Skocz do zawartości

BF6  

137 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy planujesz kupić grę?

    • Tak - Preorder
    • Tak - kupuję na premierę
    • Tak - kupuję po premierze
    • Nie - A komu to potrzebne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Eh, gameplay z Battlefielda i zero gameplayu pojazdem :(

 

Fajny next-gen:

image.png.53b48a323694f3f76312249a030fc325.png

 

:E

Jak pisałem, że BF2 jest najlepszy i powinni z niego brać przykład to niekoniecznie o ilość polygonów i jakość tekstur w postaci mi chodziło ;)

 

 

Uwaga w spojlerze  offtop o grach FPP vs. monitory. Proszę nie czytać jak ktoś nie ma ochoty i nie odnosić się w tym wątku, bo zrobi się lawina offtopu. Piszę bo widzę tu pewien typowy problem na tym gameplayu i jest okazja pokazać na przykładzie o co chodzi

Spoiler

Widać typowego "kurczaka" na tym gameplayu

Grający oczywiście ma załączony motion blur i porusza kamerą jak kurczak

Wrzucałem swoje gameplaye z BF4 dekadę temu na innym forum, to mnie pytali "czym ty grasz, padem?", a ja nie rozumiałem o co im chodzi.

Dopiero później zrozumiałem, że chodziło im o to, że poruszam kamerą płynnie, bo u nich wszystkich już był nawyk jaki u gracza się pojawia gdy po prostu inaczej i tak nic nie widzi, więc wybiera ruch-stop-patrzę-ruch-stop-patrzę itd.

Potem tacy ludzie piszą "mam LCD VA i nic mi nie smuży, jesteś głupi!" albo "na co komu więcej niż 120Hz?".

Samo testowanie monitora 480Hz OLED nic nie da, jeśli gracz nie nauczy się z niego korzystać, np. grając bez kurczakowych ruchów kamery. Młodzi mają z tym problem, ale widziałem jakiegoś youtubera w wieku 25 lat, który o tym mówił i wspominał, że zajęło mu tydzień zanim się oduczył tych nawyków. 
Stare dziady jak my będą mieli łatwiej, bo zaczynali granie w gry FPP na kineskopowcach. No chyba, że wtedy grali w 1600x1200 w 2003r. albo mieli low-endowy sprzęt i grali w 40fps. 
Pamiętajcie po zmianie na OLEDy 360Hz+, żeby w grach gdzie macie te 350+fps zwrócić uwagę na ten nawyk i jak najszybciej się go pozbyć. Wyników w grze tym nie poprawicie, ale przyjemność z grania owszem. :) 

 

Edytowane przez VRman
  • Upvote 2
Opublikowano

@VRman Ja bym z chęcią pocisnął w takiego BF2 na nowym silniku. Ta gra jest już tak stara, że jak by jej mechanikę rozgrywki przenieśli 1:1 w połączeniu z nowym silnikiem to takie Army i Squady przestały by istnieć :) Ale to by było dobre.

  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, Kadajo napisał(a):

Czemu to wygląda jak WW3 :hihot:

Szczególnie w oczy kłują te "ludziki" co mają reprezentować żołnierzy na starcie meczu, wygląda to jakby DICE kupiło modele żołnierzy z jakiegoś najtańszego szablonu. :E 

25 minut temu, galakty napisał(a):

Gościu może ma i RTX 5090, ale gra jak bot :E 

Nie w tym rzecz, pierwszy gameplay, w którym widać wszystko od startu gry, po opcje i nareszcie ultra detale. Inne tego typu gameplay'e z testów w necie to jakaś parodia.

Edytowane przez caleb59
Opublikowano
2 minuty temu, caleb59 napisał(a):

Szczególnie w oczy kłują te "ludziki" co mają reprezentować żołnierzy na starcie meczu, wygląda to jakby DICE kupiło modele żołnierzy z jakiegoś najtańszego szablonu. :E 

Dokładnie to samo sobie pomyślałem. Co to za jakieś boty wyglądające jak dzieci. :E

  • Upvote 1
Opublikowano

No ci żołnierze oprócz ekwipunku wyglądają dziwnie, jakby twórcy nie mogli się zdecydować czy to ma być chłop, czy baba i zrobili pośrodku :hihot:

Może do open bety to poprawią. Ale cała reszta wygląda bardzo dobrze.

Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, Tomek_ITH napisał(a):

No ci żołnierze oprócz ekwipunku wyglądają dziwnie, jakby twórcy nie mogli się zdecydować czy to ma być chłop, czy baba i zrobili pośrodku

"masculine = bad". 

Wincyj lasek na polu bitwy. Wincyj "representasją!", Wincyj suchotników w rurkach. No i oczywiście azjatów, bo nie może tak być, żeby biali dominowali w grze.

 

Zaraz mnie tu zagryzą, ale powiem odważnie: mi w ogóle babskie głosy i postacie nie pasują do tej gry. Po prostu wypadają gorzej, nie pasują. Odpalcie sobie BFa z 2005 (wersja PC) i posłuchajcie jak brzmią odzywki. Pasują, brzmią fajniej, lepiej robią klimat. 

 

 

Co do reszty - gra wygląda do bólu nowocześnie w sensie UI. To ogromny minus.

Udźwiękowienie typowo nowoczesne - strzelasz z makaronu, pistolet pluje, a karabin mlaska jakby udźwiękowiono nagraniem wrzucania grochu na patelnię. OK, jeszcze zrozumiem, że to realizm, że inaczej dźwięk by na dłuższą metę męczył, ale dźwięki granatów i wybuchów są tak "niezdrowe" dla uszu jak się tylko da, więc to nie przez to dali takie a nie inne.
Strzelanie powinno bawić dźwiękiem, a przynajmniej powinna być taka opcja, bo wiem, że niektórzy stawiają realizm ponad wszystko. Nic nie stało na przeszkodzie aby dźwięk w meczu online był jednolity dla każdego, ale dźwięk własnego strzelania przecież technicznie bez problemu można zrobić inny lokalnie u gracza, a inny z punktu widzenia ludzi na serwerze.

 

Ale najgorzej z oprawą.

 

BF4 = PS3

BF6 = PS5

 

Widzicie tu choć pół generacji skoku? Bo ja nie. A to są dwie generacje konsol dalej. DWIE!

 

 

Wygląda to po prostu słabo. Miałem nadzieję "no dobra, ale może przynajmniej będzie chodzić bardzo dobrze". Ale tu widać gubienie klatek w nagraniu na 5090. OK, to nagranie. Ale jeśli by było 250fps, to by nawet na nagraniu spadków nie było. Z taką oprawą to powinno mieć stale ponad 400fps na 5090tce. 

 

To może być najlepszy BF od lat. Ale do dobrego BFa ala 2, 3 i 4 będzie daleeeko.

Edytowane przez VRman
Opublikowano

Na razie żaden materiał mnie nie zachęca żeby w to zagrać a co dopiero kupić.

Reveal trailer nie nakręcił nawet grama hype'u.

Te przecieki z bety czy tam alphy pokazują strasznie przeciętny (jak dla mnie) GP. Może to kwestia mapy, ale wszytko jakieś takie bez rozmachu, cały czas się właśnie to słowo nasuwa. Przeciętność.

Az sobie odszukałem jakieś nagrania z alphy 2042 czy przypadkiem tam nie było podobnie i jednak skala większa. Ale to może jest po prostu kwestia mapy. No ale właśnie jak znowu mapy będą z dupy to nic tej grze nie pomoże.

Bo żeby się nie okazało, że ze zbyt dużych map w 2042 poszli w mapy za małe które będą dobre tylko dla piechoty.

Czyli zrobią z BF'a COD'a a pamiętam były takie obawy już na początku produkcji tej gry.

 

 

Odnoszę też wrażenie ze alpha 2042 była bardziej dopracowana.

 

Nie wiem, może jestem zbyt ostrożny po tym jak się dałem wkręcić w 2042.

  • Upvote 2
Opublikowano
39 minut temu, Kadajo napisał(a):

Bo żeby się nie okazało, że ze zbyt dużych map w 2042 poszli w mapy za małe które będą dobre tylko dla piechoty.

No dokładnie.  Same miejskie klimaty gdzie właściwie to bardziej wygląda na deathmatch a nie typowy CQ. Taka walka w zwarciu z poprzednich odsłon. Oby w otwartej becie dali inną mapę gdzie normalnie człowiek pojeździ i polata.

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Zastosują na pewno stary patent, czyli przycięcie mapy pod dany tryb - na tym nowym gameplay'u chłop zaczyna od Dominacji więc automatycznie mapa zostaje przycięta, przejmujesz/bronisz 3 punkty, ta sama mapa w trybie Podboju może być zupełnie innym doświadczeniem. Póki sami nie zagramy to się nie dowiemy ale podzielam zdanie, że póki co prezentuje się to ogólnie średnio/przeciętnie.

Edytowane przez caleb59
  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Kadajo. Ale nie bluźnij! Nie ma czegoś takiego jak za duża mapa w BFie. ;)

Może być za mało graczy czy coś. 

No chyba, że się pojazdem szybszym od czołgu jedzie 10 minut przez mapę, to wtedy tak.  :D

 

PS. Apropo filmiku z BF 2042  - to ma jakieś kolory. Po tym chyba będzie można rozpoznać gameplay z najnowszych batli. Kolorów nie, ma być brudno, szaro i realistycznie. 

I kit, że to tylko gra, a szarość odbiera radość z oglądania fajnych mapek i utrudnia celowanie oraz pogarsza gameplay dając pomoc szmajperom.

W BF2 się na drugim końcu mapy widziało snajpera i waliło do niego z bazooki. I komu to przeszkadzało ja się pytam? ;)

 

Zawołajcie jak wskoczy gameplay z helikopterami, bo jak to będzie wyjątkowo dobre lub wyjątkowo złe to może mi przykryć sporo innych wad/zalet.

 

 

edit:

w BF4 na 2500K @4.6GHz + gtx 760 można było śmiało zamykać v-sync (o ile ktoś chciał grać z input lagiem) na 120Hz (120fps) i potrafiło trzymać na małych mapkach w trybach Deathmatch.

W 2025 powinni tak zrobić grę, żeby na 9800x3d i 4070/9070 potrafiło nie spadać poniżej 400. Jak już grać (czasem, byle nie za często ;) ) w tryby bez pojazdów, to niech to przynajmniej wyciska wszystko co się da z tego trybu.

Ale pewnie na low będzie problem, a do tego nadal będzie fps cap poniżej nawet maxa monitorów 360Hz. 

 

A przecież pierwsze BFy korzystały z nowoczesnego sprzętu poprawnie. Dźwięk przestrzenny (wtedy dostępny za grosze, wszystko analogowo przez mini-jacki) był, support dla monitorów z większą częstotliwością odświeżania był, BF2 był jedną z pierwszych gier w gatunku z bardzo nextgenową oprawą (cienie w czasie rzeczywistym, wykorzystanie pixel shaderów) no i oczywiście wspaniała obsługa EAX dla posiadaczy Sound Blasterów Live! i Audigy.

 

Za takie podejście, że nawet monitorów kupowanych (póki co) głównie do strzelanek online gra nie obsługuje, 20 lat temu developer dostałby opierdziel. To takim supportem powinni reklamować grę, a nie np. ray tracingiem (którego w tym BFie chyba nie ma za dużo i mam nadzieję, że nie jest obowiązkowy - Piszę ogólnie)

 

No w sumie to jak pomyślę co nowoczesnego mogłoby pasować do porządnego batla, to może automatyczne tłumaczenie głosu w squadach, żeby ludzie nie znający anglika mogli współpracować. To by się pozytywnie odbiło na całym gameplayu.

 

Edytowane przez VRman

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...