konta usunięty, a laptop i tak martwy więc nawet nie formatowaniem tamtego SSD bo nie działa nic więc poszedł na elektrownię i. Też się bałem, że będzie problem bo tyle ludzi narzeka w internecie i co 12 lat, a działa, mimo, że klucz stary i jakoś system Microsoftu się nie czepiać.

Opublikowano

Poczytaj na ten temat to się dowiesz więcej a nie pisz (dość nieskładnie zresztą) że nie miałeś problemu nie rozumiejąc czego problem może dotyczyć. Jeszcze raz napiszę aby doprecyzować...przy zmianie platformy ważna jest wersja klucza i czy system był aktualizowany bo niektóre aktualizacje po zmianie sprzętu nie przechodzą bez kontaktu z MS. Cytując moją 1 wypowiedź odniosłeś się do autora tematu który nie określił wersji klucza jaki posiada i czy to nie była aktualizacja do win 11 (platforma 2009 rok) więc napisałem o ewentualnym problemie. A może się odniosłeś do tej nowej wypowiedzi Mario którego mój post się nie dotyczył, ot wszedłeś na stronę przeczytałeś coś z miesiąca wstecz i wypociłeś odpowiedź. Co do postu Mario to mogę napisać że aktualizacja z win 10 jest dalej możliwa i klucz przechodzi a skoro to wersja box to się usuwa kompa z konta i podczas instalacji podaje się ten klucz a powinno działać ale widać po jego doświadczeniach że jednak nie do końca. Tak że wiesz...

Opublikowano
22 godziny temu, EUZEBIUSZ napisał(a):

i już półtora roku

O, to kluczowe, półtora roku, czyli załapałeś się jeszcze na możliwość aktywacji win10/11 kluczem z win7. Tak, nawet ponownej aktywacji. Obecnie wpisanie klucza z win7 do win10/11 nie zadziała, nawet jak miałeś tym kluczem aktywowaną licencję. Logowanie do konta MS może zadziałać, ale na nowym sprzęcie nie musi i wtedy połączenie telefoniczne też może nic nie dać, a jedyną opcją zostanie kupno nowej licencji. Z tym spotykają się niektórzy użytkownicy. Dlaczego jednym działa innym nie? To wie tylko MS.

@MarioDee jak licencję masz do win10, którego uaktualniłeś do win11, to wpisanie klucza powinno zadziałać, tak samo z resztą jak zalogowanie się na konto MS. Gorzej właśnie jakby to był klucz od win7, który został uaktualniony do win10 i win11, bo wtedy niekoniecznie by to zadziałało.

Opublikowano

Mam licencję do Wind 10, bo taką wersję BOX kupiłem. Później zaktualizowałem do Wind 11 już bez podawania klucza. Tak samo format jak robiłem to bez klucza. Miałem też konto Microsoft i tam była przypisana płyta z tego co pamiętam. Tylko że później zmieniłem platformę i już nie chciało mi aktywować Windowsa na nowym sprzęcie. Tak musiałem aktywować jak na załączonym screenie. Teraz w systemie mi widnieje że Windows został aktywowany przy użyciu licencji cyfrowej. Natomiast nie wiem czy przy kolejnej zmianie sprzętu musiałbym ponownie w ten sposób aktywować. Bo na konto Microsoft nie wejdę, bo hasła nie znam. Nie przychodzi mi kod weryfikacyjny na Gmaila i nie wiem jak to rozgryźć. Tam gdy zaznaczam że nie mam dostępu do tych adresów / numerów i podaję inny mail to kod przychodzi, więc problem jest tylko z Gmail, a właśnie na Gmailu mam konto Microsoft :D

Bez tytułu0000.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Być ładnym i się tak oszpecić... nie wiem czym to jest spowodowane, czy faktycznie strzępkiem mózgu czy ogólnym stereotypom że kobieta bez "lifitingu" jest brzydka.
    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...