Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

W nowym domu mam zrobioną instalację internetową poprzez rozprowadzenie kablami internetu z routera GPON do gniazdek Ethernet w pokojach. Router ten dostałem od ISP, rozsiewa on jakąś sieć wifi ale z racji lokalizacja (skrzynka multimedialna w garażu) już na parterze mam problemy z wifi, nie mówiąc o piętrze na którym wifi w ogóle nie ma. 

 

Chcę w jednym pokoju na piętrze podłączyć swój własny router (TP-Link Archer A6), a na parterze postawić dodatkowe urządzenie działające jako Access point - jednak nie znam się zbytnio na sieciach i zastanawiam się, czy konfiguracja w której głównym routerem dalej pozostanie ten od ISP, a moje urządzenia będą tworzyć odrębną sieć wifi będąc wpiętymi do tego właśnie routera? Z obydwu urządzeń, oprócz wifi, będę chciał podłączyć sprzęty za pomocą kabla.

 

Jeśli taka konfiguracja ma sens, jakie urządzenie dokupić jako AP? Myślałem o TP-Link Deco M4, ale może wystarczy coś innego?

  • Upvote 1
Opublikowano

A ten Archer podpięty jako AP do ethernetu na parterze nie wystarczy?

 

Może będziesz miał zasięg po podpięciu tylko Archera na parterze?

 

Nie wiem, czy dobrze rozumiem, ale chyba warto to sprawdzić. Ustaw mu w adminie radio strength na maksymalną i powinno działać, chyba że masz jakieś grubsze ściany działowe na drodze...

Opublikowano

Wszystko zależy od konfiguracji obu routerów ale mówiąc w skrócie - da się.
Część routerów ma czasami tryb pracy Access Point i wtedy w zasadzie nic nie trzeba dodatkowo ustawiać poza nazwą sieci i hasłem. Same się wszystkim zajmą i w instrukcji powinieneś mieć informacje, co i jak.

Jeżeli jednak nie masz dedykowanego trybu PA to wystarczy zrobić kilka rzeczy:
1. Dowiedz się, z jakiego zakresu główny router rozsyła adresy IP (na przykład 192.168.1.10-100) i z jakiej maski korzysta (zazwyczaj 255.255.255.0).
2. Podłącz swój router portem LAN z komputerem przez kabel ethernet (na chwilę, więc nie musi to być długi kabel).
3. Zaloguj się na router z komputera, ustaw na nim adres sieci LAN na taki, który jest w zakresie z punktu 1 i nie jest zajęty przez nic innego (na przykład 192.168.1.2)
4. Wyłącz na nim funkcję serwera DHCP.
5. Odłącz router od komputera i podłącz go z routerem głównym przez port LAN (port WAN w swoim routerze olewasz).

Powinno wszystko zacząć działać. Potem logujesz się z dowolnego urządzenia w tej samej sieci na adres IP swojego routera (192.168.1.2), podajesz login i hasło, i konfigurujesz sieć WiFi tak jak chcesz. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wszystkie routery miały tą samą nazwę sieci i to samo hasło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Jak już kiedyś wspominałem. Będzie zamrożenie wojny. Pewnie ukraina otrzyma gwarancje bezpieczeństwa tylko od niektórych pańśtw europy. Rosja nie zaatakuje państw NATO. Rosja jest zbyt mocno wykrawiona na wielką kolejną wojne z NATO. Estonię rosja mogla już przejac wiele razy. Nie zrobiła tego. Trump zmusi ukrainę do zrzeczenia się okupowanych przez Rosję ziem. Trump nie chce dawać pieniedzy do worka bez dna. Ukraina nigdy nie odbije okupowanych ziem, wiec sam Zełeński powinen sobie to uświadomić zamiast prowadzić wojnę w nieskończoność.
    • @AndrzejTrg z zabrudzonym wejściem słuszny kierunek  Ale skoro to nie pomogło, to obstawiałbym na uszkodzony port ładowania (a właściwie całą płytkę - w telefonach jest ona najczęściej jako osobny od płyty głównej element). Pewnie może to być i problem z baterią i jej kontrolerem (jest "wbudowany" w baterię, tę wymienną część). To wygląda tak, jakby albo coś nie stykało odpowiednio, albo był problem z komunikacją i "wynegocjowaniem" prądu/napięcia ładowania między telefonem, kablem i ładowarką. Czyli jakaś awaria.   Dlaczego działa na tej jednej konkretnej ładowarce? Tego nie wiem. Mam podobną sytuację na pewnym starym Sony. Ładuje (nie QC, w ogóle  ) się tylko na dwóch konkretnych kablach - i to takich starych no name. Żadne markowe Belkiny, BaseUsy czy Ankery, które też mam, nie działają. Na ładowarki jest trochę mniej wybredny, pod warunkiem, że nie przekracza 5V/2A czyli 10W    EDIT: jeszcze coś takiego znalazłem: https://forum.android.com.pl/topic/366002-xiaomi-mi-9t-pro-ładowarka-qc-4-wskazania-prędkości-ładowania   ------------------------------------------------   Aha, tak poza tematem (bo nie raz mi się zdawało, że coś ładuje nieprawidłowo, a się okazywało, że jest wszystko ok). do pomiaru prądu ładowania polecam Ampere albo AccuBattery. Schodzisz z baterią naładowaniem do niskich %, podłączasz kabel i wyłączasz ekran na parę minut. Potem w programie patrzysz średnią mA z jaką ładowała się bateria (np. 2000 mA = 2A podane na ładowarce jako "output"). To jest też fajny sposób na sprawdzenie czy dany kabel jest coś wart i daje pełną moc ładowarki. Potrzebny jest oczywiście telefon, który "przyjmuje" moc większą niż ładowarka, żeby ją sprawdzić. 
    • Ten benchmark jest z 2017r     Widziałem podkręconą do 3.4GHz 4090 w 1080p extreme  masakracja:
    • Z jednej strony jestem w stanie uwierzyć, patrząc na całokształt tej branży...   Z drugiej ten Endymion to ściemniacz i clickbaiter. Źródła, przecieki i informatorzy z dupy, bez żadnego potwierdzenia. Masa przecieków które okazały się fejkiem.
    • Wierzyć się nie chce, co się tutaj odwaliło. Pozwy w drodze, a koleś praktycznie zakopał tą grę. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...