Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
38 minut temu, Wu70 napisał(a):

tu raczej trzeba liczyć na inne firmy

Spoiler

- które nie mogą zrobić niektórych rzeczy z tego co zrobili pracownicy Oculusa ponieważ Meta siedzi na patentach

- mają pod górkę dopóki Meta nie zamknie całkiem sklepu z grami VR. Szczególnie przy PCVR, a to PC powinien od zawsze być głównym domem VR gamingu

- Meta spaliła główny, pierwszy hype na VR. Teraz bardzo ciężko będzie naprawić to co popsuło "pierwsze wrażenie". Bardzo długo zajmie też przekonywania graczy core "dobra, uderzaj w VR, teraz to już nie są same popierdółki z grafiką z 1999r." i tak dalej.

 

Ale fakt. Co do tego że jakieś tam zabawki niegrowe jak AR/MR itp. to niech sobie Meta rozwija. Gdyby tak sobie od początku dłubali przy AR i tym podobnych to nawet bym się cieszył że coś rozwijają.

Szkoda tylko, że wykupili po drodze i rozwalcowali Oculusa i VR gaming.

Sporo w tym też ironii losu, bo w 2014-2016 Palmer i inne szychy z Oculusa jakieś 50x wymawiali frazę "don't poison the well" tłumacząc, jak krytycznie ważne będzie pierwsze wrażenie i jak nie można dopuścić, żeby to zepsuć.

No i zepsuli. 

 

Opublikowano

Zaraz dojdziemy do 20 emaili z supportem Mety.

 

Pierwszy problem rozwiązałem sam, próbując zrobić wszystko normalnie, ale kilka dni później. Wcześniej próbowałem po tygodniu i nadal był bug. Tym razem nie było.

Czy support pomógł? Nie. Przypadkiem devi chyba cośtam w końcu naprawili.

 

Drugi problem dotyczący innego buga - podałem im kod do gry, którego przez buga nie mam gdzie wpisać aby dodać grę do konta. Zapytałem wcześniej czy aby na pewno to skończy się tym, że mi ręcznie tą grę dodadzą. Tak.

 

No i trzy maile dalej odpisują mi jakieś boty typu "we understand, we care about your experience, we'll do what we can to assist you" i blablabla.

Ale nikt nie raczy tam czytać niczego. Odpisują jakby nie było wcześniej 15 maili, tylko był ostatni. Odpisują proponując rozwiązanie problemu choć w ostatnich 3 mailach im pisałem, że ten problem już odpadał, i skupiamy się na drugim.

 

Prosili mnie o zmianę maila na jakiś inny. WTF? 

Oni tam serio są albo botami AI albo mają ludzi za idiotów. Równie dobrze mogli napisać

"Dzień dobry. Jestem Fred z Meta supportu. W obecnej chwili suszę jaja na hamaku i abyś się nie wkurzał, że nie ma odpowiedzi na zgłoszenie, piszę to. Zmierz rozmiar buta i spróbuj pierdnąć stojąc na głowie. Daj nam znać czy to pomogło. Nie przekażę sprawy dalej, bo jeszcze kilku innych majfrendów chce sobie nabić statsy odpisywaniem userom, więc jak dostaniemy ten numer buta i relację z pierdzenia, to zasugerujemy nakrzyczenie na klawiaturę i wyłączenie i włączenie lodówki u sąsiada. Pozdrawiamy!"

 

 

Pytałem o trzy rzeczy dwukrotnie. ZERO odpowiedzi. Na koncie widzę podpięty headset z numerem seryjnym zupełnie nie tym, który mam na headsecie. Gwarancja raz pokazuje 2026, a innym razem 2025. 

Pytałem "o co z tym chodzi". Nic. Zero.

 

Raz dostałem odpowiedź która wyglądała mocno inaczej. Chyba od człowieka. Niestety potem powrót do pytania o rzeczy nie związane z problemem i sugerowanie tego co pisałem im trzy razy że próbowałem i nie pomogło. 

 

W końcu mi napisali, żebyśmy najpierw skończyli pierwszy problem, ten z którym sobie sam poradziłem 5 maili wcześniej, aby móc przejść do tego drugiego. W tym celu mam podać maila którego nie mam połączonego z żadnym kontem meta. 

Nie prosiłem o żadną pomoc ze zmianą maila. Nie pisałem, że boję się, że mi się ktoś włamał na konto. Po prostu ot tak, z dupy napisali sobie jakieś bzdury aby przeciągnąć.

 

 

Steam miał podobnie beznadziejny support ale przy 5tym mailu ktoś z krwii i kości i z mózgiem, przejął sprawę i wbrew wszystkiemu co pisali agenci supportu wcześniej, natychmiast rozwiązał problem bez męczenia usera o kij wie co jeszcze. 

 

 

Coś ludzie pisali o tym, że nie chcą Pimaxów bo support to porażka. No ja myślę, że ten argument właśnie upadł, bo gorzej od Mety się po prostu nie da. 

To jak gadanie z ułomnym botem AI odpalanym na Amidze 500 z 1MB RAMu.  Albo z kimś z zaawansowanym Altzheimerem i w dodatku po wypiciu litra wódki. 

 

 

To się w głowie nie mieści i niestety nie jestem wyjątkiem. Wpisów z pomyjami wylewanymi na support mety jest na reddicie od cholery. Na pewno takie podejście pomogło z popularyzacją VRu. Widać te miliony bugów i problemów wynikających z gównianego softu samego systemu w headsecie, to za mało i trzeba było jeszcze zniechęcać tym jak wygląda kontakt z supportem. Oni tam kompletnie nic nie potrafią poza strategią "będziemy odpisywać jakiś nonsens tak długo aż user się znudzi i się podda lub nabluzga dając pretekst do zbanowania". 

 

Cud firma. 

Opublikowano (edytowane)

Drugi mail od mety, potwierdzający, że ktoś z supportu mety mi zaj.bał kod do gry. 

 

Nie pokazywałem go nikomu. Tylko supportowi, po pytaniu czy podanie go supportowi nie oznacza ryzyka, że mi ktoś z ich supportu ten kod zap...doli. Po pytaniu czy podanie go oznacza GWARANTOWANE dodanie gry przez agenta supportu.

 

 

Napisałbym, że teraz jeszcze bardziej nienawidzę tej ....nej firmy, ale już się bardziej nie da. :cenzura:

 

 

 

Każdego kto myśli o zakupie sprzętu od tej zje....nej firmy informuję, że na reddicie jest ciekawy wątek, wystarczy wpisać QUEST i ROOKIE. Nie ma za co.

 

 

 

 

edit: Założyłem wątek na meta community forum. Do tego napisałem w odpowiedzi, że prędzej mi kaktus na dupie wyrośnie niż to im puszczę płazem i że zamierzam temat męczyć choćby i przez zgłoszenie sprawy do rzecznika praw konsumenta.

 

Nie wiem co z tych dwóch rzeczy zadziałało, ale niemal natychmiast

- dostałem odpowiedź od człowieka. Nadal ma sporo copy-pasty i formułek, ale ktoś się zajął

- jakimś cudem dało się naprawić ten prosty problem tak jak oczekiwałem że zrobią po pierwszym mailu - wywalili z mojego konta zglitchowany status gry w wersji "trial", co w końcu wyeliminowało buga, przez który nie miałem gdzie wpisać kodu do aktywacji kodu gry (prezentu)

- nikt niczego nie ukradł. Kod był aktywny. System go przyjął od razu i bez marudzenia. A kolega co mi tę grę kupił dostał maila, że kod został aktywowany (szkoda, że nie wiedziałem prędzej bo bym się niepotrzebnie nie denerwował myśląc, że jakiś dekiel na supporcie się nie bał i.. ;))

- dostałem też przeprosiny i obiecali dać symboliczne 20 dolców do konta za te wszystkie kłopoty, ale czy dadzą to się zobaczy. Kij zresztą z tym. Ważne, że teraz wiem, że jednak DA SIĘ (po 20 mailach rozmowy z najbardziej spierd(zie)lonym systemem AI na świecie) rozwiązać tego typu problemy przez support Mety.

 

 

Mimo wszystko szukam już G2 na olx w pobliżu mnie i jak tylko będę mógł to kupuję i im mniej czasu spędzonego w sprzęcie z oprogramowaniem Mety, tym lepiej. 

 

 

BTW. Gram w Audiotrip . Filmik na stronie sklepu sugeruje, że to tylko gównoapka do aerobiku i do tańca dla kobiet, ale są fajne muzyczki i fajnie się przy tym "wygina śmiało ciało". Polecam.

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)

Ja zdolności nie mam, ale może kogoś to zainteresuje:

 

 

 

 

 

edit:

nie robię nowego posta, bo szkoda czasu na to, tylko wrzucam jako kolejny przykład w jakim stanie jest VR gaming:

https://www.roadtovr.com/schell-games-free-to-play-project-freefall-quest-steam-vr/

 

Kolejne guano na 2/10 rodem z najgorszych badziewi na komóreczki, oczywiście w stylistyce babsko-dziecinnej (wygląda ohydnie :kupa: )

i to od studia, które zrobiło dość znaną grę. :|

 

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)

No i kolejna wyprzedaż na Meta Store.

 

Polecam się rozejrzeć.

 

Dungeons of Eterninty

Racket Pinball

Audio Trip

Synth Riders

 

to z tych co mam i widzę, że są na promo.

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)

Wyszedł nowy kart racer Sonic Crossworlds. 

 

Już jakiś czas temu. Ale dziś mi się obiła o oczy recenzja wersji 2D, która sugeruje, że gra jest całkiem udana.

 

Krojony pod niemoc Switcha, więc w UEVR powinien ładnie zapierdzielać.

 

Fajnie się w starą wersję grało, ale nie wiem ile z tamtego genialnego projektu poziomów i  fajnej oprawy zostało w tej nowej odsłonie. 

 

Pomijając infantylność, żenujące odzywki i muzykę z odpustu, stara część to była całkiem fajna gierka. W 2D może nie, ale w 3D jak najbardziej. Przeszedłem ją kilkukrotnie, grając na wyższych poziomach trudności co jest jak na mnie jakimś glitchem w Matriksie, bo ja to raczej na easy wolę. Ale tutaj grałem tak długo, że po prostu z czasem się dało grać na najwyższym, odblokowywanym po przejściu gry na zwykłym. Dlatego tyle czasu, bo naprawdę fajnie się jeździło i jeszcze fajniej latało, a sama mechanika też jak się przyzwyczaić, była całkiem spoko. 

 

Polecam spróbować ten nowej odsłony serii, jak ktoś może ograć to z dobrą płynnością w UEVR na PC. 

Aspekt grania z kimś pomijam, bo nigdy nie grałem w żadne kart racery inaczej niż samemu. 

 

 

 

Nie wiem czy już pisałem, ale port ARKEN AGE się bardzo udało i gra na Queście chodzi i wygląda ponoć bardzo dobrze. O ile ktoś gustuje w grach o walkach na miecze, bo mnie to tak średnio interesuje.

 

 

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)

Zajrzyj w działy o Nintendo czy o grach. Ludzie w Yoshi i Bananzy grają. Zazdroszczę im, szczerze mówiąc. Jakby można przeprogramować sobie mózg na lubienie czegoś, to bym skorzystał, bo to czasem całkiem niezłe gry, ale mnie osobiście zbyt ta infantylność odpycha.

Ale przynajmniej nie mam tak źle jak Ty i mogę się cieszyć tym, co Ty omijasz. To serio trochę pocieszające :)

 

W Sonicu, przynajmniej tym sprzed dekady, przynajmniej nie bolały zęby od przesłodzenia grafiki. Durne odzywki można olać, a naprawdę bardzo fajnie się grało.

Nawet robiłem nagrania w 3D i wrzucałem gdzieś, ale dawno hosting zdechł i nie do odzyskania. 

 

 

Stare dziady właśnie (przynajmniej w starej części) doceniały powiew grania na automatach arcade, który było dość mocno w tej grze czuć. W tych nowych nie wiem. Pewnie nie.

Momentami trochę przypomina Plane Crazy, innym razem Wave Racera, a ogólnie levele przynajmniej w tej części były hołdem dla klasyków Segi, więc wszelkie Golden Axy, Afterburnery, Outruny itp. 

 

Jedna w fajniejszych plansz:

 

Do tego nigdy nie grałem w kart racery. Mechanika gameplayu więc jest inna, a przez to dość ciekawa, bo niewynudzona w stu innych grach. Trzeba się nauczyć jak maksymalizować prędkość, jak latać bokiem, kiedy używać boosta, itd. Wcale nie jest tak nudno jak się wydaje na począku, gdy "jadę jakąś pierdołą 10km/h, niech mnie ktoś dobije, bo umieram z nudów" 

Przypadkiem kilka lat temu czytałem dyskusję i się okazuje, że w ten Sonic blababla: Transformed to najlepsy kart racer w historii gier. Mario Kart jest lepszy w multi ale do grania samemu to właśnie ta gra jest ponoć tą najlepszą. No to by tłumaczyło czemu mnie tak wciągnęło.

 

Szkoda, że po kilkunastu latach najnowsza odsłona nie wygląda nic lepiej bo robiono pod Switcha. Ja mam 3D Vision to sobie odpuszczę i jak najdzie mnie ochota to znowu pogram w starą, ale jak ktoś ma tylko VR to może próbować z tą Crossworlds.

 

 

A okularki nie do gier to nie VR. Kij z nimi. :P

 

Szczególnie jak to okularki przez które na tym czymś, co kiedyś się nazywało Oculus Connect, nie będzie/było ani słowa o Oculusie, czyli zero o growym VR. 

Edytowane przez VRman
Opublikowano

V-racer Hoverbike

 

Pograłem chwilę. Spoko. Szkoda, że wybrali motory, bo nie lubię tego typu gier. Wolałbym normalnego future racera, ale i tak spoko. 

Nie wiem czy na tyle, aby polecać zakup gry za 30$, bo na razie przecen nie będzie, bo to nowa gra, może w grudniu. Ale ja wydania 30$ nie żałuję. Brakowało gry do grania na siedząco i to są zdecydowanie najfajniejsze wyścigi jakie ogrywałem na Queście póki co (Downtown jeszcze czeka na sprawdzenie)

 

 

Mam prośbę.

 

Czy ktoś posiadający Questa 3 mógłby zrobić krótki test?

- odpal przeglądarkę w VR

- wejdź na stronę https://www.testufo.com/

- wrzuć na pełen ekran, odczekaj chwilę

 

 

Trzyma te X fps Wam? X odpowiada częstotliwości odświeżania jaką macie ustawioną. U mnie w opcjach Questa jest 120Hz enabled, ale wyraźnie jest 90, bo momentami przy 85-89fps jest przez sekundę OK, zanim znowu zaczyna haczyć.

 

Ciekawi mnie czy da radę to odpalić płynnie, bo na Queście 2 przez to,  że nie domaga nie da się oglądać filmów z podbitą prędkością. Np. film na YT jest w 60. Odpaliłbym 1.5x i miałby idealnie płynnie w 90Hz, ale tu to nie działa, bo albo Quest jest za wolny do tego, albo co bardziej prawdopodobne, co chwila jakiś durny proces Mety w tle pokdłada nogi procesowi od wyświetlania przeglądarki.

Opublikowano

Na Q3 nie ma już ustawień Hz w systemie, można jedynie w grach wybierać (albo gra może wymusić to co chce).

 

Sprawdziłem to w 90Hz działa bardzo dobrze ufo, cały czas stabilnie.

 

Youtube 1.5x zero problemów ;)

Opublikowano (edytowane)

Dzięki

Czyli jednak trzeba wystawić sprzęt na OLX i kupować choćby 3S, ale nie mogę teraz bo...

 

 


 

Na dwóch questach na jakich grywam, mam teraz problemy z wysiadającym trackingiem. Pokój i światło to samo od lat

A teraz co chwila albo mi postać przeskakuje, albo gra się na chwilę pauzuje, miga granica "guardiana" i wraca do gry.

 

i tu kolejna prośba: Czy ktoś z Questem 2 na najnowszej wersji firmware Mety mógłby sprawdzić czy ma tak samo czy przypadkiem oba questy uległy awarii w tym samym momencie?

Sprawdzenie może polegać na po prostu pograniu 20 minut. W dowolną grę.

 

Muszę zacząć notować bugi w sofcie mety. Miałbym już ze 20 stron książki napisane :/

 

Na obu firmware zaktualizowany tak, że już nowszego nie ma. V79 chyba albo v78

Edytowane przez VRman
Opublikowano

Ty dalej na Q2 siedzisz? 3S bez sensu ze względu na soczewki, bierz tą trójkę w końcu wtf :E 

 

W dniu 21.09.2025 o 11:25, Wu70 napisał(a):

Na Q3 nie ma już ustawień Hz w systemie, można jedynie w grach wybierać (albo gra może wymusić to co chce).

QGO dalej działa?

Opublikowano (edytowane)
32 minuty temu, galakty napisał(a):

Ty dalej na Q2 siedzisz? 3S bez sensu ze względu na soczewki, bierz tą trójkę w końcu wtf :E 

Lepsze dwa Q2 niż jeden Q3.

Także:

- opcja pogrania z kimś kogo się zna w realu

- 3S nie ma mini-jacka, a ja lubię gry muzyczne. Słuch jest tak popsuty, że głośniczki w Q2 nie dają rady

- najważniejsze: Brak trybu 60Hz. Do gier retro to obowiązek. 

- kasa. Przez brak 60Hz i tak Q2 musi zostać

- nie chcę używanego, więc pod 3 koła by trzeba wydać z akcesoriami.

 

 

Co do Questa Go to nie wiem. Złomem się nie interesuję :E

 

 

 

 

BTW. Ponoć Nvidia chce szybciej niż się ludziom wydaje pchać granie z grafą generowaną przez AI.

 

Coś mi się wydaje, że to są tragiczne wieści. Z jednego prostego powodu:

- VR wymaga resopnsywności. To nie wygląda na technologię, która się z VR polubi

- może być katastrofa w temacie 3D. Oby to ludziom nie zblokowało 3D w grach na następne dekady.

Przecież ekrany w formie okularów to naturalna droga rozwoju, zamiast grania na monitorach. A okulary idealnie się nadają do 3D bo mają osobne ekrany dla obu oczu.

Edytowane przez VRman
Opublikowano

A, może za szybko odpisywałem, nie zerknąłem nawet na co odpisujesz, mea culpa.

 

 

QGO nie używam.

Ale nie. Żaden quest po Queście 2 nie ma obsługi 60Hz. 

To funkcja obowiązkowa dla entuzjastów, a więc wylądowała w koszu jak PCVR i obecnie gaming VR.

 

 

BTW. Ale wykrakałem. Myślałem, że tak na serio to pokażą chociaż jakieś gierki indie, jakiś większy tytuł w stylu Robloxa czy inne gówno, które nie zainteresuje żadnego gracza z naszego pokolenia. No i jakieś większe gry będące jednak gównem pod mixed reality...

 

ale minął Meta Connect, który o ironio, wywodzi się z Oculus Connectu, a o VR gamingu nie było nic. Ani jednego filmiku z prezentacji nie widziałem, więc zakładam, że Meta na serio nawet słowa "game" nie wypowiedziała. 

 

Opublikowano (edytowane)

Z tym to jest akurat tak śmiesznie, że z jednej strony 90% strony sklepu Meta Store wygląda jak strona jakiegoś przedszkola, a z drugiej strony to support dla VR Minecrafta Meta wyłączyła dawno temu dla PSVR, a potem i dla PC i dla standalone. Nie zależało im na graczach core, bo pobiegli za casualami. Teraz olali także casuali, bo pobiegli za okularkami i wszystkim co oznacza ekraniki na twarzy, ale nie ma nic wspólnego z grami dla fanów gier.

 

Nie, że mnie to jakoś smuci. Nie grałem ani sekundy ani w Minecrafty ani Robloxy i nie zamierzam.

Ale są to jednak bardzo popularne gry wśród dzieciarni, a robiąc z dzieciarni fanów growego VR, uzyskuje się większą bazę graczy VR kilka lat później, więc z punktu widzenia branży gier, to jest zła wiadomość. Była. Bo to dawno temu.

Edytowane przez VRman
Opublikowano

Taki Minecraft w VR to miałby dużo sensu, więcej niż 90% gierek w sklepie Meta :E 

 

Ja kiedyś myślałem że strzelanki będą tym co mnie wkręci, ale nie. Tragicznie się strzela i celuje (chodzę czasem na strzelnicę i jest w ciul łatwiej celować karabinem czterotaktowym na stojąco niż w VR kontrolerem) 

Opublikowano

Częściowo racja, bo tracking Questów jest tak badziewny, że nadaje się tylko do kategorii "casual gaming". Można to zrobić lepiej, nawet Quest Pro pokazywał pewne postępy w kilku kwestiach, choć natury samego trackingu nie zmieniał, niestety.

 

Ale z drugiej strony - same konrolery? No to nic dziwnego, że jest gorzej. A jakichś gunstocków próbowałeś?

takie coś:

image.thumb.png.5b16857937ecdf90633bfada95d4ca25.png

 

 

Ponoć naprawdę dużo poprawia.

Z drugiej strony 1/3 frajdy ze strzelania to dźwięk. A w Questach standalone dźwięk się pojawia tydzień po strzale, także szału nie będzie.

Opublikowano
2 godziny temu, galakty napisał(a):

QGO dalej działa?

Nie wiem, nie używam.

 

2 godziny temu, VRman napisał(a):

BTW. Ponoć Nvidia chce szybciej niż się ludziom wydaje pchać granie z grafą generowaną przez AI.

 

Coś mi się wydaje, że to są tragiczne wieści.

A mi że doskonałe!

 

Obecne rozwiązania trudno już dalej skalować i to przede wszystkim od strony tworzenia oprogramowania, zespoły po tysiąc osób żeby stworzyć gierkę za 500mln USD a na koniec wychodzi prawie to samo co znamy, to nie ma sensu.

 

Nic przełomowego już nie zobaczymy jak utniemy przy starych rozwiązaniach, pewnie GTA6/RDR3 to będzie szczyt klasycznych gier.

 

VR też sobie poradzi, ten dzisiejszy dobrobyt fpsów nie był z nami od początku, pamiętam jak grałem w 20fps i nie było ani RT, ani AI. Wszystko przyjdzie z czasem.

Opublikowano
2 minuty temu, Wu70 napisał(a):

VR też sobie poradzi, ten dzisiejszy dobrobyt fpsów nie był z nami od początku, pamiętam jak grałem w 20fps i nie było ani RT, ani AI. Wszystko przyjdzie z czasem.

Niektórzy nie mają czasu. Mi zostało może 5 lat. Potem to se pogram chyba w szachy i to też raz na miesiąc, gdy się będę czuł na siłach. Za dekadę już na 99% nie będę w stanie cieszyć się VRem. Za dwadzieścia lat to sobie mogą już te VRy w dupę wsadzić, chyba, że zrobią wersje dla zombie :E

 

5 minut temu, galakty napisał(a):

To polecam :E Dużo wyciąga z zapasu Q3 ;) 

A nie przeszkadza Ci, że daje daje developerowi pełen dostęp do sprzętu? Na reddicie widziałem kiedyś dyskusje, że to trochę głupie, bo nic o tym devie nie wiemy. 

Tylko nie pisz, że Meta kontroluje co się pojawia na ich sklepie, bo ostatni przypadek z aplikacją na Meta Store dodającą support dla instalowania dowolnego APK z poziomu samego headsetu dowodzi, że mają tam kompletny burdel i nic nie ogarniają. ;) Wywalili tą apkę ze sklepu dopiero tygodnie po tym, jak zaczęło w necie o niej być głośno. 

 

Większość z tych rzeczy ponoć można zrobić podpinając Questa do PC, ale to nie jest tak wygodne i nie jest trwałe. Po restarcie trzeba znowu, choć jak ja włączam Questa to nie restartuję aż się skończy bateria (albo ja padnę pierwszy)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...