aerial 22 Opublikowano 7 Listopada Opublikowano 7 Listopada Odtwarzamy przyklejone tematy z pclaba. Ten miał 777 stron przed zamknięciem. Dyskusja na temat moddingu, chłodzenia wodnego, customów, przeróbek. Wszystko co wykracza poza komputery poskładane z gotowych części. 2
trybcio86 19 Opublikowano 11 Listopada Opublikowano 11 Listopada Panowie czy ten plyn https://www.angela.pl/p13703,aquatuning-at-protect-clear-1000ml.html bedzie miał więcej sensu niż zwykła destylka ? Czy o wiele lepszy bedzie DP ultra ?
Elder 28 Opublikowano 11 Listopada Opublikowano 11 Listopada Zwykła destylka do długiej pracy układu i tak wymaga wlania dodatków chemicznych (inhibitorów korozji/antyglonowych/płucząco-czyszczących). Wlania we właściwej proporcji bo biedy można narobić jak się przesadzi. Tutaj uwaga ... nieco wyższy flow miałem w testowanych CLC właśnie na destylce z Biocide ale pompa D5 była bardziej słyszalna jak na destylce pracowała niż na gęstszych płynach typu DP Ultra czy pastelach Mayhems. Odnotowałem niewielkie różnice w skuteczności transferu ciepła na korzyść destylki vs dedykowane płyny do LC. Mamy zbiór wad i zalet. Dawno temu laliśmy destylkę i borygo 50:50 i takie układy pracowały 5 lat bez dotykania,koszt takiej mieszanki płynu do CLC był śmieszny nie to co stosowanie dedykowanych do CLC płynów...ale kolor takiej mieszanki płynu szału nie robi,brak intensywności/nasycenia. AT-Protect-UV-Clear nie zawiera glikantyny ani glikolu i dlatego nie zmniejsza absorpcji ciepła, czyli zachowuje się podobnie jak destylka w kwestii transferu ciepła. W sumie ciekawa opcja...nie wiem czy ten płyn wytrzymuje w loop tyle lat co DP Ultra Clear,nie testowałem go long term. Czy DP Ultra Clear będzie o wiele lepszy jak AT-Protect-UV-Clear...nie sądzę,owszem jest sprawdzony i wyłącznie do stacji roboczych go używam bo tam jest to katowane dzień w dzień po kilkanaście godzin pracy PC a i tak wytrzymuje 4-6 lat bez problemu. Co wybrać? Do CLC w którym często majstrujesz,zlewasz płyn wymieniasz komponenty tylko destylka z Mayhems Inhibitor + oraz Mayhems Biocide + bo szkoda kasy na drogie płyny CLC w tym przypadku (30 litrów płynu z tymi dodatkami można przygotować,tego idzie kilka kropli na litr destylki) Do CLC które po uruchomieniu nie dotykane i nie grzebane ma być 2-4 lata to DP Ultra Clear czy AT-Protect-UV-Clear i z bani. 1 1
CryptTM 55 Opublikowano 11 Listopada Opublikowano 11 Listopada @Elder mam pytanko. Ostatnio robiłem czyszczenie i wymianę past w 1080 hybrid od EVGA. Generalnie wszystko spoko, kwestie padów i pasty pomijam bo nie jest istotna. Układ chłodzenia przeczyściłem destylką, w sensie żalem stary płyn, wlałem destylkę, pochodziła z godzinę, zlałem destylkę i finalnie wlałem płyn do chłodnic bo akurat miałem. Generalnie wyniki temperaturowe super, bo na GPU przy Furmarku 45stC przy full obciążeniu, ale pompa mi zaczęła cieknąć. Uszczelki wymieniłem, te co się nie dało wyczyściłem, ale dalej chadra puszcza płyn, tym razem poprzez śruby. Normalnie skończyły mi się pomysły i zacząłem podejrzewać, że te przecieki mogą być spowodowane zastosowaniem płynu chłodniczego. Coś doradzisz w temacie, co tu zrobić, żeby pompa nie puszczała? Sam płyn nie powinien być problemem, ale może czegoś nie wiem ...
Elder 28 Opublikowano 11 Listopada Opublikowano 11 Listopada Puszcza płyn, tym razem poprzez śruby. Rozumiem że przez śruby w cold plate. W tym przypadku to nie wina samego płynu a braku szczelności w okolicy gumowej wkładki umieszczonej pomiędzy cold plate a korpusem pompy. 15:22 sek na filmie...prawdopodobnie w Twojej pompie od AIO są rozwiązania techniczne i profilowana uszczelka gumowa jaką tutaj pokazano. Jeśli to się odkształci przy demontażu i nie przylega prawidłowo to będzie wyciek. Steve to wkrętakiem szarpał przy demontażu więc powodzenia ze szczelnością po ponownym złożeniu (wątpię aby to w ogóle ponownie złożył skoro popsuł przy okazji śrubę trzymająca cold plate) W serii to jest przywalone śrubami z taką siłą że uszczelka się wypłaszczy...czy po demontażu i ponownym silnym dokręceniu będzie trzymać szczelność? Ruletka. Szczególnie że demontaż jest upierdliwy,trzeba użyć siły a wtedy łatwo o zdeformowanie uszczelki. Producent nie przewidział demontażu tego AIO i nie udostępnia uszczelek jako elementów wymiennych. Ja bym się z tym nie patyczkował,uszczelnił obustronnie miejsce styku uszczelki czarnym silikonem technicznym po wcześniejszym odtłuszczeniu powierzchni byle nie przesadzić z ilością aplikowanego silikonu. Ta pompa generuje bardzo niskie ciśnienie płynu więc minimalna ilość silikonu precyzyjnie nałożona na obwiedniej uszczelki załatwi sprawę szczelności. Nic innego tu mi nie przychodzi do głowy. 1 1
CryptTM 55 Opublikowano 12 Listopada Opublikowano 12 Listopada (edytowane) Akurat ja miałem odpowiednie narzędzia ( w przeciwieństwie do Steave'a) i nie uszkodziłem uszczelek. Podejrzewam, że one się zwyczajnie po takim czasie zużyły. Ale wolałem zapytać, czy płyn mógł tu jakiś problem zrobić, czy nie. W każdym razie - uszczelkę ta duża b miał skąd wziąć, ale ta na bloku to w zasadzie nie do zdobycia. Więc teraz co radzisz - machnąć silikon na uszczelkę na bloku, skręcić i tak zamontować? Czy też zamiast uszczelki (choć to akurat głupie). No i zostaje kwestia napełnienia chłodzenia, bo w zasadzie trzeba to zrobić przy skręcaniu bloku, więc silikon się "zamoczy". Czy też masz inny pomysł? Edit: ale jeśli to Asetek, to może by do nich napisać, czy by nie przysłali takich uszczelek... Ktoś już próbował się z nimi kontaktować w takich sprawach? Edytowane 12 Listopada przez CryptTM
ForestRun 0 Opublikowano 12 Listopada Opublikowano 12 Listopada Hej Poszukuję kabli w oplotach do obudowy Lian Li O11. Potrzebny też 12VHPWR. Polecicie coś? Może być ATX Argb W xkomie widziałem zestawy Kolink, fajną kolorystykę mają. Czy kabel 12VHPWR będzie pasował np Corsair do zasilacza MSI? Dzięki za pomoc
dagedy 7 Opublikowano 12 Listopada Opublikowano 12 Listopada @ForestRun musisz szukać kabla, który ma pinout zgodny z twoim zasilaczem.
zawisztheblack 8 Opublikowano 12 Listopada Opublikowano 12 Listopada Cześć i czołem, witam w nowym miejscu 6 2
CryptTM 55 Opublikowano 12 Listopada Opublikowano 12 Listopada Siema Zawisza, nawet się zastanawiałem, dlaczego Cię jeszcze nie ma
bofff 13 Opublikowano 12 Listopada Opublikowano 12 Listopada 4 godziny temu, CryptTM napisał(a): Akurat ja miałem odpowiednie narzędzia ( w przeciwieństwie do Steave'a) i nie uszkodziłem uszczelek. Podejrzewam, że one się zwyczajnie po takim czasie zużyły. Ale wolałem zapytać, czy płyn mógł tu jakiś problem zrobić, czy nie. W każdym razie - uszczelkę ta duża b miał skąd wziąć, ale ta na bloku to w zasadzie nie do zdobycia. Więc teraz co radzisz - machnąć silikon na uszczelkę na bloku, skręcić i tak zamontować? Czy też zamiast uszczelki (choć to akurat głupie). No i zostaje kwestia napełnienia chłodzenia, bo w zasadzie trzeba to zrobić przy skręcaniu bloku, więc silikon się "zamoczy". Czy też masz inny pomysł? Edit: ale jeśli to Asetek, to może by do nich napisać, czy by nie przysłali takich uszczelek... Ktoś już próbował się z nimi kontaktować w takich sprawach? kiedyś widziałem takie sztukowanie uszczelki https://hp-sc.pl/product-pol-15395-Sznur-Gumowy-fi-1-mm-70NBR-15-mb.html https://powerrubber.com/kat/sznur-gumowy/klej-do-sznurow-gumowych/
Elder 28 Opublikowano 12 Listopada Opublikowano 12 Listopada @CryptTM W sumie nie ma pola do manewru. Jedynie nałożenie minimalnej ilości silikonu na polu styku uszczelki z komponentami pompy (zapewne i od strony cold plate i strony wkładki korpusu pompy). Ta uszczelka to zaraza...zewnętrzny oring który omija śruby mocujące cold plate jest zintegrowany z resztą gumy która tworzy wlot płynu na finy. Nie da się tu nic ugrać i podmienić na inne uszczelnienie np sznur gumowy o którym wspomina @bofff https://www.ocinside.de/modding_en/aio_refurbish_mod/2/ Jeszcze raz,nie wierzę że to wina płynu a jednak wina odkształconej uszczelki. Trudno będzie to zrobić bez zamoczenia silikonu przy napełnianiu loop od strony pompy. Gdyby chłodnica miała dodatkowe porty 1/4 cala do napełniania loop problem by nie istniał lecz w Twoim modelu AIO tego nie ma. Asetek nie ma działu sprzedaży dla klientów indywidualnych,nie ma sklepu z częściami zapasowymi typu uszczelki do pomp AIO. Jak zaczęła terkotać pompa AIO w RTX 3090 Kingpin a support EVGA odpisał że nie mają już na magazynie tych AIO do KP na wymianę w ramach RMA przekopałem net w poszukiwaniu części zamiennych do pomp Asetek czy samych pomp (nowych) i ...zero. Jest 8 generacji pomp od nich i zero części zamiennych,póki masz gwarancję jak pompa zdechnie lub jest nieszczelna po prostu wymieniają cały set na drugie nowe AIO a po gwarancji zapominają o Tobie. @ForestRun jeśli pytasz o komplet pełnego okablowania do PSU MSI MPG A850G a nie o komplet przedłużek do okablowania to Cablemod który ma obecnie największą ofertę na rynku nie ma takich zestawów pod Twój PSU. https://cablemod.com/compatibility/ Tylko custom configurator a tam taka cena za pełny zestaw okablowania wychodzi w wersji custom że prędzej bym PSU na inny model zmienił jak custom set u nich zamówił. To co wspomniałeś z X-KOM czyli Koolink to przedłużki ale bez najdroższego w sumie 12VHPWR https://www.x-kom.pl/g-12/c/3518-zestawy-kabli.html?producent=1072-kolink Tutaj masz większy wybór przedłużek Cablemod,wybierz co potrzebujesz w kolorze który potrzebujesz i załatwione. https://www.morele.net/wyszukiwarka/?q=CableMod&d=0 Przedłużki ARGB ma Lian Li https://www.x-kom.pl/szukaj?q=Lian Li Strimer No nie jest to tania zabawa jak widać. Jedna uwaga,przedłużki kabli pasują do każdego PSU więc nie ważne czy Koolink,Lian Li czy Cablemod wybierzesz ważne aby mieli w ofercie wszystkie potrzebne Tobie rodzaje przedłużek łącznie z 12VHPWR.
CryptTM 55 Opublikowano 12 Listopada Opublikowano 12 Listopada (edytowane) @Elder czyli wszystko jasne. Może pobawię się z silikonem, jak nic to nie da, to zostaje powietrze. Na karcie wymieniłem blok wodny na radiator z FE i wszystko gra, tylko wiadomo, taktowanie nieco niższe bo i temperatury wyższe. A z innej beczki - kojarzysz AiO 120, które by miało wyjście węży z jednej strony, jak to zrobiło EVGA (czyli proste, nie 90°)? Może by coś dobrał zamiast oryginalnego... Edytowane 12 Listopada przez CryptTM
ForestRun 0 Opublikowano 12 Listopada Opublikowano 12 Listopada @Elder Dzięki Jeśli chodzi o 12VHPWR to które najlepiej wybrać?...
traczkolwiek 6 Opublikowano 12 Listopada Opublikowano 12 Listopada 6 godzin temu, zawisztheblack napisał(a): Cześć i czołem, witam w nowym miejscu Dalej robisz custom kable?
Elder 28 Opublikowano 13 Listopada Opublikowano 13 Listopada @CryptTM AiO 120 które by miało wyjście węży z jednej strony jak to zrobiło EVGA. Nie ma już na rynku...to co było a ma podstawę (cold plate) okrągłą i pompę Asetek dawno wycofane ze sprzedaży. Powiem tak,coś mi zaświtało i poszedłem do warsztatu przekopać pudła z gratami i popatrz. Od lat zapomniane leżą dwa AIO EVGA (CPU AIO 240 i GPU AIO 120) jakie klient u mnie zostawił do jakiegoś projektu i ostatecznie nie zostały wykorzystane. AIO GPU nowe nie montowane. @ForestRun 12VHPWR które najlepiej wybrać? Jeśli do RTX4070ti ASUS TUF planujesz to użyć (takie GPU masz w sigu podane) to w ofercie Cablemod nie ma wiązki 12VHPWR dedykowanej do Twojego zasilacza (wpinanej z jednej strony bezpośrednio w PSU z drugiej w GPU). Mają takie kable do zasilaczy Asus,Seasonic,Corsair,Phanteks,EVGA https://eustore.cablemod.com/product-category/12vhpwr/12vhpwr-pci-e-cable-12vhpwr/ ale do PSU MSI nic tu nie widzę. Możesz do supportu napisać zapytanie co polecają do Twojego PSU. Teoretycznie pozostaje przedłużka tego rodzaju,dopinana do seryjnych kabli wychodzących z PSU. https://eustore.cablemod.com/product-category/12vhpwr/12vhpwr-pci-e-cable-extension-12vhpwr/ Nasuwa się pytanie czy jak masz GPU wpięte w mobo to dasz radę jej użyć bo 4 do 4.5cm miejsca na zrobienie łuku przewodem wychodzącym z GPU potrzebujesz i ciaśniej nie wolno tego zaginać (kończy się to spaleniem gniazda). Jak masz taką ilość miejsca (lub większą) do szyby budy to OK. Jednak cały temat wywala się z winy reverse gniazda jakie stosuje Asus w swoich GPU. Będziesz miał odwróconą wtyczkę osłoną w dół zamiast w górę. To może utrudnić zrobienie kablem łuku w dół pod kartę i zwiększyć ilość miejsca od karty do szyby budy konieczną do wpięcia przedłużki Cablemod. Mam TUF 4070ti Super i olałem kombinowanie z wymianą 12VHPWR mimo że to wykonalne bo mam PSU Seasonic Prime. Największy sens miało by użycie kątowych 90 stopni 12VHPWR Cablemod (wiązki bezpośrednio z gniazd PSU do GPU) ale do tego trzeba mieć PSU Asus,Seasonic,Corsair,Phanteks,EVGA. Wtedy masz tak wyglądające połączenie. Wątpię mocno że chcesz zmieniać PSU tylko po to aby kable kątowe 90 stopni 12VHPWR z oferty Cablemod kupić i zastosować. OK,są inne rozwiązania od innych producentów ale prawdę mówiąc to we wszelkie wynalazki chińskie nie wierzę (diabli wiedzą czy styki są w nich od Astron czy NTK) https://ithardware.pl/aktualnosci/nvidia_potwierdza_ze_jest_dwoch_producentow_zlaczy_12vhpwr_jednego_lepiej_unikac-24352.html a samo gniazdo 12VHPWR i jego dopuszczalne 30 cykli wpinania kabli to żenada (testy wskazują że po około 20 cyklach luzy na pinach i tak występują) Kątowe adaptery 90 stopni Cablemod usunął ze sprzedaży po raportach o wadach które kończyły się tak: Musiałem to wywalić z jednego z kompów gdzie był zamontowany do RTX4090...możliwe że z GPU o mniejszym poborze mocy to się nie smaży ale nie chcę ryzykować i ponosić odpowiedzialność za ewentualne problemy. Info z Cablemod. https://cablemod.com/adapterrecall/ 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się