Skocz do zawartości

PlayStation 5/5 PRO


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, Kadajo napisał(a):

Tylko jest jeden problem, te wszystkie gry, które oni pokazali to są gry albo stare, albo które były pierwotnie kierowane na zwykle PS5. Bardzo wątpię ze nowe gry w wersjach dla konsoli Pro pozwolą jej utrzymać ciągle 60 FPS, bo ona, tak jak podstawowe PS5 zaraz się zestarzeje, szczególnie że ma to samo CPU.

Sony kłamie mówiąc ze cena nie jest problemem, to dokładnie cena jest problemem i to ze konsola nie ma napędu w zestawie co podnosi tą cenę jeszcze bardziej.

Przypomnijmy tylko ze PS4 Pro w momencie premiery nie dość, że miało napęd to te samą cenę co zwykle PS4 w czasie premiery.

Nie kłamało, sam Prezes tak mówił w domyśle, że nie zależy im na rekordach sprzedaży ponieważ, cena nie problem bo to konsola dla hardcorowych graczy i jak widać oni kupują :faja:

Opublikowano
33 minuty temu, DżonyBi napisał(a):

Digital Foundry zauważa, że uaktualnienie procesora do nowszej generacji prawdopodobnie pomogłoby osiągnąć liczbę klatek na sekundę powyżej 60 FPS, ale wynikający z tego wzrost ceny nie byłby tego wart.

Sony jest obliczone, nie zrobili za dużo przy PRO żeby przy PS6 była jakaś sensowna różnica w wydajności.

Opublikowano

W kwestii ceny to zapominacie o jednej rzeczy czyli o tym jak przez kilka ostatnich lat szalała inflacja i wszystko mocno podrożało, elektronika również. Pro nie mogło kosztować tyle ile poprzednik, ale ceny 3500zł również to nie usprawiedliwia, tutaj zadziałało to samo co przy podzespołach pc - sony skorzystało z okazji i postanowiło więcej zarobić. Bo to, że amd ich liczy za SoC znacznie więcej to jest pewne. Za gpu czy cpu też sobie liczy znacznie więcej niż kilka lat temu i to nie tylko amd, nv czy intel również. Do tego dochodzi brak konkurencji ze strony MS i mamy co mamy. Tanio już było. 

 

PS6 też nie będzie kosztowało 500 dolców, to już nie te czasy, chyba, że będzie to naprawdę słaba konsola. 

  • Like 1
  • Confused 1
Opublikowano (edytowane)

@Kowal_ aha, czyli po obniżce obecnie PS5 Digital może kosztować 1699 zł a TE SAME PS5 Pro Digital tylko z: 

- 1 TB więcej 

- mocniejsze GPU 

MUSI kosztować 3499 zł? :E 
Gdzie się kończy logika, zaczyna się obrona ceny (inflacja) wersji Pro :E 

 

Po prostu dowalili zysk +300% bo nie ma konkurencji (Microsoft Xbox Series). 

Edytowane przez kanon7
Opublikowano (edytowane)

Bądźmy precyzyjni:

+ 2 GB dodatkowej pamięci vram

+ wifi 7

 

Nie piszę już o szybszej pamięci i cpu, bo to OC.

 

Cena PS5 digital to 1999 na ten moment w ceneo. PS5 Pro jest te 30-35% mocniejsze. Co daje cenę na poziomie 2600-2700. Dolicz +1TB za szybki dysk, więcej vram i nowy moduł wifi7. Wychodzi coś w granicy ~3k, więc płacisz 500 zl podatku od nowości. Plus tego taki, ze scalperzy nie zarabiaja. Jak za dużo dla kogoś to niech czeka na obniżki, kupuje zwykłe PS5, xboxa series X lub ulepa PC. Opcji jest dużo. 

Edytowane przez DżonyBi
  • Haha 1
  • Confused 1
  • Upvote 1
Opublikowano
9 godzin temu, Spychcio napisał(a):

Sony jest obliczone, nie zrobili za dużo przy PRO żeby przy PS6 była jakaś sensowna różnica w wydajności.

A co mieli by zrobić?  Gdyby dali inny cpu to równie dobrze mogli by to już nazwać ps6 jak widzisz np tworzenie gier na dwa różne konfigurację cpu? :)

 

 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

@DżonyBi jak chcesz być precyzyjny to ceny na dzisiaj są: 

- PS5 Digital 374 euro 

- PS5 Pro 799 euro 

 

Pro droższe od Slim o 2.13 raza więcej, a różnice pod lupą trzeba szukać. 

 

Te Twoje WiFi 7 to koszt 1.5$ a dodatkowe DDR5 2GB koszt 2$ - nie bądźmy śmieszni. Podatek od jeleni nie wynosi tutaj 500 zł, tylko 1000 zł. 
Microsoft nie wydał Xbox Series X Pro, więc Sony doi kasę od graczy. Plują w twarz a gracze mówią że to deszcz pada. 
Brak napędów na rynku przemilczę :E 

Edytowane przez kanon7
  • Upvote 3
Opublikowano (edytowane)

Gdzie moge kupic w Polsce PS5 digital za polowe i mniej ceny pro?

 

Zapomniales o dysku +1TB.

 

Twoim zdaniem Pro powinno kosztowac 2.5k w dniu premiery. Naprawde smieszny jestes i zyjemy chyba na dwoch roznych planetach.

 

Ale jak tak sie bawimy to ja uwazam, ze pro powinno kosztować 1999zl, tyle co teraz zwykły digital, a na black friday 1999zl + 1zl za naped.

Edytowane przez DżonyBi
Opublikowano (edytowane)

Up a ile tak naprawdę wydałeś na ps pro? Pisałeś że sprzedałeś poprzednia ps5 i dołożyłeś kase.. Czyli realny koszt prosiaka po odsprzedazy starej konsoli ze strata to lekko ponad 4500 i to bez napędu i podstawki - dokładając te ficzery masz cenę blisko 6k..:E

 

Niedługo w trosce o graczy to nawet kabli już nie będą dodawać a ludzie będą się z tego cieszyć  🤣

Edytowane przez dawidoxx
  • Like 1
  • Haha 1
Opublikowano
21 godzin temu, DżonyBi napisał(a):

O konsoli też można tak napisać. Sprzedajesz starą i robisz dokładkę. W moim przypadku 1500zł do Pro. Jak sobie tak patrzę na swoich kuzynów i znajomych to mało kto ma teraz pc-ta w domu. Przeważnie jakiś laptop lub dodatkowo konsola wlasnie za telewizorem. Dla nas PC wydaje sie normalka, ale nie grzeszy on popularnoscia w polskich domach.

Fakt, po sprzedaniu PS5 fat za 1500 zł nowe PS5 PRO kosztowałoby mnie teraz 2000 zł 

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

@dawidoxx

Ja sprzedalem golego slima ze spider manem 2 za 2000. Dokladnie ten zestaw kosztowal mnie 2599 zl w sklepie rok wczesniej. Sprzedalem ze strata 600zl, ale co pogralem przez ten rok to moje. Udalo mi sie tez pare razy sprzedaz gre drozej niz kupilem. Dolozylem 1500 do pro. Podstawka mnie nie interesuje (na ali do kupienia za grosze), bo u mnie konsola lezy. Nie mam cisnienia z napedem, bo na razie koncze gry z ps premium i zaraz wlatuje MFS2024, i Stalker 2 na PC. Licze, ze uda mi sie kupic naped w normalnych pieniadzach po nowym roku. Nie mam z tym cisnienia.

Edytowane przez DżonyBi
  • Confused 1
Opublikowano
8 minut temu, azgan napisał(a):

Fakt, po sprzedaniu PS5 fat za 1500 zł nowe PS5 PRO kosztowałoby mnie teraz 2000 zł 

No ale wydajesz kasę po raz drugi na sprzęt.. uwzględniając stratę po odsprzedazy fata jesteś stratny tysiaka  więc realnie prosiak wychodzi 4500 :E 

 

  • Like 1
  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Co pogral w tym czasie to jego, a moze jeszcze oszczedzil, bo gdyby nie konsola to chodzilby na dyskoteki i wydawal znacznie wiecej niz na gry. Dajcie ludziska spokoj. Ja w dniu zakupu pro wyjalem z portfela 1500 zl, a ile zyskalem czy stracilem w ciagu roku grajac na slim to tego nikt nie policzy. Pare razy udalo mi sie kupic gre w dobrej cenie i sprzedac ja drozej na olx.

 

Edytowane przez DżonyBi
  • Thanks 1
Opublikowano
5 minut temu, Kadajo napisał(a):

A trzeba było po prostu prosiakowi dać generator klatek i byłoby spoko, ale nie, muszą to zachować dla PS6. Pewnie to będzie główny temat tej konsoli :D

Szczerze to jak widzę jak działa ten FG w niektórych tytułach na PC np. w Hogward Legacy to nie wiem czy chciałbym coś takiego widzieć na PlayStation :E. To była pierwsza rzecz jaką wył. bo robiło masakryczną sieczkę z obrazu a lag był wyczuwalny nawet na padzie z wł. NVIDIA Reflex 🤪. Oczywiście nie zawsze tak jest i czasami rzeczywiście działa to super ale tytułów gdzie jest coś nie tak z tym "fiuczerem" naliczyłem też już sporo.

  • Like 1
Opublikowano
4 minuty temu, RTXnietylko4060tiUSER napisał(a):

@azganKwestia dobrej implementacji.

To samo można napisać o PSSR no i później jest jak jest np. w takim Silent Hill 2 Remake 😉. Devsi to leniuszki, problemem nie jest to czy da się to zrobić dobrze tylko to czy zostanie to zrobione dobrze bo do tego musi się jeszcze chcieć :E.

  • Like 1
Opublikowano
1 godzinę temu, kanon7 napisał(a):

@Kowal_ aha, czyli po obniżce obecnie PS5 Digital może kosztować 1699 zł a TE SAME PS5 Pro Digital tylko z: 

- 1 TB więcej 

- mocniejsze GPU 

MUSI kosztować 3499 zł? :E 
Gdzie się kończy logika, zaczyna się obrona ceny (inflacja) wersji Pro :E 

 

Po prostu dowalili zysk +300% bo nie ma konkurencji (Microsoft Xbox Series). 

Ale ja nigdzie nie napisałem, że musi tylko, że co się złożyło na cenę pro. Robisz masło maślane. Porównywać ceny slima do pro nie ma sensu bo tam najdroższa część, czyli SoC to stary trypel klepany od prawie 5 lat w dziesiątkach milionach egzemplarzy, po starych cenach. SoC w pro jest na pewno znacznie droższy w koszcie na sztukę dla Sony. Do tego znacznie mniejsza skala produkcji. 

 

I żeby było jasne, ja niczego nie bronię, ta konsola jest droga, na pewno musieli by dać wyższą cenę względem ps5, ale nie aż tyle, wszystko ponad to jest zwykłą chęcią zarobku, tyle. Finalnie wyszło ile wyszło. Kto chce kupić to kupi, kto nie to nie kupi. Nikt z pistoletem przy głowie nie stoi. 

 

Ja na facie pograłem 3,5 roku sprzedając go 600zł taniej niż kupiłem. Uważam, że to niewielki koszt jak na tyle rozrywki. Dołożyłem do pro i znowu kilka lat pogram za w sumie śmieszne pieniądze.  

  • Like 1
  • Confused 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
    • Jaki Linuks dla początkujących?Która dystrybucja Linuksa jest najlepsza dla osób początkujących. Czy dla komputera co ma 4 GB pamięci RAM gdyby wybrać Gnome albo KDE to czy wystarczyłoby miejsca w pamięci RAM na uruchomienie przeglądarki internetowej czy lepiej jest wybrać pulpit XFCE albo jeszcze lżejszy. Czy pulpit Cynamon jest lekki czy ciężki. Czy to złe pomysł wybierać lekkie ale mniej znane pulpity jak LXDE. Czy programy w Linuksie są pisane tylko pod konkretną dystrybucję Linuksa czy też pod konkretny pulpit KDE albo Gnome albo XFCE? Ubuntu ma taką polityke że tam muszą być tylko pakiety na darmowej licencji to tam zabraknie kodeków i ma swój rodzaj pakietów to też jest na minus. To że w Google najwięcej stron odnosi się do Ubuntu to nie znaczy że to najlepsza dystrybucja. Rozważam tylko 2 dystrybucje. Linuksa Mint albo Linuksa Debiana i taki pulpit graficzny żeby był jak najlżejszy żeby zostało coś wolnej pamięci RAM ale jednocześnie popularny żeby miał jak najmniej błędów to XFCE wydaje mi się oczywistym wyborem bez względy na to jaką bym wybrał dystrybucję Linuksa. Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana ale Linuks Debian jest dużo czystszym Linuksem od Linuksa Minta i dużo stabilniejszy i ma programy z w wersji ESU z długoterminowym czasem wsparcia na przykład przeglądarka internetowa Firefox. Interesuje mnie taki Linuks żeby był na zasadzie żeby zainstalować i zapomnieć i się z nim nie mordować. Co z tego że Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana jak Linuks Debian ma dużo więcej deweloperów i jest dużo lepiej dopracowany i stabilniejszy i jak coś będzie trudniej zainstalować to można użyć ChataGPT. Sprawdzałem różne Linuksy w wirtualnej maszynie VMWare Worsktation to sporo programów w Linuksie Mincie i tak trzeba ręcznie z konsoli za pomocą ChataGPT zainstalować i Linuks Debian oferuje dodatkowo większą stabilność. Czy da się tak Ustawić Linuksa żeby w czasie uruchamiania systemu nie trzeba było wpisywać hasła i nawet do wchodzenia do panelu sterowania i zarządzania partycjami i żeby systemowa konsola każde polecenia traktowała jako administratora tak jak to jest w Windowsie? Na naukę Linuksa najlepszy jest osobny komputer z przydzielonym całym dyskiem to nie ma takiej obawy że usunie przez pomyłkę Windowsa. Mam zainstalowanego Windowsa 10 22H2 64 bit na dysku talerzowym i tylko 8GB pamięci RAM to jest to do dupy pomysł żeby powolny dysk twardy jeszcze obciążać instalację Linuksa na VMWare Workstation. W takiej własnie konfiguracji Lnuks będzie najbardziej mulił. Czy gdybym zdecydował się na instalacje Linuksa na komputerze z 2003 roku na procesorze 1 rdzeniowym i obsługującym tylko 32 bity to czy lepszym pomysłem jest wybranie ostatniej dystrybucji Linuksa Debiana albo Minta co jeszcze obsługiwała 32 bity czy mniej znanej ale najnowszej co obsługuje 32 bity. Czy na procesorze 1 rdzeniowym muliłby YouTube gdyby na takim komputerze był zainstalowany najlżejszy możliwy graficzny Linuks. Dla Windowsa żeby oglądać bezpośrednio YouTube absolutne minimum to 2 rdzenie i 2 wątki. Czy Linuks nadaje się do codziennego użytku zamiast Windowsa. Czy MacOS jest dużo lepszy od Linuksa i czy Linuks jest tylko dlatego alternatywą dla Windowsa że jest darmowy i nie wymaga specjalnych komputerów i czy gdyby wszyscy ludzie byli bogaci to gdyby zrezygnowali z Windowsa to czy braliby tylko pod uwagę MacaOSa? Czy Linuks jest dla biednych osób i trudny terminal w Linuksie jest za kare że nie chciało się ludziom pracować i zarabiać więcej pieniędzy żeby sobie kupić lepszy komputer do najnowszego Linuksa albo komputer od MacaOSa?
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...