PaVLo 402 Opublikowano 16 Listopada Opublikowano 16 Listopada Zamówiłem pamięci RAM z Xkom (Fury Renegade 2x32GB DDR5 6000) Dzisiaj została odebrana paczka z paczkomatu Inpost i niestety z tego co widzę ktoś chciał się do niej dobrać, bo widać celowe przecięcie. Przecięta koperta i kartonik. Dzwoniłem na infolinię Xkom i konsultant powiedział, że można zgłosić zwrot lub wymianę na inny. Co proponujecie zrobić, zostawić je bo raczej kostki są ok, czy skorzystać z możliwości zwrotu i wymiany na inną?
sideband 153 Opublikowano 16 Listopada Opublikowano 16 Listopada Sprawdź organoleptycznie jeżeli nie będzie uszkodzeń mechanicznych to je sprawdź. Jak będę cyknięte to oddasz. Jakość Inpostu i DPD wyraźnie spadła w ciągu w ostatnich miesięcy - giną paczki, masakrują je w transporcie i opóźnienia w dostawach. 1
Cavendish 11 Opublikowano 16 Listopada Opublikowano 16 Listopada Jak pudełko jest całe, dodatkowo zaplombowane, to raczej nic się nie stało z nimi. 1
maxmaster027 111 Opublikowano 16 Listopada Opublikowano 16 Listopada Jednak zamówiłeś. Tak myślałem ^^ Cytujac klasyka prawidziwa silna wole okazesz jak kupisz i zwrocisz 1 2
PaVLo 402 Opublikowano 16 Listopada Autor Opublikowano 16 Listopada (edytowane) Zamówiłem, bo nagle cena skoczyła o 100, a w koszyku nadal miałem po starej, z aktywnym kodem. Prześpię się z tym i zadecyduję czy wymieniać czy zostawić, bo raczej wewnętrzny blister nie ucierpiał. Przecięcie jest 2cm od rogu, a potem głęboka rysa. Sprawdziłem blister swoich 2x16 i wątpię, aby doszło to do zadrapania modułów kości. Edytowane 17 Listopada przez PaVLo 1
ryba 223 Opublikowano 17 Listopada Opublikowano 17 Listopada Jak jest propozycja wymiany na inna sztuke, to bym sie nie zastanawial nawet zawsze lepiej miec cale pudelko na przyszlosc, niz rozwalone. 1
ODIN85 646 Opublikowano 17 Listopada Opublikowano 17 Listopada 7 godzin temu, sideband napisał(a): Sprawdź organoleptycznie jeżeli nie będzie uszkodzeń mechanicznych to je sprawdź. Jak będę cyknięte to oddasz. Jakość Inpostu i DPD wyraźnie spadła w ciągu w ostatnich miesięcy - giną paczki, masakrują je w transporcie i opóźnienia w dostawach. Jak zwykle zależy od regionu. U mnie to najsolidniejsze firmy.
PaVLo 402 Opublikowano 17 Listopada Autor Opublikowano 17 Listopada (edytowane) 4 godziny temu, ryba napisał(a): Jak jest propozycja wymiany na inna sztuke, to bym sie nie zastanawial nawet zawsze lepiej miec cale pudelko na przyszlosc, niz rozwalone. Tak, konsultant zaproponował jedno z rozwiązań. Jest też taka opcja w zgłoszeniu zwrotu, wymiana. Plomb nie ruszałem, więc wszystko fabryczne, chyba skorzystam z tej opcji, zawsze to człowiek spokojniejszy 4 godziny temu, ODIN85 napisał(a): Jak zwykle zależy od regionu. U mnie to najsolidniejsze firmy. U mnie jeździ każdy, a najgorzej wypada DPD, który nie dostarcza przesyłek, pisząc że "nie zastano nikogo w domu" chociaż człowiek cały dzień siedzi Zresztą widać po ich flocie, jakimi różnymi gruzami jeżdżą. Edytowane 17 Listopada przez PaVLo 1
maxmaster027 111 Opublikowano 17 Listopada Opublikowano 17 Listopada 2 godziny temu, PaVLo napisał(a): Tak, konsultant zaproponował jedno z rozwiązań. Jest też taka opcja w zgłoszeniu zwrotu, wymiana. Plomb nie ruszałem, więc wszystko fabryczne, chyba skorzystam z tej opcji, zawsze to człowiek spokojniejszy U mnie jeździ każdy, a najgorzej wypada DPD, który nie dostarcza przesyłek, pisząc że "nie zastano nikogo w domu" chociaż człowiek cały dzień siedzi Zresztą widać po ich flocie, jakimi różnymi gruzami jeżdżą. Powinno byc ok, chyba, że chcesz po prostu dla zasady zwrocic, w sensie czujesz sie tym niejako urazony i chcesz miec produkt w 100% perfekcyjnie dostarczony. Z jednej strony zrozumiale, z drugiej wiesz raczej ramy to takie cos co ma gwarancje wieczystą i jest dosc solidne. Poza tym bardziej juz sie liczy jakbys np jakies chlodzenie zamowil do nich wodne, i pogonil je na napieciu 1.6.-1.65V. Ramy do piekarnika, otwierasz kladziesz nowe termopady, i na to chlodznko wodne. Szkoda czasu na zwroty. A chlodzonko chyba cos 250-300zl
Karro 63 Opublikowano 17 Listopada Opublikowano 17 Listopada 16 godzin temu, PaVLo napisał(a): Co proponujecie zrobić, zostawić je bo raczej kostki są ok, czy skorzystać z możliwości zwrotu i wymiany na inną? jak są ok to po co 1
PaVLo 402 Opublikowano 17 Listopada Autor Opublikowano 17 Listopada W dniu 16.11.2024 o 20:56, maxmaster027 napisał(a): Cytujac klasyka prawidziwa silna wole okazesz jak kupisz i zwrocisz 1
maxmaster027 111 Opublikowano 18 Listopada Opublikowano 18 Listopada 11 godzin temu, PaVLo napisał(a): No ale to sporo czasu, bo wysylka/odeslanie/ponowne przeslanie
PaVLo 402 Opublikowano 18 Listopada Autor Opublikowano 18 Listopada Zgadza się, ale mam na czym grać, a poza tym faktura będzie miała korektę, więc i gwarancja od innej daty. Na razie czekam na rozpatrzenie wymiany.
CryptTM 93 Opublikowano 18 Listopada Opublikowano 18 Listopada W dniu 16.11.2024 o 20:27, sideband napisał(a): Jakość Inpostu i DPD wyraźnie spadła w ciągu w ostatnich miesięcy U mnie znowu inaczej - jak jedzie kurier InPost to jest dramat. Paczki do paczkomatu - OK, ale dostawa do domu to masakra. Ostatnim razem, jak w X-Komie nie dało się zmienić dostawy na DPD (które u nas akurat działa bardzo dobrze), przyszła karciocha (4070S) a gość normalnie dzwonek - cyk - i paczka leci.... ok 5m, nad ogrodzeniem (jakieś 2,2m) prosto na beton po drugiej stronie. I to nie pierwszy raz, inne paczki brandowane logiem X-Kom też latały, ale tym razem miarka się przebrała i poszła sroga jazda do X-Kom (który też swoje zrobił względem mojego oddziału InPost), do InPostu również. Efekt jest taki, że teraz przyjeżdzają, normalnie poczekają tą minutę a nawet potrafią zadzwonić, jak zbyt długo nikogo nie widać. Ale to, jak mi podnieśli cićnienie po tej karcie to moje. Swoją drogą X-Kom stanął na wysykości zadania i swoje w tym temacie zrobili - bo kto jak kto, ale małym klientem to oni nie są - i tym razem bardzo dobrze, że na nich trafiło, bo bardzo podnieśli przez to jakość obsługi kurierów InPost u mnie w regionie 1
AndrzejTrg 378 Opublikowano 18 Listopada Opublikowano 18 Listopada (edytowane) 2 godziny temu, PaVLo napisał(a): Zgadza się, ale mam na czym grać, a poza tym faktura będzie miała korektę, więc i gwarancja od innej daty. Na razie czekam na rozpatrzenie wymiany. Akurat na RAMy ma się dożywotnią gwarancję, więc tutaj jest to bez znaczenia co nie zmienia faktu że paczek był uszkodzony i zwrot jak najbardziej wskazany . Edytowane 18 Listopada przez AndrzejTrg 1
PaVLo 402 Opublikowano 18 Listopada Autor Opublikowano 18 Listopada 2 godziny temu, CryptTM napisał(a): U mnie znowu inaczej - Właśnie tak poczułem się z tą przesyłką, chyba zmienili lokalnego kuriera na jakiegoś z lepkimi paluszkami, który chciał się dobrać do zawartości 1 godzinę temu, AndrzejTrg napisał(a): Akurat na RAMy ma się dożywotnią gwarancję, więc tutaj jest to bez znaczenia co nie zmienia faktu że paczek był uszkodzony i zwrot jak najbardziej wskazany . Przemyślałem sprawę i tak zdecydowałem, sprawa się już ruszyła i czekam na dalszy rozwój
Ali 57 Opublikowano 18 Listopada Opublikowano 18 Listopada obstawiam ze po prostu ktos rozcinal palete na magazynie nozykiem i przy okazji ciachnal paczke, nic takiego sie chyba nie wydarzylo, troche nadwrazliwosc - no ale nie zalezy ci na czasie i masz mozliwosc + bedziesz spal spokojniej no to wymien 1
PaVLo 402 Opublikowano 18 Listopada Autor Opublikowano 18 Listopada Nawet jakby tak było, to było by wrednym posunięciem w celu uniknięcia problemów, które lepiej przerzucić na klienta. Jednak patrząc na kopertę, bardziej obstawiam "uszkodzenie" w trakcie transportu.
hubio 101 Opublikowano 18 Listopada Opublikowano 18 Listopada (edytowane) @PaVLo a skąd od razu myśl, że "ktoś się dobierał"? To mogło powstać na sortowni gdzie przechodzi przez x maszyn i np. jakaś inna przesyłka mogła uszkodzić tą. Po za tym masz prawo do zwrotu 14 dni tak czy inaczej nawet jak otworzysz pudełko, zerwiesz plomby i sprawdzisz ten RAM bo to się nazywa dozwolony użytek Boże ludzie naprawdę mają kupę czasu i cierpliwości A tak w ogóle RAM to chyba jedyna część komputerowa, którą naprawdę trudno uszkodzić Ja bym zdecydowanie nie tracił czasu na odsyłanie, wypisywanie kwitów, a potem znów odebranie z paczkomatu albo czekanie na kuriera Tracisz swój czas i czas ludzi to przyjmującej w x xom. A jak w środku będzie cegła i tak korpo ci tego nie uzna Edytowane 18 Listopada przez hubio
AndrzejTrg 378 Opublikowano 18 Listopada Opublikowano 18 Listopada (edytowane) Egzekwuje swoje prawo. Że Ty uważasz że to strata czasu i że trzeba mieć cierpliwość, to właśnie dzięki takim jak Ty są takie sytuacje, gdzie ludzie na sortowni, kurierzy i wuj wie kto jeszcze olewają takie sytuacje i późnej przychodzi rozebana paczka... Ich zasranym obowiązkiem jest dostarczyć Ci karton/opakowanie, w takim stanie jakbyś go kupił w sklepie, tzn. nienaruszonym. Jeszcze do tracenia czasu, kiedyś jak była tylko poczta polska to bym się zgodził, ale teraz to brzmi po prostu śmiesznie. Jeszcze jak ktoś czegoś potrzebuje na gwałt, to jest to inna sytuacja i wtedy można rozważyć możliwości, ale jak kolega napisał że ma czas, to już w ogóle... A przyjdzie co do czego, odeślesz im uszkodzone opakowanie to się dopiero z koniem zaczniesz kopać. Przyślą Ci kupę, to z grzeczności ją jeszcze w toalecie spuścisz? I powiesz że problem z głowy Edytowane 18 Listopada przez AndrzejTrg 1 1
hubio 101 Opublikowano 18 Listopada Opublikowano 18 Listopada @AndrzejTrg witam na nowym forum Nie zrozumiałeś mnie Szkoda głównie czasu człowieka co kupił. Zmarnowany czas Inspostu im się należy jak uszkodzili. X coku już niekoniecznie bo nie zawinili... Ale to ich praca więc niech pracują... Ale głównie szkoda czasu klienta czyli OP. Bo poświęcił już czas na wybór i zakup towaru, a teraz będzie tracił czas na odsyłanie, wypełnianie kwitów i przysyłanie... Więc mi chodziło o to, że jak nie ma uszkodzeń oryginalnego pudełka z RAMem to spokojnie może otworzyć przesyłkę. Tym bardziej, że to tylko RAM. Ja w takiej sytuacji bym na bank otworzył. A jakby się okazało, że pudełko do RAM jest uszkodzone i by mi na nim zależało to wtedy bym zrobił zwrot. Bo jemu zwrot bez podania przyczyny tak czy inaczej się należy. To co piszesz to jak nie było jeszcze tych zwrotów parę lat temu, to wtedy tak - odesłałbym, ale nie dzisiaj.
AndrzejTrg 378 Opublikowano 18 Listopada Opublikowano 18 Listopada Również witam Tylko że teraz odsyłanie to jest naprawdę chwila, zgłaszasz reklamację to z automatu Ci podają kwity, a jak nie masz drukarki to kurier Ci wydrukuje, więc to nie wygląda tak źle jak to przedstawiasz. Zamawiałem pada jakiś czas temu, po otworzeniu paczkomatu, wymacałem przez ten worek że pudełko jest w opłakanym stanie, a że miałem dosłownie 100m do ME to poszedłem i zapytałem co w takiej sytuacji zrobić, miła Pani razem ze mną otworzyła "worek", spisała sobie tam jakąś notatkę i tyle, i żebym sprawdził pada od razu po przyjściu do domu i jakby był problem to żebym znowu podszedł, ale pad działał, ale jakiś miesiąc później, padł zaczął szwankować, to się rozłączał, to przyciski nie działały, więc co? reklamacja, po odesłaniu pada w w tym oryginalnym zdezelowanym opakowaniu, dostałem informację że reklamacja nie uznana, z powodu złego obchodzenia się ze sprzętem itp itd... ale wtedy, poinformowałem że byłem w oddziale i tam razem z Panią otwieraliśmy paczkę i ona taka przyszła, kazali mi podać adres, aby sobie to zweryfikowali. Na drugi dzień dostałem informację aby podszedł do sklepu i tam na mnie będzie czekał nowy pad. Nie wiem co by było gdybym wtedy nie podszedł do oddziału... pewnie bym się do teraz z koniem kopał... Także trzeba dmuchać na zimne 1
hubio 101 Opublikowano 18 Listopada Opublikowano 18 Listopada Sprzedawca nie ma prawa odmówić reklamacji towaru z powodu braku opakowania lub uszkodzonego opakowania w trybie niezgodności z umową. Takie są przepisy. Natomiast w tym przypadku OP nawet nie otworzył chyba przesyłki więc nawet nie widział stanu opakowania. Co do czasu to kwestia tego jak ktoś na to patrzy. OP musi wypełnił kwity, wydrukować, włożyć do przesyłki, wydrukować etykietę zwrotną, zanieść przesyłkę do paczkomatu, mailować ze sprzedawcą czy sprawdzili, kiedy sprawdzili, kiedy zrobią podmiankę. To wszystko monitorować kiedy wyślą, żeby ogarnąć odbiór.... Każdy ma inną organizację życia i spojrzenie na czas. Mi zdecydowanie byłoby szkoda czasu tym bardziej, że to RAM czyli coś co naprawdę ciężko uszkodzić w transporcie.
Ali 57 Opublikowano 18 Listopada Opublikowano 18 Listopada 3 godziny temu, PaVLo napisał(a): Nawet jakby tak było, to było by wrednym posunięciem w celu uniknięcia problemów, które lepiej przerzucić na klienta. Jednak patrząc na kopertę, bardziej obstawiam "uszkodzenie" w trakcie transportu. ale ja mowilem o palecie u kuriera, nie w xkomie czy morele
PaVLo 402 Opublikowano 18 Listopada Autor Opublikowano 18 Listopada 2 godziny temu, hubio napisał(a): Sprzedawca nie ma prawa odmówić reklamacji towaru z powodu braku opakowania lub uszkodzonego opakowania w trybie niezgodności z umową. Takie są przepisy. Natomiast w tym przypadku OP nawet nie otworzył chyba przesyłki więc nawet nie widział stanu opakowania. W czasie rozmowy z konsultantem, poinformowałem go, że otworzyłem kopertę z drugiej strony i wyjąłem kartonik z pamięciami i opisałem jak wygląda. Powiedział mi, że mam prawo zwrócić lub wymienić na pozbawiony wad. Skorzystałem z tego i tyle. Poczekam dłużej, ale w niczym mi to nie przeszkadza Godzinę temu, Ali napisał(a): ale ja mowilem o palecie u kuriera, nie w xkomie czy morele Akurat to mnie nie interesuje, skoro kurier myśli, że może niszczyć przesyłki, to długo nie popracuje, w końcu ktoś się za to weźmie. Kilka lat temu uszkodzili mi kupioną i używaną kartę graficzną w pudełku, chyba nim kopali, bo przebiła róg kartonu. Osobiście pojechałem do filii firmy i tak załatwiłem sprawę, że oddali mi całą wartość sprzętu, ale nie z aukcji, a z faktury. Dlatego przemyślałem sprawę i tym razem też nie odpuszczę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się