Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@Sidr Pomyliłem się, ten zasilacz ma 576W @ 12V, a nie 476W. Co do wtyczek, ja u siebie przerabiałem 6PIN na 6+2PIN (wziąłem +2 z innego zasilacza i zrobiłem jak w oryginalnej kostce 6+2). Ten zasilacz ma stosunkowo grubsze kable i oddzielne wiązki, więc producent uczciwie podszedł do tematu. Możesz poszukać jakiejś przelotki 6PIN -> 8PIN i też będzie.

Ja wiem, że to już trochę wiekowa konstrukcja ale bez przesady, jeżeli jest sprawna i nie wykazuje oznak wyeksploatowania, to dlaczego miałaby nie służyć.

Jedyny zarzut jaki znalazłem odnośnie tej jednostki to problemy z UVP (Under Voltage Protection) ale nie dokopałem się o co dokładnie chodzi.

Opublikowano
W dniu 14.03.2025 o 21:54, Lameismyname napisał(a):

@Sidr Pomyliłem się, ten zasilacz ma 576W @ 12V, a nie 476W. Co do wtyczek, ja u siebie przerabiałem 6PIN na 6+2PIN (wziąłem +2 z innego zasilacza i zrobiłem jak w oryginalnej kostce 6+2). Ten zasilacz ma stosunkowo grubsze kable i oddzielne wiązki, więc producent uczciwie podszedł do tematu. Możesz poszukać jakiejś przelotki 6PIN -> 8PIN i też będzie.

Ja wiem, że to już trochę wiekowa konstrukcja ale bez przesady, jeżeli jest sprawna i nie wykazuje oznak wyeksploatowania, to dlaczego miałaby nie służyć.

Jedyny zarzut jaki znalazłem odnośnie tej jednostki to problemy z UVP (Under Voltage Protection) ale nie dokopałem się o co dokładnie chodzi.

Dopiero dziś się wezmę za wymianę grafy i zobaczę jak w środku ten zasilacz wygląda. I też nie udało mi się znaleźć, o co chodzi z tym UVP. Chyba będę zmianiał zasilacz i obudowę, a wtedy to jeszcze ram, płyta i procesor i miałbym drugi zestaw razem z monitorem do sprzedania.

 

W dniu 15.03.2025 o 12:06, Send1N napisał(a):

C1000 jest git ale pisałeś że max do 500 dlatego podlinkowałem tego GX'a :thumbup:

Chciałby drugi raz kupić zasilacz, który mi posłuży 10 lat. :)

  • Upvote 1
Opublikowano
W dniu 14.03.2025 o 21:54, Lameismyname napisał(a):

@Sidr Pomyliłem się, ten zasilacz ma 576W @ 12V, a nie 476W. Co do wtyczek, ja u siebie przerabiałem 6PIN na 6+2PIN (wziąłem +2 z innego zasilacza i zrobiłem jak w oryginalnej kostce 6+2). Ten zasilacz ma stosunkowo grubsze kable i oddzielne wiązki, więc producent uczciwie podszedł do tematu. Możesz poszukać jakiejś przelotki 6PIN -> 8PIN i też będzie.

Ja wiem, że to już trochę wiekowa konstrukcja ale bez przesady, jeżeli jest sprawna i nie wykazuje oznak wyeksploatowania, to dlaczego miałaby nie służyć.

Jedyny zarzut jaki znalazłem odnośnie tej jednostki to problemy z UVP (Under Voltage Protection) ale nie dokopałem się o co dokładnie chodzi.

Masz już RTX'a? Podłączyłeś? Daje rade?

Opublikowano

To i ja się podepnę pod temat mądrzejszych warto posłuchać  mam be quiet  pure power 11 600w gold plus planuje przesiadkę z rtx 3070 na 9700xt lub 5070ti pytanie brzmi czy zasilacz da radę ( procesor i7 12700k ) F9CAA0C5-2327-4D35-8E19-30958BB15E4F.thumb.jpeg.c03e4583b564f84c2455df520fb3b43d.jpeg

Opublikowano
W dniu 18.03.2025 o 21:07, RafiSrf napisał(a):

To i ja się podepnę pod temat mądrzejszych warto posłuchać  mam be quiet  pure power 11 600w gold plus planuje przesiadkę z rtx 3070 na 9700xt lub 5070ti pytanie brzmi czy zasilacz da radę ( procesor i7 12700k ) 

Zasilacz da radę - masz obciążalność linii 12V jak u mnie.
Polecam jednak pójście w UV na karcie, bo pewnie będzie wentylator zasilacza się rozkręcał.
U mnie po OC GPU zasilacz jest najgłośniejszy w całej budzie. Chyba powoli godzę się z myślą aby wysłać go na emeryturę i zostawić jako zapas ;)

Opublikowano
12 godzin temu, Lameismyname napisał(a):

Zasilacz da radę - masz obciążalność linii 12V jak u mnie.
Polecam jednak pójście w UV na karcie, bo pewnie będzie wentylator zasilacza się rozkręcał.
U mnie po OC GPU zasilacz jest najgłośniejszy w całej budzie. Chyba powoli godzę się z myślą aby wysłać go na emeryturę i zostawić jako zapas ;)

No tak tego pod uwagę nie wziąłem  w takim razie mój tez pójdzie na emeryturkę wezmę jakaś 850 :)

Opublikowano (edytowane)

Zawsze można zmienić wentylator w zasilaczu i puścić kabelek poza niego w miejscu grilla tak aby podłączyć pod płytę i problem z głośną pracą rozwiazany bo  masz wtedy kontrolę nad obrotami i ty decydujesz o krzywej a nie termistor w zasilaczu :E (sam mam tak zrobione) w większości przypadków fabrycznie siedzi badziew i aby takie coś dobrze wiało musi wchodzić na bardzo wysokie obroty, druga sprawa że spokojnie mogły by być niższe i nic by się nie stało nawet na tym fabrycznym.

Edytowane przez Send1N
Opublikowano

Jak nie chcesz puszczać przewodu poza zasilacz i podpinać do mobo to musisz szukać czegoś z niskim napięciem startowym, arctic p12 startuje od 2.9v wersja bez pwm a z pwm od 3.2v nawet na max obrotach (1800rpm) jest całkiem przyjemny dla ucha w porównaniu do innych na takiej wysokiej wartości, dzisiaj akurat troche testów robiłem, do zasilacza jak znalazł w dodatku za śmieszne pieniądze tylko wiadomo musisz wtyczkę podmienić z fabrycznego także lutowanko cie nie ominie :) 

Opublikowano

@Send1N Słuszna uwaga z tym napięciem startowym. Obecnie mam w obudowie dwa wentylatory be quiet! PURE WINGS 2 120mm bez PWM z napięciem startowym 5V. Mógłbym jednego zabrać z wywiewu góry obudowy, tam dać np. SPC Fluctusa, który mi został z Fortisa 3 praktycznie niewiele używany. Te 5V myślisz, że wystarczy czy szukać czegoś koniecznie z niższym? Co do lutowania, mam stację i wszystko co potrzeba, tak więc to dla mnie pryszcz.

Opublikowano (edytowane)

Z niższym wszystko powyżej 4v odpada przy większości modeli bo zwyczajnie nie będzie się kręcił cały czas tylko jak dostanie wyższe, czyli efekt może być taki że będziesz miał pasywny zasilacz w idle który nie jest przystosowany do pasywnej pracy a dopiero pod obciążeniem zacznie się obrazać jak dostanie wyższe napięcie, fluctusa odpuść on jest cholernie głośny już przy 1200rpm na wersji 120mm a jak zasilacz wrzuci 12v na wentylator to będziesz miał suszarkę w postaci max obrotów na fluctusie, artic nawet przy tych 1800rpm nie jest zły, podmieniałem kilka razy wentylatory w zasilaczu więc wiem jak to wygląda, nawet mam filmik na kanale z przed 7 lat jak w obecnym zasilaczu wstawiłem za pierwszym razem wentylator ze zbyt wysokim napięciem startowym :P  To to nie jest półpasywny psu a taki efekt wystąpił :E 

 

 

Edytowane przez Send1N
  • Like 1
Opublikowano
Opublikowano

Ale pisałeś o 1800rpm a ten z linka ma 1050rpm. Chodzi Ci że ta wersja dobra bo powyżej 1050RPM nie pójdzie?

 

A co do kabelków, ile tam jest na wtyczce? PWM mają 4 żyły, nie-PWM czyli te DC powinny mieć 3. Nie pamiętam z tych 3 jak to idzie, ale jedna żyła masa, jedna 12V, a jedna 5(?)V. Popraw mnie jak się mylę 😉

Opublikowano (edytowane)
  • Thanks 1
Opublikowano

@Send1N Wygląda mi na ten: https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablety/podzespoly-komputerowe/chlodzenie/arctic-fan-p12-black-black-acfan00118a
Wezmę w ME bo akurat mam wygodnie.

Co do wtyczki to przy 3 pinowych jest standard, tj.:
61eIh-qL51S.jpg

12V w środku i z lewej masa (tak jak jest tu na przykładzie jako czarny).
W sumie smarknąć dwa luty, jeden kabelek zaślepić i by było.
Zasilacz ma 576W na 12V więc dla niego takie GPU undervoltowane na 235W to pryszcz, a zasilacz mimo, że swoje lata ma jest całkiem przyzwoity i o ile po rozkręceniu nie stwierdzę niczego niepokojącego, to brak sensu zmieniać.
Pochylę się nad tym.

  • Upvote 1
Opublikowano

To jest proste jak drut sprawdzić gdzie jest zasilanie i masa multimetrem za 5zł nie trzeba żadnych pinoutów :E nawet lutownicy nie musisz mieć bo wystarczy ściąć izolację, skręcić przewody i zaizolować.

Opublikowano

@Send1N To jak to wyprowadzić z wtyki wentylatora wiadomo i nie trzeba nic badać, bo wszystkie wtyczki 3 PIN mają tak samo. Jedynie multimetr by się przydał jeżeli chodzi o zasilacz, bo możliwe, że zasilaczowy wentylator ma 2 kable jednego koloru, a na płytce nie jest nic opisane, w co jednak wątpię. A prowizorki nie lubię, zlutuję na pewno, tym bardziej posiadając cynę z dawnych lat co nie jest tym gównem które się tak utlenia. Ew. jakieś szybkozłączki ale te kable z wentylatora raczej cienizna i może nie podejść co raczej jest kolejnym argumentem na lutowanie.
szybkozlaczka-kostka-wago-2x-008mm-4mm-2

A i tak sobie pograłem z godzinkę w cyberpunka.
Po wygrzaniu termopada nie widziałem żadnego scenariusza gdzie karta przekracza 1750 RPM co mnie cieszy.


CP2077PLUV.thumb.gif.75f638ca0f100dd6b7919d7eeb2107db.gif

Jednak efektywność energetyczna 5070ti jest zacna.
Taka wydajność, a pobór mocy ~4070S.
Do 1440p nie ma co szukać miodu we wiadomej części ciała.

Opublikowano

@Send1N Też tak mi się wydaje. W poniedziałek odbiorę tego Arctica z ME to będę się bawił :) Jednak fabryczny wentylator PSU nieźle suszy. Ciekawi mnie różnica po fanswapie.
W sumie zamiast brać nową zasiłkę za 500-600zł dorzucę ten fundusz do CPU. Po co coś zmieniać co dobrze działa...

Opublikowano

Sorry za podwójnego posta.
Rozebrałem dzisiaj zasilacz, nie znalazłem nic niepokojącego, żadnych podejrzanych śladów, wszystko ok.
Dzisiaj przyszedł wentylator Arctic P12. Zrobiłem fanswapa, zlutowałem kabelki.
@Send1N To była dobra sugestia odnośnie modelu wentylatora. Ten który siedział w zasilaczu miał 2200RPM, ten ma 1800RPM.
Startuje normalnie, akustycznie względem tamtego niebo, a ziemia - nawet jak zarzucę jakieś ciężkie obciążenie i złapie większe obroty to i tak jest bajka.

Zasilacz zostaje, nie będę wymieniał jednak.
Teraz paradoksalnie najgłośniejszym wentylatorem w obudowie jest Corsair który "wwiewa" powietrze. Nie czuję potrzeby go ruszać. Zobaczymy.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

No i git ;) kluczem do sukcesu przy fan swapie w psu jest to żeby startował z bardzo niskiego napięcia, zapewniał wystarczająco dobre chłodzenie bebechów ale bez nadmiernego szumu, arctic się do tego idealnie nadaje w dodatku kosztuje smieszne pieniądze. Jakbyś tam wsadził przykładowo fluctusa którego sprawdzałem i też startuje bardzo nisko to miałbyś pod obciążeniem suszarkę mimo że też ma max obroty w okolicy 1800rpm ;) 

Edytowane przez Send1N
Opublikowano (edytowane)

@Send1N Rzeczywiście, tani wentylator, 6 lat gwarancji. Jeszcze wziąłem w ME z odbiorem w sklepie to miałem "wysyłkę" za free. A już chciałem zasilacz za 600zł brać "na zaś", wystarczył jednak wentylator za 20zł :)
W końcu ta jednostka ma 576W na 12V więc taki 5070ti + 7500F to dla niego pryszcz, a wentylator który był fabrycznie nie dość, że był głośny to jeszcze ostatnio zaczął wydawać dziwne dźwięki jakby mu łożysko siadało.

UPDATE 30.03.2025:
Jednak fanswap to nie wszystko. Pojawił się nowy problem


Finał? Wymiana zasilacza na nowy, jeszcze nie zdecydowałem jaki. Kontynuuje zakup w tym wątku:

 

Edytowane przez Lameismyname
  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...