Skocz do zawartości

AMD ZEN 5 (SERIA RYZEN 9xxx / SOCKET AM5) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

@NoviAMGwłaśnie teraz to testuję i jest jeszcze gorzej po resecie. Później wyłączyłem integre w biosie...bez zmian. Bez ruszania czegokolwiek z RAMem ustawiłem VDDP na 0,99V to przez chwilę się nie chciał włączyć i musiałem resetować, a jak się włączył to nie było neta jakieś 2 minuty (chyba nic nie spaliłem, bo według biosu vddp może być zbliżone do vddio, które jest ustawione na 1.110V i byle nie było wyższe). 

Teraz wyłączyłem C-states global i df C-states oraz w PBO tak jak na foto. 

Podczas grania komp się zawiesił 🤷, więc coś nie jest stabilne. 🙃 Jedyne co dodatkowo zrobiłem to power down z auto na disabled i SoC uncore OC mode na enabled (myślałem, że coś to da)

Dram performance mode wybrać competitive, aggresive czy tak jak się samo ustawia AMD agesa?

IMG20241224211901.jpg

IMG20241224211909.jpg

17350724921736563000050715568945.jpg

Edytowane przez Adikon
Opublikowano (edytowane)

Wykresy niby nie wyglądają jakoś tragicznie, ale te 3 skoki były doskonale widoczne i ścina cały czas. Już szczerze mówiąc pomysłów brak, ale z pewnością to normalne nie jest. Co najgorsze to bywa lepiej czasami... Ja bym serio komuś chętnie zapłacił jeśli tylko mógłby wskazać co jest problemem, ale niestety u mnie w okolicy nikt się za bardzo podjąć nie chce (serwisy chyba tylko z kurzu czyszczą), więc powoli się poddaję ;/ 

 

Podczas testu furmark kiedy występują zacięcia są też drastyczne spadki użycia GPU. W 3440x1440 użycie około 85 procent, a w 1080 98 plus minus. Nie wiem jak to wszystko dokładnie działa, ale w furmarku to chyba tylko karta graficzna może powodować ścięcia? Czy się mylę?

Jeśli zmienię z openGL na Vulkan to trzyma stabilnie 100 procent i nie zauważyłem zacięć. 

Zrzutekranu2024-12-24232200.thumb.png.010beff7f993e5603579b18531f04cc7.png

Edytowane przez Adikon
Opublikowano

@Dziarson Ale bez jaj. WRC to na premiere był jeden wielki pie*** stutter, a teraz to po prostu stutter :D Tu nie ma nic do rzeczy konfiguracja kompa. To nawet na konsolach stutter ma. WRC to najlepszy przykład jak nie tworzyć gry na Unreal Engine :)

Po premierze do 1 patcha, ja tam miałem stutter co 2-3 sekundy, nie szło ukończyć żadnej trasy. Po x patch, aktualnie jest sporadycznie. Tu nie ma konfiguracji bez stutter. Sprawdzałem to na 14900K, 14900KS, 7950X3D i 9800X3D :)

 

A, sprawdzałem też u kuzyna na i7 13700K, 7800X3D + 4080 :)

Opublikowano
1 minutę temu, Dziarson napisał(a):

czegos za bardzo doszukujemy. 

No ta konkretną gra jest po prostu skopana. Ogólnie patrząc na stutter bym najpierw ignorował wszystko co jest na UE 4 albo 5. Jeśli gra ma stutter i jest na innym silniku to wtedy można dochodzić co i jak. 

Opublikowano (edytowane)

@PiPoLiNiO masz rację, bo ta gra tak jak mówisz od samego początku ma z tym problem (unreal sh^T) , ale stutter występuje we wszystkich grach. To wygląda tak jakby ktoś na ułamek sekundy odciął prąd. WIem, że jesteś ogarnięty gość, więc pewnie odpowiesz. Jeśli problem występuje przy szybszych grach, a na przykład w Far Cry jeśli wczytam się w tym samym miejscu i nie biegam za bardzo, a spokojnie zwiedzam najbliższe już znane tereny to jest git to odpowiedzialny jest za to RAM ( nie karta graficzna)? Niestety nie mam opcji podmiany właśnie, bo chętnie bym to sprawdził, a jak nic się nie zmieni to w przyszłym roku wyślę na gwarancję najwyżej. 

I jeszcze jedno choć wiem, że to sprawa całkowicie indywidualna, ale chociaż chciałbym mieć jakieś wyjściowe parametry. Próbowałem podkręcić RAM, ale niestety nie bardzo też wiem co ruszać, a czego lepiej nie (nie zależy mi też na wygraniu zawodów). Obecnie latency w AIDA64 pokazuje mi 77,6ns. Oczywiście sprawdzałem to zaraz po odpaleniu kompa bez żadnych gier itd. To nie jest za dużo? CL30 6000 1:30. Chyba, że to nie ma wpływu na te ścięcia ;/

I w CPU-Z pokazuje mi 2993 MHz zamiast 3000. Nie wiem czy to normalne...

17351256446576200613211548003869.jpg

Edytowane przez Adikon
Opublikowano
12 minut temu, Adikon napisał(a):

Obecnie latency w AIDA64 pokazuje mi 77,6ns. Oczywiście sprawdzałem to zaraz po odpaleniu kompa bez żadnych gier itd. To nie jest za dużo?

Na agesa a i b, koło 80 się będzie kręci na stock expo. Jak porzeźbisz trefi, trfc i 4 główne timingi, to 65-70 się będziesz kręcić :)

13 minut temu, Adikon napisał(a):

Far Cry jeśli wczytam się w tym samym miejscu i nie biegam za bardzo, a spokojnie zwiedzam najbliższe już znane tereny to jest git to odpowiedzialny jest za to RAM ( nie karta graficzna)?

Ogólnie niestety granie na PC ma to do siebie, że czasami coś zatnie. Jak wróciłem do kompów z konsol po 15 latach to też mnie to irytowało. 

 

Aczkolwiek według tego co piszesz to stutter masz bardzo często, co już jest dziwne. Najłatwiej jak byś ogarnął jakąś kartę na podmianę i sprawdził. 

Opublikowano (edytowane)

Czyli trefi i trfc schodzić niżej też? 

Cl, tRCD, trp, tras to te główne timingi? Czy TRC też ruszać?

@PiPoLiNiOgdzieś mi umknęło pytanie skąd jestem. Łódzkie, niedaleko Bełchatowa. 

Dziwne jest tylko to, że nawet na 1080p czy niższych ustawianiach są takie same dropy i ścięcia. 

Edytowane przez Adikon
Opublikowano

Panowie, znacie jakieś gotowce timingów dla kości dual rank (2x32GB) Hynix A?

Pod np. 6200 CL30 lub coś w tym stylu.

Jakiś czas temu ustabilizowałem expo 6400 CL32, ale wymaga u mnie vSOC 1.28 i zacząłem się zastanawiać czy nie lepiej wyszłoby może 6200 przy ciaśniejszych timingach?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...