Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Testując różne ustawienia UV zauważyłem, że ustawienia domyślne lub OC z power limitem, bez wypłaszczania krzywej, skutkują mniejszym opóźnieniem między ruchem myszką a ruchem kamery - czyli input lagiem. Testowane UV było raczej delikatne, różnica FPS była zbyt znikoma dać tak zauważalny efekt. Czy to możliwe, że UV może skutkować zmniejszeniem responsywności? Różnicę zauważyłem w Tainted Grailu, potestowałem też w Robocopie - w obu grach nie ma NV Reflex, który być może w jakiś sposób to niweluje. (edit: w Robocopie jednak jest i był włączony podczas moich testów)

 

Na Reddicie znalazłem taki temat: https://www.reddit.com/r/overclocking/comments/16rbv6p/increased_input_lag_when_undervolting_the_vf/

Zdaje się potwierdzać moje obserwacje.

 

Miał ktoś podobne odczucia? Nie jestem w stanie tego zmierzyć, nie mam do tego sprzętu, a jestem bardzo ciekaw.

Edytowane przez eyeliner
Opublikowano

Nic takiego u siebie nie zauważyłem.

 

Zapisz sobie w MSI afterburner dwa profile, jeden z UV, drugi bez. Przypisz pod jakieś skróty klawiszowe i poprzełączaj się pomiędzy nimi w trakcie gry, bez Alt-Tab, to będziesz miał dokładne porównanie.

  • Upvote 1
Opublikowano
4 godziny temu, galakty napisał(a):

Input lag wzrośnie jeśli wydajność spadnie, więc tak, od UV może wzrosnąć jak się źle zrobi :E 

 

Ale że on to wykrywa ruchem myszką to podziwiam, mógłby zostać pilotem F-16 coś czuję. 

Profesjonaliści mierzą sprzętem input lag bo to są wartości tak niskie i niemierzalne przez ludzkie oko na tak niskich wartościach a tu proszę szpecę widza na oko 🤣🤣🤣

 

 

  • Haha 2
Opublikowano
3 godziny temu, Phoenix. napisał(a):

Profesjonaliści mierzą sprzętem input lag bo to są wartości tak niskie i niemierzalne przez ludzkie oko na tak niskich wartościach a tu proszę szpecę widza na oko 🤣🤣🤣

 

 

IL to nie musi być wartość "niska i niemierzalna przez ludzkie oko". Może być wysoka i mierzalna. Widzialna przez ludzkie oko. Jak różnica między 90 a 120 fps, mimo że u niektórzy nie widzą powyżej 24.

Opublikowano

Skończ te bzdury pisać, topowe monitory mają 15-18ms inputa i nie jesteś w stanie tego wyłapać bez sprzętu także skończ robić z siebie idiote. Lag musiłby wynosić z 50-100ms żeby mógł coś zobaczyć, a to wartość fikcyjna przy dzisiejszym sprzęcie.

Opublikowano

Jak nieodczuwalna? Mój stary monitor przy 144Hz był jak żyletka. Cokolwiek powyżej 10ms znacznie odczuwałem na niekorzyść. Gdybyśmy tego nie odczuwali w grach dynamicznych to nie byłoby monitorów 360Hz czy 500Hz

Total Display Lag (SMTT 2) (Measurements in ms)

17.0 60Hz

16.6 90Hz

14.0 120Hz

4.05 144Hz

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, Send1N napisał(a):

Jakim cudem między 120 a 144 wyszła tak ogromna różnica?

Nie ma żadnej różnicy. Różnica jest dla tych co lubują się w papierkowych cyferkach;)

Edytowane przez kamilos69
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

@Send1N

W sumie nie było napisane co i czym testowane. Stary szrot ips/va sprzed 15 lat mierzony pro miernikiem może wypluć takie wartości jako "total intput lag".

Edytowane przez kamilos69
  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 2.08.2025 o 11:03, Send1N napisał(a):

Jakim cudem między 120 a 144 wyszła tak ogromna różnica?

Nie ma nawet takich sprzętów żeby mieć 4msc input laga ale jak widać niektórzy wgl mylą czas reakcji matrycy z input lagiem 🤣
Topowe oledy to mają 15-18ms impuls laga, nie mylić z czasem reakcji matrycy i czasem wyświetlania klatki bo to kolejna wartość.

W dniu 1.08.2025 o 05:05, hopes napisał(a):

Jak nieodczuwalna? Mój stary monitor przy 144Hz był jak żyletka. Cokolwiek powyżej 10ms znacznie odczuwałem na niekorzyść. Gdybyśmy tego nie odczuwali w grach dynamicznych to nie byłoby monitorów 360Hz czy 500Hz

Total Display Lag (SMTT 2) (Measurements in ms)

17.0 60Hz

16.6 90Hz

14.0 120Hz

4.05 144Hz

Sary monitor żyletka a czas reakcji matrycy to pewnie dramat, no ale tak to jest jak się nie potrafi operować pojęciami i nie ma się pojęcia o czym pisze, a w głowie tylko puste Hz monitora. 
 

 

IMG_3064.jpeg

Edytowane przez Phoenix.
  • Upvote 1
  • Kadajo zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Nie wiem czy to przestępstwo czy nie, ale dla mnie chora sytuacja. W sądzie? Kiedy już jest akt oskarżenia i toczy się rozprawa? OK. Ale to? Jeśli nie ma na to paragrafów, to trzeba je napisać.  Rozwiń, bo nie wiem na czym nieświadomość w tym konkretnym przypadku polega. 
    • https://store.steampowered.com/news/app/2909400/view/514098767258978258?l=polish   Added DLSS Multi Frame Generation support 
    • Po pierwszym śniegu mogę stwierdzić, że Nokian Snowproof 1 naprawdę spoko. Dobrze się jeździ. W porównaniu do poprzednich Matador Sibir Snow jest przepaść.
    • 1. Czy Curve Optimiser dla integry działa inaczej niż dla CPU? Mi wraz z upływem czasu napięcie zasilające integry rośnie. 2. Po podłączeniu oddzielnej karty graficznej integra mi się nie wyłącza (płyta to MSI PRO B650M-P). To normalne?
    • Obejrzałem wiele opinii przed premierą, tak samo jak wy. Nie było gry, były opinie tych którzy mogli ją przetestować przed premierą.   I to też jest ciekawostka, do czego potrzebni są ci ludzie, skoro gra jest kiepska ? Jaki mieli mieć wpływ ?   Nie wymądrzam się, ale przez ostatnich kilka miesięcy robię ffb i setupy jak najęty i przynajmniej mogę powiedzieć, że byłem na start gry przygotowany żeby ją prawidłowo przetestować.   Wystarczyły mi 3 godziny, żeby znaleźć w grze jej strukturę w zakresie kierowania i ustawień samochodów - dla mnie to jest najważniejsze, to jest baza.   Reszta jest oprawą i przynajmniej w czasie testu nie powinna przeszkadzać. Początkowe okolice 60-70 FPS były grywalne tak jak na konsoli, lagi były tylko na Replay-ach. Ale gra w kokpicie była płynna i nie przeszkadzała w skupianiu się na jeździe. Jedyne co mogło potwierdzać problem, to wskazania licznika FPS.   A potem wydali patch i wydajność jest na oczekiwanym mentalnie poziomie, licznik FPS pozwala uspokoić emocje   Nie wiem kto ma rację, czy ja czy on, nie interesuje mnie to w takim ujęciu. Fakty - przynajmniej te przedstawione - są takie, że co widzę opinię, to nikt nie wchodzi głębiej w ustawienia. Wszyscy wsiadają jadą i narzekają. A w okienku parametrów na temperaturach opon jak byk widać, że są na domyślnym poziomie.   Już samo to nie daje mi podstaw żeby odnosić się do tych opinii poważnie. Ale o zgrozo, wszyscy na nie czekają, na tego typu opinie.   Trailbraking wychodzi gdy samochód się dobrze prowadzi. A jeśli się nie prowadzi, to raczej nic nie wychodzi, co widać na większości opiniujących filmów.     Na razie ludzie, którzy mają lepsze pojęcie o ustawieniach w większości się nie wypowiadają. Fakty są takie, że na razie tylko @GamersMuscle siedzi i rozkminia podstawy i podaje wskazówki.   Resztą się zlatuje na to sępie sabatowisko.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...