Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

capsule_616x353.jpg?t=1746584047

 

Cytat

After the sudden yet mysterious collapse of the artificial ecosystem, natural disasters and wars ensued, the civilization was wiped out. And in the centuries that followed, a strange substance known as the Mud spread everywhere, and monsters emerged.
You will step into the last city of mankind - Havenswell, exploring cold and damp sewers, layers of slums, sky city above the lake, etc., seeking the truth about the destruction of civilization in monster-infested ruins. Travel through wonders, face mysterious and deadly enemies, and put an end to an eerie and desperate history.

źródło: https://store.steampowered.com/app/2407270/AI_LIMIT/

 

Kilka SS:

Zrzut-ekranu-13.png


Zrzut-ekranu-14.png


Zrzut-ekranu-15.png

 

 

 

Czuć budżetowość i mocne inspiracje Code Vein oraz i zrzyna z innych soulsów (np. skok żywcem wyjęty z DS3 :E ), ale po 4 godzinach muszę przyznać, że bawię się całkiem nieźle. Animacje momentami są trochę drewniane, ale nie przeszkadza mi to jakoś szczególnie.

Bardzo podoba mi się eksploracja - jest sporo sekretów, ukrytych przejść, broni/pancerzy (bez śmieci typu +5 do obrażeń) i skrótów. Zdecydowanie więcej tu ducha soulsów niż w Khazanie (przynajmniej na podstawie demka, które ogrywałem).

Z ciekawszych mechanik: jest system synchronizacji - im więcej zadajemy obrażeń, tym bardziej rośnie pasek synchronizacji, co pozwala częściej używać akcji specjalnych (np. parowania, bloku, specjalnych ataków czy magi) i zwiększa nasze obrażenia. Z kolei gdy obrywamy, pasek spada i jeśli spadnie do pewnej wartości, to ogranicza nasze możliwości bojowe i zmniejsza dmg.

Niestety większość starć odbywa się w bardzo wąskich korytarzach, gdzie trudno jest sensownie unikać ciosów. A jak wpadnie na nas dwóch-trzech przeciwników naraz, robi się po prostu chaotycznie.

Mimo to jak na razie gra nie była dla mnie zbyt trudna - pokonałem trzech bossów w 2-3 podejściach. Mam nadzieję, że tak zostanie i nie będzie jakiegoś nagłego przeskoku trudności.

Myślę, że aktualna cena (zapłaciłem ok. 70 zł) jest jak najbardziej adekwatna do tego, co się dostaje.

Graliście już? Jak wrażenia?

Edytowane przez Jaycob
  • Like 2
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Ukończyłem - zajęło mi to ok. 65h. Zrobiłem dwa zakończenia, jednego opcjonalnego bossa pominąłem, bo był zablokowany pod trzecim endingiem.
Ogólnie bawiłem się nieźle, choć gra ma swoje bolączki.
 

Pod względem artystycznym gra nie zrobiła na mnie większego wrażenia. Lokacje są dość monotonne - przez większość czasu poruszamy się po podobnych, szaro-burych i przygnębiających miejscówkach.

Ani razu nie miałem momentu, żebym się zatrzymał i pomyślał "wow, to wygląda kozacko”.

 

Zdecydowanie lepiej wypada za to level design. Mamy sporo skrótów, ukrytych ścieżek, sekretów i opcjonalnych bossów.  Eksploracja sprawia frajdę i jest sensownie nagradzana. Świat jest całkiem dobrze połączony, choć jedna z lokacji kończy się ślepo i wymaga powrotu do poprzednich - trochę szkoda.

 

Co do walki - mam mieszane uczucia. System działa płynnie i responsywnie, ogólnie gra się przyjemnie. Ale w praktyce jeden skill, czyli parowanie, wybija się na tle reszty. Jest zbyt mocne, co ułatwia wiele starć z bossami.

Różnorodność broni wypada raczej przeciętnie. Niby jest ich sporo, ale w ramach danego typu większość ma bardzo podobny moveset (np. wszystkie duże bronie zachowują się identycznie) - różnice sprowadzają się głównie do ataku specjalnego.

Magia spłycona. Zaklęć jest sporo, sa mocne i wyglądają efektownie, ale można mieć aktywne tylko jedno naraz - bez sensu.

Nie podobało mi się też, że przeciwnicy potrafią przerwać serię ciosów albo specjalny atak, mimo że już zacząłem trafiać - wyglądało to sztucznie i frustrowało.

 

Poziom trudności oceniłbym na 5/10. Przez większość gry było raczej łatwo - bossowie padali po kilku podejściach. Dopiero pod koniec gra robi się wyraźnie trudniejsza i niektóre walki potrafiły mi zająć kilkanaście prób. Sami bossowie też raczej do zapomnienia - niestety większości (poza 3-4) to zwykłe mobki z większym paskiem HP.


Fabułę pomijałem. :E Cutscenki przewijałem, dialogi olewałem, totalnie mnie nie wciągnęło. Może było coś ciekawego, ale narracja podana jest tak, że zupełnie nie miałem ochoty się w to wgłębiać.

 

Gra ma swoje minusy, ale w tej cenie może się obronić. Jak dla mnie 6.5/10. 

Edytowane przez Jaycob
  • Like 2
  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...