Skocz do zawartości

Zdrutowane przez Pentiuma


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Coś pechowy ten Ali ostatnio. Wziąłem się za zmniejszenie dystansu coolera ramu i chciałem zainstalować kątówkę 24-pin. Przed wsadzeniem każdy pin sprawdzony miernikiem czy są połączenia i czy nie ma gdzieś zwarcia. Siłuję się kilka razy i nie wchodzi do płyty. Patrzę na kątówkę i patrzę na płytę i WTF.moment. Męska wtyczka jest obrócona o 180* :lol2:

 

9mT1SnN.jpeg

 

Powinno być tak. Od biedy mógłbym spróbować to przelutować, ale nie wiem czy podołam a jeśli tak to czy będzie dobrze działać.

 

HTB1.RdZdjfguuRjSszcq6zb7FXa6.jpg

 

Z powyższym nie pykło, obniżenie coolera się udało ale też nie bez faila. Optymistycznie od razu chciałem zejść o 18 mm. połączyłem sobie 4 kołki 9 mm i początkowo okeiłem czarną taśmą izo aby się nie rozkręcały jeśli kiedyś bym odkręcał cooler, ale później wpadłem na pomysł użycia koszulki termokurcza. Najpierw ubrałem w koszulkę 4 kołki na dłuższy dystans, później 2 na drugi dystans. Przymierzam i jest za nisko. Dodałem do każdego po jednym kołku i już aby nie marnować koszulek użyłem po kawałku na każdy z tego co zostało i wygląda to jak wygląda, ale to nie idzie na wystawę i nikt tam patrzeć nie będzie. Finalnie obniżenie to tylko 9 mm. Gdyby użyć kołków o innym rozmiarze byłoby więcej, ale to wszystko na oko było robione.

 

Udało się też uciszyć drugi wentylator na ram coolerze poprzez kilkukrotne wciśnięcie i wyciśnięcie go.

 

IMG20241211225823.thumb.jpg.5f144f4e5bb7a55ad381697714da59ab.jpg

 

IMG20241212000109.thumb.jpg.78a15b2ad2ddd714c6fe10e0ca4b76d4.jpg

 

IMG20241212000131.thumb.jpg.b7786d54dd8cc53fb102087da9b641ff.jpg

 

Na koniec okazało się, że wcale niepotrzebne są te wentyle 60 mm bo 70 mm mieści się z małym zapasem i wystarczy zrobić trochę niższy kartonik i wejdzie. EHHHHHHHHHHHH

 

IMG20241211235753.thumb.jpg.569361966fce937816aca3745a02f522.jpg

Edytowane przez Pentium D
Opublikowano (edytowane)
21 godzin temu, Send1N napisał(a):

Czyli wtyczka do śmieci? :/ 

Z tym połączeniem tulejek dystansowych aby zrobić krótsze niż oryginały  to powiem ci że masz łeb :P :salut:

 

21 godzin temu, Mar_s napisał(a):

No ba, łeb jak sklep, senatorska głowa! :) 

Ty @Send1N zaraz byś pisiont złotych na jaką przejściówkę wywalił, a Pentiak chwilę pomyśli i ma! Tak trzeba żyć.

Poprawiłem, jedynie kilka godzin to zajęło :wariat: 

Lutownica z wymiennymi grotami to fajna sprawa ale jednak trochę za mało do takiej roboty. Miałem plecionkę do zbierania cyny, ale był problem ze zbieraniem jej z otworów i tu się zeszło dużo czasu. Gdy już wszystko było polutowane i zacząłem sprawdzać, wyszło że dwa piny są zwarte. Okazało się, że jeden drucik z plecionki jakimś cudem wlazł tam gdzie nie powinien. Myślałem, że mnie coś trafi na fotelu, ale wziąłem taki drucik którym spinają kable, obgryzłem izolację i go tam wsadziłem. Miedziany drucik gdzieś wcięło, zwara zlikwidowana i kątówka powinna działać. Wszystkie piny sprawdzone. Od oparów lutowania aż krecik się obudził.

IMG20241213054318.thumb.jpg.70fd76124eda70f4809ae6ae7bf54327.jpg

 

IMG_20241213_064209.thumb.jpg.67709db02b81eee7d5ebd2a0c0561d02.jpg

 

IMG_20241213_064228.thumb.jpg.e423d4fc4bb7898a1ea0600fbcce26a8.jpg

 

IMG_20241213_064408.thumb.jpg.b3fb9c5490be94a83cd9eee2cd89048a.jpg

 

Dodany fejk karbon na oryginalną  gąbeczkę. 

 

IMG_20241213_072709.thumb.jpg.85fe6b5918d36435dffa3fcf6215df8f.jpg

 

Czy zainstaluję? Nie wiem, trochę strach :E

Edytowane przez Pentium D
  • Upvote 1
Opublikowano

To kurde chinol odwrotnie polutował ale za to talent plastyczny ma bo ładnie logo i napis aourus mu wyszło :E 

4 godziny temu, Mar_s napisał(a):

Trochę solder maskę porypałeś

 

Wszystko pod kontrolą, od czego ma markera którym już kolorował tunel z kartonu ;D

  • Haha 1
Opublikowano

Na GTX 660?  :E 

A była okazja bo zaczęła wariować, jakaś oksydacja od leżenia albo coś, ale izo plus szczoteczka i lata jak złoto, a pastę wziąłem tą chińską, trzeba zużyć bo tuba wielka  ;D 

Już wziąłem, dostałem od Picodi 100 zł CB na RTV to capnąłem 4070S, jeszcze gierka ma być z Indianą  ;) 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • A od kiedy graniczymy z Federacją Rosyjską ?  Nie mato jak zlot pelikanów tutaj... ale lubię do kawki przejrzeć te wypociny 
    • Sygnatura wszystko przyjmie. Nie byłeś, nie widziałeś  Równie dobrze może siedzieć na jedynym słusznym i mocarnym 1050ti tocząc nierówną walkę z siłami czerwonych   Czasem się zastanawiam czy tacy ludzie jak on nie piszą takich rzeczy dla beki aby wbić szpilę i "pobudzić" rozmówców i mieć z tego niezły śmiech.
    • Skoro ostatnio przeglądałem tą kwestię to podzielę się wnioskami... Do handheldów wchodzą lepsze ekrany IPS na LTPS - lepsza jasność, kolory, GTG... Ponoć trwałość jest teoretycznie gorsza. W telefonach od jakiegoś czasu są obecne, ponieważ ich technologia wykonania zużywa mniej prądu i ma same zalety, poza kosztami i trwałością. Nie wiem jak z monitorami, kiedyś był problem z większymi matrycami oraz uzyskiem.  RG476h właśnie ma LTPS 120hz, 1280 x 960 i Valve mogłoby odświeżyć Steam Deck LCD podobnym panelem + bebechy z OLEDa lub chociaż zmieniona rewizja płyty względem starego LCD, ale nadal 7nm.   GammaOS ponoć znacznie uprzyjemnia korzystanie z retro konsolek, a niedawno zrobili wersję dla układu T820, więc RG476h akurat skorzystał, mimo świeżej premiery. Inne konsole to m.in. seria rg406, rg556, RG cube i Slide..., może jest coś jeszcze. Przy cenie promocyjnej ~650 zł za 476 tracą sens. System również rozwiązuje problemy z nierównym odświeżaniem ekrany, ponieważ standardowo jest trochę ponad 60 / 120hz po przecinku, ale może producent naprawił to w aktualizacji rg476h.   Konsolki emulujące wszystko z PS2 / Gamecube bez problemu mogą kosztować tyle co używany Steam Deck LCD, więc mają niewiele sensu... Szczególni gdy emulator PS2 na androida jest porzucony, będąc w gorszym stanie niż ten x86. T820 radzi sobie z tymi konsolami, ale nie ze wszystkim grami. Ponoć działa trochę lepiej na GammaOS. Do gier 2D lub prostych 3D raczej nie ma sensu brać czegoś ponad T820, chyba że pojawi się Steam dla ARM. Dla emulacji Switcha, można kupić używanego Switch Lite.  Ewentualnie dla 16:9 można kupić Retroid Pocket 5, ale za ~1000 zł. Można uprzeć się na AYANEO z ryzenem... Ale znowu Steam Deck LCD jest już niedaleko tych cen, a brakuje mu tylko lepszego ekranu. Modyfikacja Deck HD jest już lepsza, ale to nadal "stary" ips, bez ltps.   Koniec końców uznałem, że na takie głupotki nie chcę wydawać więcej, a kompromisy trochę nieodpowiadają mi, poza RG476h, gdzie wolę poczekać na więcej opinii użytkowników. Kupiłem używanego Gamesir G8 oraz Samsung a55 na zablokowanej sieci. Wyszło mniej niż RG406h, ale rozmiar jest dość szeroki, a Samsung jeszcze jedzie.
    • Uwielbiam jak inni wiedzą lepiej jak mam swoje pieniądze wydawać.
    • Nikt normalny nie rozbiera nowego GPU ale ja jak postanowiłem w nowej Inno3d 5070ti dnia pierwszego położyć PTMa na rdzeń zauważyłem, że wszystkie cewki były fabrycznie zalane jakąś żywicą do okoła (kolor przezroczysto-mleczny). Wątpię aby mi się to przewidziało, chociaż robiłem to po nocy zmęczony jak koń po westernie. Może to tutaj tkwi cała magia... a może nie. Tak czy srak nie znam przypadku głośnych cewek w Inno3d co traktuję jako wartość dodaną. No i zawsze jest dupochron w postaci 14 dniowego zwrotu jakby rzeczywiście miało się mega pecha. A tak na marginesie, uwielbiam prosty industrialny styl, więc akurat design Inno3d mnie urzeka. To taki Glock wśród GPU  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...