Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Nie grałem w Rebirth, bo mimo hajpu jaki miałem, demo zweryfikowało moje zapędy na grę, beznadziejna jakość i działanie gry, nie wiem jak jest teraz po tych patchach czy w ogóle się pojawiły, wersji Pro konsoli to nie kupię, zostaje mi wersja PC ewentualnie zakup pudełka i przeboleć to co zrobili z grą.

Edytowane przez Reddzik
Opublikowano

Final Fantasy VII Remake przeszedłem łącznie trzy razy. Na normalu, na hardzie (przy okazji wbita platyna) oraz na pc ze spolszczeniem.

Będąc mega podjaranym na Rebirth zakupiłem grę w preorderze. Niestety do dzisiaj czeka na skończenie (ps5 pokazuje ukończenie wątku głównego w 57%). Coś mi ewidentnie nie leży ten otwarty świat. Chyba za dużo tego wszystkiego do robienia w porównaniu do Remake.

  • Upvote 1
Opublikowano
41 minut temu, Reddzik napisał(a):

Nie grałem w Rebirth, bo mimo hajpu jaki miałem, demo zweryfikowało moje zapędy na grę, beznadziejna jakość i działanie gry, nie wiem jak jest teraz po tych patchach czy w ogóle się pojawiły, wersji Pro konsoli to nie kupię, zostaje mi wersja PC ewentualnie zakup pudełka i przeboleć to co zrobili z grą.

 

Na PRO wygląda to podobnie do tego co masz na PS5 w trybie jakości z tym że tutaj jest 60fps zamiast 30 a to już robi różnicę 

 

 

  • Like 1
Opublikowano

Bardzo dobry tytuł, świetnie się przy nim bawiłem. Czekam aż wyjdzie na PC i mam zamiar ograć go ponownie 

 

 

Jak ktoś kupi PS5 PRO to tym bardziej powinien zagrać bo jest to obok Stellar Blade jeden z czasowych EX'ów które mają zachęcać do zakupu konsoli a na PRO Station jest igła w 60k/s

Opublikowano

No niestety ale bazowy model PlayStation 5 jest za słaby żeby pociągnąć Unreal Engine z otwartym światem w 4K@60fps i tutaj trzeba już czegoś lepszego więc zostaje granie w 30k/s lub zakup PRO Station ewentualnie czekanie na port PC

 

8DuXsYL.jpeg

Opublikowano

Gram na monitorze 1440p, ale nawet na takim ekranie widać było te ułomności graficzne w demie podczas testowania gry, dlatego nie kupiłem, nie wiem jak po patchowaniu gry, czy jest chociaż trochu lepiej czy raczej nic z tym nie zrobią, Remake + dlc był super ograłem go na PS5, przy okazji był w plusie, więc wyszedł mnie "za darmo". Dlatego się wstrzymuję do dziś dzień z zagraniem, w demie to jak testowałem, to w końcu ustawiłem 30fps + podbicie o 1-3 oczko obrotu kamery, tak by było szybciej, a nie czuło się takiego motion blura, choć to i tak nie przypudruje 30fps, ale trochu zniweluje dla mnie uczucie, to samo miałem w FF16 przy 30fps, podbicie prędkości ruchu gałką. Nie w każdej grze odczuwam taką ociężałość przez tryb 30fps jeśli muszę w takowym grać.

Opublikowano

Tak jak mówiłem, zwykłe PS5 jest za słabe żeby pogodzić jakość obrazu z trybu który masz w quality mode razem z 60k/s i takie rzeczy tylko na PS5 PRO lub w przyszłości na PC

 

 

Ja zaliczyłem pierwsze podejście na PS5 fat w trybie jakości bo tryb wydajności to jest dramat 🤭

Unreal Engine ma swoje wymagania a tutaj jest jeszcze ogromny otwarty świat więc no sorry ale 4K przy 60fps i takiej oprawie graficznej nie dla zwykłej PS5 czy to się komuś podoba czy nie więcej Square-Enix z tego sprzętu już nie wyciśnie zresztą próbowali to poprawiać i ile to dało widać najlepiej :E

Ktoś kto będzie pierwszy raz ogrywać to na PRO Station będzie miał dużo lepsze wrażenia z gry, taka prawda.

 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zakupiłem Rebirth. Teraz pozostaje tylko skończyć jedynkę i zobaczymy jak dalej się potoczy historia. Ale to już temat na święta.

 

Generalnie to moja pierwsza od 2 lat cyfra, kupiona na konsoli. :E Stronię od dystrybucji cyfrowej w kwotach większych niż 100 zł, ale zostało mi trochę różnych kuponów prezentowych, a zanim przejdę ten tytuł, podstawka 2x straci na wartości.

 

Słyszałem, że performance mode nie wygląda na podstawowym PS5 zbyt dobrze. No cóż, zobaczymy.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Też mam w digitalu kupione te tytuły i nie żałuję, na PC też kupię Rebirth na STEAM żeby ograć po kolei obie części. Świetne tytuły i jedne z lepszych gier w jakie grałem - polecam 👍

 

Screenshot-20241125-201411-PS-App.jpg

 

Screenshot-20241125-201458-Steam.jpg

Edytowane przez azgan

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Ile potrwa PL2 w Twoim przykładzie? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi w sekundach, bo zależy od fizycznej reakcji procesora, taktowania, napięcia i chłodzenia. Przy dobrym chłodzeniu (>250 W), procesor może utrzymywać PL2 nawet dłużej niż „Tau”, bo algorytm liczy średnią, a chwilowe szczyty nie spowodują natychmiastowego zejścia. Jeśli obciążenie jest stabilne na 250 W → średnia rośnie → po pewnym czasie (ok. 1–2× Tau) algorytm zacznie redukować moc w kierunku PL1. tylko Szacunkowo: Tau krótsze (np. 125) → PL2 zaczyna schodzić szybciej, średnia reaguje szybciej → może spaść do PL1 w kilkudziesięciu sekundach. Tau dłuższe (np. 253) → algorytm reaguje wolniej → PL2 może trwać znacznie dłużej, nawet >100 s, zanim moc spadnie w kierunku PL1, mimo że średnia z Tau zaczyna być wyższa od PL1.   Najlepiej robić samemu tety i się przekonać, bo każdy krzem cpu, cooler, konfiguracja, obciążenie itd jest inne.
    • Dla mnie to kolejny skok na kasę Iana Bella. Koleś zawsze obiecuje złote góry. Później mało materiałów reklamowych ale wygląda to całkiem ok. A do premiery jest tak szybko, że nikt się nie zdąży połapać, że to przypudrowany gniot i hajs się zgadza. 
    • @janek25 Tau Ci się tu trochę z PL1/PL2 zlewa, więc rozbijmy to na części pierwsze 😉 - 125 / 253 W – to są PL1 / PL2 (TDP / short turbo). - Tau – to zupełnie osobny parametr w sekundach (np. 28 s, 56 s), a nie „125/253”. Załóżmy więc „książkowy” przypadek Intela: - PL1 = 125 W - PL2 = 253 W - Tau = 56 s - Obciążenie ~250 W non‑stop - Chłodzenie realnie ogarnia >250 W (czyli nie wchodzisz w limit temperatury, tylko w limity mocy). ### Co się wtedy dzieje? 1. Na starcie testu CPU idzie ~250 W (okolice PL2). 2. Algorytm liczy średnią moc z „okna czasowego” Tau: - dla stałych 250 W średnia rośnie wg wykładniczej krzywej. - moment, kiedy średnia dojdzie do PL1 (125 W) wypada mniej więcej po: - t ≈ Tau * ln(2) ≈ 0,7 * Tau - przy Tau = 56 s → ~40 sekund. 3. Około tych kilkudziesięciu sekund CPU zacznie powoli zrzucać zegary, żeby średnia nie przekraczała PL1. 4. Po kilku Tau (3–5×Tau, czyli ~3–5 minut) ustali się na mocy bliskiej PL1, czyli okolice 125 W, o ile BIOS faktycznie szanuje limity Intela. ### A co z chłodzeniem 250 W+? Jeśli: - BIOS ma PL1=125, PL2=253, Tau=56 _i nie są podniesione_, - chłodzenie wyrabia, to i tak długoterminowo zejdzie do ~125 W – bo to wymusza algorytm PL1+Tau, a nie termika. Żeby 250 W „leciało wiecznie”, musi być: - PL1 = PL2 = 253 W albo - PL1 mocno podbite powyżej 125 W albo - Tau ustawione na mega wysokie + „fabryczne OC” płyty (co większość Z690/Z790 robi: PL1=PL2, Tau=max/unlimited). --- Czyli odpowiadając wprost na Twoje pytanie dla scenariusza *czysto po spec Intela*: - przy 125/253 i Tau=56 s oraz stałych 250 W: - po ~40 s algorytm zacznie ściągać moc, - po kilku minutach ustali się mniej więcej w okolicach PL1 ≈ 125 W, - chłodzenie 250 W+ tylko gwarantuje, że nie ograniczy Cię temperatura, ale nie znosi PL1/Tau. Jak podasz, jaka to dokładnie płyta i jakie masz faktycznie wpisane PL1/PL2/Tau w BIOSie, mogę Ci powiedzieć, czy Twój CPU w ogóle „zna” te 125/253, czy jedzie „na chama” PL1=PL2 🙂 gpt-5.1-2025-11-13
    • czyli ile bedzie trwał Tau jeśli jest 125/253 i obciążę 250 wat?do ilu spadnie po jaki  czasie jesli chłodzenie jest 250w+?
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...