Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakie VR jak to jest MR, czyli to co ma być "Gateway drug" do metaversu i dojenia danych. 

 

Mnie osobiście kulawe animacje i stylistka gierek na komórki mocno odrzuca. Jak dadzą demko to poświęcę ze dwie minuty.

Ale dobre i to. Lepsze to niż kolejne fashion show MR

Opublikowano (edytowane)

Głupi i naiwny Carmack. Myślał, że logiką coś wskóra. Jak w korpo uznali, ze VR zdechło i nie warto, to nie warto choćby im położył na stół miliard. I tak przecież nie warto. Jakby przekonał, że to się da przekształcić w live service z mikrotransakcjami,  z potencjałem na 10 miliardów, a nie jakieś tam śmieszne milion czy kilka, to wtedy tak. 

 

Swoją drogą Carmack znowu się wypowiedział o PC VR i niestety w tym miejscu chyba nie ma kontaktu z graczami i nasiąknął narracją jakichś krawaciarzy. 

Chciałem wrzucać newsa o tym, ale dość że sam się wkurzyłem. Po co Was denerwować. Jak ktoś chce to na https://www.roadtovr.com/ 

 

Edytowane przez VRman
  • Sad 2
Opublikowano (edytowane)

 

Ciekawostka. Gra 2D, nie VR.

 

70+fps w ustawieniach na max. 100fps w ultra... w 8K

30+fps na ultra w 16K natywnym.

 

To dobry wskaźnik tego co się da zrobić na PC w sensie wysokich rozdzielczości. Wyobraźcie sobie to na VR1 czy wyświetlaczu VR o jeszcze wyższej rozdzielczości.

 

Nie pojmuję. Gdzie są salony arcade? W latach 80 i 90tych nowoczesny automat wcale nie kosztował mało. Pecetowe bebechy z 9800x3d + 5090 wcale nie byłyby za drogie. Dobre kółko i ludzie by się pchali drzwiami i oknami, żeby pograć w coś, czego nie mogą mieć w domu (bo kogo stać na 5090 czy HMD za 5000€)

 

 

A poza tym fajnie sobie porównać jak to chodzi, do gier na Unreal Engine. Na nim by było w 8K pewnie 20fps, o przycinkach nie mówiąc. 
Choć UE niby ma opcję "forward renderer", ale i tak chyba się nie dałoby wydusić takiej wydajności. 

 

Niestety nic nie widziałem w temacie 3D, więc chyba moda dla 3D i VR nie ma. Jakby był to gierka byłaby wspaniałym przykładem gier AAA ala HL:Alyx. Grą, która napędza PC VR.

Niestety wersji VR nie ma i nie będzie, bo to Microsoft. Oni są tak anty-VR jak się tylko da, o czym był news kilka postów temu.

Edytowane przez VRman
Opublikowano
31 minut temu, VRman napisał(a):

Dobre kółko i ludzie by się pchali drzwiami i oknami, żeby pograć w coś, czego nie mogą mieć w domu (bo kogo stać na 5090 czy HMD za 5000€)

Ludzi raczej mało interesuje podbicie kilku detali na Ultra, to samo odpalą na xboxie series s za 500zl z olx 8:E

 

To nie czasy 3D i VR, musimy czekać na kolejny wystrzał, tymczasem lepiej grać w Eleven :D

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Następne podejście raczej w  późnych latach 30tych. Ja już jako gracz na pewno nie dożyję. 

 

A co do tego co ludzi interesuje, chodzi o grafę w 3D przy wysokim Hz, braku migotania i piskelozy, a toną detali bez pop-inu po horyzont (no przynajmnniej "bez pop-inu" w porównaniu do niezoptymalizowanych gierek na Unreal Engine.

Po to by chodzili do salonu pograć. Nie po to, żeby pograć w wyższym ustawieniem detali. 

 

A przy okazji tutaj filmik pokazujący jak tragiczne dla VRu było pójście w silniki typu Unreal Engine:

 

ta "nowoczesność" oznacza stworzenie problemu, którego nie da się pozbyć bez TAA.

Kto grał w cokolwiek na Unreal Engine w VR ten wie, że to nieakceptowalne. Ma się wrażenie jakby nie oglądało się świata, tylko jakąś niewyraźną płaską tapetę. W VR w perfekcyjnym 3D, trzeba przyznać, że jest to wręcz osiągnięcie :lol2:

 

W każdym razie, żeby dziś grać na PC w gry modowane do VR, trzeba płacić 5x więcej za sprzęt, żeby uzyskać podobną ilość detali i ostrość obrazu i tekstur. 

Strasznie pechowo. Szkoda, że z VR nie spróbowano kilka lat wcześniej. Może wtedy PC VR zdążyłby się ropędzić i dziś wydajność 5090tki w FH5 mielibyśmy na kartach za 2000zł, a nie 20000, jakby te karty były wybebeszone z AI i RT i nie stanowiły konkurencji dla reszty produktów AMD i NV. 

 

Niestety pech za pechem. Jak nie wykupienie Oculusa przez Facebooka, to silniki z TAA, a jak nie to, to jakieś Covidy. Tutaj mowa o arcade. Kilka salonów właśnie się wybudowało, a potem przyszedł covid i kij bombki strzelił. Masa raczkujących biznesów upadła a wiatr mający iść na żagle Arcade VR poszedł przez to bokiem. 

Edytowane przez VRman
Opublikowano
Godzinę temu, VRman napisał(a):

Nie pojmuję. Gdzie są salony arcade? W latach 80 i 90tych nowoczesny automat wcale nie kosztował mało. Pecetowe bebechy z 9800x3d + 5090 wcale nie byłyby za drogie. Dobre kółko i ludzie by się pchali drzwiami i oknami, żeby pograć w coś, czego nie mogą mieć w domu (bo kogo stać na 5090 czy HMD za 5000€)

Tobie się ostro czasy mylą...

 

Salony i automaty były popularne bo nie miałeś tego w domu. Potem weszły Commodore, Amiga, Nintendo, Gameboye itp.

 

Po co ludziom automat z RTX 5090, skoro oni na RTX 2060 mają to samo w domu? Albo jak wyżej na konsoli za 1-2k? 

Opublikowano (edytowane)

Jakbym nie miał 3D od 20 lat i VR to bym chodził do salonu pograć tylko po to, żeby nie grać w płaskiej wersji. ;)

 

Ale różnice na szybko, w takiej "Forza Horizon 5 arcade VR edition" ;)

- 90fps zamiast 30 lub 60 na konsolach 

- żyleta  w ruchu, w połączeniu z 90fps lub więcej = zupełnie inne uczucie prędkości i frajda z jazdy

- 6K zamiast 1080p (jeśli grają w 30fps) lub 1440p (jeśli w 60)

- odsunięty pop-in robi wrażenie ale na konsoli tylko w 30fps. W 60 nie ma tej imersji w ogromny świat, bo pop-in z niej skutecznie wybija

- 120°FOV zamiast 20-40° w domu

- porządne kółko vs. pad u większości graczy

- opcjonalnie motion rig  (akurat w ścigałkach to szału nie robi, ale już kulka z obrotem na każdej osi do gier z lataniem w VR, to by było coś za by chętnie płacił żetonami

 

 

A co do czasów. Arcade wyginęły, bo w 1998 wyszedł Dreamcast a w 2001 PS2 dostało takie killery, że nie było żadnej karty przetargowej w automatach.

Dziś PC z high-endowym VR to 30-50tys. złotych

Arcade powstało bo komputery były na początku cholernie drogie. Polecam kanały retro i opowiastki o cenach PETa, czy pierwszy Atarynek i Commodore. 

image.png.a111ab12b32ed76c53a1e028cb7d4c36.png

 

 

Teraz podobnie. Chcesz nie cofać się do grafy i rozdziałki sprzed 20 lat, to musisz wydać na PC VR taczkę kasy.

 

Do tego arcade mogłoby mieć np. małą halę do grania razem. Zrób tam z "jakiegoś drewna i styropianu" trochę osłon, schodków, górek czy murków i wpuść tam ludzi, żeby do siebie "szczelali". Przecież wiele osób ma problemy z mdłościami bo nie przyzwyczaili się do VRu. A arcade i chodzenie "normalnie" jak w realu by tu pomagało, otwierając 100x większą grupę potencjalnych chętnych w porównaniu do VR prezentowanego w markecie przez 5 minut, na kimś kto nigdy w VR nie był i po 20s ma mdłości i myśli że to od VRu.

 

Kompleks arcade VR miałby moim zdaniem sens.  Ludzie by tam chodzili tak jak dziś niektórzy chodzą ze znajomymi na paintballa czy kręgle.

 

Szczególnie że teraz nie ma obaw, że nagle konsolowe VR doścignie ten poziom. Sony już VR pochowało. PC VR zapadł w hibernację i nie wiadomo kiedy go odmrożą. Odpowiednika VR1 za 800€ czy 5090 za 500€ nie ma się co spodziewać przed 2029.

 

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)

Salony do VR powinny mieć jakieś google, gdzie hmm... moduł z optyką i elektroniką jest odczepiany i każdy użytkownik kupuje osobisty stelaż na głowę. Wtedy odpada kwestia utrzymania higieny i przychodzisz do nich ze swoim, mogąc pożyczyć wedle uznania.
Eh, z chęcią bym coś takiego odwiedził, ale jak sprawdziłem po latach, to takie salony chyba się pozwijały i jest ich mniej niż kiedyś? Ale to może obostrzenia ich wykończyły w poprzednich latach? 

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano (edytowane)

O takich nastawieniu METY, czy podejrzeniach i przewidywaniach słyszano już miesiące temu, czy nawet rok?

Przynajmniej widać, że Valve może dobrze wie co robi, ze skupieniem się na przenoszeniu gier do 3D w goglach... Może pozwoli to przyciągnąć bazę użytkowników, którzy potem kupią gry VR.

 

Tak czy inaczej podejście Mety otwiera możliwości na rozwinięcie się innej platformy.

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano

 

 

Dla mnie kicha, ale są tu tacy, którzy mają inne wymagania i zastosowania więc dla nich wrzucam.

 

MicroOLED dla mnie nie istnieje i jak to ma być przyszłość VRu to mnie taki scenariusz dołuje. Tak, FOV.

Opublikowano (edytowane)

No właśnie nie bardzo, bo jak obejrzysz to usłyszysz, że sam parametr "ostrość" ocenia na podobny do VR1, albo wręcz VR1 ma lepszą. Tylko, że wspomina też, że jasność w VR1 to zupełnie inna liga. Tymczasem jasność i kontrast wpływają na to jak "ostre" się coś wydaje, także może to przez to.

 

 

A tu kolejne dołujące sygnały, że Meta już ma VR gaming (w sensie gier dla prawdziwych graczy, a nie popierdółek dla cioci Gieni) tam gdzie Sony:

https://www.uploadvr.com/meta-now-using-mixed-reality-to-mean-mr-and-vr/

Edytowane przez VRman
Opublikowano

8K to przepaść względem VR1, chyba że ten meganex jakaś padlina to wszystko jest możliwe  ;)

Ale to jak pimax super na tym etapie przedprodukcyjnym może mieć wiele wad.

 

W Q3 nie zauważyłem żebym tracił ostrość przez niższą jasność, zawsze gram z dosyć niską jasnością żeby sobie aż tak po oczach nie świecić

Opublikowano
32 minuty temu, Wu70 napisał(a):

8K to przepaść względem VR1, chyba że ten meganex jakaś padlina to wszystko jest możliwe  ;)

Parametry nie są tak ważne jak realne odczucia. O ile ta opinia ma sens, ale nie mam powodu podejrzewać, że nie.

Wykorzystanie ekranu, typ i jakość optyki, algorytmy "wyginające" obraz. To wszystko może tłumaczyć czemu przy 2880x2880  vs. 3552x3840 gość stwierdził, że jest podobnie.

32 minuty temu, Wu70 napisał(a):

W Q3 nie zauważyłem żebym tracił ostrość przez niższą jasność, zawsze gram z dosyć niską jasnością żeby sobie aż tak po oczach nie świecić

To nie chodzi o to, że czujesz, że tracisz ostrość. Wyobraź sobie bardzo wąską lnię połysku na metalowej rurce. Jeśli ta linia na tle rurki bardziej się będzie odróżniać, to będzie się wydawała bardziej "ostra".
Bardziej w sensie "mam wrażenie, że" niż prawdziwa ostrość. 

Przy oglądaniu filmików na YT oceniających te bardziej jasne headsety słyszałem raz czy dwa jak o tym mówili.
 

Opublikowano

Skoro to 8k nie wygląda dobrze to musi być kwestia matrycy, soczewek. 

 

Jakby do Q3 wpakowali OLED to też np. tekst by stracił na ostrości, ale za to nieskończony kontrast w grach byłby mocno na plus i poprawił imersję. 

Opublikowano
10 godzin temu, VRman napisał(a):

To wszystko może tłumaczyć czemu przy 2880x2880  vs. 3552x3840 gość stwierdził, że jest podobnie.

Jeśli wyszło mu podobnie to własnie przez wiele różnic które podałeś a nie "2880x2880  vs. 3552x3840" ;)

 

Dla mnie i tak odpada przez cenę (co prawda nadal połowa ceny VR1)

Opublikowano
1 godzinę temu, Wu70 napisał(a):

"2880x2880  vs. 3552x3840"

VR1 to 2880x a ten to 3552x

to specyfikacje obu sprzętów. Według tego powinno być zauważalnie ostrzej, a nie jest (według gościa z filmiku). O to mi chodziło. 

 

Co do "odpada przez cenę" to ja nawet o Pimax Crystal light w tym roku mogę tak napisać :lol2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...