Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Wszystko się zgadza Vsync podnosi laga do 33ms przy podwójnym buforowaniu przy 60Hz.

Robi się gumka od majtek ;) Dlatego jak pisałem niektórzy tego nie widzą ;)

Teraz sobie wyobraź, że ktoś doda do hybrydy Vsynca :E

Edytowane przez sideband
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, leven napisał(a):

Dziękuję Side za poparcie :lol2:  

 

Zieloni mają swoje upscalery, dllssy i inne cuda na kółkach. Czy, gdybym podłączył  integrę (14600k)  to czy te bajery od zielonych zostają, czy obraz będzie wyświetlany pod sterownik Intela ?

 

EDIT: czy jest możliwe, żeby dodać Igpu do karty w slocie pci-e jako dopalacz ? Side non stop pali :E 

 

 

Wszystko działa, gra nie widzi różnicy między podpięciem monitora do dGPU czy iGPU. Jedyna różnica którą póki co zauważyłem to brak obsługi RTX HDR.

U siebie mam 1080p 75 Hz, nie próbowałem wyższej rozdzielczości ani odświeżania.

Edytowane przez Krisol
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, sideband napisał(a):

Wszystko się zgadza Vsync podnosi laga do 33ms przy podwójnym buforowaniu przy 60Hz.

Robi się gumka od majtek ;) Dlatego jak pisałem niektórzy tego nie widzą ;)

Teraz sobie wyobraź, że ktoś doda do hybrydy Vsynca :E

No ale to się dzieje w 99% przypadków na laptopach właśnie. To często sprzęt dla laików, uruchamia i ma działać. A zatem vsync domyślnie odpalony, lapek w trybie cichym a więc 60hz nawet na prądzie, hybryda i cyk - co to tak laguje? :E laptop na śmieci.

Edytowane przez Qrdello
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 28.09.2025 o 19:37, wamak napisał(a):

Podpiąłem monitor do iGPU, aby zobaczyć różnice. W poborze mocy w idle jest mniej o 3W wg miernika w ścianie. W grze Far Cry 6 z fps zablokowanymi na 72 (mam monitor 75Hz) pod iGPU lag był nieco większy, mniej więcej taki jak przy włączonym VSync. Tearingu nie widziałem, więc GSync działał.

W idle pobór mocy dla RTX spadł z 24 do 14W wg GPU-Z, myślałem, że spadnie niemal do zera.

Z kolei z monitorem podpiętym pod dGPU i po wyłączeniu iGPU w biosie zużycie mocy w idle na mierniku wcale nie spadło.

Ryzen 7700 nigdy nie zejdzie nisko z poborem ze ściany bo to modułowy CPU, na Intelu czy monolitycznym Ryzenie pobór prądu jest o połowę niższy przy niskim obciążeniu. iGPU jest w IOD, które samo pobiera stale 15W przy włączonym EXPO, do tego aktywne połączenie między CCD a IOD (Infinity Fabric) z 10W, zatem wyłączenie iGPU nie ma prawa nic dać jeśli monitor jest podpięty pod dGPU, bo nie ma to praktycznie żadnego wpływu na zużycie mocy przez IOD czy Infinity Fabric.

Edytowane przez Krisol
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Czyli bez obsługi Cross Adapter Scan-Out, spadek wydajności spodziewany. Tak jak pisałem wcześniej, brak spadku wydajności dotyczy tylko Intela gen 11+ albo Ryzena 6000+.

Edytowane przez Krisol
  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)

Tak, CASO wymaga WDDM 3.0/3.1, więc zadziała tylko na W11 w grach z DX11 oraz DX12, dla Intela od premierowej wersji W11, dla AMD od 22H2.

Edytowane przez Krisol
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Nowy test i niespodzianka, w The Last of Us Part I wydajność jest o 12% wyższa kiedy monitor podpięty jest do iGPU. Najprawdopodobniej jest to zasługa dodatkowych 500MB wolnej pamięci VRAM na karcie graficznej. Poniżej zrzuty ekranu, wyniki powtarzalne - testy robione 3 razy, na zasadzie przepięcie kabla -> restart komputera -> uruchomienie gry. Ustawienia ultra, 1080p, DLAA. Zamierzam przetestować jeszcze parę gier, myślę że Hogwarts Legacy, Ratchet & Clank Rift Apart i może Wiedźmin 3.

 

Intel.png

Nvidia.png

Edytowane przez Krisol
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Rift Apart bez różnicy w wydajności, jednak to spodziewane gdyż gra na tym etapie wymaga jakieś 7GB VRAM, ustawienia very high + ray tracing very high, 1080p, DLAA.

 

Intel.png

Nvidia.png

Edytowane przez Krisol
Opublikowano (edytowane)

Ostatni już test, Hogwarts Legacy, ustawienia ultra, RT ultra, frame gen on, DLAA, 1080p - ponownie bez różnicy w wydajności, gdyż alokacja VRAM przez grę na tym etapie to okolice 4.7GB.

Podsumowując, można przyjąć, że w grach które potrzebują więcej niż ~7.5GB VRAM wydajność będzie wyższa jeśli monitor będzie podpięty do iGPU, jeśli potrzebują mniej, będzie taka sama lecz przy założeniu, że system to Windows 11, a procesor to Intel generacji 11 lub nowszy, bądź Ryzen 6000 lub nowszy.

 

Intel.png

Nvidia.png

Edytowane przez Krisol
  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...