Skocz do zawartości

kapcer

Użytkownik
  • Postów

    140
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

422 wyświetleń profilu

Osiągnięcia kapcer

Bywalec

Bywalec (3/5)

75

Reputacja

  1. Możesz nie lubić Berga, ale akurat o częściach samochodowych i o dziwnych awariach wie sporo. Z tego co kojarzę w Insigni B jest problem z dostępnością niektórych części. O ile "klocki/tarcze" dostaniemy od ręki wszędzie, to jak padnie coś nietypowego to można mieć problem.
  2. @CappucinoTeż oglądasz Jacka Balkana? :)
  3. Kiedyś czytałem, że nowe/lepsze na tył, by tylna oś nie uciekła w zakręcie, bo zderzenie boczne jest gorsze od czołowego. Generalnie i tak staram się by przód i tył był w podobnym stanie i rotuję co roku. A w temacie co do swojego: klocki hamulcowe OE Fiat na przednią oś.
  4. Nie, nie i jeszcze raz nie. @bergercs już wielokrotnie pisał by trzymać się od tego z daleka.
  5. Było pytanie o interwał olejowy w nowych autach. Kia ma normalny interwał: 15 tys. km lub rok.
  6. kapcer

    Motoryzacyjna Blabla.

    Chyba najbardziej podoba mi się pomysł z bałwankami i kompresorem. Mam kanał u rodziców i rzeczywiście zapomniałem jakie uciążliwe jest każdorazowe ściąganie desek i bieganie góra-dół, gdy czegoś zapomnę. Podnośnik kolumnowy będzie zbyt upierdliwy przy codziennym korzystaniu z garażu. Możliwość serwisowania auta ma być dodatkiem, nie głównym celem garażu. Dzięki wszystkim za cenne rady!
  7. kapcer

    Motoryzacyjna Blabla.

    Kolumnowy wydaje się najsensowniejszy, ale jednocześnie boję się, że będzie zabierał za dużo miejsca na co dzień. 3,4 metra szerokości. Zostaje dobre pół metra z każdej strony na przejście. I za każdym razem wsiadając do auta uważać, żeby nie potknąć się o ramiona podnośnika. Otwieranie drzwi też może być w jakimś stopniu ograniczone. @Gang, kompresor i bałwanek to w sumie spoko opcja. Zawsze mogę wspomóc się najazdami, gdyby zaszła taka potrzeba. I rzeczywiście najtańsza.
  8. kapcer

    Motoryzacyjna Blabla.

    W zasadzie tylko bieżący serwis. Oleje, hamulce, wymienić amortyzator czy tłumik, podmienić koła sezonowo. Kusi kupić kiedyś "gruza" i nauczyć się ambitniejszych rzeczy (rozrząd, sprzęgło). Żadnej działalności nie będę tam prowadził, ale lubię hobbystycznie pogrzebać przy aucie. Stąd też rozmiar 5x7 zamiast 6x6. Chcę żeby weszło 1 auto i na około było sporo miejsca, żeby swobodnie móc się przemieszczać. Pewnie będzie też przechowalnią na sprzęt ogrodowy i rowery.
  9. kapcer

    Motoryzacyjna Blabla.

    Kanał w garażu czy podnośnik nożycowy (coś w stylu Redats L-550)? Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie? Prawdopodobnie na wiosnę ruszam z budową garażu 5x7. Kanał musiałbym wykonać (zamówić gotowca) od razu przy wykonywaniu płyty fundamentowej, podnośnik to temat "kiedyś fajnie by było kupić". Albo w ogóle zrezygnować z jednego i drugiego i zainwestować w zwykłe najazdy i dobrą żabę? Ogólnie jeśli ktoś ma jakieś przemyślenia i doświadczenia dotyczące budowy garażu to chętnie poczytam. Co warto, czego nie warto, o czym pamiętać.
  10. kapcer

    Motoryzacyjna Blabla.

    Do mnie dzwonili z Orange z propozycją "odnowienia" promocyjnych warunków. Mam od nich światłowód, do końca umowy jeszcze ponad rok. W skrócie: "oferujemy Panu to samo, ale 40 zł miesięcznie drożej. Rozumiem, że możemy kontynuować na tych warunkach?".
  11. kapcer

    Motoryzacyjna Blabla.

    Ja też nie jestem przystosowany do życia w dużym mieście. Wychowałem się na wsi, przez kilka lat po studiach wynajmowałem mieszkanie w Trójmieście, ale czułem się jak w klatce. Zrobić coś przy aucie - nie ma gdzie, bo nie będę rozbierał auta na parkingu pod blokiem. Co jakiś czas hałasy z sąsiedzkich imprez, problemy "bo ktoś nie segreguje śmieci i wszystkim podniesiemy opłaty", wystawianie śmieci na korytarz, bo kiedyś przy okazji wyniosę. Wiem, że dużo zależy od ludzi, ale mieszkając w mieszkaniu ciągle czułem się zależny od kogoś. Od 2 lat mam dom z względnie dużą (1000+ m2) działką niecałe 30 km od Trójmiasta i w końcu czuję się dobrze. W razie co do pracy 30-45 minut. Tyle samo czasu (często nawet dłużej) zajmował mi dojazd autobusem. Komunikacja miejska w Trójmieście jest tragiczna.
  12. kapcer

    Motoryzacyjna Blabla.

    Rzeczywiście, pisałeś o 35k, moje przeoczenie. Ale nadal: 39k to bliżej 40 niż 35, a auto ma prawie 300k przebiegu. Ten za 34k to świeży import Niemcy, niezarejestrowany i wersja 122 KM, która miała jakieś problemy. Bezproblemowe są 125/140/150 KM. Kolega z pracy oglądał wczoraj Golfa 7. 1.4 TSI 125 KM z 2015 roku, w średniej wersji wyposażenia. Cena? 43k do negocjacji i patrząc po ogłoszeniach coś co nie ma 300k przebiegu i jakąś wiarygodną historię serwisową będzie kosztowało 40k+. Edit. Ogólnie zmierzam do tego, że nie ma co szukać "okazji" na 10 letnie Audi czy jakikolwiek inny samochód, bo potem właśnie wychodzi, że trzeba dołożyć do auta połowę jego wartości w 3 lata.
  13. kapcer

    Motoryzacyjna Blabla.

    Coś nie widzę tych A3 z 1.4 TFSI za 30k na otomoto. Za 35k pojawiają się sensowne Leony z 1.4 TSI. Golf 7 to +5k. Audi A3 8V to też poziom bliżej 40k.
  14. kapcer

    Motoryzacyjna Blabla.

    Nie siedzę w fotowoltaice, ale coś tam wiem. Panel jak panel. Bierze się co akurat taniego w hurtowni mają i pasuje rozmiarem na dach. Sofar 8.8 KTL-X bez problemu ogarnie 9,2 kW. On chyba obrobi maksymalnie 11 kW według noty katalogowej, ale ta informacja do sprawdzenia. Generalnie nawet jak podłączy się więcej to po prostu obetnie moc i nie obrobi więcej niż jest w stanie. P.S. Mam Sofara 8.8 KTLX-G3 w garażu od 3 lat. Działa. Ogólnie bardzo dużo tych Sofarów widzę w okolicy.
  15. kapcer

    Motoryzacyjna Blabla.

    Auto kupiłem z przebiegiem 230 tys. km 3 lata temu. Poprzedni właściciel nie chwalił się regeneracją skrzyni, więc wydaje mi się możliwe, że jeszcze nikt nie zaglądał do jej wnętrza.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...