Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A ja mam odwrotnie. Za dobrze wiem ile daje do imersji i funu wyraźny obraz w ruchu, i co mi po OLEDzie jak to będzie w formie jak w PSVR2, gdzie sobie podbijasz jasność... tracąc ostrość obrazu w ruchu. A akurat to sprawia, że obraz mnie bawi znacznie bardziej, 3D wygląda lepiej w ruchu i przez to nawet przy niedoborze mocy Questa i przy jego słabym LCDiku, szybkie latanie daje czystą radochę. Nic się nigdy nie rozmywa, Questy mają obraz w ruchu w zasadzie idealny.

Nie oddałbym tego za żadne OLEDowe czernie. Nie ma nawet mowy. To jest skarb mieć żyletę w ruchu.  Na szczęście nie lubię grać w horrory ani nawet gry z akcją w nocy. No może polatałbym chętnie nad jakimś miastem w nocy, fajnie oświetlonym itd. ale to w sumie tyle. I kilka mapek nocnych w minigolfie byłoby fajnie mieć na OLEDzie, ale myślę, że przynajmniej biorąc pod uwagę technologię dostępną w 2022r. OLEDy to błędny kierunek w VR. 

Black smearing wkurzał mnie w 2014r na DK2 i nadal problem jest jedynie omijany a nie naprawiony.

Wypełnienie odstępów pomiędzy sub-pixelami też nadal wypada lepiej w LCDikach.

Jak zrobią ekrany OLED o 2x jaśniejsze niż te w PSVR2, żeby image persistence mogło być niskie (krótszy czas wyświetlania obrazu, a dłuższy czas "czarnej planszy") to wtedy jasne. 

 

Pomiędzy LCDikami w Questach a najlepszymi LCDikami jest jednak różnica, i nie mówię o local dimming. Nie wiem tylko o ile lepiej by się to dało ogarnąć. Może i OLEDy by się dało, tylko Sony dało jakieś gówno do PSVR2? Nie wiem. 

 

 

MicroLEDy to coś, na co czekałem, ale niestety. Już nie doczekam, bo zanim to wejdzie do mainstreamowego (poniżej 4000€) VRu to minie z dekada. 

Opublikowano

Local Dimming by się przydał, ale przy tak małym ekranie to nie wiem czy tanio da się to zrobić, a jak zrobią to znowu blooming będzie. 

 

Ja bym wolał OLED, ale dobrej rozdzielczości i jakości, bo jak wpakują w takiej samej to znowu na ostrości stracimy, teksty, krawędzie itp. Przy soczewkach to jednak może być problemem. 

 

FOV byłoby fajnie zwiększyć, ale dla mnie najważniejsze to dać port DP na litość boską... Tylko o tym mogę zapomnieć, bo Meta ma w pompie PCVR. 

Opublikowano

Hej, wtrącę swoje trzy grosze do dyskusji lcd vs oled :)

Od 2016 kiedy zacząłem przygodę z pełnoprawnymi goglami VR, miałem premierowe HTC Vive, Samsung Odyssey+, Valve Index, Pico4, teraz posiadam PSVR1, PSVR2 i Quest3. Moje postrzeganie lcd vs oled w vr jest jednostronne i nie cierpię lcd. Głównymi goglami do PC to teraz psvr2 właśnie przez to że mają oledy czyli idealną czerń, dobrą jasność i połączenie kablowe (bez lagów i kompresji). Lcd w Q3 rzeczywiście jest ostry ale to nie tylko zasługa paneli a soczewek pancake, myślę że jak psvr2 miały tez naleśnikowe soczewki to byłyby idealne. Binocular overlap jest straszny w Q3 więc jakby to poprawili i dodali oledy to tez będą prawie idealne gogle w średniej cenie.

Dalej czekam na idealne gogle z oledami, mam nadzieje że decard od valve mnie zaspokoi ;)

Opublikowano

Nie no, takie coś bym zauważył, jestem wyczulony na artefakty, krzywa płytka na chodniku i już mnie irytuje :E Nie ma tego u mnie na 100%. 

 

W ogóle Q3 można łatwo uszkodzić stawiając naprzeciwko słońca, wypali ekran. Pytanie ile osób samo uszkodziło ekran. 

Opublikowano (edytowane)

Słońce wypaliłoby środek ekranu, a nie brzegi. 

 

BTW. Ja raz o mało nie ugotowałem swojego Questa. Było bardzo pochmurno. Zostawiłem. A wieczoram wracam i "o... krzywa". 

Na szczęście było pod kątem i słońce zimowo-wieczorne nie miało odpowiedniej  mocy. Nic się nie wypaliło.

 

Ale w dzień wystarczy dosłownie kilka sekund, a być może nawet mniej.

Osobiście nie zamierzam sprawdzać ;)

Nauczyłem się odkładać na półkę "dupą do słońca".

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)

1200$ czyli 6000zł u nas, za standalone VR? :hmm:

Ciekawe, że niby przy tej cenie mają (na samym sprzęcie) nic nie zarabiać.

 

PS. Nie widzę tutaj natywnego portu video PC. Jeśli oni olali PC VR to dostanę bana za ścianę bluzgów w tym wątku. 

 

Dziwne to tak, że aż nie ma sensu zgadywać co z tego wyjdzie.

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)

Czyli nic nowego, ja chcę po prostu coś pokroju Q3 (albo lepszy) ale niech będzie pod PC, a nie standalone. Szlag mnie trafia z tą całą bezprzewodowością, ciągle coś się krzaczy, resetuje, porażka totalna. 

 

Chcę podpiąć kabel, włączyć DLSS/FG i mieć święty spokój, ale nie za 8k.

Edytowane przez galakty
Opublikowano

W zasadzie jedynie znienawidzony pimax w najtańszej opcji ma sens a i tak za drogo.

 

Ten valve za 1200$+vat za standalone jest tak bez sensu że pewnie skończy się porzuceniem projektu albo ..dodaniem DP ;)

Opublikowano (edytowane)

FG w VR?

Komfort w VR się kończy po 20ms "motion to photon" latency

 

FG to minimum +15ms. Dopóki VR nie będzie szło w 180fps + FG to można o FG zapomnieć. 

Co do DLSS to już nie wiem. Dla mnie nieakceptowalne pogorszenie jakości obrazu w ruchu, ale ludzie są różni. Są tacy skrajni, którzy mówią, że im reprojekcja nie przeszkadza i se grają w 45+45fps. Głównie fani symulatorów. Na temat DLSS4 właśnie od takiego jedynie znam opinię (zachwyty) więc biorę to z przymróżeniem oka.

 

Wu70

Ja jeszcze się łudzę. Nikogo w Valve nie ma ze sprawną mózgownicą? Być Valve i wypiąć się na desktop VR tylko dlatego, że trafili z modą na przenośnego Decka? Aż mi się wierzyć nie chce. Szczególnie w tej cenie. Ale jeśli tracking ogarniają układem Qualcomma to dupen bladen. Qualcomm nie ma w ofercie ukłądów z segmentem dla displayportu :/

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)

Jeżeli jakość wykonania "decarda" będzie jak w indexie  i będzie miał oled to biorę na premierę jak indexa. Połączenie po kablu raczej też będzie bo wątpię by olali dość duże grono sim maniaków którzy we większości tylko na kablu, wiem coś o tym ;) Z ceną 1200e nie będą celować w dzieciaków co kupują najtańsze zestawy q2 czy Q3s by bawić się w gówno gierki :) Cena zobowiązuje do racjonalnego podejścia a że valve nic nie musi to widocznie nie zależy im na sprzedaży setek milionów sztuk.

Edytowane przez tytus77
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, galakty napisał(a):

A testowałeś DLSS4? Nie. To uwierz że w takim MFS 2024 wygląda jak TAA, może nawet lepiej. 

nieinteresujący innych offtop więc zwinę:

Spoiler

Porównanie do TAA mnie mało interesuje. Wolałbym nie grać wcale niż z TAA w VR lub nawet w 3D. Bez żartów - próbowałem kilka gier z TAA w 3D Vision i nie mogę na to patrzeć. Próbowałem się zmuszać. Pograłem 20 minut. No nie. 
Następnego dnia sobie gadam na forum 3D, wspominam o tym, a ku mojemu zaskoczeniu, dowiaduję się, że istnieje mod na wywalenie TAA. Wywalam TAA i nagle można się normalnie cieszyć grą.

 

Wyjątkiem może być symulator lotu, gdzie mam nadzieję DLSS4 jakoś przełknę, ale jestem bardzo wymagający odnośnie ostrości i jakości obrazu w szybkim ruchu. 

VR sim guy powiedział w swoim teście "not as sharp as TAA".

Dla mnie to zabrzmiało jak żart. Trochę jak powiedzieć "nóż nie tak ostry jak noże zrobione z gotowanego makaronu"

Zazwyczaj w tym miejscu mi zarzucają, że marudzę. Jest odwrotnie. Mnie naprawdę cieszy obraz wyraźny w ruchu. Nie chcę z tego rezygnować.
DLSS4 jest spoko ale do ideału w ruchu nadal brakuje. Chętnie bym sprawdził to w akcji, ale nie mam na czym. GTX 980 nie obsługuje DLSSów :lol2: a MS FS na 6700K pewnie by zamulał już na menu z opcjami graficznymi :D

 

W 2026 się przekonam.

 

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)

Już o tym gadaliśmy. Meta w swojej wynikającej z Excela mądrości uznała, że należy nakierować się na graczy w wieku 5-13 lat. Bo zdecydowanie za mało infantylnie wyglądających gierek jest w ich sklepie i przebijanie się przez 10 stron tego guana aby znaleźć cokolwiek innego, to coś co każdy dorosly uwielbia robić, bo ma za dużo wolnego czasu i nieskończone pokłady cierpliwości. Oraz zero ochoto znalezienia czegoś wartego kupienia i pogrania. 

 

Meta jak zwykle wykazuje się IQ psa.

Rozjechanego walcem.

Edytowane przez VRman
Opublikowano

Słyszałem od kilku osób osobiście, że nie chcą VR, bo nie chcą grać w gierki z bajkową grafiką.

Wejdź w sklep Mety. Co widzisz?

 

Jak (jako firma, Meta) odpychasz od swojego produktu grupę ludzi starszych, to się potem nie dziw, że z tych co zostali, to większość to szczyle grające w Gorilla Tag.

 

O to mi chodzi. 

Nie dość, że moc Questa utrudnia zrobienie gier nie odrzucających oprawą, to jeszcze dowalają. I potem płacz, że te 10-latki nie kupują gier i nie dają zarobić na grach VR. 

Przecież to jest tak debilne, że ręce opadają. Ale korpo potrafią tylko sucho analizować cyferki. Ze zrozumieniem skomplikowanych aspektów rynku gamingowego czy mentalności graczy jak widać mają potężny problem.

Opublikowano (edytowane)

Doczytaj. Mówią, że to kompletna bzdura i że dostali prawdziwy powód, ale nie mogą o nim póki co mówić.

A odsyłanie do jakiegoś punktu regulaminu przypomina mi automat youtube'a i przypierdzielanie się o tak debilne rzeczy, jak zdejmowanie filmiku kanału historycznego z odcinkiem o IIWŚ i mówiących o tym jaki Hitler był zły, bo pojawiła się flaga hitlerowskich Niemiec a to promocja faszyzmu jest!!!1111oneoneone

 

Jakoś nie sądzę, żeby był sensowny powód. Firma robiąca tego typu gierki raczej nie wrzuci gołych dup czy rasistowskich żartów do gry. Mieli też pewnego rodzaju sukces komercyjny. Mimo że ten Mustard wygląda w moich oczach jak do bólu generyczny platformer na 4/10, to jednak ludziom się podoba i opinie miało to całkiem niezłe. Dev musiałbym być zgrają debili, żeby w tej sytuacji odpierdzielić coś za co można wylecieć ze sklepu Mety.

 

Co więc się stało? Moim zdaniem pewnie jakaś pierdoła a korpo, któremu nie zależy na grach, lekką ręką ucina całe studio ze sklepu. Jakby im zależało to myślę, że spokojnie możnaby założyć pewną różnicę w podejściu do tematu. Np. jeśli doszło do hacku i w kodzie się pojawił jakiś wirus.

 

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)

Ktoś nie lubi Mety, bo Meta mu dawała od 10 lat powody do nielubienia. Poza tym pasuje to do wzorców zachowań. 

 

OK, poczekajmy. Chcesz się założyć, że powód conajmniej w częsci wynika z "we don't give a f.. about gaming"?

Tego nigdy nie powiedzą wprost tak jak do dziś oficjalnie nie powiedzieli, że postanowili kompletnie olać PC VR.

4 godziny temu, slafec napisał(a):

Korpo czy nie, jest regulamin i jeśli go nie przestrzegają to ponoszą konsekwencje.

Jeśli.

 

Planka mi też szkoda. Zamierzałem nawet to kiedyś kupić. :(

Edytowane przez VRman

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...